Het is nu 25 mei 2012 06:15

WAAROM MOETEN JE VERTELLEN DAT JE HOMO BENT???????

Alles over coming out.

Berichtdoor MARIO » 05 jan 2004 21:59

Hallo mannen,
Het blijft me toch wel erg boeien waarom ik en vele andere homseksuelen zich moeten gaan presenteren aan hun omgeving als zijnde dat zij/hij homoseksueel is.

Voorbeeld:
Neem nu dat hele Jamai gebeuren; het is toch ongelofelijk wat een ophef en verbazing hierover is ontstaan (voor insiders was het duidelijk genoeg) maar waar het nu eigenlijk om gaat is dat deze jongen gewoon lekker wil gaan zingen en daar mee klaar. En natuurlijk kun je dan zeggen " it goes whith the job"maar toch.

Ander voorbeeld:
Berend en ik zijn 16 mei 2003 getrouwd maar geen gewoon huwelijk, NEE maar een "HOMOHUWELIJK".

Mijn vraag is: waarom deze bovengenoemde zaken(als de maatschappij toch telkens weer tegen ons zegt: joh als je maar gewoon doet dan is het wel oke) zo'n punt en waarom gaan wij / ik hier eigenlijk mee accoord waar door ik/wij dit ook gewoon blijven doen.

VERTELLEN /UITLEGGENDAT JE HOMSEKSUEEL BENT!!!!!?????

Ik vind dit wel een leuk onderwerp om met jullie over van gedachten te wisselen.

tot hoors Mario :wink: [/b]
MARIO
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Gast » 05 jan 2004 22:07

Het is erg simpel: je moet helemaal niks! :P
Ik vertel niemand wat als ik het niet wil.... net alsof hetero zijn zo verschrikkelijk anders is. Het enige andere is wat er tussen de lakens gebeurt en dat gaat anderen simpelweg niet aan dus ik vind dat hele ophef over homo zijn zo verschrikkelijk oninteressant :roll: .
Gast

Berichtdoor rs » 05 jan 2004 22:27

Oeps.. bovenstaand bericht is van mij (was vergeten in te loggen).
rs
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Gast » 07 jan 2004 22:27

Inderdaad het maakt me alleen maar aan het lachen, zo is er volgens anderen niet te zien dat ik homo ben. een hetro zegt ook niet hallo ik heet .... en ben hetro toch? MAAR als ze weten dat je een homo ben dan ben je zoooo interessant. Het staat ook zo leuk dat je een homo als vriend hebt. Iedereen moet het dan ook weten dat je een homo kent, hij begrijpt je ook zo goed, kan zo goed kleding combineren .....mag ik een emmer a.u.b.
:evil:

Maar goed ik vind mensen leuk om wie ze zijn niet om hun geaardheid.
Gast

Berichtdoor dolopvoeten » 07 jan 2004 23:48

Als het zo ter sprake komt zal ik het wel evrtellen, maar ik ga niet uitgebreid tegen iedereen die het maar horen wil roepen "he, ik ben homo hoor".
dolopvoeten
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Gast » 19 jan 2004 08:00

Het is aan ieder de keus om het te vertellen. Natuurlijk is het niet verplicht. Wel kan het prettig zijn om te vertellen dat je homo bent als er mensen zijn die telkens je proberen te koppelen aan een meisje, of grapjes of toespelingen maken die je vervelend vindt.
Het is natuurlijk ook erg afhankelijk van de persoon/personen. Tegen de tramconducteur hoef je het niet te zeggen...

Als van iedereen die homo is ook duidelijk zou zijn dat hij/zij dat is, dan is het voor de 'buitenwereld' natuurlijk ook wel duidelijker dat er meer zijn dan ze dachten. Misschien dat er dan toch iets serieuzer rekening mee gehouden wordt.
Stel je voor dat iedereen in de kast zou zitten... (al is er natuurlijk nog wel een heel verschil tussen in de kast zitten en het ook vertellen).

Groet,
Gijs
Gast

Berichtdoor Gast » 23 jan 2004 13:42

Het feit dat het steeds meer trendy wordt om te kunnen zeggen dat je een homo in je vriendenkring hebt (als hetero dan) maakt dat ik het juist helemaal niet meer zeg, niet omdat ik in de kast zit, maar omdat ik de vraag "wat is je sexuele voorkeur" een buitengewone vrijpostige vraag vind die de vraagsteller niks aangaat wat mij betreft!
Gast

Berichtdoor Torenspits » 24 jan 2004 22:26

Nog niet eens zo heel lang geleden was homoseksualiteit volgens de publieke opinie niet normaal.
Ik vind het nog steeds niet normaal. Daarom zou ik het op prijs stellen als mijn kennissen mij op de hoogte brachten als ze homofiel waren. Voor mij veranderen er dan nl. wel een aantal dingen in de vriendschap.
Als Christen geloof ik dat een homoseksueel (dus een homofiel die daadwerkelijk tegennatuurlijke seks heeft) naar de hel gaat als hij zich niet bekeert en gered wordt door Jezus Christus.
Daar wil ik dus een homofiel voor waarschuwen. Daarom is het belangrijk dat wel te vertellen.
Dat geldt helemaal voor homoseksuelen die menen Christenen te zijn (maar niet celibaat). Of zelfs in sommige gevallen voorganger. In mijn ogen zijn dit zeer gevaarlijke personen.
Volgens de brief aan de Rom.1 is een van de redenen waarom iemand homofiel wordt het verdraaien van de waarheid. Tegenover een homofiel moet ik dus extra op mijn hoede zijn.

Of Jamai nou wel of niet moet bekendmaken dat hij homofiel is vind ik minder interessant. Jamai is een 'idol'. Een 'idol' is een afgod. God heeft blijkens de Bijbel een hekel aan afgoden. Dus besteed geen aandacht aan Jamai en andere idols.

Dat jij op 16 mei 2003 een homohuwelijk bent aangegaan is in mijn ogen een dieptepunt in jouw leven; en dat van Berend. Dat zou ik niet aan de grote klok hangen.
Het huwelijk is bedoeld om elkaar voor God trouw te beloven tot aan de dood. Deze trouwbelofte maakt geslachtsgemeenschap moreel geoorloofd. Maar seks tussen mannen is nooit geoorloofd volgens de Bijbel. Integendeel, het is een zonde die tot de hel leidt.
Een homohuwelijksakte is feitelijk een ticket voor de hel. Het is een schriftelijk bewijsstuk van jouw zondigheid.
Torenspits
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Stiekel » 24 jan 2004 23:56

Geloof is weer een andere kwestie.
MAar het geloof en de maatschappij scheppen van de mens verwachtingen.
De mens moet hieraan voldoen anders is het 'anders' , niet normaal; afwijkende van de norm.
Het is jammer dat men elkaar verwachtingspatronenoplegt.
Wat betreft goed of kwaad (moraal) is het natuurlijk zo dat men niet een ander mens moet doden etc (een aantal van de tien geboden zijn opgenomen als wetten (een wet is de norm)).
Daarentegen is er geen kwaad, mijn insziens, sex te hebben met iemand van hezelfde geslacht. Het wijkt misschien af van de norm die men in een boek heeft geschapen als zijnde een norm.

Het is moeilijk om verwachtingspatronen te doorbreken doordat mensen dit ervaren als er niet meer bij horen, je wijkt af van de norm.

Vertellen of je homo bent of niet.
Moet je nu vertellen dat je afwijkt van de opgelegde nom?
Je zou dus eigenlijk mensen minder in hokjes of in patronen moeten duwen. Dan zal men (naar mijn idee) meer tolerant zijn voor hetgeen afwijkt van de norm.
Vertellen dat je homo bent schept voor anderen het idee dus dat het meer en meer normaal wordt dat iemand op hetzelfde geslacht valt.
Aangezien steeds meer mensen er vooruit durven komen. ( door de tolerante mens!)

Een soort van sexuele emancipatie? Vertel dus dat je homo bent!

Groetjes Stiekel
Stiekel
Newbie
Newbie

Berichtdoor Albert » 29 jan 2004 21:35

Voor iedere religieuse die homoseksualiteit zondig vindt, gelieve op de volgende site te kijken:

http://www.chjc.nl/

Wat betreft gevaarlijke personen wil ik nog even opmerken dat het geloof ook geen garantie is voor vrede in de wereld. Integendeel, vele oorlogen zijn juist ontstaan vanuit het geloof. :x
Albert
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Gast » 12 jul 2004 00:30

De reactie van Torenspits gaat compleet in tegen al het christelijk geloof. Gods schepping is Gods schepping.
Geen enkele hetero zegt dat hij hetero is. Waarom zou ik het dan moeten zeggen? Al vragen ze het mij-vooral wanneer ze het mij vragen- vraag ik:"wat denk je zelf?" Voor mijn part mogen die onnozele kinkels alles denken wat ze maar willen.Vraagt iemand je ooit hoe groot je lul is? Is net hetzelfde.
Gast

Berichtdoor Vincent » 28 okt 2004 16:31

Ik kan me er wel aan storen in het geval van tvshows enzo, daar is elke homo per definitie blijkbaar verwijfd en denkt alleen maar aan mannen scoren. Heus, als dit niet stereotyperend is!

Je hoeft wat mij betreft nooit te vertellen wat je voorkeur is, maar voor types als hierboven beschreven, die hoeven niks te vertellen, dat weet je gelijk zodra ze hun bek opentrekken of gaan bewegen :lol:
Vincent
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor super gm » 08 nov 2004 18:31

ik dacht dat christenen geloofde in liefde voor je medemens :? .

soms vind ik het wel raar dat homos anders worden gezien. als je iemand al heel lang kent en je zegt dat je homo bent, dan is dat toch geen reden om je vriendschap te beeindigen? je blijft het zelfde, alleen weten ze nu dat je op manen valt
super gm
Newbie
Newbie

Berichtdoor maestro » 09 nov 2004 23:53

super gm schreef: als je iemand al heel lang kent en je zegt dat je homo bent, dan is dat toch geen reden om je vriendschap te beeindigen? je blijft het zelfde, alleen weten ze nu dat je op manen valt

Sommigen zien dat als bedrog, het heeft dus niet meteen met het homo zijn te maken.
maestro
Expert
Expert

Berichtdoor Gast » 09 jan 2005 17:46

Torenspits schreef:Nog niet eens zo heel lang geleden was homoseksualiteit volgens de publieke opinie niet normaal.
Ik vind het nog steeds niet normaal. Daarom zou ik het op prijs stellen als mijn kennissen mij op de hoogte brachten als ze homofiel waren. Voor mij veranderen er dan nl. wel een aantal dingen in de vriendschap.
Als Christen geloof ik dat een homoseksueel (dus een homofiel die daadwerkelijk tegennatuurlijke seks heeft) naar de hel gaat als hij zich niet bekeert en gered wordt door Jezus Christus.
Daar wil ik dus een homofiel voor waarschuwen. Daarom is het belangrijk dat wel te vertellen.
Dat geldt helemaal voor homoseksuelen die menen Christenen te zijn (maar niet celibaat). Of zelfs in sommige gevallen voorganger. In mijn ogen zijn dit zeer gevaarlijke personen.
Volgens de brief aan de Rom.1 is een van de redenen waarom iemand homofiel wordt het verdraaien van de waarheid. Tegenover een homofiel moet ik dus extra op mijn hoede zijn.

Of Jamai nou wel of niet moet bekendmaken dat hij homofiel is vind ik minder interessant. Jamai is een 'idol'. Een 'idol' is een afgod. God heeft blijkens de Bijbel een hekel aan afgoden. Dus besteed geen aandacht aan Jamai en andere idols.

Dat jij op 16 mei 2003 een homohuwelijk bent aangegaan is in mijn ogen een dieptepunt in jouw leven; en dat van Berend. Dat zou ik niet aan de grote klok hangen.
Het huwelijk is bedoeld om elkaar voor God trouw te beloven tot aan de dood. Deze trouwbelofte maakt geslachtsgemeenschap moreel geoorloofd. Maar seks tussen mannen is nooit geoorloofd volgens de Bijbel. Integendeel, het is een zonde die tot de hel leidt.
Een homohuwelijksakte is feitelijk een ticket voor de hel. Het is een schriftelijk bewijsstuk van jouw zondigheid.

Wat een onzin zeg!!! :evil: Wat doe je hier in vredesnaam op deze site? Was je toch ergens nieuwsgierig naar ofzo.............................
Gast

Berichtdoor Arend » 23 jul 2005 22:47

sorry hoor maar de bijbel heeft volgens mij ook iets gezegt over dat ieder mens door god is geschapen?... en hoe zat het dan ook alweer met liefde?... dat was is god (en jezus' ) ogen een goed ding... er zitten volgens mij zoveel tegenstellingen in de bijbel dat je door de bomen het bos niet eens meer kan zien... :?

dan nog iets... die bijbel is hoe lang geleden geschreven?
je gaat toch ook met de technologie mee, ga dan ook met de emancipatie mee wetenschap is namelijk ook een geloof... als je puur en alleen christen bent ga je maar lekker in een grot wonen... dan pas kan je zeggen dat je echt in de bijbel gelooft, dan pas bewijs je dat je jezelf echt hebt gegeven aan god als dankbaarheid voor het leven dat hij je zogenaamd geschonken heeft.

en als je alleen maar op deze site komt om dat soort onzin aan ons te verkopen heb ik persoonlijk liever dat je weg blijft... ik heb niets tegen christenen maar dit soort dingen vind ik om misselijk van te worden
sorry hoor
Arend
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor KinKy » 23 jul 2005 23:51

over 1000 jr praat met over.............
er stond in de gaykrant
dat mannen elkaar lief moeten hebben
en niet moeten vechten of worstelen om hun masculine gevoelens te tonen

en de koran ligt dan bij de slegte en over de bijbel worden alleen sages verteld.............

was getekend, hans christian
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Musician » 03 aug 2005 14:37

Ik denk dat wij als holibi wereld wel eens te krampachtig zijn... naar onze omgeving toe.

Geniet er nou eens van, als ze vragen hebben, oke laat ze komen. Als ze niets vragen, lekker laten dan. JE moet je niet verplicht voelen om verantwoording af te gaan leggen aan de wereld.
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor ChatNOT » 03 aug 2005 18:42

Iemand die coming out beleeft wil het juist vaak wel met 1 of meer andere mensen over hebben, je MOEt niet nee, maar dat wil men gewoon heel vaak.
ChatNOT
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Musician » 03 aug 2005 19:02

ChatNOT schreef:Iemand die coming out beleeft wil het juist vaak wel met 1 of meer andere mensen over hebben, je MOEt niet nee, maar dat wil men gewoon heel vaak.

Er zijn altijd wel mensen die willen luisteren...... Maar het gaat hier over het niet verplicht zijn om het te benadrukken.
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Volgende

Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast