Het is nu 25 mei 2012 05:15

Verliefd>houden van of houden van>verliefd

Alles over liefde, verliefd zijn en verliefd blijven.

Berichtdoor Zodan » 24 aug 2006 20:33

Waarom houden twee mensen van elkaar?
Wat is het verschil tussen houden van en verliefd zijn op?
Is er een volgorde?Ben je dus eerst verliefd en ga je dan van iemand houden of juist andersom?
Of hebben deze twee emoties eigenlijk niets met elkaar te maken?
Ik denk zelf eigenlijk het laatste.Maar toch ook weer niet.Ik ken een jongen waar ik heel veel van hou.Al jaren.En nu ben ik plots totaal van de kaart.Wat triggert zoiets nu.Verlieft worden doe je dus niet perse op een persoon die je pas hebt leren kennen.Wat is het verschil in zeg maar"feeling".Ik ervaar verliefd zijn niet echt als een genotstoestand.Het is eerder een periode van zinsbegoocheling.Je haalt je van alles in het hoofd waar niets van blijkt te kloppen.Vragen vragen vragen.Misschien weet iemand een antwoord.
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 24 aug 2006 22:02

de antworrden vind je vanzelf.....
dan wordt 't automatisch houden van!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Steve » 25 aug 2006 19:13

KinKy schreef:de antworrden vind je vanzelf.....
dan wordt 't automatisch houden van!

afhankelijk van de antwoorden die je dan vindt natuurlijk he
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor KinKy » 25 aug 2006 19:55

your right!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Zodan » 26 aug 2006 16:05

Als je zegt dat je verliefd bent op iemand gaat ie meestal weg en zie je hem de eerst komende maanden niet meer.Je kan dus berter je mond houden.
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor luco » 26 aug 2006 16:10

ligt er aan als het wederzijds is natuurlijk :wink:
Dan denk ik niet dat die dan voor een paar maanden weg is.
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Zodan » 26 aug 2006 16:43

luco schreef:ligt er aan als het wederzijds is natuurlijk :wink:
Dan denk ik niet dat die dan voor een paar maanden weg is.

Maar hoe kan je dat dan weten bijv.wanneer je wel intensief sex hebt gehad?Sex hebben zegt niet echt wat over iemands gevoelens.
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor luco » 26 aug 2006 21:26

Ho, nu heb je het niet over verliefd>houden of houden>verliefd.
Maar over alleen sex. Als je een date hebt waar je enkel sex mee hebt, dan geloof ik niet dat er dan spraken is van houden van of verliefd zijn.
Sex is dan in dit geval een vervulling van een drift die 2 mensen hebben.
Als sex voortkomt uit verliefdheid of houden van is dat weer wat anders.
Niet alles door elkaar halen :wink:
De topic gaat dus over Verliefd>houden van of houden van>verliefd
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Zodan » 26 aug 2006 23:57

Nou Luco,ik bedoelde eigenlijk: Stel dat je al heel lang met iemand omgaat vanwie je veel houd en dat is wederzijds.Met die persoon heb je ook prima sex.Allle twee zeer tevreden.Dan veranderd er ineens iets dat zich moeilijk laat verklaren n.l. je krijgt van die onrust gevoelens bij langere afwezigheid van die persoon of je bevredigt jezelf met die persoon voor ogen en bij de climax schieten ook je ogen vol tranen,dat soort makken allemaal.Dat duid op verliefdheids gevoelens.Die waren er eerst niet.Toen was alles nog eenvoudig.Nu ga je dus vertellen aan hem/haar dat je verliefd bent geworden.Hij of zij schrkt ervan en laat je vertwijfeld achter met de mededeling dat een volgende ontmoeting er even niet inzit omdat jou gevoelens niet kunnen worden beantwoord.Vandaar dat ik al stelde dat je maar beter kan zwijgen.Verliefdheid wordt dan duur betaald.Je bent diegene waar je van hield, en de sex die daar aanvast zat,kwijt.Misschien wel voor altijd.
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor luco » 27 aug 2006 00:25

uhm, ja ik begrijp nu wat je bedoeld. Maar om te zwijgen over je gevoelens nou nee. Dat zou ik dus niet doen. Want als je zwijgt en er is een volgende ontmoeting, dan zalk die gevoelens weer terug gaan komen en misschien wel sterker. Als je partner dat niet kan beantwoorden dan zal de sex nooit mer hetzelfde zijn lijkt me. Je gaat meer verwoachten van je partner en die verwachting wordt niet beantwoord. Erg frustrerend lijkt me. Dan kun je het dus beter wel zeggen als hij dan weg gaat van je is dat al een antwoordt opzich en weet je waar je aan toe bent.
Ik heb het zelf nog niet zo meegemaakt, maar ik denk dat het zoiets wel zou zijn.
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 27 aug 2006 09:36

heeb nooit verteld dat ik verliefd was, tenminste niet degene die 't betrof
die merkte 't nl wel................
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Zodan » 27 aug 2006 11:17

Heel slim.En als ie het niet merkt of doet alsof ie het niet merkt staat ie er niet open voor maar is er niks verloren.Luco schreef het al,het is erg frustreerend.In heb het drie keer zo mogen meemaken.Altijd ging er een hechte, fijne en lange vriendschap aan vooraf.Met veel erotiek en sex.Niks mis mee.Als ik dan een tijd niets van me liet kreeg ik van die mailtjes.Zo van:"waar ben je?Waarom reageer je niet?Ik mis je.Ik kom zo naar je toe hoor'.Ik wil zo graag bij je zijn." en meer van dat soort nonsens.En als je dan weer samen bent en alles is heel intens en intiem ontstaat er,of ik dat nu wil of niet,een soort emotie die je niet de baas meer bent.Ik kan dan niet meer rationeel denken.Op een gegeven moment moest het er uit.En dan begint de elende.Een bikkelharde comedown na zo'n euforie.De ander zegt dan meestal iets in de trent van:"Oh nou dat is jou probleem,Ik heb dat niet.Ik heb nu geen tijd hoor.Natuurlijk zijn we nog vrienden.Niks aan de hand.Wat gek allemaal".Daarna wordt er verder afgebouwd.Je mag dan niet meer bellen en schrijven voorlopig want anders stalk je.Weg vriendschap van jaren,weg heerlijke sex,weg intimiteit.Je ziet hem nooit meer terug.Zo werkt dat.Ik heb nu ook geleerd je werkelijke gevoelens maar bij je te houden.Als een soort mr.Spock zeg maar.Bij mij in de kamer komt een groot bord aan de muur.Rood omrand met een gebroken hart in het midden en de teks"verliefdheid verboden op straffe van verbanning".
Drie keer is echt te veel.
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 27 aug 2006 12:01

mwah
verliefdheid overvalt je bij een 1e of 2e keer
gevoelens die je op de loop nemen

maar praten heeft niet zoveel zin
dan moet nl. andere leuke dingen gaan doen met hem
dan is sex de ouverture
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Zodan » 27 aug 2006 12:13

KinKy schreef:mwah
verliefdheid overvalt je bij een 1e of 2e keer
gevoelens die je op de loop nemen

maar praten heeft niet zoveel zin
dan moet nl. andere leuke dingen gaan doen met hem
dan is sex de ouverture

Praten?Sex de overture?Lees je wel goed Kinky?Ik snap je dit keer niet.
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 27 aug 2006 12:30

verliefdheid laat je voelen
neem mee uit eten
ga leuke dingen doen
doe ipv praten
maar als 't niet beantwoord wordt dan neem je afscheid
en ga je in je dromen verder met 'm
maar dan wordt 't niet beantwoord
verliefdheid speelt zich in de schemerzone af van je werkelijkheid
is 't waar wat ik zie/voel..........
en dat moet beantwoord worden
de mooiste tijd

verliefdheid is niet iets van onbeantwoorde wensen
die heb je nl met plaatjes ook
verliefdheid is leuk, waanzinnig en de hele wereld aankunnen

onbeantwoord is jezelf voor de gek houden en je afsluiten voor het leuke......
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Zodan » 27 aug 2006 13:28

Oh nou vat ik em.Ik schreef al dat het hier ging om langdurige vriendschappen.Ik hoop dat je niet de indruk hebt gekregen dat het alleen om sex ging.We hebben heel veel leuke dingen gedaan.Ook minder leuke.Het was net echt zal ik maar zeggen.Het grote enigma voor mij is:waarom kan dat allemaal wel zolang je zo'n heftig gevoel, zoals verliefdheid is,niet openbaar maakt.Het lijkt er een beetje op dat dan het vrijblijvende van zo'n vriendschap in het geding komt en dat men daarom acuut afhaakt.Ik ben er zeker van dat veel anderen zich ook vergist zouden hebben.Ik ben niet echt een groentje op dat gebied.En ook geen naieve ezel die zich te vaak aan de zelfde steen stoot.Je schrijft:"is het waar wat ik zie of voel".Dat heb ik me zeker de laatste keer bij voortduring afgevraagd.Ben uiterst voorzichtig geworden.Maar er waren zoveel signalen.Die heb ik kennelijk toch nog verkeerd geinterpreteerd.Maar geloof me,iedereen zou die fout gemaakt hebben.Ik zeg nu wel "fout gemaakt"maar dat is niet juist.Dat betekend dat de liefde voor iemand bij voorbaad fout is en dat is niet zo.Je zegt:"onbeantwoord is jezelf voor de gek houden".Helemaal mee eens maar het kwaad is geschied natuurlijk.De vraag is eerder of je jezelf voor de gek houd of ben je voor de gek gehouden.En dat is nou weer leuk om eens over te praten.Ook al heeft dat volgens jou geen zin.Interessante discussie vind ik dit.
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 27 aug 2006 13:36

praten over deze topic kan zeker
maar over onbeantwworde verliefdheid heeft geeen zin om met degene over te praten waaop je verliefd bent
want dan krijg je de reactie die je eerder beschreven hebt
en dat bedoel ik met" onbeantwoorde verliefdheid is jezelf voor de gek houden"
maar juist in de liefde kun je jezelf niet vaak genoeg aan dezelfde steen stoten
anders mag je nooit meer verliefd zijn

maar andersom.........
heb jij zelf wel eens een verliefde persoon afgewezen?
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Zodan » 27 aug 2006 14:13

Ik zou bijna zeggen:"helaas,nee".Voor zover ik weet is er nog nooit iemand verliefd op mij geweest.En als dat wel zo is moet ik wel ziende blind zijn.Ja,iemand heeft ooit is gezegt dat hij maar liefst vijf minuten verliefd op me zou zijn geweest.Dat is wat aan de korte kant.Ik had niet eens de kans om hem af te wijzen.Daarom heb ik ook aan het begin van dit topic gevraagt aan de menigte waardoor verliefdheid nu eigenlijk wordt getriggert.Waardoor ontstaat die vonk en die chemie die daar op volgt?Om de een of andere reden ontbreekt er iets in mijn doen en laten denk ik.Of het is pure pech.Dat kan ook.Wel hechte en langdurige vriendschappen.Vrienden maak ik meestal voor het leven.
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 27 aug 2006 14:28

same here
alleen die vrienden bevinden zich allemaal in het hetero circuit
ben benieuwd hoe je eruit ziet..
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Zodan » 27 aug 2006 15:59

Ik ben als homo in ieder geval volkomen onherkenbaar als je dat bedoelt.Ik zie eruit als honderden mannen, die je op een dag op straat voorbij komen, eruit zien.Wanneer ik tegen iemand zeg dat ik homo ben is men met stomheid geslagen.Zelfs een arts schrok ervan.Dat komt omdat men van homo's een stereotypisch beeld heeft.Homo onderling trouwens ook.Zij geloven mij ook vaak niet.Inderdaad zitten vrijwel al mijn vrienden in de heteo wereld.Op een paar na.Overigen is het niet mijn bedoeling om hier te gaan zitten klagen over onbegrip en weet ik wat allemaal meer.Ik klaag niet zoveel,ik probeer een onderwerp op tafel te leggen waar andere zich in herkennen zodat we van elkaars positieve en negatieve ervaringen op dit gebied iets kunnen meenemen.Ik dacht trouwens Kinky,dat jij al enige tijd een relatie had.Had ik toch ergens gelezen?Hoe heb je dat klaargespeeld zonder wederzijdse verliefdheids gevoelens vraag ik me af.
Zodan
Post Lord
Post Lord

Volgende

Keer terug naar Gay Forum - Liefde