Het is nu 11 feb 2012 20:55

voor je uit de kast bent

Alles over coming out.

Berichtdoor pkfire » 31 dec 2009 00:21

Soms lees ik dat mensen al een vriend hebben of bepaalde ervaringen voordat ze uit de kast komen. Dan vraag ik me af hoe is dat mogelijk? Ik ben al jaren bezig er op te letten of ik niet teveel dingen leuk vind die als "vrouwelijk" bestempeld zijn. Ook vraag ik me te vaak af of er uit mn gedrag wat af te leiden valt. Ik heb een bepaald beeld heb van verwijfde homo's door joling gordon en paul de leeuw en die mensen vindt ik echt vreselijk!!!

Hoe gaan of gingen jullie ermee om?
pkfire
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor KinKy » 31 dec 2009 12:45

Ik hoop dat je in 2010 lekker onbevangen te werk gaat,zodat je je niet direct hoeft te spiegelen aan anderen maar lekker jezelf kunt zijn. Maak er geen stelregel van hoe anderen hun leven inrichten en welke weg zij bewandelen, af en toe eens afkijken kan geen kwaad maar je moet uiteindelijk zelf je huiswerk maken. Dat je al jaren bezig bent je eigen gedrag te bestuderen is een hindernis die je onmogelijk kan nemen, want als je iets leuk vind wat je als vrouwelijk bestempeld sta je voor een dilemma, en vrouwelijk keur je af, doch de finesses bepalen dat weer want je kunt er een eigen draai aan geven zodat je misschien toch de zgn "man" kunt zijn die je wilt zijn.
En ondanks dat ik mezelf nu weer iets ga afroepen, ikzelf heb altijd mijn leven geleid zoals ik wilde en ben wie ik ben, mensen zien mij nooit als homo maar gewoon als de persoon die ik ben en heb al die jaren nooit 't gevoel gehad dat ik achtergesteld werd of gediscrimineerd. Gewoon door m'n leven te leiden met alle tentamens die erin voorkwamen.
Fixeer je nooit op een examen, want als je voorbereiding niet klopt bak je er toch niets van en dat wil je niet he?
'T gaat erom wie je bent, niet wat je bent!!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Diederick » 31 dec 2009 22:02

Ben het met Kinky eens, je moet absoluut niet letten op Gordon of Joling, niet als leidraad, maar ook niet om je tegen af te zetten. Uit de kast komen heb ik ook gedaan voor ik ook maar enige ervaring had binnen het homo wezen.

Uit de kast komen is voor iedereen anders. Maar wat voor iedereen wel opgaat is: hoe eerder, hoe beter. Als je je niet meer hoeft te verstoppen ben je vrij om het maximale uit je leven te halen. En nergens is dat zo belangrijk als in je jeugd.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor KinKy » 31 dec 2009 23:36

met dit nummer ben ik begin jaren 80 uit de kast gekomen
terwijl ik 't vertelde hoorde ik dit nummer met name op radio caroline gedraaid worden, op 3 momenten daadwerkelijk dat ik m'n verhaal deed....

http://www.youtube.com/watch?v=-oStJSKJt8M
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor pkfire » 03 jan 2010 00:52

Super bedankt voor jullie reacties. het probleem is dat ik me de laatste tijd beetje depri voel dus ik denk dat als ik nu uit de kast kom dat ik in een gat terecht kom.

Diederick schreef:Uit de kast komen is voor iedereen anders. Maar wat voor iedereen wel opgaat is: hoe eerder, hoe beter. Als je je niet meer hoeft te verstoppen ben je vrij om het maximale uit je leven te halen. En nergens is dat zo belangrijk als in je jeugd.

Ja het verbaasd me hoeveel mensen het voor zich houden zelfs tot nadat ze getrouwd zijn. Zover zou ik het denk ik niet laten komen. Misschien wel puur uit angst om door de mand te vallen.
pkfire
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor superLouis » 08 jan 2010 07:56

:verliefd:
de eerste keer smoor :verliefd:
en toen wist ik het na een jaar of 3 (4?) zeker :D
en ik meteen maar uit de kast vandaan want het komt er toch wel van :!!
Toen was ik 17 en nu z0'n 2½ jaar verder spreek en/of zie ik helemaal niemand meer uit die tijd, alsof ik zoiets als lepra heb ofzo...........
maar gelukkig sta ik daar nu héél ver boven :wink:
superLouis
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor KinKy » 09 jan 2010 16:49

superLouis schreef::verliefd:
de eerste keer smoor :verliefd:
en toen wist ik het na een jaar of 3 (4?) zeker :D
en ik meteen maar uit de kast vandaan want het komt er toch wel van :!!
Toen was ik 17 en nu z0'n 2½ jaar verder spreek en/of zie ik helemaal niemand meer uit die tijd, alsof ik zoiets als lepra heb ofzo...........
maar gelukkig sta ik daar nu héél ver boven :wink:

Toch wel vreemd, en wwij maar denken dat Amsterdam zo sophisticated is....
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor superLouis » 09 jan 2010 20:50

KinKy schreef:Toch wel vreemd, en wwij maar denken dat Amsterdam zo sophisticated is....

Toen was ik net aan 15 jaar ofzo ja.!!!
En ik heb ook wel eens een jongen gesproken uit Staphorst, die maar in Amsterdam gebleven is omdat hij anders gelynst zou worden of iets in die richting.
superLouis
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor KinKy » 09 jan 2010 23:33

heb jarenlang in een bibblebelt dorp gewoond, er viel niets te lynchen....
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Diederick » 11 jan 2010 18:43

Mijn vrienden grapten afgelopen zomer eens, toen we in de buurt van Staphorst reden, dat ik daar inderdaad gelyncht zou worden. Toen zei ik heel zelfverzekerd dat de Staphorsters dat niet kunnen doen, maar sindsdien is er wel een twijfel wakker die niet meer tot rust is gekomen.

Mensen breken de wet namelijk wel eens; en religieus fanatisme kan mensen brengen tot de meest idiote overtuigingen. Het zou me niet verbazen als er een homo vermoord zou worden in Staphorst, het is mogelijk.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor speedolycralover » 13 jan 2010 19:39

Het uit de kast komen gebeurde bij mij op het moment dat ik er aan toe was. Ik had het gevoel dat ik sterk genoeg in mijn schoenen stond om elke 'beschuldiging' of negativiteit vanuit mijn ouders te weerstaan. En ik had de drang om het naar buiten te brengen dat ik op mannen viel en niet op vrouwen. Ik was toen 18 jaar. Mijn moeder reageerde zeer heftig: jij vindt nooit een baan, je kunt er ziektes door oplopen, jij ziet er toch niet uit als homo en nog wat van die bekende drogredenaties. Mijn vader klapte volstrekt dicht: voor hem was een man die het met een man deed een zeer zieke man. Maar mijn zus ondersteunde me met een ansichtkaart: dus je valt op jongens, nou ik ook hoor! Dan moeten we binnenkort maar eens samen gaan shoppen, dat wordt leuk!

Voordat ik uit de kast kon komen, had ik uitgebreid overdacht hoe mijn familie zou reageren. En het klopte allemaal.

De tijd voor het ontkasten zou eigenlijk een tijd moeten zijn van een sterke persoonlijke groei met een stevig bewustzijn over dat jij en alleen jij bepaalt hoe jij je leven wilt inrichten. Er is een aardig boek op de markt of in de bibliotheek te vinden dat mij in elk geval een zet in de goede richting heeft gegeven: De jongen op de rots, van ene meneer Fox. Het verhaal gaf me op een of andere manier moed!

Dat je hier op dit forum op deze manier je teksten neerzet is al een heel goed begin van een positieve coming-out lijkt me.
speedolycralover
Newbie
Newbie

Berichtdoor BlackDog » 14 jan 2010 05:26

Afbeelding
Once you go black ....
BlackDog
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor KinKy » 15 jan 2010 18:57

speedolycralover schreef:Het uit de kast komen gebeurde bij mij op het moment dat ik er aan toe was. Ik had het gevoel dat ik sterk genoeg in mijn schoenen stond om elke 'beschuldiging' of negativiteit vanuit mijn ouders te weerstaan. En ik had de drang om het naar buiten te brengen dat ik op mannen viel en niet op vrouwen. Ik was toen 18 jaar. Mijn moeder reageerde zeer heftig: jij vindt nooit een baan, je kunt er ziektes door oplopen, jij ziet er toch niet uit als homo en nog wat van die bekende drogredenaties. Mijn vader klapte volstrekt dicht: voor hem was een man die het met een man deed een zeer zieke man. Maar mijn zus ondersteunde me met een ansichtkaart: dus je valt op jongens, nou ik ook hoor! Dan moeten we binnenkort maar eens samen gaan shoppen, dat wordt leuk!

Voordat ik uit de kast kon komen, had ik uitgebreid overdacht hoe mijn familie zou reageren. En het klopte allemaal.

De tijd voor het ontkasten zou eigenlijk een tijd moeten zijn van een sterke persoonlijke groei met een stevig bewustzijn over dat jij en alleen jij bepaalt hoe jij je leven wilt inrichten. Er is een aardig boek op de markt of in de bibliotheek te vinden dat mij in elk geval een zet in de goede richting heeft gegeven: De jongen op de rots, van ene meneer Fox. Het verhaal gaf me op een of andere manier moed!

Dat je hier op dit forum op deze manier je teksten neerzet is al een heel goed begin van een positieve coming-out lijkt me.

benieuwd of 't met je ouders goedgekomen is....?
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor speedolycralover » 16 jan 2010 14:02

Met mijn ouders is het enigszins goed gekomen: mijn vader en ik hebben nog veel gepraat maar nooit over het onderwerp homoseksualiteit. Dat vind ik nog steeds erg jammer. Mijn moeder heeft langzaamaan gezien dat ik gelukkig was zoals ik was en ze heeft enige van mijn gay vrienden ontmoet en is nu wel zover dat ze het niet erg meer vindt. Ik heb tenslotte laten zien dat van haar voordelen niet zoveel klopte. Met mijn zus heb ik een heel toffe relatie waarin veel bespreekbaar is. Ze is blij dat ik uit de kast ben en met mijn gevoelens veel plezier beleef! :D
speedolycralover
Newbie
Newbie

Berichtdoor KinKy » 17 jan 2010 14:24

speedolycralover schreef:Met mijn ouders is het enigszins goed gekomen: mijn vader en ik hebben nog veel gepraat maar nooit over het onderwerp homoseksualiteit. Dat vind ik nog steeds erg jammer. Mijn moeder heeft langzaamaan gezien dat ik gelukkig was zoals ik was en ze heeft enige van mijn gay vrienden ontmoet en is nu wel zover dat ze het niet erg meer vindt. Ik heb tenslotte laten zien dat van haar voordelen niet zoveel klopte. Met mijn zus heb ik een heel toffe relatie waarin veel bespreekbaar is. Ze is blij dat ik uit de kast ben en met mijn gevoelens veel plezier beleef! :D

Da's mooi man...
uiteindelijk schrikken mensen in 99 van de 100 gevallen zich een hoedje ( vaak denken ze dat ze iets verkeerd in de opvoeding gedaan hebben) omdat ze er niet bekend mee zijn, maar komt 't uiteindelijk toch op z'n pootjes terecht. maarre...., waarom zou je met je vader over homosexualiteit willen praten?
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor speedolycralover » 17 jan 2010 20:00

Het homoseksuele deel is maar een deeltje van me, maar toch voelt het als een gemis dat ik nooit met mijn pa daarover heb kunnen kletsen. Hij heeft een deel van mij niet gekend of niet willen accepteren, dat vind ik jammer. Kijk aan al mijn intieme avonturen heeft ie niks, maar k had het leuk gevonden als ik in de stad eens tegen hem had kunnen zeggen: wow dat is een leuke vent... als ik iemand zou zien die ik leuk vond. Of dat ie eens zou vragen hoe het met mijn vrienden ging.... Dat soort dingetjes. Ik moest altijd een stukje van mezelf bijna uitschakelen als ik bij hem was, das wel jammer :D
speedolycralover
Newbie
Newbie

Berichtdoor Timolinho » 15 maart 2010 22:35

speedolycralover schreef:Het homoseksuele deel is maar een deeltje van me, maar toch voelt het als een gemis dat ik nooit met mijn pa daarover heb kunnen kletsen. Hij heeft een deel van mij niet gekend of niet willen accepteren, dat vind ik jammer. Kijk aan al mijn intieme avonturen heeft ie niks, maar k had het leuk gevonden als ik in de stad eens tegen hem had kunnen zeggen: wow dat is een leuke vent... als ik iemand zou zien die ik leuk vond. Of dat ie eens zou vragen hoe het met mijn vrienden ging.... Dat soort dingetjes. Ik moest altijd een stukje van mezelf bijna uitschakelen als ik bij hem was, das wel jammer :D

Ik weet helemaal hoe je je voelt. Ik zou ook wel eens willen zeggen tegen mijn ouder van kijk eens wat een lekkere jongen maar dat kan ik niet. Ik wil het wel maar het voelt ook heel raar. Met anderen (bijv. een vriendin/collega) kan ik daar gewoon véééél makkelijker over praten, zij vind homo's ook leuk en accepteert het helemaal. Sneu voor je dat je ouders zo reageerden je zit zelf in een hele moeilijke fase. Iig is het redelijk goed gekomen maar het is idd een gemis. Sterkte!! want het blijft moeilijk, zorg er wel voor dat je met iemand wel over zulke dingen praat zoals je zus ;)

T.
Timolinho
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor Crocodile » 19 nov 2010 18:04

[quote="KinKy"]heb jarenlang in een bibblebelt dorp gewoond, er viel niets te lynchen....[/quo

Ik woon ook in de biblebelt.
Crocodile

Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast