Het is nu 25 mei 2012 02:51

Website cruisende homo's schendt privacy dorpelingen

Gay nieuws, gay gerelateerde nieuws, bijzonder nieuws of gewoonweg leuk nieuws.

Berichtdoor Steve » 11 jul 2006 00:33

Een website die overlast van cruisende homo's bij Sint Nicolaasga in kaart bracht, is uit de lucht gehaald, omdat de makers niet alleen de auto's van de overlastgevers op de site publiceerden, maar ook die van omwonenden.

Dat heeft burgemeester Bert Kuiper van de gemeente Skarsterlân, waar het Friese dorpje onder valt, maandag laten weten.

Sint Nicolaasga heeft al tijden overlast door cruisende homo's aan de oevers van het nabijgelegen Tjeukemeer. De gemeente heeft een beveiligingsbedrijf ingehuurd dat de homo's moet afschrikken.

Dat deed volgens Kuiper het aantal vrijende mannenstellen al verminderen. Enkele dorpelingen namen echter het heft in eigen handen en begonnen de website http://www.panykynsintnyk.nl dat vertaald in het Nederlands 'paniek in Sint Nicolaasga' betekent.

De dorpelingen zetten de foto's op de website, maar publiceerden daarbij ook foto's van auto's van collega-dorpelingen die aan en op het Tjeukemeer recreëerden. "De dorpelingen vroegen wat ik ervan vond", zegt Kuiper. "Ik vond het eerst wel een ludieke actie, maar rekende op het zelfreinigend vermogen van de mensen. En dat is gebleken, want het afgelopen weekeinde is de site uit de lucht gehaald."

De actie tegen de cruisende homo's bij het Friese dorpje kan overigens nog een vervolg krijgen. Mocht de overlast na de zomer niet zijn verdwenen, laat de gemeente de homo's zelf fotograferen.

Via de kentekens van hun auto's worden ze dan getraceerd en krijgen ze het verzoek Sint Nicolaasga met rust te laten.
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Neal » 11 jul 2006 00:36

Too funny! Ik heb last van de hetero's hier aan de overkant die elkaar de kop inbeuken met weet-ik-wat-voor-keukengerei, mag ik die nu ook gaan fotograferen? :twisted:
Neal
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor The » 11 jul 2006 02:20

Sins wanneer is een openbaar gebied verboden voor bepaald groepen mensen?
Kunnen ze dat wettelijk verbieden, dan betekent dat je allerlei groeperingen iets zou kunnen verbieden, dat is in alle gevallen diskriminatie en dat is in dit land bij de wet verboden !

Als de politiek groeperingen gaat weren van openbare (natuur)gebieden, dan ga ik de politiek vragen of zij het marrokaanse anti homotuig kunnen verbieden in bepaalde natuurgebieden te komen, zoals het nieuwe meer.

Je kunt tegenwoordig in geen enkel park meer rustig zonnen, (ook al lig je heel seieus alleen en niet eens naakt), zonder last te hebben van het marrokaanse tuig. :evil:
Ik ga die ook maar eens fotograferen en op een website zetten. :x
Ik blijf wel alleen hoor.
The
Expert
Expert

Berichtdoor Neal » 11 jul 2006 02:25

The schreef:Sins wanneer is een openbaar gebied verboden voor bepaald groepen mensen?
Kunnen ze dat wettelijk verbieden, dan betekent dat je allerlei groeperingen iets zou kunnen verbieden, dat is in alle gevallen diskriminatie en dat is in dit land bij de wet verboden !

Als de politiek groeperingen gaat weren van openbare (natuur)gebieden, dan ga ik de politiek vragen of zij het marrokaanse anti homotuig kunnen verbieden in bepaalde natuurgebieden te komen, zoals het nieuwe meer.

Je kunt tegenwoordig in geen enkel park meer rustig zonnen, (ook al lig je heel seieus alleen en niet eens naakt), zonder last te hebben van het marrokaanse tuig. :evil:
Ik ga die ook maar eens fotograferen en op een website zetten. :x

Seks in het openbaar is ook bij wet verboden. We hebben hier in Nederland een gedoog-beleid. Die mensen in dat dorpje gedogen dit niet en het is hun goed recht om daar actie tegen te ondernemen.
Neal
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor The » 11 jul 2006 02:41

Als het diep in de bosjes gebeurt is het niet openbaar en het bestaat al decennia lang, zelfs vanuit de middeleeuwen.

Maar wat de hetero en het marrokkanse tuig doet is het expres gaan opzoeken in de bosjes, om zo homo's te betrappen en dan gaan ze zogenaamd klagen bij de politie.
Dat is hypokriet, want diep in die bosjes waar het gebeurt, zijn van oudsher plekken waar een normaal nietsvermoedend mens nooit komt.
Er is in het hele natuurgebied, ruimte genoeg om te kunnen wandelen enz. als allochtoon of gezin en vroeger kwamen die ook nooit in de verafgelegen bosjes en hebben daar ook niets te zoeken, maar om ons dwars te kunnen zitten gaan ze expres er doorheen lopen of met de brommer erdoorheen, en gaan ze met het mobieltje bellen naar de politie, omdat zij zogenaamd niet rustig kunnen wandelen zonder dat ze die homomannen zien.
Wat een hypokrieten zijn dat, want noemen zij dat rustig wandelen, op de moeilijkberijbare paadjes in de bosjes? wat zoeken ze daar? als men gewoon onbevangen wil wandelen gaat een normaal mens echt niet speciaal in moeilijke verafgelegen bosjes lopen, maar loopt men gewoon op het algemene wandelpad.
Dus dat doen ze expres om de homo te verjagen !!!!
Ik blijf wel alleen hoor.
The
Expert
Expert

Berichtdoor bartjebarneveld » 11 jul 2006 08:58

Neal schreef:Too funny! Ik heb last van de hetero's hier aan de overkant die elkaar de kop inbeuken met weet-ik-wat-voor-keukengerei, mag ik die nu ook gaan fotograferen? :twisted:

Haha, leuke buren heb jij! Zit er niet eentje tussen die het helemaal heeft gehad nu met de vrouwtjes. Die toevallig wat aandacht nodig heeft? :wink:
bartjebarneveld
Expert
Expert

Berichtdoor Neal » 11 jul 2006 11:18

The schreef:Als het diep in de bosjes gebeurt is het niet openbaar en het bestaat al decennia lang, zelfs vanuit de middeleeuwen.

Maar wat de hetero en het marrokkanse tuig doet is het expres gaan opzoeken in de bosjes, om zo homo's te betrappen en dan gaan ze zogenaamd klagen bij de politie.
Dat is hypokriet, want diep in die bosjes waar het gebeurt, zijn van oudsher plekken waar een normaal nietsvermoedend mens nooit komt.
Er is in het hele natuurgebied, ruimte genoeg om te kunnen wandelen enz. als allochtoon of gezin en vroeger kwamen die ook nooit in de verafgelegen bosjes en hebben daar ook niets te zoeken, maar om ons dwars te kunnen zitten gaan ze expres er doorheen lopen of met de brommer erdoorheen, en gaan ze met het mobieltje bellen naar de politie, omdat zij zogenaamd niet rustig kunnen wandelen zonder dat ze die homomannen zien.
Wat een hypokrieten zijn dat, want noemen zij dat rustig wandelen, op de moeilijkberijbare paadjes in de bosjes? wat zoeken ze daar? als men gewoon onbevangen wil wandelen gaat een normaal mens echt niet speciaal in moeilijke verafgelegen bosjes lopen, maar loopt men gewoon op het algemene wandelpad.
Dus dat doen ze expres om de homo te verjagen !!!!

Frustraties, frustraties. Er wel eens aan gedacht dat niet alleen Marokkanen (die krijgen overal de schuld van, niet altijd onterecht overigens) maar ook kinderen die bosjes in zouden kunnen gaan? Toen ik zo'n 10 á 11 jaar oud was bestond er niets prachtigers dan juíst de gebaande paden af te gaan en de bosjes te gaan verkennen en geheime hutten te bouwen. Je wilt toch niet dat kinderen geconfronteerd worden met dit soort zaken?

Ik snap best dat seks buiten heel erg spannend is. (Ik heb het zelf ook twee of drie keer gedaan, maar dat was vooral zenuwachtig kijken of er niemand aankwam), maar je moet ook accepteren dat er mensen zijn die er niet van gedient zijn om seksende homo's in de bosjes te zien liggen.
Neal
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor luco » 11 jul 2006 12:54

Steve schreef:
De actie tegen de cruisende homo's bij het Friese dorpje kan overigens nog een vervolg krijgen. Mocht de overlast na de zomer niet zijn verdwenen, laat de gemeente de homo's zelf fotograferen.

Via de kentekens van hun auto's worden ze dan getraceerd en krijgen ze het verzoek Sint Nicolaasga met rust te laten.

Ik denk als de gemeente dat gaat doen ze in strijd zijn met de wet op privesie. En tot hoever gaan ze, straks worden mannen gefotografeerd die gewoon hand in hand lopen of de arm om de schouder. Ik denk dat ze daar eerst eens over moeten gaan nadenken eer ze met zo'n dubieuse actie gaan beginnen. En wat de buurt betreft, als er nu eens een homo is die daar een aanklacht tegen in dient, dan zijn ze daar goed nat. Dit mag stomweg niet. Goed dat die site uit de lucht is gehaald.
Mensen moeten eerst maar een naar zichzelf gaan kijken. Ik vind dit echt duf en te zot voor woorden :twisted:
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor EUJ » 09 nov 2006 14:21

[edit]
EUJ

Berichtdoor Zodan » 09 nov 2006 15:27

t zal wel weer aan mij liggen maarrehh ???
Laatst bijgewerkt door Zodan op 09 nov 2006 21:04, in totaal 1 keer bewerkt
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 09 nov 2006 20:36

EUJ schreef:[edit]

welkom
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor banenoverzicht » 23 nov 2006 05:40

luco schreef:
Steve schreef:

Ik denk als de gemeente dat gaat doen ze in strijd zijn met de wet op privesie. :twisted:

Ik ontving dit bericht van een regelmatige bezoeker van deze baan:
"Ik heb dat de afgelopen zomer aanhanging gemaakt bij de Commissie Bescherming Persoonsregistratie(CBP) met het advies: "In het verleden heeft het CBP in een soortgelijke casus reeds een uitspraak gedaan. Voor informatie daarover verwijst het CBP u naar de website http://www.cbpweb.nl. Onder het kopje 'Maatschappelijke sectoren/Overheid/Gemeenten' kunt u de uitspraak 'Kentekens niet gebruiken voor identificatie van prostituanten'. Indien u meent dat de gemeente de wet overtreedt door kentekens te laten noteren bij het strand dan raadt het CBP u aan een klacht in te dienen bij de gemeente. Indien de gemeente hierop niet of niet naar tevredenheid reageert, kunt u het CBP verzoeken uw zaak te onderzoeken."

De uitspraak vind je via deze link: http://www.cbpweb.nl/documenten/uit_z2001-0503.stm?refer=true&theme=blue.

Kort gezegd komt het er dus op neer de het RDW de adressen die horen bij de kentekens NIET zal doorgeven aan de gemeente.
Laatst bijgewerkt door banenoverzicht op 23 nov 2006 05:49, in totaal 1 keer bewerkt
Rik, beheerder van banenoverzicht.net
banenoverzicht
Ontdekkend
Ontdekkend

Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws