Stelling: Er moeten LGBT scholen komen
6 berichten
• Pagina 1 van 1
Hallo iedereen.
Korte inleiding: Ik ben Jelle, en ik ga 10 december naar de finale van het NK Debatteren. Nu is één van de stellingen de volgende:
"LGBT-jongeren moet de mogelijkheid geboden worden naar speciale scholen te gaan."
Uiteraard zijn jullie allemaal voor, ik ook, maar toch wou ik even kijken hoe jullie hierover denken. Voel je vrij hierover reacties te plaatsen!
Alvast bedankt!
Korte inleiding: Ik ben Jelle, en ik ga 10 december naar de finale van het NK Debatteren. Nu is één van de stellingen de volgende:
"LGBT-jongeren moet de mogelijkheid geboden worden naar speciale scholen te gaan."
Uiteraard zijn jullie allemaal voor, ik ook, maar toch wou ik even kijken hoe jullie hierover denken. Voel je vrij hierover reacties te plaatsen!
Alvast bedankt!
- Jelle-
- Newbie

Ehm...nee, niet voor. Sorry.
Het is juist de bedoeling dat iedereen accepteert dat sommigen onder ons LGB of T zijn, en dan lijkt het me niet handig dat we onszelf afzonderen van de "gewone mens". Het gaat toch om integreren en acceptatie, of op z'n minst tolerantie.
Dat sluit natuurlijk niet uit dat er op scholen gewoon onderricht verricht moet worden met het oog op homoseksuele gevoelens of aanverwante zaken als transgender en biseksualiteit. Daar zou juist de druk op moeten liggen en níet op het constant afschermen van ons eigen gebiedje.
Dus, nee, ik ben het hier niet mee eens Jelle;)
Het is juist de bedoeling dat iedereen accepteert dat sommigen onder ons LGB of T zijn, en dan lijkt het me niet handig dat we onszelf afzonderen van de "gewone mens". Het gaat toch om integreren en acceptatie, of op z'n minst tolerantie.
Dat sluit natuurlijk niet uit dat er op scholen gewoon onderricht verricht moet worden met het oog op homoseksuele gevoelens of aanverwante zaken als transgender en biseksualiteit. Daar zou juist de druk op moeten liggen en níet op het constant afschermen van ons eigen gebiedje.
Dus, nee, ik ben het hier niet mee eens Jelle;)
Hmmm...wat zal ik hier nu eens verzinnen?
-

Phantas - Aftastend

Scholen specifiek voor homo jongeren, nee dat zou ik niet goed vinden. Segregatie werkt niet. Scholen die zich bewust zijn van hun verantwoordelijkheid naar homo jongeren toe, die moeten er meer komen en daar moeten jongeren ook naartoe kunnen. Maar volgens mij kan dat al...
Verplichte opname van homoseksualiteit, in een correcte vorm, in het curriculum van basis- en voortgezet onderwijs scholen; dat zou een goede stelling zijn en daar zou ik ook achter staan.
Verplichte opname van homoseksualiteit, in een correcte vorm, in het curriculum van basis- en voortgezet onderwijs scholen; dat zou een goede stelling zijn en daar zou ik ook achter staan.
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

In beginsel niet voor. Samenleven eist de aanleg van een minimale gemeenschappelijke sokkel. Er zijn natuurlijk wel manieren om te garanderen dat die gemeenschappelijke sokkel wordt aangelegd bij iedereen ook in themascholen. Het succes van LGBT-scholen hangt in grote mate af van de mate van aanvaarding van homoseksualiteit in het algemeen.
Doet denken aan de talloze debatten over islamscholen
http://www.debatewise.com/debates/3080- ... st-or-with
Als islamscholen kunnen, dan moeten LGBT-scholen sowieso kunnen, maar in beginsel liever niet wegens de noodzaak van gemeenschappelijke sokkel.
Bovendien als je later op je CV vermeldt dat je een islam- of andere school hebt gevolgd en wordt gediscrimineerd, is klagen al te gemakkelijk. Toon ten minste eerst aan dat je bereid bent aan de gemeenschap in de ruimste zin deel te nemen alvorens te lopen klagen.
Ik denk wel dat jongens wat lulbewuster moeten worden opgevoed, maar dat is een ander debat.
Doet denken aan de talloze debatten over islamscholen
http://www.debatewise.com/debates/3080- ... st-or-with
Als islamscholen kunnen, dan moeten LGBT-scholen sowieso kunnen, maar in beginsel liever niet wegens de noodzaak van gemeenschappelijke sokkel.
Bovendien als je later op je CV vermeldt dat je een islam- of andere school hebt gevolgd en wordt gediscrimineerd, is klagen al te gemakkelijk. Toon ten minste eerst aan dat je bereid bent aan de gemeenschap in de ruimste zin deel te nemen alvorens te lopen klagen.
Ik denk wel dat jongens wat lulbewuster moeten worden opgevoed, maar dat is een ander debat.
Geen mandekking zonder condoom
-

Bink - Post Lord

Ik geloof er niks van dat je deze stelling serieus naar voren wilt laten komen.
-

Martin26vdm - Aftastend

6 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Algemeen