sex en hiv
14 berichten
• Pagina 1 van 1
Ik ken een aantal Hiv-ers persoonlijk en met een paar daarvan heb ik wel eens een pittige discussie en ben benieuwd naar jullie mening.
Een aantal van hen meldt altijd dat ze Hiv+ zijn aan hun sexdate en een paar hebben de instelling van: dat zeg ik niet en : als iemand onveilge sex wil hebben , dan ga ik er vanuit dat ze ook Hiv+ zijn... Veilig vrijen is altijd iemands eigen verantwoordelijkheid.. Als ik dan vraag... en als iemand dronken is of onder de invloed van het eea... en zijn grens overgaat en toevallig met jou vrijt... wat dan?? Dan , heeft die pech was het antwoord.
wat vinden jullie?
Een aantal van hen meldt altijd dat ze Hiv+ zijn aan hun sexdate en een paar hebben de instelling van: dat zeg ik niet en : als iemand onveilge sex wil hebben , dan ga ik er vanuit dat ze ook Hiv+ zijn... Veilig vrijen is altijd iemands eigen verantwoordelijkheid.. Als ik dan vraag... en als iemand dronken is of onder de invloed van het eea... en zijn grens overgaat en toevallig met jou vrijt... wat dan?? Dan , heeft die pech was het antwoord.
wat vinden jullie?
- Mick
- Newbie

Altijd hetzelfde argument "Veilig vrijen is altijd iemands eigen verantwoordelijkheid". Vrijen doe je met z'n tweëen. Je bent dus met twee verantwoordelijk en het is ook de eigen verantwoordelijkheid, maar verre van alleen maar de eigen verantwoordelijkheid. Wanneer je met z'n tweëen of met meerderen vrijt ben je verantwoordelijk voor iedereen. We moeten wel tafelmanieren leren en leren gezonde voeding te serveren wanneer we voor iemand koken, maar fundamentele bedmanieren en hem gezond behandelen, daar zou dan discussie over kunnen bestaan. Wat vreemd! Het staat als een paal boven water dat je een vrijertje gezond behandelt en hem bescchermt.
-

Bink - Post Lord

Ik vind zelf ook dat de positieve het moet melden, dan is de keuze van hoe verder te gaan aan de partner, als hij het dan nog bare doet, dan is het zijn eigen verantwoordelijkheid.
We kennen allemaal de gevolgen van bareback sex wel maar we weten ook allemaal dat er omstandigheden kunnen zijn waardoor het beoordelingsvermogen ons tijdelijk in de steek laat. Het moet dus niet zo zijn dat een seropositieve daar misbruik van mag maken
We kennen allemaal de gevolgen van bareback sex wel maar we weten ook allemaal dat er omstandigheden kunnen zijn waardoor het beoordelingsvermogen ons tijdelijk in de steek laat. Het moet dus niet zo zijn dat een seropositieve daar misbruik van mag maken
-

Mr.X - Wegwijs

soms wel eens een contact op chat of datingsite
willen echt ver gaan
komt de onvermijdelijke vraag...hiv neg?
degene die dat beamen beantwoord ik dat ik 't fideel vind en ze complimenteer dat ze 't kenbaar maken
wel zo eerlijk
met anderen die laat ik "ook" links liggen omdat ik 't niet vertrouw
maar degene die 't meld die zijn gewoon echt tof
die kennen hun verantwoording!!!
willen echt ver gaan
komt de onvermijdelijke vraag...hiv neg?
degene die dat beamen beantwoord ik dat ik 't fideel vind en ze complimenteer dat ze 't kenbaar maken
wel zo eerlijk
met anderen die laat ik "ook" links liggen omdat ik 't niet vertrouw
maar degene die 't meld die zijn gewoon echt tof
die kennen hun verantwoording!!!
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

Ik vind dat je gewoon standaard veilig sex moet hebben met iemand, ook al ken je die persoon al wat langer, je weet maar nooit waar die persoon is geweest en met wie. Ik heb wel eens een sex date geweigerd omdat die niet met condoom wou vrijen, nou jammer dan voor die persoon maar mijn gezondheid gaat altijd nog boven sex.
- Pianoman
- Wegwijs

Ik denk dat juist niet iedereen zo gedisciplineerd is, want uiteindelijk wil niemand HIV+ zijn (lijkt mij)
(Ik ben het met je eens dat je altijd op safe moet gaan)
(Ik ben het met je eens dat je altijd op safe moet gaan)
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
-

Steve - Moderator

Het blijft natuurlijk een heel ingewikkeld fenomeen, deze ziekte, maar ik denk dat de poll hier redelijk duidelijk over is. Met 11 stemmen uitgebracht op het moment dat ik dit schrijf zegt 100% dat je hoort te melden als je HIV+ bent. Je hoort, als mens, verantwoordelijkheid te nemen voor je daden en je hebt geen enkel recht om je te verschuilen achter welk argument dan ook.
En, ja, ook ik heb verschillende vrienden die HIV+ zijn.
En, ja, ook ik heb verschillende vrienden die HIV+ zijn.
Je zult pas vinden als je kan stoppen met zoeken
-

Junyo - Wegwijs

l0vE schreef:euhm ... ooit gehoord van leugens?
Een HIV plusser die zegt dat ie minner is, jij complimenteert hem ..... je weet het nooit zeker dus!
ik complimenteer als hij meld hiv+ te zijn
dat vind ik eerlijk
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

Maar wat heeft ie aan een compliment als ie meer wilt en jij vanwege zijn HIV+ status afhaakt? Dan werkt het tegen hem en zal die hoogstwaarschijnlijk in de toekomst zijn status verzwijgen, want dan krijgt ie wat ie wil, sex met je!
-

Mr.X - Wegwijs

Misschien een herhaling van wat eerder werd gezegd, maar als iemand HIV heeft en het niet verteld tegen een sekspartner dan doet hij simpelweg aan moord.
Dat beiden verantwoordelijkheid hebben ja, maar daar zit een grens aan, als ik date en heb het ongeluk met een psycho te daten en die snijdt mij de keel over, was het dan deels mijn verantwoordelijkheid omdat ik beter had moeten weten of uitzoeken met wie ik date?
Nee dus, als je HIV+ bent weet je wat voor impact dat op je leven heeft, geef diezelfde ellende niet aan een ander door erover te zwijgen!
Dat beiden verantwoordelijkheid hebben ja, maar daar zit een grens aan, als ik date en heb het ongeluk met een psycho te daten en die snijdt mij de keel over, was het dan deels mijn verantwoordelijkheid omdat ik beter had moeten weten of uitzoeken met wie ik date?
Nee dus, als je HIV+ bent weet je wat voor impact dat op je leven heeft, geef diezelfde ellende niet aan een ander door erover te zwijgen!
-

Richie - Wegwijs

14 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Enquêtes