Het is nu 25 mei 2012 02:37

This is me

Alles over coming out.

Berichtdoor dreamangel » 24 apr 2009 10:14

Hey allemaal.
Ben 20 jaar.
Ik ben lesbi.
Kom uit het zuiden van Limburg
Zelf ben nog niet helemaal uit de kast.
Omdat ik nog al bang voor verschillend recaties.
Wat mensen er van gaan vinden.
Alleen nog paar goede vrienden weten het van mij.
Dus ik hoop dat hier wat tips etc zou kunnen krijgen.
dreamangel
Newbie
Newbie

Berichtdoor Diederick » 24 apr 2009 17:27

dreamangel schreef:Hey allemaal.
Ben 20 jaar.
Ik ben lesbi.
Kom uit het zuiden van Limburg
Zelf ben nog niet helemaal uit de kast.
Omdat ik nog al bang voor verschillend recaties.
Wat mensen er van gaan vinden.
Alleen nog paar goede vrienden weten het van mij.
Dus ik hoop dat hier wat tips etc zou kunnen krijgen.

Daar zijn we voor. Ik ben zelf ook 20, homo en al goed 2 jaar uit de kast, hoewel het sinds mijn 16e tot aan eind vorig jaar gefaseerd is gebeurt. Ik kwam eerst uit naar mijn vrienden toen ik 16 was, na acceptabele reacties breidde ik dat uit tot mijn ouders toen ik 18 was. Eind vorig jaar, op coming-out dag, vertelde ik het mijn scouts (ik ben scoutsleider) en dat was het wel eigenlijk.

Ik maak er geen probleem van dat ik op jongens val en ik loop er ook niet zo mee te koop - op een paar subtiele suggesties na, vooral als mijn hetero gezellen weer eens naar een argeloos vrouwtje fluiten. Veel mensen zullen het wel van me weten terwijl ik het ze nooit zo direct heb verteld. Wat mij betreft is dat ook de beste manier. Niemand zit te wachten op een awkward moment waarin jij met de billen bloot gaat en op klaar lichte dag verteld dat je lesbisch bent. Veel mensen weten vast niet zeker dat ik homo ben, de mensen die er toe doen wel trouwens; en daar gaat het om. Mensen mogen van mij denken wat ze willen, als de mensen waar ik echt van houd maar weten wie ik ben.

Zelf zie ik homoseksualiteit als een volkomen normale vorm van seksualiteit, die geen schade toebrengt en alleen maar bijdraagt aan de diversiteit van het dierenrijk op onze aardkloot. God denkt daar heel anders over, gelukkig denk ik niet dat hij bestaat dus daar heb ik niet zo'n last van. Ben je wel religieus (Limburg is zwaar Katholiek toch?), dan raad ik je deze website aan: http://www.godmademegay.com/. Mocht je je daar niet in vinden dan raad ik je deze website aan, van wat je dan moet geloven als je je strak en letterlijk aan de Bijbel wilt houden: http://www.godhatesfags.com/. Als die laatste jouw geloof vertegenwoordigd wens ik je veel geluk met zelfmoord plegen - oh nee, dat is ook weer een halsmisdaad...

Anyway, als je vrienden hebt die achter je staan en als jij zelf ook vrede hebt gemaakt met je seksualiteit, dan gaat een coming-out een stuk gemakkelijker. Als mensen dan nog onprettig reageren dan is dat niet jouw schuld maar de schuld van die mensen. Erg vervelend als dat de mensen zijn van wie je houdt, maar jij bent hier niet degene die moet veranderen om de relatie te redden. Het is de kortzichtigheid van die mensen die een wig drijft in de relatie tussen hen en jou; niet jouw coming-out.

De ideale formule is zelfverzekerdheid en kennis. Zorg dat je sterk in je schoenen staat en ook zo overkomt, dan zullen mensen minder geneigd zijn je coming-out af te zwaaien als puberale dwalingen. Een beetje kennis op het gebied is ook niet weg, waarvoor ik heel simpel het wikipedia artikel op homoseksualiteit aanraad: http://nl.wikipedia.org/wiki/Homoseksualiteit persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Engelse versies, die wat minder beinvloed lijken door religieuze gedachten: http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality en natuurlijk als bewijs dat wat je hebt volstrekt natuurlijk is: http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality_in_animals.

Veel succes, onthoudt dus: zelfverzekerd zijn, maak eerst vrede met jezelf voordat je verder gaat, er is niets mis met je, je kunt er geen f*ck aan doen, mensen hebben maar te leven met de waarheid en geef niet te snel op als mensen eerst negatief reageren (in het bijzonder niet bij je ouders).
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor KinKy » 24 apr 2009 20:25

duidelijk verhaal van Diederick
ik heb zelf tegen goede vrienden en ouders, broers en zussen 't verteld
soms een collega
voor de rest ben ik m'n leven gaan leiden
via de tamtam komt men 't wel te weten, so what...
ben 19jr geleden gaan samenwonen in een zeer christelijk dorp en gewoon m'n ding gedaan
nooit 1 probleem gehad( op de drogist na die ons zijn huis niet wilde verkopen, de gluiperd)
woon nu sinds 15maanden in Drenthe en ook totaal geen probleem
we lopen dan ook niet hand in hand hier met elkaar, maar zulke types zijn we ook nooit geweest

zorg dat je jezelf blijft, en gewoon de meid blijft die de mensen kennen, dan is er eigenlijk niets aan de hand
en misschien vang je eens een misprijzend woord op..... mensen uit je omgeving zullen 't voor je opnemen
de tijd dat we allemaal naar Amsterdam moesten verhuizen ligt gelukkig al 40jr. achter ons
maar laat weten hoe 't je vergaat
want ongeacht of je man of vrouw bent, 't gayforum is er voor iedereen
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast