Het is nu 25 mei 2012 00:14

Potenrammers aktief op Berendonck (bij Nijmegen)

Alles over gay ontmoetingsplaatsen (banen) en cruising

Berichtdoor banenoverzicht » 19 apr 2007 12:54

Een vijftienjarige jongen uit Nijmegen is maandagavond aangehouden omdat hij een man op een homobaan had bedreigd met een mes.

De jongen zette in recreatiegebied De Berendonck een voorbijganger een mes op de keel. Een agent buiten dienst zag dat en pakte de jongen op.

Potenrammen
Later bleek dat de jongen deel uitmaakte van een groep jongeren die met stokken passanten lastig viel. De rest van de vriendengroep van de jongen is met een waarschuwing naar huis gestuurd.

Uit reacties bij de regionale krant De Gelderlander blijkt dat de groep jongeren hoogstwaarschijnlijk op zoek was naar homo’s die een bepaald gedeelte van De Berendonck bezochten. Dat deel staat in de regio bekend als een homobaan en wordt – zeker bij goed weer – druk bezocht.

Reactie
Een van de reageerders schreef: “Ik ben door dezelfde groep belaagd. Eerst gooiden ze met stenen toen ik rustig zat te lezen op een plekje op de Berendonck aan de zuidzijde. Dit is ook wel bekend als het naakt en het homogedeelte. Blijkbaar dachten ze dat iedere man die daar alleen liep of verbleef een homo was, want toen ik later een andere voorbijganger met een hond tegenkwam, bleek de groep dat aan hem gevraagd te hebben. De groep bleef zich gedurende lange tijd verdekt ophouden op een van de bosrijke wandelpaden. Toen ik later richting het fietspad liep, stond de groep er nog. Ze kwamen al stenen gooiend en met stokken achter me aan. Ik heb het toen op een lopen gezet. Ter hoogte van het geasfalteerde fietspad wat dwars door dit gedeelte heenloopt, staakten ze de achtervolging.”

bron: gay.nl

naschrift Rik:
Het is jammer om te zien hoe veel mensen op gay.nl negatief staan t.o.v. banen. Aan de reakties die gegeven wordt is echter wel duidelijk te zien dat ze spreken over een fenomeen dat ze zelf niet van dichtbij kennen. Wat is het toch dat mensen de behoefte hebben om anderen op te leggen hoe ze zich moeten gedragen???
Rik, beheerder van banenoverzicht.net
banenoverzicht
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor maestro » 19 apr 2007 22:00

banenoverzicht schreef:Wat is het toch dat mensen de behoefte hebben om anderen op te leggen hoe ze zich moeten gedragen???

Dat bekijk je wel iets te scherp door de bocht, het heet heel gewoon:

fat·soen·lijk (bn.)
1 moreel verantwoord => behoorlijk, betamelijk, christelijk, deftig, gevoeglijk, goedschiks, hebbelijk, net, netjes, oorbaar, ordentelijk, treffelijk; <=> onfatsoenlijk
2 aan redelijke eisen voldoend => redelijk

Als je die plekken bekijkt is het werkelijk te beschamend voor woorden wat daar allemaal op de grond wordt gegooid, te beschamend voor woorden met hoe weinig respect voor gewone wandelaars men open en bloot loopt te paraderen en seks te bedrijven, gewoon onfatsoenlijk dus!

Betekent daarom nog niet dat iemand een mes op je keel mag zetten vanwege je geaardheid.
maestro
Expert
Expert

Berichtdoor banenoverzicht » 04 mei 2007 00:53

Je hebt helemaal gelijk als het gaat over de troep die mensen achterlaten.

Alleen ben ik het niet eens met je opmerkingen over het paraderen en openlijk sex bedrijven. Natuurlijk zijn er uitzonderingen die dat doen, maar de meeste baanbezoekers zijn erg bang om herkend te worden, dus kijken er zeker voor uit om betrapt te worden.

Bovendien zorgen mede baanbezoekers er wel voor dat je niet publiekelijk sex gaat bedrijven. Binnen no time staan ze allemaal om je heen, en over het algemeen is dat geen verbetering...

Dus ik blijf bij mijn stelling dat te veel mensen praten over zaken waarvan ze gehoord hebben, maar niet zelf ervaren hebben.
Rik, beheerder van banenoverzicht.net
banenoverzicht
Ontdekkend
Ontdekkend

Keer terug naar Gay Forum - Ontmoetingsplaatsen