Stigmatisering / racisme
2 berichten
• Pagina 1 van 1
Het valt mij steeds weer op, als er in het nieuws een negatief bericht komt over een beroving, potenrammen of iets dergelijks maakt men onderscheid in ras, men heeft het dan ineens over Marrokaanse jongeren en Antiliaanse jongeren.
Waarom moet men perse de afkomst van die jongeren erbij vermelden?? Dient dat enig doel?? NOPE!! Het enige wat je daarmee bereikt is het stigmatiseren en aanzetten tot racisme.
Zeg nu zelf, welk bericht is meer racistisch:
- Een groep hangjongeren waren de buurt onveilig aan het maken
- Een groep hangjongeren van Marrokaanse afkomst waren de buurt onveilig aan het maken.
En wat zou je van deze dan vinden:
- Een groep hangjongeren met homosexuele geaardheid waren de buurt onveilig aan het maken.
Met andere woorden, men moet ook bij de nieuwsberichtgeving maar es heel goed nadenken over deze al dan niet onbedoelde stigmatisering door daders in een hokje te duwen door hun religie, afkomst en/of geaardheid erbij te noemen.
Waarom moet men perse de afkomst van die jongeren erbij vermelden?? Dient dat enig doel?? NOPE!! Het enige wat je daarmee bereikt is het stigmatiseren en aanzetten tot racisme.
Zeg nu zelf, welk bericht is meer racistisch:
- Een groep hangjongeren waren de buurt onveilig aan het maken
- Een groep hangjongeren van Marrokaanse afkomst waren de buurt onveilig aan het maken.
En wat zou je van deze dan vinden:
- Een groep hangjongeren met homosexuele geaardheid waren de buurt onveilig aan het maken.
Met andere woorden, men moet ook bij de nieuwsberichtgeving maar es heel goed nadenken over deze al dan niet onbedoelde stigmatisering door daders in een hokje te duwen door hun religie, afkomst en/of geaardheid erbij te noemen.
Ik dacht dat net het omgekeerde het geval was. Door nooit man en paard te noemen en alles altijd maar te verdoezelen, is de opkomst van het Vlaams Belang bijv. in Antwerpen extra in de hand gewerkt. Daar heeft het namelijk volledig averechts gewerkt en die averechtse uitwerking is verre van uitgewerkt. Het Vlaams Belang was enige tijd geleden al de grootste partij in Vlaanderen en blijft groeien. "Politieke correctheid" is het verkeerde spoor bij uitstek.
En wat homo's betreft: zolang je zomaar homo's op religieuze of andere gronden kan veroordelen is er geen reden waarom wij het politiek correct zouden spelen. Integendeel.
Aan berichten over homo's veeg ik vierkant mijn voeten. Respect is toch een loos begrip wanneer het homo's betreft, maar dat betekent meteen ook dat van ons geen snars, maar dan ook geen snars respect, kan worden geeist voor wat dan ook.
En wat homo's betreft: zolang je zomaar homo's op religieuze of andere gronden kan veroordelen is er geen reden waarom wij het politiek correct zouden spelen. Integendeel.
Aan berichten over homo's veeg ik vierkant mijn voeten. Respect is toch een loos begrip wanneer het homo's betreft, maar dat betekent meteen ook dat van ons geen snars, maar dan ook geen snars respect, kan worden geeist voor wat dan ook.
2 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Algemeen