Het is nu 25 mei 2012 01:06

Samenwonen in een woonwijk

Alles over coming out.

Berichtdoor Gast » 17 apr 2006 18:53

Ik woon al 6 jaar samen met mijn vriend, we zijn rond de 30 en gaan
binnenkort verhuizen. We hebben voor een paar huizen gekeken in de wijk
Brandevoort in Helmond, dat is een wijk met nogal wat gezinnetjes en veel
kinderen. Dat is geen enkel probleem, maar wij vinden het toch eng om daar te gaan wonen. Momenteel wonen we erg buitenaf en geisoleerd en dat willen we juist niet meer, maar tegelijkertijd zijn we bang dat we een mikpunt gaan
worden van kinderen en/of volwassenen die niets van homo's moeten hebben.

Wat is jullie ervaring?
Gast

Berichtdoor tim27 » 17 apr 2006 21:07

Mijn vriend en ik (beiden 29) wonen alweer een tijdje samen in een multiculturele wijk met zowel gezinnen, alleenwonenden en samenwonenden.
We hebben eigenlijk geen enkele slechte ervaring hiermee.
Eerlijk gezegd heb ik me nooit zorgen gemaakt over wat de buurt van ons zou denken. Het is dan ook nooit een punt geweest dat we een homostel zijn. We krijgen er geen opmerkingen over en zijn gewoon onderdeel van de buurt.

Dus: Maak je geen zorgen :)
Better pray for your sins
'Cuz the gay messiah's coming
tim27
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor KinKy » 17 apr 2006 23:57

same here

wij (45-46) wonen in een klein zeer christelijk dorp
goed gemeenschapsleven, maar geen enkel probleem
naast ons wonen twee "echte nichten" daar wordt over geluld
maar niemand ligt ons een strobreed in de weg
je moet niet als nichten jezelf profileren
ben wie je ben en respect hebben voor alles en iedereen
en kinderen nemen al helemaal geen aanstoot
die zijn nog onverdorven

nodig kort na je intrek wat mensen uit de buurt voor een housewarming en vertel over je interesses
dus geen paul de leeuw toestanden maar ewoon geinteresseert..........
en mensen zullen je accepteren wie je bent en niet wat..............
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Anoniem123 » 11 aug 2006 12:20

In de straat bij ons wonen ook 2 jongens samen ( homo's ) en niemand heeft er problemen mee hoor altijd gezellig. Volgens mij weten heel veel mensen het niet eens en de mensen die het weten vinden het gewoon normaal.
Anoniem123

Berichtdoor KinKy » 11 aug 2006 12:35

en zo hoort 't!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Anoniem123 » 11 aug 2006 20:49

Ja toch , homo , hetero , bi . Je bent niets minder. Tuurlijk in het begin kijken mensen misschien een beetje op maar dat komt gewoon denk ik omdat het 'nieuw' is . Maar na een tijdje is er niets mis mee toch?
Anoniem123

Berichtdoor KinKy » 11 aug 2006 20:52

en bij jou in de buurt meer leuke gasten?
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Jack » 11 aug 2006 21:36

Bij mij in de wijk wonen meerdere homostellen zonder probleem samen.
aardig is wel dat mensen uit mijn straat altijd eerder aan mij weten te melden dat er weer nieuwe vrienden voor mij bij zijn komen wonen,is wel lief maar voor mij heel normaal.Over mij word alleen maar gefluisterd en soms gevraagd waarom ik niet liever een vriendin heb,want ik zie er helemaal niet homoseksueel uit.
Eigenlijk wel lekker in mijn wijk lekker zijn wat ik ben,maar dan niet met een vrouwelijke partner.
Ooit met vrouw getrouwd geweest zijnde homoseksueel.
Durfde niet te zijn wat ik toen ook al was.
Jack
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor ChatNOT » 19 sep 2006 00:22

In onze buurt komen er juist de laatste tijd erg veel homokoppels wonen, weet niet omdat het vanwege de prachtige ligging is want dat lijkt me niets met geaardheid te maken hebben, maar het valt wel op. In ons portiek van 25 flats wonen er nu al 5 koppels en 1 alleenstaande homo, procentueel dus boven het gemiddelde. Er wonen ook wel buitenlandse mensen hier maar dan in een (in mijn ogen) gezonde verhouding, niet te veel van het een of het ander...
ChatNOT
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor tim27 » 19 sep 2006 22:55

Klinkt als een gezellige flat :)
Hier (32 appartementen) zijn we zover ik weet het enige homostel. Verder dus geen problemen, maar een flat met 5 homostellen klinkt erg grappig! Weet eigenlijk niet waarom, je zult het vast niet ervaren als iets erg speciaals.
tim27
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor The » 20 sep 2006 01:24

Zucht...... kon ik in mijn wijk maar zo open zijn, maar dat gaat moeilijk met 80% moslims, het is bij hun nog steeds een taboe, dus ik leef in een sfeer zoals in de verstikkende jaren 40/50, van voor de sexuele revolutie.
Dat komt omdat de moslim niets meegekregen heeft van onze sexuele revolutie en onze homostrijd, dus zij leven nog zoals eeuwen lang alle geloven zo zijn, met hun homofobie's

Ik moet angstvallig mijn mond houden en zo str8ting mogelijk gedragen, om uberhoubt te kunnen leven in mijn buurt.
Sterker nog Ali B de moordernaar va Theo v. Goch kwam dikwijls op mijn trap op bezoek, omdat er leden van de hofstadt groep op mijn trap zitten.
Dus woon echt in het hol van de leeuw en kan me er alleen maar handhaven door zo gewoon mogelijk te doen.

Ik ben jaloers op jullie die allen blijkbaar in de gegoede luxe dure wijken wonen en natuurlijk in de provincie, dus snappen niets van de grootstedelijke problemen en de allochtonenwijken, maar beslissen wel over de mensen en vooral de homo's die daar met de moeilijkheden wonen.
Sterker nog jullie luxe op stand wonende personen, vinden elke negatieve uiting over moslims, natuurlijk diskriminerend, omdat je ze nooit van nabij meemaakt en dan is wel makkelijk praten, als dat allemaal een "ver van mijn bed show" is in jullie ogen.
Makkelijk praten zo, van "in mijn flat wonen wel 5 homostelllen, zonder enig probleem" enz.. als je in een luxe wijk woont.
Dat vindt ik dus geen objectief oordeel en alléén gezien vanuit jullie luxe positie.
Er bestaan ook andere woonsituaties, die niet zo vanzelfsprekent gunstig zijn, hoor.
Ik blijf wel alleen hoor.
The
Expert
Expert

Berichtdoor Neal » 20 sep 2006 18:54

Ik woon zelf samen in een wijk met een hoop allochtonen - hier in de straat woont nog een homo-stel (daar kwam ik afgelopen week achter), en net om de hoek nog een lesbisch stel waarvan ééntje een zoon heeft. Nou, nergens last van hier, en dit is dan een zogenaamde "zwarte" wijk.
Neal
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor The » 20 sep 2006 23:17

Neal schreef:Ik woon zelf samen in een wijk met een hoop allochtonen - hier in de straat woont nog een homo-stel (daar kwam ik afgelopen week achter), en net om de hoek nog een lesbisch stel waarvan ééntje een zoon heeft. Nou, nergens last van hier, en dit is dan een zogenaamde "zwarte" wijk.

Ja dat kan wel zijn, maar weten de allochtonen in jouw wijk dan ook dat het homostellen zijn, of gedragen die zich ook verborgen en doen str8ting, dan heb je inderdaad geen moeilijkheden tussen de allochtonen, zoals ik dat ook niet heb, want ik leef daar ouderwets in de kast, ondanks onze jarenlange homostrijd in de vroegere jaren, die dus niet doorgedrongen zijn tot de moslims.
Ze weten wel dat het bestaat, maar 80% zijn homofoob.
The
Expert
Expert

Berichtdoor tim27 » 20 sep 2006 23:51

Jezus The, ik wordt zo ziek van al jouw vooroordelen! Je gaat er al direct vanuit dat wij geen problemen hebben omdat we in dure buurten wonen en (daarom???) geen moslims om ons heen zouden hebben.
Welnu... zoals ik al zei ondervind ik helemaal geen problemen, maar ik zei daarnet ook dat ik in een muliculturele wijk woon. Ik woon ook niet in een dure buurt (appartementen van rond de 90.000 euro).

Dan heb je het ook nog over "de provincie"... (die uitdrukking blijft onzinnig... amsterdam ligt toch ook echt in een provincie?)... je zegt dat mensen in de provincie de problematiek niet snappen.... je hebt hier toch echt niet met wereldvreemde boeren te maken hoor!

Het valt me vaker op dat jij alleen de dingen in de reacties leest waar jij iets negatiefs uit kan halen. Ik heb al meerdere keren oprecht aardig bedoelde reacties in jouw richting geplaatst (zoals over het foto-gebeuren), daarnaast heb ik je al eens gezegd dat ik niet begrijp waarom je Amsterdam niet verlaat, aangezien je er altijd op loopt af te geven. Maar op geen van deze dingen heb ik ooit een reactie gelezen, dat komt blijkbaar omdat je daar niets negatiefs uit kan halen.
Ik zal me moeten inhouden, maar ik ga niet meer op je reageren, ik zie er het nut niet meer van in.
tim27
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor Zodan » 21 sep 2006 00:03

Bloemen en applaus voor deze man!
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor The » 21 sep 2006 01:42

tim27 schreef:Jezus The, ik wordt zo ziek van al jouw vooroordelen!

Nou ik logeer 2 jaarlijks in de omgeving Slagharen Dedemsvaart en Hogeveen, daar zijn echt geen problemen met moslims en de molukkers uit de jaren 70/80 die nogal in die streek wonen, zijn ook geen problemen mee en leven gewoon met de bevolking aldaar.
In de plaatselijke supermarkt zie je hoogtens een of twee donkere mensen, de rest is wit, dus er is daar geen overheersende sfeer, zoals bij mijn supermarkt, waar je dan precies het omgekeerde ziet, dus ik moet me aanpassen in mijn gedrag, zodat ik niet door de mand val als homo b.v. en altijd vriendelijk gedragen, want als je ook maar iets zegt wat hun niet aanstaat, (je moet altijd naar hun mond praten) ben je je leven niet zeker, ik wil graag dikussieren met mensen, maar dat gaat niet als je dat met angst voor je leven die diskussie moet voeren, omdat zij bij het minste en geringste wat hun niet aanstaat, erg agressief reageren over de gewoonste onderwerpen, die je met een gewone outochtoon normaal kunt bespreken.
Zo krijg je nooit een intrigrende diskussie, met die mensen als alles wat wat de westerling zegt zij zoizo al als een aanval of belediging zien.

Dit zijn geen vooroordelen maar feiten die ik dagelijks tegenkom dus voel me niet lekker in mijn eigen omgeving, en voel me dan ook niet thuis.
Een mens moet toch zich ergens thuis kunnen voelen, nietwaar? en zeker in je eigen woonomgeving.

Dan heb je het ook nog over "de provincie"... (die uitdrukking blijft onzinnig... amsterdam ligt toch ook echt in een provincie?)... je zegt dat mensen in de provincie de problematiek niet snappen.... je hebt hier toch echt niet met wereldvreemde boeren te maken hoor!

Nou alleen via de media dan, en je voelt je veilig omdat je er ver weg van woont.
Het valt me vaker op dat jij alleen de dingen in de reacties leest waar jij iets negatiefs uit kan halen.

Omdat veel onderwerpen zie, waar maar luchtig overheen gepraat wordt, ondanks de ernst van het onderwerp, typich het door de roze bril bekijken van een probleem, wat eigenlijk in de doofpot moet, want het is zo konfronterend als er te diep op ingegaan wordt, m.a.w. niets aan de hand...jongens.....ga maar lekker slapen.
Ik wil gewoon mensen op de feiten drukken dat het niet allemaal zo leve de lol is voor hele groepen mensen die in de problemen zitten, omdat de multinational zo graag zijn geld aan wilt verdienen, en dan de narigheid gedumpt heeft in de goedkope wijken die daardoor probleemwijken geworden zijn, want dat willen die VVD multinationals, grachtengordel juppies niet zien, want dat is hun afvalprodukt, waar ze flink aan verdient hebben en dat moet zo ver weg mogelijk weggestopt worden.
Ik ben zeer serieus in deze zaken en kan niet oppervlakkig gaan zitten feesten tussen de VVD ballen in de Rdwstr. en die elke man die niet aan hun VVD(geld), zeg dure kleren, voldoet neersabelend op neer kijken.

Ik heb al meerdere keren oprecht aardig bedoelde reacties in jouw richting geplaatst (zoals over het foto-gebeuren), daarnaast heb ik je al eens gezegd dat ik niet begrijp waarom je Amsterdam niet verlaat, aangezien je er altijd op loopt af te geven. Maar op geen van deze dingen heb ik ooit een reactie gelezen, dat komt blijkbaar omdat je daar niets negatiefs uit kan halen.

Ik heb de laatste twee maanden zéér druk gehad met het werk in de studio, vanwege modernisering, digitalisering daarvan, heb er het meeste werk moeten doen omdat ik de enige ben met voldoende technische kennis ervan.
Dus wat minder gereageerd (zo'n 10 dagen helmaal niet) op het forum.
Blijkbaar net in die tijd van de fotoaffaire, waar ik geen positieve gevoelens van over heb gehouden, want de reakties waren opeens koeltjes en negatief, van de diverse forumleden, behalve van jou dan, wat je er over opgemerkt heb weet ik niet meer te vinden ook in welke topic die fotolink geplaatst heb kan ik niet meer vinden, want ik wil het verwijderen, of in ieder geval alleen mijn kop en niet mijn schoonzus erbij.
Maar je zegt een aardige reaktie gezet te hebben, in dit geval mijn oprechte dank daarvoor :)

Dat andere goedbedoelde advies, Amsterdam verlaten.... heb ik niet de mogelijkheden en middelen voor, of het moet een lieve vriend zijn uit de (provincie) die me daar bij hem wil hebben, maar ja dat is een utopie.
Daarbij ik heb wel toch veel vrienden en familie in Amsterdam, dan zou ik die allemaal moeten missen.

Ik zal me moeten inhouden, maar ik ga niet meer op je reageren, ik zie er het nut niet meer van in.

Heb je dan niet meer de postings van de laatste tijd van mij bekeken dan?

Er moet wel wat te diskussieren zijn en niet enkel een paar flauwe eenregelige oppervlakkige lekker veilige opmerkingen, dat noem ik geen diskussieren, maar een beetje gedol met elkaar, met koetjes en kalfjes.
Anders vindt ik het niet de moeite waard als er geen doorbraken of inzichten teweeg gebracht kan worden, want dat is het doel van een al of niet heftige diskussie.
Veranderingen, revolutie's en evolutie's krijg je niet met konfrontatievermijdend politiek korrect gedrag.

Maar ik probeer het echt wel hoor.......zal me meer oppervlakkig gedragen, maar of ik dat interessant vind ??
The
Expert
Expert

Berichtdoor Junyo » 21 sep 2006 13:46

Ik woon, samen met mijn vriend, in één van de meest beruchte moslim-extremistische wijken van ons land. Temidden van de marrokaanse jeugd, de incidentele burka en de mannen in jurken met lange grijze baarden laten we samen de hond uit, gaan we samen boodschappen doen, gaan we samen naar ons werk en samen uit.

Natuurlijk zullen er mensen in onze straat wonen die bij zichzelf denken dat wij een verderfelijke en besmettelijke afwijking hebben, maar door de jeugd worden we eigenlijk altijd gewoon en vriendelijk begroet. Als er eens een pakketje voor ons aankomt terwijl we niet thuis zijn, dan nemen onze Marrokaanse buren het voor ons in ontvangst en plakken een briefje op de deur dat we het kunnen komen ophalen.

Geen enkel probleem dus.

Wel ben ik bang dat een dergelijke 'tolerantie' heel snel kan omslaan als er door onverantwoordelijke politici een sfeer van 'intolerantie' wordt gecreeerd. Onverantwoordelijke mensen (als Fortuyn en Verdonk) die het nodig vinden om het licht smeulende hoopje van onderliggende, religieuze, intolerantie aan te blazen zodat er een vuurtje ontstaat voor hun eigen politieke doeleinden. Het enige doel dat ik daarin kan ondekken is hun eigen machts-geilheid ten koste van de Nederlandse samenleving.

Het is natuurlijk onzinnig om dit soort gedrag te verdedigen met het excuus dat dit soort dingen gewoon 'benoemd' zouden moeten worden. Intolerantie is nu eenmaal een eigenschap van de meeste religies en geweld is een natuurlijke eigenschap van ieder mens. Zo hebben wij kunnen overleven en niet de Neanderthalers, zullen we maar zeggen.

Ik pleit absoluut niet voor het 'doodzwijgen' van intolerantie, maar het is een zeer gevoelig en gevaarlijk onderwerp. Bij de behandeling ervan is tact en intelligentie nodig en geen demagogische, machtsgeile, politicus.
Junyo
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor KinKy » 21 sep 2006 15:11

mooi verwoord
en nooit vergeten dat 't merendeel van de allochtone bevolking hier gewoon leeft
net zoal bijv. new york waar een ieder ook werkt
gewoon een smeltkroes van volkeren
en de raddraaiers vallen op
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Neal » 21 sep 2006 19:08

The schreef:
Neal schreef:Ik woon zelf samen in een wijk met een hoop allochtonen - hier in de straat woont nog een homo-stel (daar kwam ik afgelopen week achter), en net om de hoek nog een lesbisch stel waarvan ééntje een zoon heeft. Nou, nergens last van hier, en dit is dan een zogenaamde "zwarte" wijk.

Ja dat kan wel zijn, maar weten de allochtonen in jouw wijk dan ook dat het homostellen zijn, of gedragen die zich ook verborgen en doen str8ting, dan heb je inderdaad geen moeilijkheden tussen de allochtonen, zoals ik dat ook niet heb, want ik leef daar ouderwets in de kast, ondanks onze jarenlange homostrijd in de vroegere jaren, die dus niet doorgedrongen zijn tot de moslims.
Ze weten wel dat het bestaat, maar 80% zijn homofoob.

Ik weet niet of je ooit van de uitdrukking "tam tam" gehoord hebt, maar nieuwtjes zoals "er zijn nieuwe bewoners!" gaan waarschijnlijk snel door de straat, en nee, niemand lijkt er een probleem mee te hebben. Hebben ze dat wel, dan is 't hun probleem, maar volgens mij zijn de mensen allang blij dat er weer "normale" mensen (niet mijn woorden, die van de overbuurvrouw) zijn komen wonen, omdat het ervoor een jaar leeg stond en dáárvoor het huis van drugsverslaafden was. Dan ben je maar wat blij met een stel dat netjes in het weekend de was doet, geen herrie maakt 's nachts, de buren groet etc, etc...
Neal
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor KinKy » 21 sep 2006 20:02

en zulke keurige jongens zijn........... :biertje:
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast