Zweden herbekijkt homo bloeddonor verbod
8 berichten
• Pagina 1 van 1
Zweden is van plan om het verbod voor homo's om bloeddonor te zijn op te heffen. Homo's worden geklasseerd in de groep van de risicovolle personen, vandaar het verbod.
Maar de Zweedse Nationale raad van gezondheidszorg liet vandaag weten dat men het verbod gaat bespreken en vermoedelijk ook afschaffen.
Anders Tegnell, hoofd van de eenheid voor de preventie van infectie ziekten bevestigd het herbekijken van het verbod maar laat weten dat hij niet weet wat de uitkomst van die gesprekken zal zijn.
De Zweedse minister van gezondheidszorg verwelkomt het herbekijken van het verbod, hij liet weten dat het niet juist is om alle homo’s in een risico groep te plaatsen, niet alle homo's hebben onveilige seks, aldus de minister.
Bron: Holebi.info
Maar de Zweedse Nationale raad van gezondheidszorg liet vandaag weten dat men het verbod gaat bespreken en vermoedelijk ook afschaffen.
Anders Tegnell, hoofd van de eenheid voor de preventie van infectie ziekten bevestigd het herbekijken van het verbod maar laat weten dat hij niet weet wat de uitkomst van die gesprekken zal zijn.
De Zweedse minister van gezondheidszorg verwelkomt het herbekijken van het verbod, hij liet weten dat het niet juist is om alle homo’s in een risico groep te plaatsen, niet alle homo's hebben onveilige seks, aldus de minister.
Bron: Holebi.info
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
-

Steve - Moderator

Ik ben erg benieuwd wat de uitkomst hiervan wordt. Hopelijk zal dit beleid dan ook in Nederland aan de kaak worden gesteld.
Ik zou zelf erg graag bloeddonor zijn, maar ook hier in Nederland is het verboden om bloed te doneren als je (indien je een man bent) sex met een man hebt gehad. Ik kan me daar erg kwaad over maken, omdat ikzelf zeker weet dat ik niet iemand ben die een verhoogd risico heeft op een HIV-infectie.
Ik zou zelf erg graag bloeddonor zijn, maar ook hier in Nederland is het verboden om bloed te doneren als je (indien je een man bent) sex met een man hebt gehad. Ik kan me daar erg kwaad over maken, omdat ikzelf zeker weet dat ik niet iemand ben die een verhoogd risico heeft op een HIV-infectie.
Better pray for your sins
'Cuz the gay messiah's coming
-

tim27 - Ontdekkend

Tja, ik geef bloed, ik lieg er eigenlijk over. Ze hebben dit zelf zo in de hand gewerkt om te liegen, Moeten ze maar niet zo achterlijk doen. Alsof hetro's zo schoon zijn, phoe laat me niet lachen.
Ik geef er niets om of ik het nu wel of niet mag geven. ik weet dat het niet mag, maar boeid me niet. Discrimineren mag ook niet.
Ik geef er niets om of ik het nu wel of niet mag geven. ik weet dat het niet mag, maar boeid me niet. Discrimineren mag ook niet.
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
-

luco - Post Lord

Ik heb ook overwogen om te liegen, maar daar voel ik me toch niet goed bij. Ik heb wel een boze (maar nette
) mail gestuurd naar Sanquin (bloeddonororganisatie)
Daarin heb ik mijn situatie uitgelegd en verteld dat ik het er niet mee eens ben, bovendien had ik op mijn werk ook te maken met (het tekort aan) donorbloed.
Ik kreeg een mail terug met als antwoord dat dit nu eenmaal het beleid is.
In dit geval is het een leugentje om andermans bestwil, daarom begrijp ik goed dat je het doet Luco, maar mij lukt het nog niet.
Daarin heb ik mijn situatie uitgelegd en verteld dat ik het er niet mee eens ben, bovendien had ik op mijn werk ook te maken met (het tekort aan) donorbloed.
In dit geval is het een leugentje om andermans bestwil, daarom begrijp ik goed dat je het doet Luco, maar mij lukt het nog niet.
-

tim27 - Ontdekkend

Klopt, er is een te kort aan negatief bloed, ik heb Onegatief dus erg gewild bloed.
Maar ik denk dat als ze er ooit achter komen dat er nog geen nood aan de man is, ik denk zelfs als ze me dan willen straffen dat ik er een rel van ga maken, discriminatie is nou eenmaal bij wet verboden en in Nederland staat het zelfs in de grondwet. En als men mij kan overtuigen dat alle hetro s schoner zijn dan alle homo s dan moet ik ze gelijk geven, maar ik geloof niet dat ze dat kunnen bewijzen.
Dus ik ben er klaar voor
Maar ik denk dat als ze er ooit achter komen dat er nog geen nood aan de man is, ik denk zelfs als ze me dan willen straffen dat ik er een rel van ga maken, discriminatie is nou eenmaal bij wet verboden en in Nederland staat het zelfs in de grondwet. En als men mij kan overtuigen dat alle hetro s schoner zijn dan alle homo s dan moet ik ze gelijk geven, maar ik geloof niet dat ze dat kunnen bewijzen.
Dus ik ben er klaar voor
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
-

luco - Post Lord

Ook ik ben bloeddonor hoor. Ik weet gewoon dat ik nergens risico wil lopen en er zelf wel voor zorg dat ik safe met mannen omga. Vandaar dat ik met een gerust hart bloed geef. Al dat hypocriet gedoe. Alsof hetero mannen en vrouwen zo safe vrijen. Juist daar zit de sterke stijging van HIV.
-

Mr Mundo - Ontdekkend

tim27 schreef:Ik heb ook overwogen om te liegen, maar daar voel ik me toch niet goed bij. Ik heb wel een boze (maar nette) mail gestuurd naar Sanquin (bloeddonororganisatie)
Same here. Ik wil wel, maar ik doe het niet. Ze willen mijn bloed graag, of helemaal niet. En liegen, daar pas ik voor.
- Neal
- Wegwijs

Gay donor sees blood
August 22, 2006 12:00am
A GAY man has taken the Red Cross Blood Service to the Tasmanian Anti-Discrimination Tribunal, claiming its donor-screening policy discriminates against gays.
Michael Cain, 23, of Launceston, says he was told he could not give blood because he had male-to-male sex in the previous 12 months.
Mr Cain said the policy should only consider whether people had safe sex. A second directions hearing was yesterday set for September 26.
Dit is een bericht uit de Australische krant "Herald Sun"
August 22, 2006 12:00am
A GAY man has taken the Red Cross Blood Service to the Tasmanian Anti-Discrimination Tribunal, claiming its donor-screening policy discriminates against gays.
Michael Cain, 23, of Launceston, says he was told he could not give blood because he had male-to-male sex in the previous 12 months.
Mr Cain said the policy should only consider whether people had safe sex. A second directions hearing was yesterday set for September 26.
Dit is een bericht uit de Australische krant "Herald Sun"
-

tim27 - Ontdekkend

8 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws