Wat te verbergen?
4 berichten
• Pagina 1 van 1
Het lijkt wel alsof we het niet begrijpen, met z'n allen. Steeds vaker stoot ik m'n hoofd tegen een homo die bang is dat andere mensen daar achter komen - en dan bedoel ik niet het schattige scholiertje dat überhaupt nog niet uit de kast is geweest. Ik doel op mannen die een dubbelleven lijden, waar ze in één homo zijn en in de andere niet.
Zo wordt het natuurlijk niet gemakkelijker om maatschappelijke acceptatie te krijgen - als we vanuit onszelf al onderduiken. En hoewel "zichtbaarheid van homo's" in Rotterdam en omstreken één van de twee grootste ergernissen is van ongeschoolde randgroepjongeren - is het wel de meest effectieve manier om erkenning, acceptatie en eventueel respect te winnen (bij mensen die er misschien meer toe doen).
En natuurlijk is het eng en soms zelfs gevaarlijk, maar mensen proberen het volgens mij niet eens.
Hebben we wat te verbergen, of zijn we gewoon bang?
Zo wordt het natuurlijk niet gemakkelijker om maatschappelijke acceptatie te krijgen - als we vanuit onszelf al onderduiken. En hoewel "zichtbaarheid van homo's" in Rotterdam en omstreken één van de twee grootste ergernissen is van ongeschoolde randgroepjongeren - is het wel de meest effectieve manier om erkenning, acceptatie en eventueel respect te winnen (bij mensen die er misschien meer toe doen).
En natuurlijk is het eng en soms zelfs gevaarlijk, maar mensen proberen het volgens mij niet eens.
Hebben we wat te verbergen, of zijn we gewoon bang?
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

Zolang een outing niet als volstrekt positief geldt, is daartegen niets in te brengen. Wie zou vertellen dat hij homo is, terwijl hij weet dat het als iets verdacht wordt opgevat? Ik zou het vast niet doen. Waarom zou je trouwens? Bovendien heeft iedereen er een hekel aan om A te zeggen en B te worden begrepen, wat meestal het geval is bij outing.
Geen mandekking zonder condoom
-

Bink - Post Lord

Het is denk ik nooit echt gemakkelijk, maar ik zie het wel als iets noodzakelijks - in a way.
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

als je niet in de situatie zit, veronderstel ik dat je ook niet kan oordelen. Veroordelen dat wel...
al zal je dat wel niet slecht bedoelen...
Er zijn altijd mensen met 'vrees' gewoon omdat ze zo zijn opgevoed of omdat de maatschappij rondom hen redelijk anti - homo is... (en ze laten dat vaak blijken door hun uitspraken)
al zal je dat wel niet slecht bedoelen...
Er zijn altijd mensen met 'vrees' gewoon omdat ze zo zijn opgevoed of omdat de maatschappij rondom hen redelijk anti - homo is... (en ze laten dat vaak blijken door hun uitspraken)
- Unlocked
- Aftastend

4 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast