Het is nu 24 mei 2012 19:05

Religie (geloof) is een illusie.

Alles wat met Homoseksualiteit en religie te maken heeft.

Berichtdoor Secret » 23 jun 2005 12:21

Uit sommige antwoorden maak ik op, dat de Bijbel ouderwets wordt genoemd. Maar de Bijbel is tijdloos. Ik denk wel dat er nu dingen anders geinterpreteerd worden dan vroeger, maar we moeten wel uitkijken dat we het niet zo gaan interpreteren, dat het onze regels en wetten worden, en dat we dan alsnog maar kunnen doen en laten wat we zelf willen en wat we zelf wel verantwoord vinden.
Secret
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor T » 23 jun 2005 15:12

Ik denk dat deze verhalen uit de bijbel inderdaad voorbeelden zijn om vergelijkbare situaties te beoordelen. De preken uit de bijbel moet je hetzelfde zien. De voorbeelden kun je letterlijk nemen, maar zoals al eerder is gezegd is dat meestal niet meer van deze tijd. Net zoals het genetisch klonen van mens of dier. Daar zie ik in de bijbel niks over staan. Daar staat wel iets in de richting van dat je je niet mag bemoeien met gods werk. Maar we maken exact hetzelfde dus als je de tekst letterlijk neemt dan kun je er ook ander argumenten uithalen.

Uit dit bovenstaande stukje tekst zullen de meningen ver uiteen lopen. Maar dat is ook wat ik wil zeggen. God heeft de mens zijn keuze vrijheid gegeven. En de bijbel als hulp. Zolang je hart puur is en je niks met kwaadwillige opzet onderneemt, zal God je niks kwalijk nemen.
Waarom zou hij boos zijn op iets wat jij als goed ervaart.
Je mag je God en je medemens, maar vooral ook jezelf niet verlochenen. Dus je doet wat je voelt. En als daar geen kwaad hart achter zit, dan bega je naar mijn mening geen zonde.

Ik weet dat er ook een duidelijk tegen argument is voor mijn denkwijze: Er zijn ook psychisch labiele mensen die het ook als een gevoel en goed zien om de buurvrouw de nek om te draaien. Maar ik hoop dat menig dit als iets zeer anders kan zien..... Want deze mensen mankeert ook daadwerkelijk iets. En idd vind ik dat ze geen zonde begaan, maar ze moeten wel in bedwang gehouden worden.

Ben benieuwd naar de reacties....

Groetjes
T
T
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor luco » 23 jun 2005 19:14

T schreef:

Uit dit bovenstaande stukje tekst zullen de meningen ver uiteen lopen. Maar dat is ook wat ik wil zeggen. God heeft de mens zijn keuze vrijheid gegeven. En de bijbel als hulp. Zolang je hart puur is en je niks met kwaadwillige opzet onderneemt, zal God je niks kwalijk nemen.
Je mag je God en je medemens, maar vooral ook jezelf niet verlochenen. Dus je doet wat je voelt. En als daar geen kwaad hart achter zit, dan bega je naar mijn mening geen zonde.

Goedzo T.
Als het hart zuiver is en de boedoelingen goed en je er niemand kwaat mee doet dan geloof ik dat je zeker geen zonde begaat.
Het maakt helemaal niet uit of je nu homo hetro bi bent, zolang je er zelf goed bij voelt en je niemand tot last bent, waarom zou je dan een zonde begaan.
Ik geloof niet dat iemand het tegendeel kan beweren.
:3E:
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor bram.77 » 25 jun 2005 18:38

Ik ben met enig enthousiasme aan deze discussie mee gaan doen, maar begin een klein beetje geirriteerd te raken. Ben het helemaal met Luco eens ...

de discussie die ik met BMW voerde is een erg oneerlijke discussie .. ik moet mijn 'geloof' verantwoorden met argumenten .. die ik naar mijn mening zeker heb ... de 'tegenpartij' - zijnde de 'die hard' gelovigen - vinden het voldoende om vast te houden aan hun geloof .. en geloof is geen wetenschap.

Zo mag je in de psychologie ook niet zeggen ... "jij bedreigt mij", want dan mag de tegenpartij om een concrete onderbouwing van je beschuldiging vragen en tegenargumenten in de strijd gooien ... je moet altijd zeggen "ik VOEL me bedreigd door jou" ... daar mag de tegenpartij niets tegen inbrengen en moet dat voor kennisgeving aannemen, want een gevoel is een gevoel, zoals een geloof een geloof is. Hoe oneerlijk, fout of onredelijk dat ook mogen zijn!

Mensen, ik vind het eng ... in deze discussie is het allemaal nog vrij onschuldig en alleen met goed bedoeling. Kijk alleen om je heen en je ziet de extremen steeds vaker het daglicht zien ... mensen die hun echte gruweldaden menen te kunnen verantwoorden met teksten uit bijbel of andere geloofsboeken. Mensen die vasthouden aan een eeuwenoude menselijke traditie die niets meer met de huidge realiteit te maken heeft en compleet voorbij gaan aan datgene dat God echt wil op aarde.

Voor mezelf eindig ik deze discussie dan ook als volgt .. ik lees de bijbel en zie de weg ... ik GELOOF niet dat homosexualiteit een zonde is die de poorten naar de hemel voor mij doet sluiten wanneer ik leef en liefheb zoals God ons dat heeft willen laten zien. Mijn partner is een man, wij zullen ons leven samen leven en elkaar liefhebben in de breedste zin van het woord. Ik ben geen moment bang voor de dag dat ik mijn leven moet verantwoorden!!

Het ga jullie allen goed en ik wens de mensen die het zo moeilijk hebben om hun homosexualiteit een plaatsje te geven in hun geloof heel, heel veel kracht toe.
bram.77

Berichtdoor Secret » 27 jun 2005 14:29

T schreef:Uit dit bovenstaande stukje tekst zullen de meningen ver uiteen lopen. Maar dat is ook wat ik wil zeggen. God heeft de mens zijn keuze vrijheid gegeven. En de bijbel als hulp. Zolang je hart puur is en je niks met kwaadwillige opzet onderneemt, zal God je niks kwalijk nemen.

Dit ben ik niet met je eens. Dan zouden we maar kunnen doen en laten wat we willen, als we ons er maar goed bij voelen? Nee, de bijbel is er niet voor niks.
De Bijbel is voor ons geschreven als leiddraad in je leven. Dat klinkt heel erg , ja kan er eigenlijk geen woorden voor vinden, maar dat klinkt griezelig, maar is het absoluut niet.

God heeft wetten ( de tien geboden ) samengestel op de berg Sinaï. Deze wetten staan in de Bijbel, en daar moeten wij ons aan houden, volgens die wetten moeten wij leven.
Doen we dat niet, dan zijn we zondig aan God en Zijn wetten.

Dit wil niet zeggen dat ik geen zondaar ben, want dat ben ik zeker.

Ik ben met enig enthousiasme aan deze discussie mee gaan doen, maar begin een klein beetje geirriteerd te raken.

Jammer, want dat is echt niet nodig. Als je geirriteerd begint te raken, dan raad ik je aan om er niet meer aan mee te doen ;).
Secret
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor luco » 27 jun 2005 14:35

Zucht
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor T » 27 jun 2005 16:13

Secret,

Wat jij zegt komt in principe overeen met wat ik zeg. Alleen zeg ik het wat minder beladen. Ik neem aan dat als je gelovig bent je leeft zoals god dat voor ogen had. En daarnaast heb je de bijbel om aan te geven hoe God dat voor ogen had. Als echt Christen moet je gewoon al door je gevoel weten wat je wel en niet kunt doen. De tien geboden zijn een leidraad voor iedereen, lijkt me. En zo hoort het ook.

Daarom denk ik dat als je goed van hart bent, je geen zonde kunt plegen, door te doen wat volgens jou (en ook jouw geloof) de juiste weg is om te belopen.
Homosexualiteit is niet iets slechts naar mijn mening. Het is liefhebben, en koesteren. Alleen dan voor hetzelfde geslacht. Maar het idee is exact hetzelfde als hetrosexualiteit. De bedoeling ook (wat het individu betreft dan)!

Groetjes
T
T
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor Bink » 28 jun 2005 23:35

BMW schreef:[
Ik lees in de bijbel dat sex in welke vorm ook met iemand van hetzelfde geslacht een gruwel is in de ogen van God.

Als dat al in de bijbel zou staan, is god het meest onlogische wezen dat ik tot dusver heb ontmoet. God is dus niet alleen de grootste racist allertijden (hij heeft immers verkozenen en zelfs een verkozen volk!!!!!). Nog gezwegen van de rest. In de bijbel klopt echt niets. Alles spreekt zichzelf tegen en je kan er alles en niets in vinden (de nieuwe genetica-ontwikkelingen worden er niet in behandeld). Als je geloof van iemand vraagt, moet er ten minste een schijn van waarschijnlijkheid zijn. Geloof is UITERST SCHOFFEREND. Jullie stellen zomaar om het even wat en op basis van dat om het even wat denken jullie dat jullie jullie eigen leven en dat van anderen mogen regelen. UITERST SCHOFFEREND. Wat zou jij zeggen als ik morgen zeg dat mijn penis god is. Zeg niet dat er een verschil is. Het is NET HETZELFDE.
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 28 jun 2005 23:38

allemaal de steen neerleggen svp
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor luco » 28 jun 2005 23:48

BMW schreef:Ik lees in de bijbel dat sex in welke vorm ook met iemand van hetzelfde geslacht een gruwel is in de ogen van God. En idd zijn er mensen die het hiermee niet mee eens zijn.

Dan wil ik eens het echte bewijs hebben dat God dat stukje geschreven heeft en niet een een of andere onozele gast die denkt dat die er verstand van heeft.
Ik geloof er niks van dat God dat zegt. Dus wat ik wil zeggen is dat de bijbel zoals jij die voorspiegeld een leugen is en niet anders.
Kom maar met een bewijs.
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Gast » 29 jun 2005 00:05

Eric schreef:Religie is een illusie. Een droomwereld van bepaalde mensen, die nooit verwezenlijkt zal worden.
Door indoctrinatie proberen de z.g. religeuzen anderen te overtuigen van hun droomwereld en hun gelijk.
Gast

Berichtdoor gast_utr » 29 jun 2005 00:17

Eric schreef:
BMW schreef:Mijn doel hier op aarde is te leven naar de wil van de enige God, de Allerhoogste. Om zo het eeuwige leven te verkrijgen en niet naar de verdoemenis te gaan.
Eens komt de dag dat er een nieuwe hemel en nieuwe aarde komt, alle zondaars worden in het hellevuur geworpen. Dat is mijn doel, dat is weat ik geloof. En respect voor een ander, mensen in hun waarde laten is slechts een middel voor mij.

Het bevestigd maar weer, dat religie toch een illusie is, maar ook hoe egoistisch mensen, die in deze illusie geloven, kunnen zijn.

Over het christelijke geloof:
Wie is er egoitisch ? De persoon die gelooft of de persoon die er voor kiest om niet te geloven ? Als gelovige moet je zo goed mogenlijk leven. (Wat is hier egoistisch aan ?) Je moet met zorg omgaan met de schepping om je heen (iets egoistisch aan?)

In de naghammadi geschriften staat het volgende
citaat nag hammadi , brief van Petrus aan Filippus:
Jesus word in de uitnodigingsbrief van Petrus ' de verlosser van de hele wereld ' genoemd, dat wil zeggen geen ziel blijft uitgezonderd van zijn reddings werk: het houd de belofte in dat er eens een tijd zal komen waarin allen terug zijn in het licht van hun ware oorsprong.
(egoistisch ?)
gast_utr

Berichtdoor Bink » 29 jun 2005 00:26

Die eschatologische visie van het geloof is nu juist het probleem van het geloof. Lees de 1000 eerste jaren van het christendom er maar op na. Paul van Thracië heeft levensleng geloofd in de terugkeer van ...(je vraagt je af van wat eigenlijk) tijdens zijn hele leven. Aan aan het eind van zijn leven ging hij twijfelen, de grote gelovige, Deze verwachting is onterecht en destructief.
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Gast » 29 jun 2005 00:39

Bink schreef:
BMW schreef:[
Ik lees in de bijbel dat sex in welke vorm ook met iemand van hetzelfde geslacht een gruwel is in de ogen van God.

Als dat al in de bijbel zou staan, is god het meest onlogische wezen dat ik tot dusver heb ontmoet. God is dus niet alleen de grootste racist allertijden (hij heeft immers verkozenen en zelfs een verkozen volk!!!!!). Nog gezwegen van de rest. In de bijbel klopt echt niets. Alles spreekt zichzelf tegen en je kan er alles en niets in vinden (de nieuwe genetica-ontwikkelingen worden er niet in behandeld). Als je geloof van iemand vraagt, moet er ten minste een schijn van waarschijnlijkheid zijn. Geloof is UITERST SCHOFFEREND. Jullie stellen zomaar om het even wat en op basis van dat om het even wat denken jullie dat jullie jullie eigen leven en dat van anderen mogen regelen. UITERST SCHOFFEREND. Wat zou jij zeggen als ik morgen zeg dat mijn penis god is. Zeg niet dat er een verschil is. Het is NET HETZELFDE.

Lees de bijbel eens ZELF ! Ik vind het UITERST SCHOFFEREND als er zo als hier bover gepraat word over iemands geloof. Het staat bovendien vol onjuist heden ! Hieruit blijkt dat je totaal geen respect hebt voor gelovige mensen !! Discriminatie zou ik het meer noemen.
Christenen bepalen helemaal niet voor jou ! Othodoxe christenen willen dat wel maar hebben (gelukkig) geen macht in NLD. Maar het meerdendeel van de christenen.
Veel niet gelovigen hebben vaak een totaal verkeerd beeld van gelovigen. Een soort van zwarte kousen kerk - EO mix kijk op gelovigen. Vervolgens praten ongelovigen elkaar vaak na met verkeerde of onjuiste argumenten. Ook worden citaten uit de bijbel totaal uit hun verband gerukt !
Het erg goedkope argument dat het geloof voor veel oorlogen heeft gezorgt klopt niet. Iedereen weet dat oorlogen beginnen door mensen die meer macht willen (grondstoffen/rijkdom/enz). Ken je geschidenis !
Gast

Berichtdoor Eric » 29 jun 2005 11:17

(
Veel niet gelovigen hebben vaak een totaal verkeerd beeld van gelovigen. Een soort van zwarte kousen kerk - EO mix kijk op gelovigen. Vervolgens praten ongelovigen elkaar vaak na met verkeerde of onjuiste argumenten.

Vraag: Hoe zou dit toch komen?

Ook worden citaten uit de bijbel totaal uit hun verband gerukt !

Vraag: Door wie? Het zijn toch de gelovigen die te pas en te onpas met Bijbelteksten smijten.

Het erg goedkope argument dat het geloof voor veel oorlogen heeft gezorgt klopt niet. Iedereen weet dat oorlogen beginnen door mensen die meer macht willen (grondstoffen/rijkdom/enz). Ken je geschidenis ![/quote]

Opmerking: Dit is nieuw voor mij. Kijk eens goed om je heen. Bovendien spreekt de Bijbel al van oorlogen in naam van God
Eric

Berichtdoor BMW » 29 jun 2005 12:41

Laten we voorop stellen, dat we iedereen hier in zijn waarde laten. Je mening uiten is prima, maar pas op dat je niet verzand in uitlatingen die alleen veroordelend bedoeld zijn.
Enige wat je er mee bereikt is dat het topic een welles nietes verhaal wordt waar niemand ook nog maar iets zinnigs uit kan brengen.
BMW
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor luco » 29 jun 2005 15:38

Dus sluiten dan maar.

Het belangrijktste is dat je iedereen in zijn waarde laat en ieders geloof ook respecteerd. Ik denkj dat je dan op de goede weg bent homo of niet sexs met het zelfde geslacht of niet.

Heel de bijbel staat respect hebben voor een ander voorop en er staan geen uitzonderingen in waar dit niet voor geld. Dus...................... :wink:
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor BMW » 29 jun 2005 15:40

luco schreef:Dus sluiten dan maar.

Het belangrijktste is dat je iedereen in zijn waarde laat en ieders geloof ook respecteerd. Ik denkj dat je dan op de goede weg bent homo of niet sexs met het zelfde geslacht of niet.

Heel de bijbel staat respect hebben voor een ander voorop en er staan geen uitzonderingen in waar dit niet voor geld. Dus...................... :wink:
:3E:
BMW
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor The » 01 jul 2005 03:22

luco schreef:
BMW schreef:Ik lees in de bijbel dat sex in welke vorm ook met iemand van hetzelfde geslacht een gruwel is in de ogen van God. En idd zijn er mensen die het hiermee niet mee eens zijn.

Dan wil ik eens het echte bewijs hebben dat God dat stukje geschreven heeft en niet een een of andere onozele gast die denkt dat die er verstand van heeft.
Ik geloof er niks van dat God dat zegt. Dus wat ik wil zeggen is dat de bijbel zoals jij die voorspiegeld een leugen is en niet anders.
Kom maar met een bewijs.

Ik had een uur lang getypt en dan valt opeens de server weg, heel het bericht weg, die ik zorvuldig onderbouwd heb, balen :x

Nou dan maar verkort......zodat het niet meer duidelijk overkomt, het is al laat.

In die oude tijd was bijna iedereen analfabeet, dus als er eentje was die kon schrijven, werdt er hoog tegenaan gekeken, en nam men alles wat die schreef voor waarheid aan, al was het nog zulke onzin.

Mijns inzien is die passage over de man met man enz... geschreven door een superhetero, die zich niet kon voorstellen dat er ook mensen waren die andere gevoelens konden hebben.

Daarbij is het geschreven uit machtstovewegingen uit machtsmisbruik, omdat zij HUN kerkje het grootst wouden hebben en dat doet de kerk en islam nog steeds en zijn zij tegen de homo omdat die geen kindertjes produceren, om later als strijder voor God of Allah te dienen om de, anders of ongelovige gelovige vijand, de pan in te kunnen hakken, of te kunnen overheersen.

Er waren toen nog niet zoveel mensen op de aarde, dus de kinderscharen moest groot en talrijk worden, voor het eigen egoistiche gewin in hun kerk.
Daarbij gingen en gaan zij nog steeds voorbij aan het feit, dat daarmee de aarde bevuilt en onleefbaar wordt, (milieuvervuiling).

Voorkomen is beter dan genezen, door te zorgen dat de verhouding mens op de aarde zodanig is dat de natuur zich kan herstellen en in evenwicht is.

Dat is beter dan overbevolking, die dan weer herstelt moet worden door het afslachten van de (te vele) mensen, door middel van oorlogen, zoals dat nu gebeurt.
Of de natuur slaat ZELF terug, door het klimaat zo te veranderen, zodat er voor de mens onleefbaar wordt, waardoor er veel sterven en dan ook weer het evenwicht hersteld is tussen mens en de aardbol.

Maar nee..... de kerken willen macht uitoefenen en produceren veel kinderen, zodat zij de grootste kerk worden.
Helaas doet elke geloofsrichting dat, met overbevolking als gevolg.
Ook de multinational doet dat, want er moet "afzet" zijn waardoor er veel verdient kan worden, omdat alles uit de natuur schaars wordt (voedsel enz..)
zodat de prijzen verhoogt kunnen worden, maar dit terzijde.

Al deze boeken zijn er uit eigenbelang van de kerkleiders, zodat zij het volk kunnen onderdrukken en angstig worden met die "boeman" verhalen, zodat het volk naar de kerk gaat luisteren, en dat is precies de bedoeling van die kerkleiders, want dan hebben zij het volk in hun macht. :!:
The

Berichtdoor gast_utr » 02 jul 2005 11:03

oorlogen in de naam van god?
vertel maar waar het staat in de bijbel...
Trouwens er zijn nog nooit zo weinig oorlogen geweest als nu ! Ik ken al helemaal geen oorlog die nu gaande is over geloof.

Ik ontken niet dat er uit naam van de kerk rottigheid is uitgehaald. Dit moet je alleen niet projecteren op de bijbel... Persoonlijk ga ik nooit naar de kerk. De kerk vind ik helemaal niets.
De kerk is een machtsinstituut (zeker de RK-kerk). Die gaan mensen gedrags regels opleggen en daar ben ik absoluut tegen !

ps
Let op ik heb het niet over de koran.. Dat is een bij elkaar geraapt boek vol met verwijzingen naar de bijbel. Geen samenhangende boeken, losse uitspraken, enz... Kortom een bijna onbegrijpelijk onsamenhangend boek.
-----

In die oude tijd was bijna iedereen analfabeet, dus als er eentje was die kon schrijven, werdt er hoog tegenaan gekeken, en nam men alles wat die schreef voor waarheid aan, al was het nog zulke onzin.

Dit is pure onzin ! Als je niet kan lezen ben je nog niet dom. Ook in die tijd waren mensen net zo inteligent als nu.

Daarbij is het geschreven uit machtstovewegingen uit machtsmisbruik, omdat zij HUN kerkje het grootst wouden hebben en dat doet de kerk en islam nog steeds en zijn zij tegen de homo omdat die geen kindertjes produceren, om later als strijder voor God of Allah te dienen om de, anders of ongelovige gelovige vijand, de pan in te kunnen hakken, of te kunnen overheersen.

1 leer eens nederlands schrijven.
2 De bijbel boeken zijn geschreven als persoonlijk richtsnoer in het leven. Dat betekend dat je er dus van mag afwijken... De bijbel is niet geschreven als machts boek. De eerste christenen werden bovendien vervolgd!

Maar nee..... de kerken willen macht uitoefenen en produceren veel kinderen, zodat zij de grootste kerk worden.

Dit is op niets gebaseerd.
Al deze boeken zijn er uit eigenbelang van de kerkleiders, zodat zij het volk kunnen onderdrukken en angstig worden met die "boeman" verhalen, zodat het volk naar de kerk gaat luisteren, en dat is precies de bedoeling van die kerkleiders, want dan hebben zij het volk in hun macht.

Als je de boeken niet leest kunnen ze je wijs maken dat er een grote boe-man is. Als je het echter zelf leest lees je dat hij juist barmhartig is, god is liefde en niet straffend !
gast_utr

VorigeVolgende

Keer terug naar Gay Forum - Religie