Het is nu 11 feb 2012 21:26

Religie (geloof) is een illusie.

Alles wat met Homoseksualiteit en religie te maken heeft.

Berichtdoor Musician » 15 jun 2005 18:46

The schreef:Ze willen het gewoon niet toegeven, dat hun geloof, homo's discrimineren en weten geen weg mee, daarom heb ik die theorie geplaatst over dat Programma van God, met die beveiliging tegen de overbevolking er in.

Volgens mij willen we dat wel toegeven. Maar als Christen holibi, zit je met hele andere problemen opgezadelt, dan de standaard problemen, die langs komen, als je te kennen geeft dat je een holibi bent.

Kijk ff in een andere post van mij, daarin leg ik wat uit over het christelijke geloof, en wat betreft de stromingen anti en pro holibi.

In het topic over Amsterdam...
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Secret » 15 jun 2005 19:06

Musician schreef:Het is alleen toen de zondeval de wereld binnen kwam, mee gekomen. Dat betekent niet dat degene die dus holibi zijn, zondig zijn. Nee, dat niet, maar doordat het beeld van de goede mens drastisch is veranderd door de zondeval, zijn ook de gene gaan veranderen. Dat bedoelde ik eigenlijk.

Oke, dat is dus zo. We weten dat het neit goed zit, het is fout gegaan bij de zondeval. Dat weten we ook. Dan zouden we kunnen stellen dat we de duivel een handje helpen door er mee mee te gaan. Daar komt het dan op neer.
Secret
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor Musician » 15 jun 2005 19:22

Secret schreef:Oke, dat is dus zo. We weten dat het neit goed zit, het is fout gegaan bij de zondeval. Dat weten we ook. Dan zouden we kunnen stellen dat we de duivel een handje helpen door er mee mee te gaan. Daar komt het dan op neer.

Wie zegt dat het bij de duivel vandaan komt. Ik ben door God geschapen, dat geloof ik vast. Hij heeft dus ook mijn gevoelens in mij geschapen. Niet de duivel.
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor BMW » 16 jun 2005 07:18

Musician schreef:
Secret schreef:Oke, dat is dus zo. We weten dat het neit goed zit, het is fout gegaan bij de zondeval. Dat weten we ook. Dan zouden we kunnen stellen dat we de duivel een handje helpen door er mee mee te gaan. Daar komt het dan op neer.

Wie zegt dat het bij de duivel vandaan komt. Ik ben door God geschapen, dat geloof ik vast. Hij heeft dus ook mijn gevoelens in mij geschapen. Niet de duivel.

Krijgen we die discussie weer... :wink:
BMW
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Bink » 16 jun 2005 08:20

Steve schreef:dit is wat wikipedia zegt:

Code: Selecteer alles
In het christendom is de zondeval een keerpunt in de Bijbelse geschiedenis van de mens.

De zondeval wordt in de bijbel beschreven in Genesis 3. Hierin wordt de eerste vrouw, Eva, door het sluwste van alle wilde dieren, de slang, verleid een vrucht van een boom te plukken, terwijl God die handeling verboden had. Adam wordt daarna door zijn vrouw overgehaald hetzelfde te doen. Hun ogen worden erdoor geopend; ze wisten na deze eerste zonde van goed en kwaad en ontdekten (zo) dat ze naakt, dus ongekleed, waren.

God bestraft hen zwaar door hen uit de tuin van Eden te verdrijven.

De slang uit het verhaal wordt algemeen geïdentificeerd met Satan.

In de kunst is de betreffende vrucht vaak voorgesteld door een appel. Dit idee is ingegeven door de Latijnse naam van de appel: malus, wat behalve "appel" ook "slecht" betekent.

Maar uit het verhaal van Genesis 3 valt niet op te maken of het een appel was of een andere vrucht, en kan het zelfs een vrucht zijn geweest van een boom die wij nu niet meer kennen.

Dus waarom jij dit nu met homoseksualiteit verbindt ?!?!?!

Hierin kan je gerust een totaal verbod op heteroseksualiteit lezen en dat is ook wat ik erin lees.

Wat Sodom en Gonnorha betreft, daar staat te lezen dat een man niet als met een vrouw met een man mag slapen. Een man heeft geen vagina. Hij kan dus niet met een man slapen als met een vrouw. Die tekst is dus volledig absurd.
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Bink » 16 jun 2005 08:29

Wkipedia geeft ook de definitie van "erfzonde".

http://nl.wikipedia.org/wiki/Erfzonde

Dit is wel een heel grovelijk immoreel begrip. Waarom zou iemand bij zijn geboorte belast zijn met erfzonde?

Heel de kern van de leer van religies is immoreel. Bijv. stellen dat god de wereld geschapen heeft. Volgens mij heeft god niets met deze wereld te maken. En indien hij dat wel heeft, is er alleen nog wanhoop. Ook het begrip "gekozen volk". Is god dan een 100% racist? Enz...enz...Religie zou eens goed moeten nadenken over haar "leer". Hetzelfde geldt voor de andere boekreligies. Die barsten ook van de immoraliteiten en absurditeiten.
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor BMW » 16 jun 2005 09:25

Ik vind dat je wel heel stellig bent met het opleggen van jouw mening.
Ik ben van mening dat God alles met de wereld te maken heeft. De schoonheid van de natuur en moeder aarde, daar moet een hogere macht achter zitten, om het zo maar te noemen. Ik geloof dat dat God is.

De ellende in de wereld is door ons mensen veroorzaakt. Opgefokt en aangestuurd door de duivel.

Religieus = immoreel?? Geloof in God is gefundeert op de liefde. Hoe immoreel is de liefde dan?

En wat betreft Sodom en Gomorra : Het is een gruwel als een man met een man het bed deelt als met een vrouw. Dus met het oog op sex, relaties enzovoort. Ben zelf bi maar zie hier in de bijbel dat het praktiseren en toegeven (!!!!!!!) aan je homo gevoelens een zonde is. Heb hier veel moeite mee.
BMW
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Bink » 16 jun 2005 21:40

BMW

Het spijt mij, maar ik voel alleen wanhoop en hopeloosheid bij het idee van god. Wat kan je anders verwachten van een idee dat uit wanhoop is ontstaan?

Bovendien moeten religies zich ervan onthouden stellig hun mening op te leggen en willekeurige begrippen als god, geloof, erfzonde, zondeval,...in te voeren. Al die begrippen zijn trouwens allemaal perfect omkeerbaar. De huidige religies zijn alleen maar woordenwinkels. Voor mij zit er meer religie in de eerste de beste vulgaire one-night stand zonder woorden dan in alle religies samen.

De duivel bestaat niet (nog zo'n begrip dat religie zo kwistig rondstrooit).

Ik leg mijn mening NIET stellig op. Ik zeg alleen dat je de hele zaak - en met reden - helemaal anders kan bekijken dan wat religie vertelt. Dat is het enige dat ik in mijn vorige posts heb gezegd.

Liefde is niet immoreel, maar het wordt zeker immoreel wanner je erin volhardt van iets te houden dat geschiedenislang meer doden heeft veroorzaakt dan nazisme en communisme samen. Historici hebben de dodenboekhouding van nazisme en communisme al opgemaakt. En religie is 1000 keer erger.
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Eric » 16 jun 2005 23:19

Als mensen in een religieuse illussie willen leven, is daar, zolang zij daar anderen niet mee lastig vallen, niets mis mee.
Maar daar wringt al vaak de schoen.
Heel veel mensen kunnen niet met deze droomwereld omgaan en geven er zelf een invulling aan, die zij vervolgens weer proberen op te dringen aan anderen. Duizenden jaren geleden hebben toenmalige mensen verhalen opgetekend, die men later in boeken heeft gebundeld. Heel veel mensen geloven letterlijk in deze boeken. (zie hiervoor bijv. een eerder geplaatste reactie over de schepping van de mens.) Ik vraag mij af denkt men er goed bij na of is men gewoon naief.
Vele religieuse stromingen zijn ontstaan. Inmiddels kan men door de bomen het bos al niet meer zien. Kennelijk heeft een aantal mensen daar behoefte aan.
Maar het kwalijke is, dat een aantal religeuse stromingen elkaar het licht niet in de ogen gunt, waardoor heel veel ellende ontstaat.
Sterker nog, een aantal geestelijke leiders van welke richting dan ook, zaait haat en zet aan tot geweld en helaas zijn er volgelingen die dit ook nog ten uitvoer brengen.
Veel slachtoffers zijn er al door de religie gevallen en helaas zullen nog heel veel slachtoffers volgen.
Eric

Berichtdoor Musician » 16 jun 2005 23:21

Vallen wij jullie lastig hier op GfM, of gaan wij in gesprek met jullie?

Het is maar om het even hoor, maar het beeld dat jullie van de christenen hebben, is een verouderd beeld. De hedendaagse christen, is er een die in gesprek ga. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die zijn er in elke groep wel. Bedoel maar te zeggen, in de Holibi world, zijn ook uitzonderingen.
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor BMW » 17 jun 2005 07:17

:3E:
Ik wil helemaal mijn mening niet opdringen. Maar stoor mij er aan hoe Eric/Bink alle religies af doen als verzinsels. Ik heb een geloof, een doel in mijn leven. Mijn leven hier op aarde heeft een doel.
Ik ben benieuwd wat Eric/Bink als doel hebben?

Enneh wat bedoel met een idee dat uit wanhoop is geboren?? Bedoel je dat we een oorzaak achter ons bestaan gezocht hebben? :?:
BMW
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor luco » 17 jun 2005 08:33

Toch heeft eric wel een punt aangekaart. Waar komen de relegies vandaan, en wie heft ze op schrift gezet. En wie legt ze uit. En inderdaad veel geloven gunnen of gunde elkaar het licht niet in de ogen.
Maar over het geheel gezien zijn de meeste mensen die een bepaalde relegie naleven best wel goede mensen, maar er zijn overal een klein groepje oproerkraaiers die inderdaad iets proberen op te dringen en het voor de hele grote groep verpesten waardoor somigen een vertekend beeld krijgen van een bepaalde relegie.
Maar dit hoeft niet persee een relegie te zijn. Het overgrote deel van de holebi zijn niet verkeert en leven gewoon. Er zijn ook hier een stelletje oproerkraaiers die er voor zorgen dat er nog steeds mensen zijn die een verkeerd beeld hebben van de holebi's
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor ERic » 17 jun 2005 10:15

[quote="BMW"]:3E:
Ik heb een geloof, een doel in mijn leven. Mijn leven hier op aarde heeft een doel.

De vraag is dan: Wat bedoel je daarmee en vervolgens wat doe je ermee?
Wat is de meerwaarde van jouw doel? Ik vind het namelijk nogal makkelijk gezegd.

Ik heb ook een doel in mijn leven (meerdere zelfs) en ik ben mij er goed van bewust dat ik daar ook veel missers in maak. Ik probeer bijvoorbeeld iets te betekenen voor de mensen om mij heen. Of de helpende hand te bieden waar dat nodig mocht zijn. Ik probeer mensen in hun waarde te laten en te respecteren. Dat klinkt allemaal erg mooi, maar in de praktijk blijkt dat niet altijd mee te vallen.
Ik heb ook als doel, om mijn persoonlijk leven, dat in het verleden o.a. door de religie behoorlijk is verpest, zo goed mogelijk te laten verlopen.
ERic

Berichtdoor BMW » 17 jun 2005 13:28

Mijn doel hier op aarde is te leven naar de wil van de enige God, de Allerhoogste. Om zo het eeuwige leven te verkrijgen en niet naar de verdoemenis te gaan.
Eens komt de dag dat er een nieuwe hemel en nieuwe aarde komt, alle zondaars worden in het hellevuur geworpen. Dat is mijn doel, dat is weat ik geloof. En respect voor een ander, mensen in hun waarde laten is slechts een middel voor mij.

Begrijp me goed ik zie mezelf niet als uitverkoren hoor. De dag dat ik geen zonde bega moet nog komen, maar als je berouw hebt van wat je fout doet, mag je altijd om vergeving vragen. En zo kom ik mijn leven door.
Zonder hoger doel is mijn leven hier op aarde nutteloos.

Ik vind het jammer dat je door religie bent teleurgesteld. Ik ben benieuwd op welke manier. ER zijn namelijk zo veel stromingen....die dan toch ook vaak hetzelfde aanhangen, alleen anders uitvoeren...
BMW
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Eric » 17 jun 2005 16:37

Beste BMW

Wij zullen het nooit eens worden. Je zult ongetwijfeld gelukkig zijn in jouw belevingswereld en dat gun ik je ook.
Maar op mij komt het onrealistisch en griezelig over. Sterker nog het roept bij mij weerzin op. :x
Toch bedankt voor je reactie.
Eric

Berichtdoor Musician » 17 jun 2005 17:12

Eric schreef:Beste BMW
Je zult ongetwijfeld gelukkig zijn in jouw belevingswereld en dat gun ik je ook.

Zo onrealistisch is dat geloof niet.

Maar op mij komt het onrealistisch en griezelig over. Sterker nog het roept bij mij weerzin op. :x

Hoe kom je aan die gevoelens dan?
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor bram77 » 17 jun 2005 18:50

BMW schreef:Mijn doel hier op aarde is te leven naar de wil van de enige God, de Allerhoogste. Om zo het eeuwige leven te verkrijgen en niet naar de verdoemenis te gaan. Eens komt de dag dat er een nieuwe hemel en nieuwe aarde komt, alle zondaars worden in het hellevuur geworpen. Dat is mijn doel, dat is wat ik geloof. En respect voor een ander, mensen in hun waarde laten is slechts een middel voor mij.

Met alle respect, maar is dat niet een beetje vreselijk egoistisch? In essentie ben je dus alleen maar het lieve, begrijpende en aardige knulletje om er zelf beter van te worden? Je bent bang om in liefde samen te leven met een man, omdat je dan je plekje in de hemel misschien wel eens kwijt zou kunnen raken - want dat zegt mijnheer pastoor. Ik denk dat wat Jezus heeft betekend voor de mensheid en de pijn die hij daarvoor heeft moeten verdragen, hij zeker niet gedaan heeft om zijn plekje in de hemel veilig te stellen. Hij heeft dit onvoorwaardelijk, uit pure menselievendheid voor ons allemaal gedaan ... zou jij nog wat van kunnen leren i.p.v. al die angsthazerij over hel en verdoemenis.

BMW schreef:Begrijp me goed ik zie mezelf niet als uitverkoren hoor. De dag dat ik geen zonde bega moet nog komen, maar als je berouw hebt van wat je fout doet, mag je altijd om vergeving vragen. En zo kom ik mijn leven door. Zonder hoger doel is mijn leven hier op aarde nutteloos.

BMW ... even om je met je hoofd uit de goddelijke sferen te halen .. je bent hier en nu. Je dient te leven zoal JC ons dat heeft geleerd en dat moet je menen, onvoorwaardelijk, uit de grond van je hart. Daarbij mag je fouten maken .. van fouten leer je en dat maakt je steeds meer een goed mens. Vergeving betekent leren ... je leert van je fouten, zodat je niet weer dezelfde fout maakt .. daar hoef je echt niet iedere week voor naar mijnheer pastoor!

Als je dan toch in de hel wilt geloven, dan denk ik niet dat Jezus met een schrijfblokje aan de poort al jouw daden zit te plussen en te minnen, je hele leven lang. Ik denk ook niet dat wanneer je een man echt liefhebt, deze Jezus je linea recta naar de hel doorstuurt. Het gaat om jou, om wat jij op aarde hebt bereikt als mens, wat je hebt betekend en wat je aan goede dingen hebt weten door te geven. Jouw levensdoel zou hier op aarde moeten zijn! .. maar ja, dat is mijn idee. Ik probeer zelf na te denken, me niet te laten leiden door de bijbel ... God heeft de bijbel niet als non-editable pdf-je naar de aarde gestuurd. Het is een dynamisch document dat je best met een korreltje zout mag nemen.
Laatst bijgewerkt door bram77 op 17 jun 2005 19:02, in totaal 2 keer bewerkt
bram77
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Musician » 17 jun 2005 18:59

bram77 schreef:Als je dan toch in de hel wilt geloven, dan denk ik niet dat Petrus met een schrijfblokje aan de poort al jouw daden zit te plussen en te minnen, je hele leven lang. Ik denk ook niet dat wanneer je een man echt liefhebt, deze Petrus je linea recta naar de hel doorstuurt. Het gaat om jou, om wat jij op aarde hebt bereikt als mens, wat je hebt betekend en wat je aan goede dingen hebt weten door te geven .. maar ja, dat is mijn idee. Ik probeer zelf na te denken, me niet te laten leiden door de bijbel ... God heeft de bijbel niet als non-editable pdf-je naar de aarde gestuurd. Het is een dynamisch document dat je best met een korreltje zout mag nemen.

Niet Petrus, maar Jezus, die heeft een boek voor zich liggen met onze levenswandel. Alleen die houdt Hij niet bij tijdens ons leven. Die was al helemaal ingevuld voordat ik begon te leven. De belangrijkste gegevens daarover haal ik uit Ps. 139 van de Bijbel.

Klik op de link van de Psalm en je bent bij Ps. 139
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor bram77 » 17 jun 2005 19:03

Musician schreef:Niet Petrus, maar Jezus, die heeft een boek voor zich liggen met onze levenswandel. Alleen die houdt Hij niet bij tijdens ons leven. Die was al helemaal ingevuld voordat ik begon te leven. De belangrijkste gegevens daarover haal ik uit Ps. 139 van de Bijbel.

Klik op de link van de Psalm en je bent bij Ps. 139

Geloof je op je woord ... stuk gerectificeerd wat Petrus betreft. Dat alles al vast ligt geloof ik niet.
bram77
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor bram77 » 17 jun 2005 19:17

Musician schreef:Niet Petrus, maar Jezus, die heeft een boek voor zich liggen met onze levenswandel. Alleen die houdt Hij niet bij tijdens ons leven. Die was al helemaal ingevuld voordat ik begon te leven. De belangrijkste gegevens daarover haal ik uit Ps. 139 van de Bijbel.

Net even een snelle blik geworpen op die psalm. Ik kan er eerlijk gezegd niet uithalen dat mijn hele leven [lees: mijn daden] al vast liggen, meer dat mijn mens wording vast ligt. Het wie ik ben zeg maar.

Verder lijkt me regel 19 - 25 een stukje dat handmatig toegevoegd is door George W. Bush jr. Vind het niet vergevingsgezind en daarmee niet erg getuigen van dat wat Jezus heeft willen laten zien.
bram77
Aftastend
Aftastend

VorigeVolgende

Keer terug naar Gay Forum - Religie