Het is nu 25 mei 2012 05:34

Voetbal en gelijkekansenbeleid in België

Gay nieuws, gay gerelateerde nieuws, bijzonder nieuws of gewoonweg leuk nieuws.

Berichtdoor Bink » 11 jun 2009 23:06

Naar aanleiding van het gelijkekansenbeleid in België, nu eens voor homo's (tot dusver dacht ik dat gelijke kansen voor iedereen behalve voor homo's bestemd was) besluit Peter Vandermersch zijn commentaar in "De Standaard" vandaag, blz. 2 (Janetten in de sport) als volgt:

"Tot slot nog dit: de heren Belgische profvoetballers moeten misschien wat minder bezig zijn met de seksuele voorkeuren van hun collega's en met de klaarblijkelijke vrees dat een homo zo'n wezen is dat bij het zien van hun naakte kont, alle remmen losgooit en hen in de douche bespringt. Ze zouden beter bezig zijn met hun prestaties op het veld. Met zulke primaire spelers op de Belgische pleinen is het niet verwonderlijk dat het peil van het Belgische voetbal zo belemmerd is."

Ik denk dat ze op homo's projecteren wat ze zelf denken als ze vrouwen zien. Hun gedachten leren meer over henzelf dan over homo's.
Geen mandekking zonder condoom
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Jamie » 12 jun 2009 07:04

[bH]omo's taboe bij Belgische profs
BRUSSEL - Een ruime meerderheid van de profvoetballers uit de Belgische eerste klasse vindt dat er in de hoogste klasse geen plaats is voor homo’s.

Dat blijkt uit een enquête van het Belgische Sport-Voetbalmagazine onder ruim driehonderd spelers, waarvan de resultaten dinsdag bekend zijn gemaakt.

In de eerste klasse is volgens 67,8 procent van de ondervraagde spelers geen plaats voor homo’s.

De profvoetballers zijn ook massaal tegen de invoering van kerstvoetbal. De Belgische Profliga besloot eerder dat in het seizoen 2009-2010 voor het eerst ook op zaterdag 26 en woensdag 30 december wordt gevoetbald. Pas daarna volgt een korte winterstop. Van de ondervraagden profvoetballers is 81,2 procent tegen spelen in de kerstperiode.

Een meerderheid van 65,1 procent is ook tegen de invoering van play-offs. Een Beneliga, met clubs uit Nederland en België, kan op meer sympathie rekenen. Daarvan is 40 procent voorstande
r[/b]. (ANP/BELGA)

Volgens mij was dit de aanzet tot het debat.
Jamie
Moderator
Moderator

Berichtdoor KinKy » 12 jun 2009 17:45

met zulke idiote opvatiingen kunnen we maar beter de grens voor zo'n liga met belgie dichtgooien
hoop dat de belgen die in nederland spelen wat meer wereldse opvattingen hebben, en hoop op....
..... de coming out van christiano, dan zullen ze wel wat dimmen met hun uitspraken!!!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Jamie » 13 jun 2009 14:54

Ik zou zeggen, blijf dromen alleen de kans dat dat gebeurt is 0.0.
Ik denk het ook niet , hij schiet een beetje door in het "metrosexueel " zijn maar daar houd het op.
Van mij mag hij trouwen, vind het een mooi lichaam maar een eng bekkie. :wink:
Jamie
Moderator
Moderator

Berichtdoor Bink » 15 jun 2009 23:01

Jamie schreef:
[bH]omo's taboe bij Belgische profs
BRUSSEL - Een ruime meerderheid van de profvoetballers uit de Belgische eerste klasse vindt dat er in de hoogste klasse geen plaats is voor homo’s.

Dat blijkt uit een enquête van het Belgische Sport-Voetbalmagazine onder ruim driehonderd spelers, waarvan de resultaten dinsdag bekend zijn gemaakt.

In de eerste klasse is volgens 67,8 procent van de ondervraagde spelers geen plaats voor homo’s.

De profvoetballers zijn ook massaal tegen de invoering van kerstvoetbal. De Belgische Profliga besloot eerder dat in het seizoen 2009-2010 voor het eerst ook op zaterdag 26 en woensdag 30 december wordt gevoetbald. Pas daarna volgt een korte winterstop. Van de ondervraagden profvoetballers is 81,2 procent tegen spelen in de kerstperiode.

Een meerderheid van 65,1 procent is ook tegen de invoering van play-offs. Een Beneliga, met clubs uit Nederland en België, kan op meer sympathie rekenen. Daarvan is 40 procent voorstande
r[/b]. (ANP/BELGA)

Volgens mij was dit de aanzet tot het debat.

Dat was inderdaad de aanleiding.
Geen mandekking zonder condoom
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Steve » 16 jun 2009 06:46

Voetbal is zo'n macho wereld, ik verwacht echt geen andere resultaten in NL.
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor KinKy » 16 jun 2009 18:49

toch denk ik daar iets genuanceerder over
exact als mijn werk; als je geen bedreiging vormt en goed werk aflevert is er geen probleem
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Jamie » 17 jun 2009 06:25

Ik heb tot en met afgelopen seizoen actief gespeeld en nooit "last"gehad, was ook geen reden toe.

Ga nu fluiten en hoop dat dat net zo soepel verloopt, alleen de uitdrukking :blinde homo wordt
direct rode kaart! :!: :wink:
Jamie
Moderator
Moderator

Berichtdoor ChatNOT » 18 jun 2009 01:45

Jamie schreef:Ik heb tot en met afgelopen seizoen actief gespeeld en nooit "last"gehad, was ook geen reden toe.

Ga nu fluiten en hoop dat dat net zo soepel verloopt, alleen de uitdrukking :blinde homo wordt
direct rode kaart! :!: :wink:

Maak je borst maar nat!
ChatNOT
Wegwijs
Wegwijs

Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws