Het is nu 25 mei 2012 06:42

wat vinden julllie van homoseksuelen die kinderen willen ? ?

Alles wat niet in een andere categorie valt

Berichtdoor wenvic » 10 maart 2003 13:17

Hallllllooooooooo,

wij willen van iedereen die hier op dit forum komt vragen wat zijn mening is over deze stelling. wij zouden dit graag willen weten voor ons onderzoek.
Bedankt eeeeeej en antwoord snel

:D :D :D :D :D :D :D :D

Groetjes
wenvic
Newbie
Newbie

Berichtdoor Albert » 10 maart 2003 21:28

Laten we eerst even gaan inventariseren wat een kind nodig heeft:

Verzorging
Aandacht
Liefde
Begrip
Ondersteuning
Begeleiding (o.a. naar volwassen worden).

Ouders die hieraan kunnen voldoen kunnen een kind goed opvoeden.
Dit hoeven niet noodzakelijk hetero-ouders te zijn. Het is namelijk geen garantie of de opvoeding goed gebeurt. Ook hetero-ouders kunnen er een puinhoop van maken. Het feit of de ouders hetero, homo of lesbisch zijn doet dus niet ter zake, zolang de opvoeding maar correct wordt uitgevoerd. Homo- en lesbische paren kunnen dus net zo goed zijn in de opvoeding van een kind. Het is echter alleen de onwennigheid in de samenleving waardoor men hier toch een beetje vreemd naar kijkt.

Er wordt wel eens gezegd dat kinderen op school gepest worden als men weet dat de ouders sexueel andersdenkend zijn. Dit is echter geen sterk argument. Kinderen onder elkaar doen toch wel aan pesten. Bijvoorbeeld: brildragende kinderen, dikke of dunne kinderen, beugeltje in de mond voor het gebit, roodharige kinderen, sproeten in het gezicht, en noem maar op.

Slotwoord:

De sexuele orientatie van ouders doet niet ter zake, zolang het kind maar goed wordt opgevoed.
Albert
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Daan » 24 maart 2003 19:37

Tja, ik vind dit zelf best een moeilijke kwestie. Ik ben er van overtuigd dat homo's hele goede ouders kunnen zijn. Wat dat betreft sluit ik me volledig aan bij het antwoord van mijn voorganger.
Ik weet echter niet hoe het voor een kind zal zijn als hij twee vaders of twee moeders heeft. Ik denk dat een kind daar op een bepaalde leeftijd veel vragen over zal krijgen, die misschien nog wel moeilijker zijn als voor adoptiekinderen bij hetero-ouders. Ook denk ik dat de omgeving (en dan vooral de omgeving van het kind) nu nog wat onwennig zal reageren, wat inderdaad kan resulteren in pesten. Of dit nu direct een reden is om adoptie voor homo's af te wijzen weet ik niet.
Ik denk dat bij het belsuit om wel of geen kinderen te krijgen, het belang van het kind voorop staat. Ieder kind verdient een goede en stabiele thuissituatie, liefde en vertrouwen. Dat dit niet altijd te bieden blijft, is helaas niet te omzeilen. Homo's kunnen dit even goed bieden als hetero's, maar dit is per paar verschillend.
Ik ben in principe voor adoptiemogelijkheden voor homo's, maar weet nog niet of ik hier zelf ook aan wil beginnen. Het krijgen van kinderen brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee, en ik weet niet of ik een kind alles kan bieden wat het nodig heeft. Door mijn homo-zijn is dit meer mee gaan spelen. Anders had ik wel kinderen gewild.
Daan

Berichtdoor IamSam » 17 apr 2003 18:47

Hey all,

Op zich ben ik van mening dat het geen donder uitmaakt of de ouders van hetzelfde geslacht zijn of niet. Je hebt goede en slechte pappa's en mamma's en je hebt goede en slechte pappa's en pappa's. Als het kind maar krijgt wat het nodig heeft: liefde, aandacht en een goede basis voor zijn/haar leven. Mijn hubby en ik hebben het er wel eens over gehad en het feit dat we niet in een ideale wereld leven, maakt ons terughoudend op dit punt. Niet vanwege onszelf, maar vanwege het kind. Hoe gaat die om met negatieve reacties uit de omgeving? Zulke dingen werken altijd door... Maar ja, de enige weg naar volledige acceptatie van homo-ouders volgt volgens mij nog altijd uit het wennen van de wereld aan dit fenomeen.

Greetz,

Sam
IamSam
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Gast » 22 apr 2003 17:46

Ik vind dat M/M of V/V een net zo grote potentie hebben om goede ouders of slechte ouders te zijn voor een kind als M/V ouders.

Soms heb ik wel het idee dat er te lichtzinnig nagedacht wordt over de gevolgen voor je eigen situatie, de verantwoordelijkheden en zeker niet het minst belangrijke: gevolgen voor het kind. Ik zou zeker mijzelf eerst verdiepen in reeds bestaande ervaringen van homo-ouders. op http://www.homo.pagina.nl kan je enkele goede sites hierover vinden/

GR
Gast

Berichtdoor Grote Bink » 08 aug 2004 22:22

Wat naar mijn mening zeer belangrijk is, is dat het homopaar niet na een paar jaar plotseling op elkaar uitgekeken raakt en dan maar met een andere vriend/vriendin gaan samenwonen en de kinderen uit elkaar halen.
Zolang de kinderen minderjarig zijn, staat wat mij betreft het geluk van de kinderen voorop en zouden de ouders hun eigen leven voor die tijd daaraan ondergeschikt moeten maken.

Ik ken namelijk iemand die spermadonor is geweest voor twee lesbische vrouwen die elk een zoontje van hem hebben gekregen. Nu zijn ze alweer twee jaar uitelkaar en er was eerst sprake van dat de kinderen elk bij hun eigen moeder zouden blijven. Dat is dus gelukkig niet gebeurd, maar de vrouwen hebben elk wel weer een nieuwe vriendin waarmee ze samenwonen. De kinderen zijn kleuters, dus zeer jong!

Te vaak staat het 'ik eerst' voorop en komen de belangen van de kinderen pas op de tweede plaats. Iets waar ik falikant op tegen ben!
Heb je gekozen voor kinderen, geef ze dan eerst een goede jeugd en ga pas daarna voor jezelf kiezen!
Grote Bink
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Gast » 09 aug 2004 02:14

Je slaat de spijker op zijn kop!

Ik zeg niet dat 2 mannen of 2 vrouwen geen potentieel goede ouders kunnen zijn, maar het vlindergedrag qua partners vind ik al een sterke neen.

Daarnaast vind ik ook dat men nooit aan het kind denkt, maar aan zichzelf... WIJ willen kinderen en daar hebben WIJ recht op... BS!

Je bent nou eenmaal gay, een nadeel daarvan is dat je geen kinderen kunt krijgen (en wat mij betreft ook niet kunt trouwen maar dat terzijde)

Ik ben zelf absoluut geen voorstander van, vooral omdat het niet in het belang is van het kind om gelijkslachtige ouders te hebben, de wereld zit nou eenmaal zo in elkaar. Voor dat ene goed verlopen geval staan er 40 negatief verlopen tegenover. Denk daar maar eens aan voordat je weer eens egoistisch denkt, WIJ willen een kind.
Gast

Berichtdoor Grote Bink » 09 aug 2004 12:16

Ik vind overigens wel dat homo/lesbo stellen moeten kunnen trouwen en kinderen moeten kunnen krijgen, ook adopteren. Homo/lesbo stellen kunnen uitstekende ouders zijn.
De natuur laat tenslotte ook nogal eens één ouder wegvallen door ziekte of een ongeluk. Dus twee ouders van hetzelfde geslacht is dan nog altijd een veel betere situatie.

Maar!!!!! het vlindergedrag zoals jij dat beschrijft en het de egoïstische WIJ-houding stoort mij mateloos!
De WIJ-houding zou bij het hebben van kinderen helemaal op de tweede plaats moeten komen te staan. EERST de kinderen en daarna de rest!!!!!
Grote Bink
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Gast » 09 aug 2004 20:40

Hetero's vlinderen er ook lustig op los en het kind komt in een heterogezin meestal op 7de of 13de plaats of heeft er helemaal geen plaats. Denken jullie nu echt dat hetero's zoveel beter zijn als ouder? En scheiden doen ze aan de lopende band. Ik vind hetero's bijzonder slechte ouders, bijzonder slechte. Laten we vooral geen voorbeeld nemen aan hetero's.
Gast

Berichtdoor Gast » 11 aug 2004 00:13

Homo's die kinderen willen dat zijn hele andere homo's dan die 'vlinders'.
DIe lopen hun pik niet zo achterna, maar vinden andere dingen wat meer belanglijker.
Gast

Berichtdoor Grote Bink » 11 aug 2004 00:35

Nou, helaas, homo's die kinderen willen zijn ook nogal eens van die vlinders. Maar dat geldt net zo voor heterostellen. Kinderen staan tegenwoordig niet meer voorop, maar juist wel de persoonlijke hebberigheid en egoïsme.
Het is nogal eens van: 'ik wil kinderen', zonder daarbij stil te staan wat voor verantwoordelijkheid dat met zich meebrengt (en wat voor opofferingen).
Grote Bink
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Gast » 13 aug 2004 01:23

Anonymous schreef:Hetero's vlinderen er ook lustig op los en het kind komt in een heterogezin meestal op 7de of 13de plaats of heeft er helemaal geen plaats. Denken jullie nu echt dat hetero's zoveel beter zijn als ouder? En scheiden doen ze aan de lopende band. Ik vind hetero's bijzonder slechte ouders, bijzonder slechte. Laten we vooral geen voorbeeld nemen aan hetero's.

Nou, ik weet niet uit wat voor gezin jij komt, maar dat is wel heel erg veralgemeniseren van hetero ouders!

Het feit dat homo's goede ouders kunnen zijn is van ondergeschikt belang, het belang van het kind staat voorop! Het lijkt gewoon weer een gadget wat men tegenwoordig moet hebben, kinderen, das gewoon hip!

Net als dat trouwen.... was een tijdje hip, maar het aantal homohuwelijken is sinds de introductie alleen maar gedaald... trouwens, wat zegt dat papiertje meer over mijn relatie dan een samenlevingscontract???
Gast

Berichtdoor Grote Bink » 13 aug 2004 14:23

Trouwen vind ik ook niet belangrijk, alhoewel ik dus zeer sterk voor het homohuwelijk ben. En dat dus alleen maar om de reden dat homo's en hetero's gelijke rechten moeten hebben. Dat trouwen vind ik achterhaald en niet interessant.
Grote Bink
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Steve » 17 aug 2004 01:53

Quote van een van mijn vrienden:

Ik zeg altijd tegen gay koppels die een kind willen: neem eerst een pup in huis, verzorg het een jaar lang, en beoordeel na dat jaar hoe het is verlopen.

* Heeft de hond de aandacht gekregen die het nodig had?
* Hoe vaak heb je de hond gedumpt om ergens naartoe te kunnen?
* Denk je dat je de extra aandacht voor de hond van het afgelopen jaar met een factor 10 vermenigvuldigd aankan in de toekomst?

Verdere vragen van belang:

* Is jullie relatie stabiel?
* Is een van jullie bereid minder te gaan werken? (ervan uitgaande dat je het kind niet 5 dagen per week in de creche stopt)
* Kan jullie finaciele situatie de kosten dragen wat een kind met zich meebrengt?
Steve
Moderator
Moderator

Keer terug naar Gay Forum - Algemeen