vertellen aan je ouders
9 berichten
• Pagina 1 van 1
Hallo Thijs,
Kijk eens op de website http://www.comingout.nl .
Hier kun je verhalen lezen over hoe anderen hun coming out hebben beleefd. Misschien heb jij er wat aan.
Gr. Paul
Kijk eens op de website http://www.comingout.nl .
Hier kun je verhalen lezen over hoe anderen hun coming out hebben beleefd. Misschien heb jij er wat aan.
Gr. Paul
- Aftastend

Je hoeft niets te vertellen zolang je er nog niet aan toe bent. Het is jouw leven en sommige dingen gaan je ouders simpelweg niets aan. Je moet het ze vertellen als je dat zelf wilt, maar je bent met je 15 jaar nog niets verplicht hoor!
Peil eerst eens hoe zij over homo-zijn denken.. zo kun je je een beetje voorbereiden op hun reactie.
Ik ben 17 maar heb mijn ouders ook nog niets verteld. Ik weet zeker dat mijn moeder het helemaal niet erg vind (eerder ontzettend leuk
), en mijn vader heeft volgens mij wel een beetje iets tegen homo's (bang voor het onbekende
) maar als hij hoort dat zijn zoon homo is vind hij het niet erg meer (DENK IK).
Gewoon positief blijven denken en niet beslissingen nemen waar je nog niet aan toe bent. Weten je vrienden het wel al, of heb je het nog niemand vertelt?
Peil eerst eens hoe zij over homo-zijn denken.. zo kun je je een beetje voorbereiden op hun reactie.
Ik ben 17 maar heb mijn ouders ook nog niets verteld. Ik weet zeker dat mijn moeder het helemaal niet erg vind (eerder ontzettend leuk
Gewoon positief blijven denken en niet beslissingen nemen waar je nog niet aan toe bent. Weten je vrienden het wel al, of heb je het nog niemand vertelt?
- rs
- Aftastend

Hoi Thijs,
Er zijn helaas geen manieren om de pijn te verzachten bij het overbrengen van de boodschap. Echter een troost, ik en veel van de homo’s die ik ken, hebben de reacties van ouders vaak overschat bij hun comming out.
Hoewel, in sommige gevallen, de reacties in eerste instantie wat klungelig zijn (het komt tenslotte wel even koud op hun dak vallen!) zal de onvoorwaardelijk liefde die een ouder voor zijn/haar kind heeft alles overwinnen. Dat is je enige houvast maar zeer betrouwbaar. (afgezien van de religie-fanatics dan).
Sterkte en succes Thijs en Elmo!!!
Er zijn helaas geen manieren om de pijn te verzachten bij het overbrengen van de boodschap. Echter een troost, ik en veel van de homo’s die ik ken, hebben de reacties van ouders vaak overschat bij hun comming out.
Hoewel, in sommige gevallen, de reacties in eerste instantie wat klungelig zijn (het komt tenslotte wel even koud op hun dak vallen!) zal de onvoorwaardelijk liefde die een ouder voor zijn/haar kind heeft alles overwinnen. Dat is je enige houvast maar zeer betrouwbaar. (afgezien van de religie-fanatics dan).
Sterkte en succes Thijs en Elmo!!!
Maar als je ouder(s) geen onvoorwaardelijke liefde voor je voelt(en), weet je pas echt goed hoe weinig die ouder(s)van je houdt(en). Veel ouders hebben zomaar kinderen gekregen, omdat dat in het verwachtingspatroon lag, maar eigenlijk haten ze die kinderen. Herinneren hun teveel aan de sociale druk die hen ertoe hebben aangezet kinderen te maken.
Ik had mijn eerste coming-out toen ik 14 was( ik wist het al toen ik 13 was..), dat was aan een vriendin van mij, later.. heb ik het ook aan mijn zus verteld, maar toen ik 16 was.. heb ik het pas aan mijn moeder verteld!
je moet er echt eerst helemaal zelf achter staan.. en het zeker weten dat je homo bent, en het dan pas vertellen..( maar je bent niet verplicht om het aan iemand te vertellen, je kan het ook gewoon voor jezelf houden
)...
xxx
je moet er echt eerst helemaal zelf achter staan.. en het zeker weten dat je homo bent, en het dan pas vertellen..( maar je bent niet verplicht om het aan iemand te vertellen, je kan het ook gewoon voor jezelf houden
xxx
-

Helger - Wegwijs

Ben denk ik homo... maar nu het moelijke hoe vertel ik het me ouders ben 18.. en durf het nie te vertellen.. ookal denk ik dat me ouders het al wisten... Helup... moek het eerst aan me zus vertellen das een beedje me vertrouwens persoon
xxxx de onzekere homo
xxxx de onzekere homo
9 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast