Het is nu 11 feb 2012 21:10

Religie (geloof) is een illusie.

Alles wat met Homoseksualiteit en religie te maken heeft.

Berichtdoor Eric » 15 maart 2005 14:18

Religie (geloof) is een illusie. Een droomwereld van bepaalde mensen, die nooit verwezenlijkt zal worden.
Door indoctrinatie proberen de z.g. religeuzen anderen te overtuigen van hun droomwereld en hun gelijk.
Dat dit zeer gevaarlijk kan zijn, wordt helaas dagelijks bewezen.
Haat, afgunst, geweld, moord, oorlog zijn hierdoor ontstaan en ontstaan nog steeds.
Eric

Berichtdoor Steve » 15 maart 2005 20:08

Eric schreef:Dat dit zeer gevaarlijk kan zijn, wordt helaas dagelijks bewezen.
Haat, afgunst, geweld, moord, oorlog zijn hierdoor ontstaan en ontstaan nog steeds.

Nou niet net doen of al deze dingen ALLEEN maar door religie ontstaan zeg, er zijn zat niet-gelovigen die de meest kloterige dingen uithalen.

Voorbeeld? De moord op Fortuyn had niets met geloof te maken, terwijl iedereen voordat ie vermoord werd dacht dat dat wel zo zou zijn als die ooit vermoord zou worden.

Zoals met alles, niet stigmatiseren en vooral niet veralgemeniseren!!!
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Steve » 15 maart 2005 20:12

Eric schreef:Religie (geloof) is een illusie. Een droomwereld van bepaalde mensen, die nooit verwezenlijkt zal worden.

Geloof een illusie, een droomwereld?? Volgens mij weet jij echt NIKS van geloof en geloven in af!! (en dan maakt het niks uit waarin je gelooft)

Als je gelooft in jezelf, leef je dan ook in een droomwereld???
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Eric » 15 maart 2005 22:59

Steve schreef:Geloof een illusie, een droomwereld?? Volgens mij weet jij echt NIKS van geloof en geloven in af!! (en dan maakt het niks uit waarin je gelooft)
Als je gelooft in jezelf, leef je dan ook in een droomwereld???

Nee, maar daar zit een wezenlijk verschil in. Als ik in mijzelf geloof, weet ik waar ik voor sta.
Eric

Berichtdoor Steve » 15 maart 2005 23:40

Hmmm, ik zie nog steeds geen verschil hoor, mensen de R.K. aanhangen weten ook waar ze voor staan, de Bijbel met o.a. de 10 geboden en wat al niet meer...

Dit betekent natuurlijk niet dat men dan ook daadwerkelijk geen haat of rotzooi zou kunnen verspreiden.

Maar jouw visie als:
Door indoctrinatie proberen de z.g. religeuzen anderen te overtuigen van hun droomwereld en hun gelijk.

gaat mij echt te ver gewoon, dit is een visie die ook maar al te vaak overgenomen wordt door en van de media zonder er echt bij stil te staan.

Het is niet het geloof wat ellende verspreid over deze aardbol, het is (en blijft) de mens. De mens die nu eenmaal zwak is, overdraagzaam, weinig weerstand kan bieden aan verleidingen en machtsbelust is. In welke mate hangt natuurlijk weer van ieder individu af.

Dat er uit naam van het geloof haat en afgunst wordt verspreid is wel verkeerd, maar men misbruikt hiermee het geloof als wapen en spelen in op de zwaktes (en soms de ellende) van de mens.

Dat verscheidene geloven prima naast elkaar kunnen bestaan bewijzen de Spanjaarden en Libanezen bv, die laatste hebben ook al met een burgeroorlog bewezen wat onverdraagzaamheid kan teweegbrengen.

Mijn visie: in deze "moderne" tijd krijgt "het geloof" altijd maar de wijsvinger uitgestoken maar datzelfde geloof wordt ook vaak misbruikt om individuele belangen en/of ideeen te verwezelijken. Ergens in geloven is geen illusie noch een droomwereld.
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Bink » 16 maart 2005 00:33

Steve

Ik ben er steeds minder van overtuigd dat het geloof geen haat verspreid. Het geloof heeft geschiedenislang meer doden veroorzaakt dan nazisme en communisme samen. Telkens ik het woord religie of geloof hoor, is het alsof ze me een snoer om de hals doen. Voor mij is geloof en religie gelijk aan dood. Ik kan niet een enkel ding bedenken waar geloof en religie een positieve inbreng hebben gehad. Religie en geloof zijn puur negativisme. Het zit trouwens in elke geloofsleer ingebakken: "buiten mij is er geen redding". En zo kan ik uren doorgaan.
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Eric » 16 maart 2005 16:53

[quote="Steve"]Hmmm, ik zie nog steeds geen verschil hoor, mensen de R.K. aanhangen weten ook waar ze voor staan, de Bijbel met o.a. de 10 geboden en wat al niet meer...

Steve

Hiermee geef je nu precies aan wat ik bedoel. De Bijbel, een boek geschreven door mensen. Mensen die een illusie hadden.

De z.g. Tien geboden zullen ongetwijfeld goed zijn bedoeld. Maar ze zijn opgesteld door de mens "Mozes". Een boek vol verhalen opgetekend door mensen in de oeroude tijd.
Een boek herhaaldelijk (onlangs nog) herschreven door mensen. De laatste herschrijving heeft ook al weer een scheuring veroorzaakt binnen verschillende geloofsgemeenten.

Wat moet ik daar voor waarde aan hechten?
Eric

Berichtdoor Geert » 17 maart 2005 15:48

Ik kom zomaar toevallig langs deze discussie surfen en wil toch even reageren..

Zoals geformuleerd wordt het geloof maar al te vaak de zwarte piet toegespeeld. En terecht. Want te vaak gebruiken mensen hun 'geloof' als reden om acties te ondernemen die niet goed zijn, en die hun God ook zeker niet zo bedoeld heeft.

De meeste geloven prediken vrede, verdraagzaamheid, lankmoedigheid en liefde. Ikzelf ben Christen en besef me terdege dat we vaak verkeerde signalen afgeven. Ik besef me ook dat we grotendeels zelf verantwoordelijk zijn voor de verkeerde beeldvorming bij niet-christenen.

Het punt dat ik tot slot wil maken is: als mensen écht geïndoctrineerd waren door het Chr. geloof, of alle geloven die er op lijken, dan zouden ze jíúst géén ellende en 'dood' veroorzaken, maar naastenliefde. Het punt is vaak dat de mensen die het allemaal net niet begrepen hebben en zich dus niet goed hebben laten voorlichten de problemen veroorzaken en bijbelteksten etc. verkeerd interpreteren.

Groetjes,Geert
Geert

Berichtdoor Secret » 15 jun 2005 15:52

Alle haat en geweld in de wereld komt zeker niet door het geloof.
Waar het wel door komt is de zondeval in het paradijs.
Misschien een moeilijk en onbegrijpelijk onderwerp voor jullie, zeker ook als je niks van de Bijbel weet. ;).
De eerste mensen in het paradijs waren Adem en Eva. Alles was volmaakt en perfekt. De dieren en mensen leefden in vrede met elkaar. Totdat de slang ongehoorzaam was aan God, Eva daardoor ook ongehoorzaam was aan God, en tenslotte Adam ook. Wat was nou het geval, de slang zei tegen Eva dat ze van de boom des kennis des goeds en des kwaads een appel moest eten, terwijl God dat verboden had. De slang was listig, en zei dat Eva dat gerust kon doen.
Eva luisterde, en ging naar Adam, die ook niet luisterde, ze plukten een appel van die bewuste boom, en zo is de zonde (verkeerd doen, ongehoorzaam zijn aan God) in de wereld gekomen. Zodoende ook de haat, het geweld, en wat er nog meer speelt. Zelfs de rampen.

Maar het geloof is zeker geen droomwereld. Dan zou je idd alles waarin je geloofd wel een droomwereld kunnen noemen, zoals Steve al zei.
Secret
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor The » 15 jun 2005 16:12

Dan klopt mijn visie toch wat ik al onder de algemene topic van Steve geschreven hebt?

Dat de mens gevallen is van het iedeale geloof in het paradijs, en dan zich niet aan het Programma van God houden, waardoor de ingebouwde beveiliging (de homo), tegen overbevolking en rampen, niet werkt en dan dus die rampen gaan komen.

[/quote]
The

Berichtdoor Secret » 15 jun 2005 16:14

Jep, de mens is gevallen, en onder die mensen horen wij ook. Want luisteren wij nu naar God? Leven wij volgens de Bijbel? Ik net zo min hoor, ik probeer het wel, maar ik ben net zo goed fout.
Secret
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor Musician » 15 jun 2005 16:41

The schreef:Dan klopt mijn visie toch wat ik al onder de algemene topic van Steve geschreven hebt?

Dat de mens gevallen is van het iedeale geloof in het paradijs, en dan zich niet aan het Programma van God houden, waardoor de ingebouwde beveiliging (de homo), tegen overbevolking en rampen, niet werkt en dan dus die rampen gaan komen.

De mens is idd gevallen maar niet van het ideale geloof hoor. Maar van het volmaakte beeld, zoals God ze geschapen had. In het paradijs was nog ni de belofte gemaakt om de aarde te bebouwen en te beplanten, dat kwam pas na de val. In het paradijs schiep God de mens samen omdat Hij het niet goed achte dat de mens alleen was. Dus als mensen zeggen dat God niet express man en vrouw heeft geschapen en dan dit vb. aanhalen dan kijk ik ze altijd fftjes aan, en leg de situatie ff uit. Meestal geven ze dan wel toe, dat ze het verkeerd hadden.

Ik denk wel dat homo gevoelens door de zondeval in de wereld zijn gekomen, maar of God het afkeurt, daar blijf ik af. Ik lees in de Bijbel dat God sommige dingen in een relatie niet goed vind, zowel in hetero als homo relatie. Verder zie ik wel teksten die tegen homofiele overspel preken. Die teksten worden ook gebruikt om het homo zijn tegen te werken, maar ik denk dat dat nooit de bedoeling is geweest van die schrijvers.
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Steve » 15 jun 2005 16:53

Musician schreef:Ik denk wel dat homo gevoelens door de zondeval in de wereld zijn gekomen, maar of God het afkeurt, daar blijf ik af.

Een uitspraak als deze had ik echt niet van jou verwacht... ik heb nooit andere seksuele gevoelens dan homoseksuele gevoeld, dus ik zou met zonde geboren zijn :roll:
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Musician » 15 jun 2005 16:56

HAHAAH bedankt voor je vertrouwen...

Maar ik zeg ook ni dat jij en ik met zonden zijn geboren.

Het is alleen toen de zondeval de wereld binnen kwam, mee gekomen. Dat betekent niet dat degene die dus holibi zijn, zondig zijn. Nee, dat niet, maar doordat het beeld van de goede mens drastisch is veranderd door de zondeval, zijn ook de gene gaan veranderen. Dat bedoelde ik eigenlijk.

Maar je kon er ook uit halen wat Steve eruit haalde. Sorry :oops:
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Steve » 15 jun 2005 16:59

Ik ga zondeval nog maar eens opzoeken dan want volgens mij begrijp ik dat woord niet goed dan
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Musician » 15 jun 2005 17:01

Dat geeft alleen maar een periode verschil aan van een tijd.

Het woord geeft alleen maar weer wat er toen gebeurde "wat het christelijk geloof leert dan natuurlijk".

De mens viel van zijn voetstuk af.... kon niet voldoen aan het beeld van God.
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Steve » 15 jun 2005 17:06

dit is wat wikipedia zegt:

Code: Selecteer alles
In het christendom is de zondeval een keerpunt in de Bijbelse geschiedenis van de mens.

De zondeval wordt in de bijbel beschreven in Genesis 3. Hierin wordt de eerste vrouw, Eva, door het sluwste van alle wilde dieren, de slang, verleid een vrucht van een boom te plukken, terwijl God die handeling verboden had. Adam wordt daarna door zijn vrouw overgehaald hetzelfde te doen. Hun ogen worden erdoor geopend; ze wisten na deze eerste zonde van goed en kwaad en ontdekten (zo) dat ze naakt, dus ongekleed, waren.

God bestraft hen zwaar door hen uit de tuin van Eden te verdrijven.

De slang uit het verhaal wordt algemeen geïdentificeerd met Satan.

In de kunst is de betreffende vrucht vaak voorgesteld door een appel. Dit idee is ingegeven door de Latijnse naam van de appel: malus, wat behalve "appel" ook "slecht" betekent.

Maar uit het verhaal van Genesis 3 valt niet op te maken of het een appel was of een andere vrucht, en kan het zelfs een vrucht zijn geweest van een boom die wij nu niet meer kennen.

Dus waarom jij dit nu met homoseksualiteit verbindt ?!?!?!
Laatst bijgewerkt door Steve op 16 jun 2005 02:59, in totaal 1 keer bewerkt
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Musician » 15 jun 2005 17:16

Omdat daarna pas wordt gesproken over homo's bijv in Sodom en Gomorra ed. Maar ik vind dit niet zo'n belangrijke discussie. Ik vind het meer belangrijk waarom het door zoveel christen niet geaccepteerd word :?. Daar baal ik altijd zo van .
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Steve » 15 jun 2005 17:22

Musician schreef:Maar ik vind dit niet zo'n belangrijke discussie.

Noujaaaaaaaaa .....
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor The » 15 jun 2005 17:53

Steve schreef:
Musician schreef:Maar ik vind dit niet zo'n belangrijke discussie.

Noujaaaaaaaaa .....

Ze willen het gewoon niet toegeven, dat hun geloof, homo's discrimineren en weten geen weg mee, daarom heb ik die theorie geplaatst over dat Programma van God, met die beveiliging tegen de overbevolking er in.

Maar ze blijven eigenwijs en zien liever de regeltjes van de bijbel, want er moeten veel kindertjes komen, zodat hun geloof,(dat doet ook de islam), het grootste wordt.
Met als gevolg, de ondergang van de aarde, d.m.v. rampspoed.
The

Volgende

Keer terug naar Gay Forum - Religie