Vreemdgaan met elkaars instemming
26 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Een zgn open relatie dus, is het een trend? Is het een feit? Hoort het erbij?
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
-

Steve - Moderator

Moeilijke vraag. Ik kan een gesloten relatie hebben als ik bij mijn vriendje echt aan mijn trekken kom. Meestal denk ik dat open relaties beter werken, maar ik kan er best inkomen wanneer iemand mij zegt: "mijn vriendje is het helemaal voor mij en ik heb niemand anders nodig." Is echt een heel moeilijke vraag. Veel hangt af van de persoonlijkheid. Valt bijna niet te beantwoorden, tenzij je trouw in alle gevallen en in alle omstandigheden als absolute regel stelt, maar wij hebben al eeuwenlang gezien wat dat geeft in huwelijken. Het werkt gewoonweg niet of het werkt slechts in enkele gevallen. Soms ben je heel blij om terug bij je vertrouwde vriendje te komen nadat je hem ontrouw bent geweest en verstevigt het juist je band met hem. Soms werkt het net andersom.
-

Bink - Post Lord

Voordeel van open relatie lijkt me dat deze nooit zo gauw verveeld, en als je het safe houd is er niks aan de hand. Maar je moet er wel eerlijk en open in zijn.
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
-

luco - Post Lord

Ik vind dat gewoon niet kunnen, waar is dan het norm besef en het vertrouwen dat je aan elkaar geeft. Ook al is het open.
Schijnbaar als je een relatie heb, en er moet zo nodig met een ander sex bedreven worden, dan zit er wat mis in je relatie. Daar moet dan eens naar gekeken worden.
Schijnbaar als je een relatie heb, en er moet zo nodig met een ander sex bedreven worden, dan zit er wat mis in je relatie. Daar moet dan eens naar gekeken worden.
--- Stilte is helend ---
-

Musician - Wegwijs

Het is niet zodat wij van den beginne direkt uitgingen van een open relatie,integendeel zelfs, maar het is er gewoon ingeslopen, we zijn er beiden wel eerlijk over naar elkaar toe en het is ook niet zo dat we elke week met een ander rotzooien.
Gewoon duidelijke afspraken gemaakt dus.
Ik moet wel toegeven dat ik het er in het begin erg moeilijk mee had omdat ik er zelf geen behoefte aan had, uiteindelijk vind je je eigen weg daarin.
Gewoon duidelijke afspraken gemaakt dus.
Ik moet wel toegeven dat ik het er in het begin erg moeilijk mee had omdat ik er zelf geen behoefte aan had, uiteindelijk vind je je eigen weg daarin.
-

ChatNOT - Wegwijs

Een open relatie kan alleen als beide partijen het met elkaar eens zijn. Als een van beiden dat niet wil of er onder lijdt, moet je het niet doen. Dat ben je verplicht aan de ander.
Trouwens, als je het goed hebt met elkaar en echt gek op (van) elkaar bent, denk ik dat je er geen behoefte aan hebt.
Trouwens, als je het goed hebt met elkaar en echt gek op (van) elkaar bent, denk ik dat je er geen behoefte aan hebt.
-

Paul - Ontdekkend

Bij en open relatie kan er nog wat spannends gebeuren, je kan er wat bij leren en je raakt (denk ik) niet zo gauw op de ander uitgekeken. Maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb er geen ervaring mee
-

luco - Post Lord

Ik ben zelf als ik me in een relatie bevind monogaam ingesteld. Ik kan me dan ook moeilijk voorstellen waarom mensen graag met anderen nog seksueel contact zouden willen hebben.
Ik zou zelf mijn uiterste best doen om een tevreden seksleven te hebben waarin we beiden niets te kort zouden komen.
Maar ja, ik heb van de andere kant wel weer een hoop respect voor mensen die een dergelijke relatie hebben als deze er niet onder lijdt.
Ik zou zelf mijn uiterste best doen om een tevreden seksleven te hebben waarin we beiden niets te kort zouden komen.
Maar ja, ik heb van de andere kant wel weer een hoop respect voor mensen die een dergelijke relatie hebben als deze er niet onder lijdt.
- DiaperBoy
- Wegwijs

Daar gaat het uiteindelijk toch ook om
-

luco - Post Lord

In de praktijk komt het er op neer dat wij een monogame relatie hebben.
We hebben ooit wel afgesproken dat wij een open relatie zouden hebben (met de voorwaarde hier als het gebeurt eerlijk over te zijn)maar we hebben beide nog nooit de behoefte gehad om ook daadwerkelijk seks met een ander te hebben. We hebben voldoende aan elkaar en zijn daar beide erg tevereden over.
Als ik ooit de behoefte zou hebben aan seks met een ander zou dit dus puur en kwestie van pure geiligheid zijn. Ik houd van David en wil voor altijd bij hem blijven, een emotionele relatie met een ander zit er dus niet in.
We hebben ooit wel afgesproken dat wij een open relatie zouden hebben (met de voorwaarde hier als het gebeurt eerlijk over te zijn)maar we hebben beide nog nooit de behoefte gehad om ook daadwerkelijk seks met een ander te hebben. We hebben voldoende aan elkaar en zijn daar beide erg tevereden over.
Als ik ooit de behoefte zou hebben aan seks met een ander zou dit dus puur en kwestie van pure geiligheid zijn. Ik houd van David en wil voor altijd bij hem blijven, een emotionele relatie met een ander zit er dus niet in.
-

warren - Wegwijs

warren schreef:In de praktijk komt het er op neer dat wij een monogame relatie hebben.
Om te beginnen.... R.E.S.P.E.C.T... Echt waar ik vind dat echt knap als je zo over je relatie kan denken. Maar stel....
David komt ineens naar je toe en zegt... Lieverd, ik heb verschrikkelijk veel behoefte aan sex met een ander.... Voelt dan dan niet heel erg rot en ga je op zo'n moment dan niet aan jezelf of je relatie twijfelen?
Ik zou dat wel hebben maar dat kan ook weer met mijn eigen onzekerheid te maken hebben.
- DiaperBoy
- Wegwijs

Volgens mij is de lijn tussen lust en liefde hier op zijn scherpst
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
-

Steve - Moderator

Ik was voordat ik David leerde kennen ook behoorlijk onzeker. Bang dat ik mijn vriendje kwijt zou raken aan een ander die leuker, mooier, grappiger etc. is.
Maar met David WEET ik gewoon dat het goed zit! Ik kan niet uitleggen waarom maar we hebben allebei dat gevoel.
Wij hebben in elkaar echt de perfecte minaar, beste vriend, adviseur, soulmate (en ga zo nog maar even door) gevonden.
Dus ik maak mij echt geen zorgen
Het zou hem ook puur om de seks gaan, en daar heb ik geen probleem mee.
Maar met David WEET ik gewoon dat het goed zit! Ik kan niet uitleggen waarom maar we hebben allebei dat gevoel.
Wij hebben in elkaar echt de perfecte minaar, beste vriend, adviseur, soulmate (en ga zo nog maar even door) gevonden.
Dus ik maak mij echt geen zorgen
Het zou hem ook puur om de seks gaan, en daar heb ik geen probleem mee.
-

warren - Wegwijs

Keer terug naar Gay Forum - Enquêtes