Relatie beëindigen...?
16 berichten
• Pagina 1 van 1
Ok, het volgende verhaal klinkt misschien een beetje aanstellerig, maar het is iets waar ik echt mee zit.
Ik ben een jongen van 19 jaar en heb al bijna 9 maanden een relatie met een man van 37 jaar.
We hebben het altijd gezellig met elkaar..., maar we verschillen soms zo enorm.
Ik heb het gevoel dat zijn leeftijd me enorm in de weg zit. Als ik immers 30 ben is hij alweer 58.
Ik weet niet of er meer heren van het forum met hetzelfde probleem zitten/zaten, maar dit is dus eigenlijk waar het om gaat....:
Is het genoeg reden om het met je partner uit te maken door de leeftijd?
Hem kwetsen is wel het laatste wat ik wil, maar ik heb gewoon niet meer het gevoel dat het nog gaat werken tussen hem en mij.
Ik hoop dat ik hier een antwoord kan krijgen, zodat ik voor mezelf ook duidelijkheid heb...
Ik ben een jongen van 19 jaar en heb al bijna 9 maanden een relatie met een man van 37 jaar.
Ik heb het gevoel dat zijn leeftijd me enorm in de weg zit. Als ik immers 30 ben is hij alweer 58.
Ik weet niet of er meer heren van het forum met hetzelfde probleem zitten/zaten, maar dit is dus eigenlijk waar het om gaat....:
Hem kwetsen is wel het laatste wat ik wil, maar ik heb gewoon niet meer het gevoel dat het nog gaat werken tussen hem en mij.
Ik hoop dat ik hier een antwoord kan krijgen, zodat ik voor mezelf ook duidelijkheid heb...
- jongetje
- Newbie

Een relatie beeindigen vanwege het leeftijdsverschil vind ik onzin.
Je bent zo oud zoals je je voelt.
Mijn eerste vriend was 26 jaar ouder,ik was slechts 16 jaar,hij dus 42 jaar.
Ik ben zelf de persoon geweest die juist hem wilde,terwijl hij vond dat
dat misschien een bevlieging was,en dat hij daar mogelijk problemen
mee kon krijgen.
Nou ik heb het 23 jaar met hem uit gehouden,moest toen door mijn werk verhuizen,van het noorden naar het zuiden van het land.
Hij kon helaas niet mee,en is inmiddels overleden,maar het was mijn eerste liefde en een echte vriend tot de laatste dag.
Dus leeftijdsverschil.....onzin,vind ik.
Je bent zo oud zoals je je voelt.
Mijn eerste vriend was 26 jaar ouder,ik was slechts 16 jaar,hij dus 42 jaar.
Ik ben zelf de persoon geweest die juist hem wilde,terwijl hij vond dat
dat misschien een bevlieging was,en dat hij daar mogelijk problemen
mee kon krijgen.
Nou ik heb het 23 jaar met hem uit gehouden,moest toen door mijn werk verhuizen,van het noorden naar het zuiden van het land.
Hij kon helaas niet mee,en is inmiddels overleden,maar het was mijn eerste liefde en een echte vriend tot de laatste dag.
Dus leeftijdsverschil.....onzin,vind ik.
Ik ben een sportieve,sociale en spontane wat oudere homoseksueel.
Jeugdig ogend en meegaand.
Jeugdig ogend en meegaand.
- jack123
- Aftastend

Ik ben t met jack123 wel eens.
Maar jij hebt ook gelijk.
Het hangt heel sterk af hoe je vriend is denk ik. Iemand van ver in de 30 gaat nu eenmaal totaal anders met sommige dingen om dan 'n jongen van 19.
Maar jij blijft geen 19 natuurlijk. Als je 4 jr verder ben heb je veel minder erg in dat leeftijdsverschil. Je groeit naar elkaar toe.
Je moet mekaar wel ieder z'n eigen wereld gunnen denk ik.
Ik zou 't iig niet op de klippen laten lopen zolang er sprake is van liefde over en weer.
2 vrienden van me zitten ongeveer in t zelfde schuitje als jullie. Ook zij hebben de nodige problemen. Maar ze praten er over en vinden tot nu toe altijd weer 'n oplossing. Als de wil er maar is bij beide partners moet 't lukken.
Veel geluk verder. Liefst samen.
Maar jij hebt ook gelijk.
Het hangt heel sterk af hoe je vriend is denk ik. Iemand van ver in de 30 gaat nu eenmaal totaal anders met sommige dingen om dan 'n jongen van 19.
Maar jij blijft geen 19 natuurlijk. Als je 4 jr verder ben heb je veel minder erg in dat leeftijdsverschil. Je groeit naar elkaar toe.
Je moet mekaar wel ieder z'n eigen wereld gunnen denk ik.
Ik zou 't iig niet op de klippen laten lopen zolang er sprake is van liefde over en weer.
2 vrienden van me zitten ongeveer in t zelfde schuitje als jullie. Ook zij hebben de nodige problemen. Maar ze praten er over en vinden tot nu toe altijd weer 'n oplossing. Als de wil er maar is bij beide partners moet 't lukken.
Veel geluk verder. Liefst samen.
-

Zodan - Post Lord

jongetje schreef:Ok, het volgende verhaal klinkt misschien een beetje aanstellerig, maar het is iets waar ik echt mee zit.
Je bent 19 en volgens mij te vroeg begonnen aan iets wat je niet kunt overzien, als je nu twijfelt, aan wat dan ook, kappen.
Het geeft jullie beide lucht, succes
-

Jamie - Moderator

Klinkt helemaal niet aanstellerig maar eerder erg volwassen wat je zegt, je bent er bewust me bezig en geeft aan wel degelijk van hem te houden.jongetje schreef:Ok, het volgende verhaal klinkt misschien een beetje aanstellerig, maar het is iets waar ik echt mee zit.
Inderdaad jullie leeftijd verschil is hoog, maar hoeft geen probleem te zijn in een relatie, de een vult de ander aan op ieder vlak, jullie kunnen van elkaar erg veel leren.
Maar inderdaad als je ouder wordt hoe zal het verlopen als hij oud versleten en dergelijken is, dan zit je er mee, jij bent dan nog een stuk jonger en als hij eerder dood zou gaan wat dan. ga je dan opzoek naar een nieuwe vriend, ook weer zo oud of dan van eigen leeftijd wat voor jou dan wel weer een enorme omslag is.
Ik heb op dit moment een situatie dat er iemand van 16 iets meer met me wil dan alleen vriendschap. Ik ben 43. Ik hou de boot af en zal hem nooit ontmoeten, dat weet hij, maar nu begint er bij mij ook gevoelens te spelen dus heb ik ieder contact afgebroken, kost me erg veel moeite dat wel, maar ik persoonlijk vind 27 jaar zeker op de reden die jij noemt niet gezond, maar dat is mijn eigen gevoel.
Wat jou betreft je hebt al een relatie van 9 maanden dat is net weer iets anders.
Ik raad je aan om alles heel goed te overwegen, en er eens goed met hem over te praten. Leeftijdsverschil hoeft geen probleem te zijn zoals je hier al leest, ook ik ken mensen die een erg gelukkige relatie hebben van meer dan een jaar met een verschil van 20 jaar. Maar ben eerlijk, eerlijk naar hem toe en eerlijk naar jezelf.
En laat je zeker niet leiden door buitenstaanders, iedereen heeft een mening klaarstaan en zeker als het over iets gaat wat niet alledaags is, uiteindelijk ben jij de enige die de beslissing neemt. Ik zou zeggen heel veel sterkte met je besluit en vergeet nooit, gevoel liegt niet en verstand kan beinvloed worden door buitenstaanders.
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
-

luco - Post Lord

Ik hoop dat ik hier een antwoord kan krijgen, zodat ik voor mezelf ook duidelijkheid heb...[/quote]
als je 't gevoel "gewoon " niet meer heb is 't toch duidelijk
en als je hem niet wilt kwetsen kun je er maar beter direct mee stoppen
want hoe langer je wacht, des te meer hij gekwetst zal zijn
Ik hoop dat ik hier een antwoord kan krijgen, zodat ik voor mezelf ook duidelijkheid heb...[/quote]
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

ja maar het probleem is dus, dat ik niet weet waarom het niet werkt. We hebben juist ontzettend veel gemeen en we passen wel bij elkaar, maar ik heb toch het gevoel dat ik ons leuker vind als vrienden....
Maar hoe leg ik hem dat in hemelsnaam uit...ik vind dat namelijk niet echt een goede reden...
- jongetje
- Newbie

jongetje schreef:als je 't gevoel "gewoon " niet meer heb is 't toch duidelijk
ja maar het probleem is dus, dat ik niet weet waarom het niet werkt. We hebben juist ontzettend veel gemeen en we passen wel bij elkaar, maar ik heb toch het gevoel dat ik ons leuker vind als vrienden....
Maar hoe leg ik hem dat in hemelsnaam uit...ik vind dat namelijk niet echt een goede reden...
Ga eens na bij jezelf,als je het uit gemaakt hebt, wie is dan meest gekwetst, jij of wie hou je nou voor de gek, Jezelf misschien.
Er zijn erg veel voorbeelden waar leeftijdverschil wel goed gaan, geef me een reden waarom dat met jullie niet goed zal gaan.
Maar als je het uitmaakt, je zal hem hoe dan ook pijn doen, daar kan je niets aan veranderen. Hij zal zich een tijd erg lullig voelen, maar aan alles komt een eind ook aan dat gevoel van hem.
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
-

luco - Post Lord

mijn eerste vriend was 21 jaar en ik was 15 jaar , ik hield zielsveel van hem maar hij had jammerlijk genoeg geen liefdesgevoelens voor mij , toch zijn wij 2 maand samen geweest , en dan was het al alleen maar omdat hij geen gevoelens had dus ik denk dat je zonder problemen een relatie kunt hebben als je vriend ouder is .
- amon
- Ontdekkend

amon schreef:mijn eerste vriend was 21 jaar en ik was 15 jaar , ik hield zielsveel van hem maar hij had jammerlijk genoeg geen liefdesgevoelens voor mij , toch zijn wij 2 maand samen geweest , en dan was het al alleen maar omdat hij geen gevoelens had dus ik denk dat je zonder problemen een relatie kunt hebben als je vriend ouder is .
Niet zonder problemen. Problemen te over. 't is maatschappelijk niet of nauwelijks aanvaardbaar bijv. Zeker niet als de partners ook nog gay zijn.
Je moet samen wel heel sterk in je schoenen staan om 't op de lange duur vol te houden.
Maar 't kan wel.
Als je twijfelt aan jezelf of aan je partner of aan weet ik veel wat. ....Ga dan allebei lekker wat anders zoeken. Anders wordt 't 'n hel.
-

Zodan - Post Lord

als je twijfelt moet je altijd ermee kappen, leeftijdsverschil of niet, maar een jong joch bj een gast van 42 vind ik gewoon pedo aandoen, voor de jonge gast zal het wel iets in de trend van vaderrol zijn die hij zoekt in zijn veel oudere vriendje, een verzorger
kappen, het heeft geen toekomst en geen stijl
-

maestro - Expert

Met Maestro ben ik het niet helemaal eens, maar ik respecteer ieder's mening.
Botweg ermee kappen en niets meer laten horen getuigt zeker niet van enige stijl. Het leeftijdsverschil is zeker geen 'pedo relatie'
Mijn vriend en ik hebben ook een leeftijdsverschil van 17 jaar, maar dat doet niets af aan de wederzijdse gevoelens.
Als er andere factoren meespelen dan alleen maar de leeftijd, zou ik adviseren om eens rustig met je vriend te gaan praten. Doordat hij ouder is zal hij ook meer voor rede vatbaar zijn. Je moet je goed voelen in je vel, dat is belangrijk.
Openheid is in een relatie zeker een must....zelfs al is het ook alleen maar vriendschappelijk.
Knufs,
Steven.
Botweg ermee kappen en niets meer laten horen getuigt zeker niet van enige stijl. Het leeftijdsverschil is zeker geen 'pedo relatie'
Mijn vriend en ik hebben ook een leeftijdsverschil van 17 jaar, maar dat doet niets af aan de wederzijdse gevoelens.
Als er andere factoren meespelen dan alleen maar de leeftijd, zou ik adviseren om eens rustig met je vriend te gaan praten. Doordat hij ouder is zal hij ook meer voor rede vatbaar zijn. Je moet je goed voelen in je vel, dat is belangrijk.
Openheid is in een relatie zeker een must....zelfs al is het ook alleen maar vriendschappelijk.
Knufs,
Steven.
Nothing is so strong as gentleness. Nothing is so gentle as real strength.
Life is just a chance to grow a soul.
Life is just a chance to grow a soul.
-

Steven - Ontdekkend

maestro schreef:als je twijfelt moet je altijd ermee kappen, leeftijdsverschil of niet, maar een jong joch bj een gast van 42 vind ik gewoon pedo aandoen, voor de jonge gast zal het wel iets in de trend van vaderrol zijn die hij zoekt in zijn veel oudere vriendje, een verzorger
Lees bovenstaand bericht van Maestro nog maar 's tien keer achter elkaar over en DENK ER OVER NA! Hij heeft helemaal gelijk!
-

bartjebarneveld - Expert

hallo zeg, wat een zever...
een pedo ben je als je je bezighoudt met kinderen jonger dan 16. Heb ik trouwens ook niet gelezen dat de jongen zegt dat het eerder van zijn kant kwam dan van zijn vriend?
dus dat wil zeggen dat ik in mijn vriend een vader zie... Wij schelen 16 jaar.
ik lees of hij zich afvraagt of dat aan het leeftijdsverschil ligt, dat er zich problemen voordoen.
Ik moet eerlijk toegeven dat zijn verhaal wat thuishoort in mijn situatie op dit moment. (alleen de leeftijden zijn anders).
Ik heb evenmin zin om m'n vriend te kwetsen.
en dat ligt niet aan de leeftijd, maar aan die 'verschillende meningen' over bepaalde onderwerpen. Ook al kom je dan op andere momenten overeen...
als je twijfelt moet je altijd ermee kappen, leeftijdsverschil of niet, maar een jong joch bj een gast van 42 vind ik gewoon pedo aandoen, voor de jonge gast zal het wel iets in de trend van vaderrol zijn die hij zoekt in zijn veel oudere vriendje, een verzorger
een pedo ben je als je je bezighoudt met kinderen jonger dan 16. Heb ik trouwens ook niet gelezen dat de jongen zegt dat het eerder van zijn kant kwam dan van zijn vriend?
dus dat wil zeggen dat ik in mijn vriend een vader zie... Wij schelen 16 jaar.
ik lees of hij zich afvraagt of dat aan het leeftijdsverschil ligt, dat er zich problemen voordoen.
Ik moet eerlijk toegeven dat zijn verhaal wat thuishoort in mijn situatie op dit moment. (alleen de leeftijden zijn anders).
Ik heb evenmin zin om m'n vriend te kwetsen.
en dat ligt niet aan de leeftijd, maar aan die 'verschillende meningen' over bepaalde onderwerpen. Ook al kom je dan op andere momenten overeen...
- Unlocked
- Aftastend

Unlocked schreef:hallo zeg, wat een zever...
En waar denk je dan dat de grondslag van die 'verschillende meningen' ligt?
Een vader figuur zoeken.... tsja, dat kan, maar ik blijf erbij , ook al komt het van de jongere af, als de volwassene erop ingaat is hij net zo schuldig.
Er zijn zat zielige oude mannetjes die het juist op deze kwetsbare groep jongeren gemunt hebben, dat zijn gewoon pedo's in mijn ogen
-

maestro - Expert

16 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Liefde