Het is nu 25 mei 2012 05:02

Veel verwarring, veel vragen

Alles over coming out.

Berichtdoor T » 13 jun 2005 17:38

Ik ben sinds kort beperkt uit de kast gekomen. Ben nu 23 jaar. Ik heb 23 jaar als hetro geleefd en werd steeds ongelukkiger, zonder dat ik wist waarom. Heb verschillende vriendinnetjes gehad, en had ook lol.
Ik merk dat ik, sinds ik het voor mezelf heb toegegeven dat ik homo ben, ik verward ben. Het voelt goed aan de ene kant, maar het voelt ook heel erg eng en raar om mezelf te horen denken over andere mannen.
Ik vroeg me af of iemand zich hier in herkent en mij zijn ervaring hierover kan vertellen.

Ik heb het aan mijn vriendin verteld, dat was erg lastig. Ze heeft nooit een vermoeden gehad, en dat zat haar wel dwars. Ondanks dat wil ze me stuenen in de peroide die nu voor mij aanbreekt. Ik had het ook wel erg met haar te doen. En heb veel moeite met de omgang met haar, voel me schuldig en een beetje ongemakkelijk omdat onze gevoelens zo verschillen voor elkaar. Ik wil haar niet uit mijn leven verliezen. Ik hou van haar, maar op een heel andere manier dan zij van mij houdt. Ook hier zou ik het fijn vinden als mensen mij hier hun visie over geven, of gelijke ervaringen met mij konden delen.

Hetzelfde idee met mijn beste vriend. Hij is Hindoestaans, en is niet zozeer tegen homo's, maar hij distangeerd zich er liever wel van. Ik wist dit toen ik het hem vertelde. Toen ik het hem vertlede was hij er zeer nuchter over, wel geschokt natuurlijk, maar hij bleef doen tegen mij zoals hij ook daarvoor deed. Alleen de dag erna kwamen bij hem natuurlijk de vragen. Ik had inderdaad gelogen tegen hem. Als er een mooie vrouw langskwam, moest daar natuurlijk even een oordeel in geveld worden, en dat soort dingen. Hij neemt me niet echt is kwalijk, nog niet in ieder geval. Hij heeft veel vragen denk ik. Heb hem nog niet veel gesproken maar dit weekend ga ik naar hem toe. Ook hem wil ik niet verliezen, ook van hem houd ik op dezelfde manier als van mijn vriendin. Ik hoop ook dat hij niet "bang" is voor het feit dat ik verliefd op hem zou worden. Maar dat zal absoluut nooit het geval zijn. Ik weet niet of hij daar blij mee moet zijn :lol:
ook hier zou ik graag wat visies meningen of ervaringen willen horen, over hoe ik hem in deze situatie het meest kan gerust stellen.

Alvast bedankt

Groetjes

Ps. Andere info of tips zijn natuurlijk ook welkom
T

Berichtdoor Antwoord » 14 jun 2005 09:12

Ik denk dat je je té veel vragen stelt. Je bent alleen maar bezig met wat anderen van je vinden. Ik weet dat je denkt dat dat zo is, maar in het echt is dat echt niet.
De mensen die ineens horen dat je op mannen valt, en die jou kennen, zullen voor het overgrote deel de schouders ophalen en denken: Leuk voor hem. Echt, daar maakt niemand zich druk om hoor.

Je vriend en vriendin vragen zich uiteraard dingen af, maar ook zij zullen het voor lief nemen.
Zij denken juist aan het feit dat jij het al die jaren zo moeilijk hebt gehad, en dat gaan ze je echt niet kwalijk nemen hoor. Neem dat van mij aan.

Ga lekker met je nieuwe leven beginnen, geniet ervan, en denk niet aan wat anderen evt. over je zullen denken, want dat doen ze echt niet. Je vind het zelf allemaal heel wat wat er nu gebeurt, maar je bent echt geen issue voor anderen hoor.
Succes verder.
Antwoord

Berichtdoor Gast » 16 jun 2005 13:27

Bedankt "Gast"

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik krijg het idee dat de relatie tussen mij en hen minder ongemakkelijk is geworden. En dat we allemaal weer verder kunnen gaan met ons leven!

Groetjes!
Gast

Berichtdoor Arend » 23 jul 2005 22:08

je bent niet de enige die zn vriendin moest vertellen dat ie op jongens valt hoor... ik ook (al ben ik toch wel wat jonger dan...)
mijn vriendin was ook geschokt maar je kan er niets aan doen,
als ze echt zoveel om je geeft als voordat je het haar vertelde zal
je relatie er alleen maar beter op worden (zo ging het bij mij in ieder geval wel...)

groetje ;)
Arend
Aftastend
Aftastend

Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast