Referendum Europese grondwet
27 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ik stem voor. Mijn enige reden daarvoor is het veilig stellen van de concurrentiepositie van Europa tegen China en de Verenigde Staten. Voor het overige staat het verbod van discriminatie op grond van seksuele geaardheid erin.Dat verbod lijkt evenwel minder belangrijk dan godsdienst. Het verbod wordt slechts een keer genoemd, godsdienst op zijn minst 3 keer. Je zou op zijn minst het omgekeerde kunnen verwachten aangezien je volledig vrij bent in je godsdienstkeuze, terwijl je helemaal niet vrij bent in de keuze van je seksuele gerichtheid. Je zou dus op zijn minst verwachten dat het discriminatieverbod absolute voorrang krijgt. Dat voortrekken van godsdienst is duidelijk op het immorele af.
-

Bink - Post Lord

Weet je wat ik nou stom vind, we hebben het over Europa, samenwerking blablabla maar als Belg of andere EU inwoner in Nederland, betaal je je belastingen en moet je aan alle andere plichten voldoen (zoals een verblijfsvergunning !!!), je mag alleen nooit stemmen, niet voor de regering, niet voor Europa ...
-

Steve - Moderator

Als je de Nederlandse nationaliteit niet hebt mag je inderdaad niet stemmen nee.
Ja ik weet dat het allemaal stom is als je hier je belasting betaald maar Nederland staat bekent om zijn burocratie en regeltjes
Ja ik weet dat het allemaal stom is als je hier je belasting betaald maar Nederland staat bekent om zijn burocratie en regeltjes
-

luco - Post Lord

luco schreef:Heb je dan niet de Nederlandse nationaliteit?
Dan mag je inderdaad niet stemmen nee. Maar dan mag je dus wel in Belgie stemmen.
Ben zelf Belg ja, maar in Belgie mag ik dus ook niet stemmen!!! Daar is het door het parlement aangenomen zonder referendum. En dat parlement, nee, daar mocht ik ook niet voor stemmen...
-

Steve - Moderator

Tja, regeltjes hè daar is het waar het om draait. En het ergste is dat ieder regeltje ons een boel geld kost. IK zal dan ook daarom ook nee stemmen. Dat is dus precies wat dit kabinet wil BEZUINIGEN en dat is wat ik dan ook ga doen door nee te stemmen. Balkenende zal daar dus heel gelukkig mee moeten zijn
Maar je hebt wel gelijk hoor eigenlijk is dit alles niet meer dan een grote poppenkast.
Als je nou gaat verkondigen dat je geen belasting meer wilt betalen omdat je niet mag stemmen dan weten ze je wel te vinden, maar als je vriendelijk vraagd om mee te mogen stemmen dan lachen ze je uit
Hoezo normen en waarden, hoezo geen discriminatie?? Zelfs de regering doet hieraan hard mee
Maar je hebt wel gelijk hoor eigenlijk is dit alles niet meer dan een grote poppenkast.
Als je nou gaat verkondigen dat je geen belasting meer wilt betalen omdat je niet mag stemmen dan weten ze je wel te vinden, maar als je vriendelijk vraagd om mee te mogen stemmen dan lachen ze je uit
Hoezo normen en waarden, hoezo geen discriminatie?? Zelfs de regering doet hieraan hard mee
-

luco - Post Lord

ALS ik mocht stemmen, dan was het uiteindelijk nee geworden, was eerst ja trouwens omdat ik zelf het Europese gedachtengoed wel ondersteun maar wederom zie je dat de Nederlandse politiek de burgers als dom beschouwt.
Niet alleen is de informatie over de daadwerkelijke inhoud van de grondwet nooit gekomen, het gaat immers altijd om banen / concurrentiepositie / terrorisme etc men is sowieso pas 4 weken echt met een discussie bezig... die zich dan ook voornamelijk weer beperkt tot het bovenstaande
Mag ik er ook op wijzen dat het Franse NON veel te maken heeft met een Nederlander! La Directive Bolkenstein
Ik hoop echt dat er ooit eens een omslag komt in dat hautaine gedrag van politici die je alleen maar benaderen wanneer ze iets van je willen.
Niet alleen is de informatie over de daadwerkelijke inhoud van de grondwet nooit gekomen, het gaat immers altijd om banen / concurrentiepositie / terrorisme etc men is sowieso pas 4 weken echt met een discussie bezig... die zich dan ook voornamelijk weer beperkt tot het bovenstaande
Mag ik er ook op wijzen dat het Franse NON veel te maken heeft met een Nederlander! La Directive Bolkenstein
Ik hoop echt dat er ooit eens een omslag komt in dat hautaine gedrag van politici die je alleen maar benaderen wanneer ze iets van je willen.
-

Steve - Moderator

Steve schreef:Weet je wat ik nou stom vind, we hebben het over Europa, samenwerking blablabla maar als Belg of andere EU inwoner in Nederland, betaal je je belastingen en moet je aan alle andere plichten voldoen (zoals een verblijfsvergunning !!!), je mag alleen nooit stemmen, niet voor de regering, niet voor Europa ...
Ik ben ook Belg.
-

Bink - Post Lord

Heb zelf gemengde gevoelens hierover.
Mijn verstand zegt JA, en zonder verder hierover uit te wijden, weet ik wel enigszins waar het over gaat. Ik heb bij de website van de BBC de zaken goed uitgepluisd: uiterst goed geïnformeerd, zeer betrouwbaar een best objectief - de BBC dan, niet ik
Mijn hart zegt NEE: als opgestoken middelvinger richting Balkenende et al.
Even off topic: Steve, jij bent een mooie man om te zien.
Mijn verstand zegt JA, en zonder verder hierover uit te wijden, weet ik wel enigszins waar het over gaat. Ik heb bij de website van de BBC de zaken goed uitgepluisd: uiterst goed geïnformeerd, zeer betrouwbaar een best objectief - de BBC dan, niet ik
Mijn hart zegt NEE: als opgestoken middelvinger richting Balkenende et al.
- Robert070
- Newbie

Robert070 schreef:.
Ja he, hij heeft van die grote babyoogjes waarin ik vast kan verdrinken. Ik voel mijn vaderlijke gevoelens...(ik zal hier maar stoppen, anders schrijf ik hier een roman).
-

Bink - Post Lord

@ Luco: het was ook gezegd "Off topic".
Voor wat betreft Europese grondwet: nee.
Voor wat betreft Steve: hartgrondig ja. Heeft ie toevallig ookl nog mooie voeten?

Voor wat betreft Europese grondwet: nee.
Voor wat betreft Steve: hartgrondig ja. Heeft ie toevallig ookl nog mooie voeten?
Voeten? Hmmm ...
-

dolopvoeten - Wegwijs

luco schreef:dolopvoeten schreef:Voor wat betreft Steve: hartgrondig ja. Heeft ie toevallig ookl nog mooie voeten?
Ik zou het niet weten
Daar heb ik ook nog nooit bij stilgestaan eerlijk gezegd, maar goed, we moeten on topic blijven he
-

Steve - Moderator

Keer terug naar Gay Forum - Enquêtes