Vreemdgaan?!?
31 berichten
• Pagina 2 van 2 • 1, 2
Steve schreef:
. Ook als single ben ik harstikke tevreden en blij en zie heus ook voordelen aan het single zijn.
zo heb ik altijd geleefd totdat ik op m'n 30ste mijn 1e relatie kreeg
ben daar nu nog aan bezig, dus 16 jaar
hiermee bedoel ik te zeggen.................
gay = vrolijk
je situatie accepteren zo die is en er het beste van maken
en dan ben je natuurlijk ook nog gay........
dus lekker in je vel zitten met wie je bent
mag dat wel
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

Ik reageer niet vaak omdat ik me door het soort onderwerpen dat aan de orde komt meestal niet aangesproken voel.
Maar nu reageer ik toch maar even.
Kort geleden heb ik met iemand een discussie gehad over monogamie in een homorelatie (met name tussen mannen).
We kwamen tot de conclusie dat vreemdgaan nergens zoveel voorkomt als in dergelijke relaties. Ook de duurzaamheid van zo'n relatie is vaak betrekkelijk. Ik denk dat een levenslange monogame homorelatie (ze zullen er beslist zijn) een speld in de hooiberg is.
Volgens mij ligt dat voornamelijk aan het feit dat zo'n relatie vaak sex als basis heeft. Naar mijn idee komen wederzijds respect en vertrouwen vaak pas op de tweede plaats. En ja, als sex zo'n belangrijke rol speelt en je partner is niet meer zo aantrekkelijk, dan moet je het toch buiten de deur kunnen zoeken? Moet kunnen toch? NOT dus.
Ieder zijn meug natuurlijk, maar bedenk wel dat je hierdoor de acceptatie niet echt een dienst bewijst. Zo hou je immers het imago van "gay" als vrolijke losbol met vaak wisselende contacten prima in stand.
Maar nu reageer ik toch maar even.
Kort geleden heb ik met iemand een discussie gehad over monogamie in een homorelatie (met name tussen mannen).
We kwamen tot de conclusie dat vreemdgaan nergens zoveel voorkomt als in dergelijke relaties. Ook de duurzaamheid van zo'n relatie is vaak betrekkelijk. Ik denk dat een levenslange monogame homorelatie (ze zullen er beslist zijn) een speld in de hooiberg is.
Volgens mij ligt dat voornamelijk aan het feit dat zo'n relatie vaak sex als basis heeft. Naar mijn idee komen wederzijds respect en vertrouwen vaak pas op de tweede plaats. En ja, als sex zo'n belangrijke rol speelt en je partner is niet meer zo aantrekkelijk, dan moet je het toch buiten de deur kunnen zoeken? Moet kunnen toch? NOT dus.
Ieder zijn meug natuurlijk, maar bedenk wel dat je hierdoor de acceptatie niet echt een dienst bewijst. Zo hou je immers het imago van "gay" als vrolijke losbol met vaak wisselende contacten prima in stand.
Voeten? Hmmm ...
-

dolopvoeten - Wegwijs

Steve schreef:bartjebarneveld schreef:Haha, ben juist blij dat je dit zegt! Weet je hoe bijzonder het is om een gozer te vinden die je idd kunt vertrouwen en niet om de haverklap met een ander ligt te rommelen? Echt schaars! Als je echt meent, wat je zegt, zou ik gewoon voor jou kiezen. Echt waar! Niets liever wil ik dan een vaste relatie, waarbinnen wij alleen gruwelijk genieten van elkaar.
Ik denk dat het niet zo bijzonder is om een betrouwbaar iemand tegen het lijf te lopen, zo zwart zie ik het nu ook weer niet in.
Ik meen altijd wat ik hier neerpenJouw tekst "niets liever dan een vaste relatie" gaat voor mij niet echt op. Ook als single ben ik harstikke tevreden en blij en zie heus ook voordelen aan het single zijn.
Overigens zouden deze woorden van Steve ook heel goed op mij van toepassing kunnen zijn
Chapeau
Voeten? Hmmm ...
-

dolopvoeten - Wegwijs

Nee,
Ik zou ook gaan voor een vaste relatie. De woorden van bartjebarneveld over een vaste relatie voel ik veel voor, hoewel wat Steve zei
Denk ik ook.
En vreemd gaan, Nee, dat nooit. Als je een goede relatie hebt, waarom je heil dan bij een ander zoeken. Er voor gaan of singel blijven.
Ik zou ook gaan voor een vaste relatie. De woorden van bartjebarneveld over een vaste relatie voel ik veel voor, hoewel wat Steve zei
Ik denk dat het niet zo bijzonder is om een betrouwbaar iemand tegen het lijf te lopen, zo zwart zie ik het nu ook weer niet in.
Denk ik ook.
En vreemd gaan, Nee, dat nooit. Als je een goede relatie hebt, waarom je heil dan bij een ander zoeken. Er voor gaan of singel blijven.
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
-

luco - Post Lord

Ik heb al ruim 11 jaar een gigagoede en te gekke relatie en ben echt dol op mijn vriend. Mijn hart zou letterlijk (naar gevoel) breken als het tussen ons uit zou raken. En toch ga ik soms vreemd. datr hield ik in het begin verborgen maar op een gegeven moment kwam het toch uit. Nu hebben we gemerkt dat ervaringen buiten de deur als ze verteld worden opwindend zijn voor de sex. En sex is belangrijk in onze relatie maar niet de dominante of alles bepalende band.
Ik koop dus niets voor moralistisch getinte woorden over monogaam zijn als een soort ' heilig moeten' of idem over vremdgaan. Ieder moet het voor zichtzelf en met vriend maar beoordelen wat voor hem en hun het beste werkt.
Ik koop dus niets voor moralistisch getinte woorden over monogaam zijn als een soort ' heilig moeten' of idem over vremdgaan. Ieder moet het voor zichtzelf en met vriend maar beoordelen wat voor hem en hun het beste werkt.
-

adinther - Newbie

Niet iedereen verwerkt het vreemdgaan van de partner op een goeie manier:
http://www.gayforum.nl/plaatjes/display ... ?pos=-1120
http://www.gayforum.nl/plaatjes/display ... ?pos=-1120
-

Julian - Wegwijs

Mannen zijn altijd jagers en met directe sex bezig.
Mannen willen spannig!
Vrouwen willen zekerheid en vastigheid.
Dus de man/vrouw verhouding werkt nooit.
De man wil altijd heel andere dingen dan vrouwen.
Vrouwen zeuren altijd.
het is niet voor niets dat altijd de man buitenshuis naar de hobbyclub met alleen mannen gaat en de vrouw naar het theekransje gaat met alleen vrouwen, kunnen ze lekker roddelen.
Dus samen hebben ze nooit iets, wat kamaraadschappelijk of vriendschap heet.
Dus de man/vrouw verhouding is alléén voor de voortplanting van het soort, voor de rest is er niks wat elkaar zou binden in belangstellingen en hobbys.
De verhoudngen tussen het gelijke geslacht gaat veel dieper, omdat ze elkaar veel beter begrijpen, en met een half woord weet men van elkaar wat er bedoelt wordt.
Daarom zie de de meeste lol tussen het gelijke geslacht, al zijn ze hetero.
Vrouwen zijn geestlijk bezig en als je er sex mee gehad hebt, beginnen ze te zeuren over trouwen en andere verplichtingen en dat is weer dodelijk voor de sex.
Maar zo zijn vrouwen, omdat de vrouw altijd een kinderwens heeft, (de moederkloek) en dan wil zij zekerheid, met haar partner.
Monogaam en trouw zijn is alléén relevant als er kinderen op te voeden zijn, zolang je kinderen hebt, heb je de plicht om die kinderen een goed thuis te bieden, totdat ze zelfstandig kunnen zijn en dan de deur uit gaan.
Daarna is de (hetero)relatie hetzelfde geworden als een homorelatie, waarbij er geen plicht meer op rust voor de kinderzorg.
Dus zijn bijde partners vrij om te doen met hun relatie, wat zij onderling goeddunken, net zoals bij een kinderloze homorelatie.
Dus die regeltjes van de kerken "trouw tot aan de dood" is klinkklare onzin!
Dat is alléén in het belang van de pastoor of de imam om zijn gemeentschap groot te houden, de smiechten, anders kan die zijn kerk wel sluiten.
Als de partners "elkaars boek al lang uit hebben" zijn ze vrij om te gaan en te staan waar ze willen, mits ze het met elkaar besproken hebben.
Want dat verplicht bij elkaar blijven en elkaar te wantrouwen wat betreft sex met vreemden, werkt niet, en drijft ze juist uit elkaar.
De natuur van de man is gewoon zo, die kan je niet vastbinden, want dan rukt hij zich juist los, van de verstikkende ketenen.
De homo relatie moet niet een kopie zijn van een hetero relatie, dat is helemaal fout.
Mannen onderling zijn héél anders, dan de mannen/vrouwen onderling.
Door deze zienswijze als bij een heterorelatie, wordt de vrije sexrelatie onderdrukt en teruggebracht tot een verburgelijkte instelling, (alleen in de slaapkamer op afspraak) en slaat de bugertruttige saaiheid toe, zoals je nu zoveel ziet in de huidige homoscene.
Mannen willen spannig!
Vrouwen willen zekerheid en vastigheid.
Vrouwen zeuren altijd.
het is niet voor niets dat altijd de man buitenshuis naar de hobbyclub met alleen mannen gaat en de vrouw naar het theekransje gaat met alleen vrouwen, kunnen ze lekker roddelen.
Dus de man/vrouw verhouding is alléén voor de voortplanting van het soort, voor de rest is er niks wat elkaar zou binden in belangstellingen en hobbys.
De verhoudngen tussen het gelijke geslacht gaat veel dieper, omdat ze elkaar veel beter begrijpen, en met een half woord weet men van elkaar wat er bedoelt wordt.
Daarom zie de de meeste lol tussen het gelijke geslacht, al zijn ze hetero.
Vrouwen zijn geestlijk bezig en als je er sex mee gehad hebt, beginnen ze te zeuren over trouwen en andere verplichtingen en dat is weer dodelijk voor de sex.
Maar zo zijn vrouwen, omdat de vrouw altijd een kinderwens heeft, (de moederkloek) en dan wil zij zekerheid, met haar partner.
Monogaam en trouw zijn is alléén relevant als er kinderen op te voeden zijn, zolang je kinderen hebt, heb je de plicht om die kinderen een goed thuis te bieden, totdat ze zelfstandig kunnen zijn en dan de deur uit gaan.
Daarna is de (hetero)relatie hetzelfde geworden als een homorelatie, waarbij er geen plicht meer op rust voor de kinderzorg.
Dus zijn bijde partners vrij om te doen met hun relatie, wat zij onderling goeddunken, net zoals bij een kinderloze homorelatie.
Dus die regeltjes van de kerken "trouw tot aan de dood" is klinkklare onzin!
Dat is alléén in het belang van de pastoor of de imam om zijn gemeentschap groot te houden, de smiechten, anders kan die zijn kerk wel sluiten.
Als de partners "elkaars boek al lang uit hebben" zijn ze vrij om te gaan en te staan waar ze willen, mits ze het met elkaar besproken hebben.
Want dat verplicht bij elkaar blijven en elkaar te wantrouwen wat betreft sex met vreemden, werkt niet, en drijft ze juist uit elkaar.
De natuur van de man is gewoon zo, die kan je niet vastbinden, want dan rukt hij zich juist los, van de verstikkende ketenen.
De homo relatie moet niet een kopie zijn van een hetero relatie, dat is helemaal fout.
Mannen onderling zijn héél anders, dan de mannen/vrouwen onderling.
Door deze zienswijze als bij een heterorelatie, wordt de vrije sexrelatie onderdrukt en teruggebracht tot een verburgelijkte instelling, (alleen in de slaapkamer op afspraak) en slaat de bugertruttige saaiheid toe, zoals je nu zoveel ziet in de huidige homoscene.
-

The - Expert

The schreef:
Vrouwen zeuren altijd.
Ben je nou bewust aan het stangen of is die plaat voor je kop nou echt zo groot?!?:N$
Onze beide ouders zijn toch echt NIET wat jij hierboven stelt en ik denk dat ik er nog zo een paar kan bedenken
-

ChatNOT - Wegwijs

Stud schreef:als je verliefd wordt op een ander, is er naar mijn mening , iets in je huidige relatie niet goed. Want je hebt het opgezocht, het is je niet overkomen. Via internet. Je was dus blijkbaar opzoek naar spanning ofso.
ik vind dat je het moet vertellen aan je huidige vriend
Wat Heb Jij Toch Een Verrukkelijke Avatar, Stud!
-

bartjebarneveld - Expert

Keer terug naar Gay Forum - Liefde