Het is nu 25 mei 2012 01:15

SCHEREN OF TRIMMEN

Alles over sex, soa's en speeltjes

Berichtdoor gaypoetbe » 01 maart 2011 19:44

Recent las ik in een tijdschrift dat 90% van de man zich scheren of minstens trimmen. Dus : niet alleen borsthaar, maar ook schaamhaar... Soms zelfs benen en armen.
- Wat denken jullie daarover ?
- En is het helemaal scheren of toch eerder trimmen (niet alles eraf)... ?
gaypoetbe
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor Diederick » 01 maart 2011 22:22

Trimmen, niet scheren (m.u.v. sommige plaatsen). Zeker schaam- en okselhaar niet scheren. Benen scheren of trimmen heb ik nog nooit van gehoord bij mannen, lijkt me ook helemaal niets.

Persoonlijke voorkeuren, natuurlijk.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Luc » 01 maart 2011 23:06

Diederick schreef: Benen scheren of trimmen heb ik nog nooit van gehoord bij mannen, lijkt me ook helemaal niets.

Fiets coureurs en body builders zo uit het hoofd scheren hun benen. Oksels worden ook steeds vaker geschoren door jonge mannen, soms vind ik dat mooi.

Maar schaamhaar prefereer ik halflang getrimmed, want helemaal glad lijkt nergens op behalve de ballen, die vind ik glad dan weer het lekkerst :lol:
Wat is er mooier dan verliefd zijn?
Luc
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor Bink » 02 maart 2011 00:27

Liefst met al het haar erop en eraan, maar als je toch wil scheren, dan liefst als Luc zegt.
Geen mandekking zonder condoom
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Talldutch » 03 apr 2011 09:31

Ik scheer mijn penisstam en balzak regelmatig, maar trim het schaamhaar wat er rond om heen groeit. Vind het lekker als ik met bloot bovenlijf rond loop met de rand van mijn onderbroek boven de jeans waarboven je mijn getrimde schaamhaar richting mijn navel ziet groeien.

Maar een piemel en balzak, die moeten lekker en mooi glad zijn.
Talldutch
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor bartjebarneveld » 06 apr 2011 09:10

Talldutch schreef:Ik scheer mijn penisstam en balzak regelmatig, maar trim het schaamhaar wat er rond om heen groeit. Vind het lekker als ik met bloot bovenlijf rond loop met de rand van mijn onderbroek boven de jeans waarboven je mijn getrimde schaamhaar richting mijn navel ziet groeien.

Maar een piemel en balzak, die moeten lekker en mooi glad zijn.

Helemaal mee eens! Ik gebruik Gillette Fusion-mesjes en de goedkoopste scheerschuim die er maar bestaat en behaal daar een aalglad resultaat mee. Ook rond de anus scheer ik haar weg. Maar schaamhaar inderdaad getrimd.
bartjebarneveld
Expert
Expert

Berichtdoor Talldutch » 10 apr 2011 06:59

Idem. De meeste mannen / jongens die op nat scheren overstappen, maken 2 fouten:

- Ze scheren in té lange halen;
- Ze scheren tegen de haargroei in.

Scheer je altijd in korte trekjes en oefen daarbij géén druk uit op het scheermesje. Gewoon het mesje het werk laten doen zeg maar.

Pukkeltjes of irritaties na het scheren kun je voorkomen door altijd met de haargroei mee te scheren, vooral de eerste keer. En idd, weer in kleine rukjes. Pas als al het haar op deze manier geschoren is, ga je een 2e keer de stoppeltjes weghalen - ook weer voorzichtig in korte halen van max 1-2 cm. - tegen de haargroei in.

Eigenlijk geld voor het scheren van je piemel en balzak dus exact het zelfde als voor het scheren van je gezicht.

Daarnaast is het voor het scheren van de piemel en balzak handig om éérst ff jezelf af te trekken (dus niet klaarrukken!) om een erectie te krijgen. Scheert een stuk makkelijker en je hebt er nog plezier van ook.

Voordeel (in mijn geval dan): ik heb nogal een hangende zak dus veel huidplooien. Als ik in erectie ben, trekt dat eveneens mijn ballen een stuk meer strak. En dat scheert makkelijker...

Mijn piemel en bakzak scheer ik overigens 'droog', dus zonder scheerschuim. Daarna gebruik ik altijd wel een lekkere Q10 lotion om alles nog ff lekker te verwennen.
Talldutch
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor devje » 03 mei 2011 15:42

Vanaf het moment dat het begon te groeien, scheer ik mijn schaamhaar al.
Toen mijn borsthaar begon te groeien, ben ik dat ook gaan scheren.
Enkele jaren geleden had ik een weddenschap verloren en we hadden gewed om de lichaamsbeharing. Na enkele uren zwoegen waren ook de haren van mijn benen, armen, onder de oksels en hoofd (dat waren al stekeltjes) weg. Het voelde heel vreemd, maar ik werd er wel erg geil van. Zeker toen anderen mij begonnen te betasten om te voelen hoe glad ik was. Sindsdien scheer ik regelmatig mijn gehele lichaam, al laat ik wel mijn wenkbrauwen staan.
Tegenwoordig varieert het nog wel eens, al scheer ik wel altijd mijn schaamhaar en borsthaar.
:LOL:
Wie niet sterk is . . .
             . . . kan beter gympies kopen!
devje
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor gaypoetbe » 13 mei 2011 15:34

Andere meningen? Andere visies? Andere praktijken? Wat is Q10 trouwens ?
gaypoetbe
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor PdeW » 15 mei 2011 05:02

Ik heb mij vanavond voor het eerst helemaal geschoren. Was begonnen met trimmen maar te laat gestopt :) Voelt goed!
PdeW
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Gay underwear lover » 29 jul 2011 17:43

PdeW schreef:Ik heb mij vanavond voor het eerst helemaal geschoren. Was begonnen met trimmen maar te laat gestopt :) Voelt goed!

Nu netjes bijhouden he! :D
Gay underwear lover
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor frasier » 12 aug 2011 00:47

Been en okselhaar maakt mij niets uit. Maar ballen en schaamhaar het liefst helemaal geschoren.
frasier
Newbie
Newbie

Berichtdoor S76 » 12 aug 2011 16:22

Oksels, schaamhaar, balzak en penis helemaal kaal. Voelt lekker fris.
S76
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor gozah » 09 sep 2011 15:50

devje schreef:Vanaf het moment dat het begon te groeien, scheer ik mijn schaamhaar al.
Toen mijn borsthaar begon te groeien, ben ik dat ook gaan scheren.
Enkele jaren geleden had ik een weddenschap verloren en we hadden gewed om de lichaamsbeharing. Na enkele uren zwoegen waren ook de haren van mijn benen, armen, onder de oksels en hoofd (dat waren al stekeltjes) weg. Het voelde heel vreemd, maar ik werd er wel erg geil van. Zeker toen anderen mij begonnen te betasten om te voelen hoe glad ik was. Sindsdien scheer ik regelmatig mijn gehele lichaam, al laat ik wel mijn wenkbrauwen staan.
Tegenwoordig varieert het nog wel eens, al scheer ik wel altijd mijn schaamhaar en borsthaar.
:LOL:

mmm, heerlijk zo'n glad lichaam !
gozah
Newbie
Newbie

Berichtdoor Phantas » 11 sep 2011 13:59

Ik heb een lekkere bos haar op m'n borst en daar blijf ik lekker vanaf! ;) Vind het bij andere mannen ook retesexy om te zien.
Wat okselhaar betreft...ik scheer het niet bij mezelf maar ik heb een voordeel dat het niet zo snel groeit en er ook niet veel zit. Als er echt hele bossen haar uitsteken is dat ook weer geen gezicht dus kwestie van even checken ;)

Van onder...Ik heb het eigenlijk nooit geschoren maar ik moet er eigenlijk eens aan beginnen.

Persoonlijk houdt ik ook helemaal niet van al te gladde lijven. De penis en balzak mag wel clean zijn IMHO, maar het liefst zie ik toch een man met een baard of sik en borsthaar. Mag desondanks wel getrimd en gegroomd zijn, moet er wel een beetje goed uitzien.
En dan een gespierd lijf met borsthaar...mmmm :)
Hmmm...wat zal ik hier nu eens verzinnen?
Phantas
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Samichan » 26 sep 2011 20:07

Ik trim altijd gewoon alles;) behalve benen en armen
en op me buik rug en gezicht is alles lekker glad :wink:
I say never be complete, I say stop being perfect - T.Durden
Samichan
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor mike1973 » 09 okt 2011 10:39

ik heb het liefst ook een geschoren penis en balzak zowel bij men eigen als bij de partner lekker glad en idd ik word er ook wel geil van soms doe ik het gewoon tijdens de sex bij wijze van voorspel ook het haar op men anus probeer ik weg te doen

benen en borstharen mogen ook gedaan worden maar die doe ik ni zo vaak als het schaamhaar
mike1973
Aftastend
Aftastend

Keer terug naar Gay Forum - Sex