Het is nu 25 mei 2012 06:14

Waarom huren homo's geen hotelkamer?

Gay nieuws, gay gerelateerde nieuws, bijzonder nieuws of gewoonweg leuk nieuws.

Berichtdoor Steve » 18 dec 2006 17:38

Tijdens het zappen, stuitte ik gisteren op een herhaling van een aflevering van het SBS-6 programma Undercover in Nederland. Een mannetje of vijftig struinde poedelnaakt door een bos op zoek naar vertier. De opnames zijn waarschijnlijk in de zomer gemaakt.

Ik moest weer denken aan een interview dat ik had met de burgemeester van een grote stad, zo’n tien jaar geleden. Ik werkte toen voor een lokaal radiostation. Het gemeentebestuur had besloten een ‘homo-ontmoetingsplaats’ te verplaatsen naar een locatie met de illustere naam ‘de 72 trapjes’ of iets dergelijks.

De burgemeester was opgetogen. Nee, 'bestemmingsplantechnisch' hoefde er niets te veranderen, 'groen- en recreatiefunctie bleven immers overeind'. Ik vroeg de burgemeester of hij met de groenfunctie bedoelde dat voortaan de geslachtsdelen bedekt konden worden en zijn humeur betrok al een beetje. 'Dat zijn uw woorden,' sprak hij bits.

Gezellig wandelen

Een nieuwe poging mijnerzijds: 'U bedoelt met recreatiefunctie toch niet dat u gezellig met vrouw en kinderen op die locatie gaat wandelen, van het weekend?'

'Dat gaat u helemaal niets aan!' baste de burgervader. Einde interview.

Ik bracht het destijds schertsend, maar daarom zijn dergelijke vragen niet minder relevant. In het geschetste geval wordt door gedoogbeleid een groot deel van een openbare recreatieve voorziening een no go-area, niet alleen hier maar ook elders in Nederland.

Waarom laten we dat eigenlijk toe? Waarom krijgt een vriend van mij een bon van tientallen euro’s als ie ’s nachts na het stappen tegen een boom staat te plassen, en kan iemand anders zich ongestraft midden op de dag in een bos laten bevredigen? Met het risico daarmee mensen te confronteren die daarmee niet geconfronteerd willen worden.

Hebben homo’s geen huis, kunnen ze geen hotelkamer huren?

Meer rechten

Het lijkt erop dat minderheden in Nederland soms meer rechten hebben dan de meerderheid. Zonder dat duidelijk is of wordt gemaakt waarom. En politici vertonen bij dit soort kwesties het liefst zapgedrag.

Bron: Elsevier Blog
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Zodan » 18 dec 2006 21:09

't blijft hommeles met homo's.
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 18 dec 2006 22:10

ruyven bij delft is ook een gedoogplaats geworden
officieel door de burgemeester aangewezen...............
laten we dit een beetje met rust laten
want wild plassen mag daar ook niet hoor
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Junyo » 19 dec 2006 01:32

Bedenk dat 9 van de 10 "homo's" die op die ontmoetingsplaatsen komen thuis gewoon een vrouw en kinderen hebben en dus niet thuis kunnen afspreken. "Gewone" homo's gaan naar een café met een darkroom ofzo.
Je zult pas vinden als je kan stoppen met zoeken
Junyo
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor bartjebarneveld » 19 dec 2006 09:39

O wauw, bestaan er ook gewone homo's? Gelukkig maar! :lol: :lol: :lol:
bartjebarneveld
Expert
Expert

Berichtdoor Helger » 19 dec 2006 11:16

Ja, en volgens hem gaan die dus naar darkrooms :?
Helger
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor ChatNOT » 21 dec 2006 10:53

Junyo schreef:Bedenk dat 9 van de 10 "homo's" die op die ontmoetingsplaatsen komen thuis gewoon een vrouw en kinderen hebben en dus niet thuis kunnen afspreken.

Betekent dat een rechtvaardiging voor het gedrag bij dit soort ontmoetingsplaatsen? Keur jij al die rondslingerende condooms en papieren doekjes dan goed? Vind jij het dan prima dat zelfs kinderen met dit soort type handelingen geconfronteerd worden?

Waarom huren ze niet gewoon een hotel? Gewoon te duur denk ik.
ChatNOT
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Junyo » 22 dec 2006 00:52

ChatNOT schreef:Waarom huren ze niet gewoon een hotel? Gewoon te duur denk ik.

Als je ziet wat voor auto's er iedere dag bij de Nieuwe Meer geparkeerd staan, dan weet je wel beter. Ik woon er om de hoek en rij er dagelijks langs op weg naar m'n werk en kan je verzekeren dat de mannen die daar sex hebben gemiddeld ruim boven modaal verdienen.
Junyo
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Junyo » 22 dec 2006 00:55

Maar ik ben het verder wel met je eens hoor, die troep moeten ze gewoon opruimen natuurlijk. Als je echter een keer de moeite had genomen om bij de Nieuwe Meer langs te gaan, dan had je wel geweten dat de kans dat kinderen ermee geconfronteerd worden nihil is (of een nietsvermoedende ouder moet z'n kinderen helemaal meesleuren de bush in om naar de Schotse Hooglanders te kijken ofzo). 8)
Junyo
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Helger » 22 dec 2006 02:54

Misschien niet elke dag en op elk tijdstip, maar kan me niet voorstellen dat er op het wandelpad geen ouders met kinderen lopen, tenslotte wordt daar ook gehoerd! En volop zichtbaar :evil:
Helger
Wegwijs
Wegwijs

Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws