Het is nu 25 mei 2012 00:26

Proces tegen vader die homofiele zoon doodschoot

Gay nieuws, gay gerelateerde nieuws, bijzonder nieuws of gewoonweg leuk nieuws.

Berichtdoor luco » 08 sep 2009 11:51

ISTANBOEL - Vandaag begint in Istanboel het proces tegen een man die zijn zoon doodschoot omdat die homoseksueel was.

Ahmet Yildiz (links) en zijn vriend Ibrahim Can, enige dagen voordat Ahmet doodgeschoten werd
Please Wait ...

De vader, de 49-jarige nog steeds voortvluchtige Yahya Yildiz, schoot zijn zoon Ahmet (26) op 15 juli 2008 dood. Hij kon het niet verkroppen dat zijn zoon homoseksueel was.

Nadat de student Yildiz in oktober 2007 bij zijn familie bekend had gemaakt dat hij homoseksueel was en verliefd was geworden op de 44-jarige Duits-Turkse Ibrahim Can, begon voor hem de ellende. De familie was geschokt, overlaadde hem met smeekbedes, maar ook dreigde zij hem te vermoorden.

Het stel deed aangifte van de bedreigingen, maar werd niet serieus genomen. Op 15 juli 2008 liep Yildiz door Istanboel en werd vanuit een auto onder vuur genomen. Hij zakte dodelijk getroffen ineen. Ooggetuigen herkenden vader Yahya als de dader, maar die vluchtte naar Irak.

Ibrahim Can: "Als de autoriteiten de bedreigingen serieus hadden genomen, was Ahmet waarschijnlijk nog in leven." Wat hem betreft staan de autoriteiten ook terecht.
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor luco » 08 sep 2009 11:56

Als ik dit soort berichten lees dan denk ik wel eens wanneer is de grans van tolerantie bereikt bij homo's, wanneer komen wij homo's nou niet eens in actie en slaan fel terug.

Ook in Nederland worden we steeds en steeds meer gediscrimineerd, geplaagd, en slachtoffer van zinloos geweld.

Ik weet niet wat ik zou doen zo zoetjes aan als ik hiervan de dupe wordt. De daders zou ik met liefde en plezier met de grond gelijk willen maken en ze totaal kaal willen plukken (financieel) Ze voor de hoogste rechters willen dagen en eisen op een maximale straf en dan ook nog eens openbaar maken.

Wat hebben wij homo's nou eigenlijk misdaan dat er mensen zijn die ons zo haten????
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Diederick » 09 sep 2009 21:27

Ik weet niet meer wie of waar het was. Maar in Amerikaanse media is opgeworpen dat we in Nederland dermate tolerant zijn geworden, dat we intolerantie tolereren. :cry:

Dat de politie het stel bij de aangifte van bedreiging niet serieus nam geeft mij weinig vertrouwen in de verdere afhandeling van deze zaak. Het wordt vast een werkstraf van 30 uur, net als wat je hier in Nederland krijgt als je gezellig katten gaat doodslaan met een schep. Zo iemand laat je toch niet vrij rondlopen!?

Iemand wat aandoen vanwege geaardheid, is onacceptabel. Die vader moet in een psychiatrische inrichting, tot 'ie helder begint te denken. Persoonlijk zou ik hem laten inslapen, want zoiets gruwelijks maakt zelfs in mij heel wat kwaad los. :evil:
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Steve » 10 sep 2009 00:49

Ik begrijp niet zo dat hij het wereldkundig maakte aan zijn familie, dit soort trieste reacties is nu niet echt onverwachts te noemen in dat klimaat naar mijn idee.
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Luc » 10 sep 2009 10:31

Voor zover ik Istanbul ken, zolang je het niet in "the face" gooit dan is er geen probleem, maar ga je dus niet trots outten op een party ofzo waar je ouders en familie zitten ...
Wat is er mooier dan verliefd zijn?
Luc
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor Diederick » 10 sep 2009 23:14

Luc schreef:Voor zover ik Istanbul ken, zolang je het niet in "the face" gooit dan is er geen probleem, maar ga je dus niet trots outten op een party ofzo waar je ouders en familie zitten ...

Maar de vraag is wie dit probleem veroorzaakt. Is het de homoseksueel, of is het de intolerantie daarvan?
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Steve » 12 sep 2009 19:55

We zijn inmiddels intolerantie aan het tolereren ...
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws