Het is nu 24 mei 2012 18:21

Dubiouz, nog niet helemaal uit kast

Alles over coming out.

Berichtdoor Dubiouz » 20 okt 2010 01:48

Hallo allemaal,

De titel zegt al genoeg, maar ik zou toch wat toelichting geven. :wink: Ik heb mezelf inmiddels volledig geaccepteerd als homo en voel me bij het idee comfortabel. Ben inmiddels 20 en heb het vorig jaar mijn familie verteld, die waren er okee mee. Mijn moeder zag het zelfs al aankomen. Ze vind het alleen jammer dat er geen kinderen zullen komen, dus stiekem hoopt ze dat ik bi ben (echt niet!).

Voor de rest van mijn familie, zelfs voor mijn zus met wie ik een heel goede band heb, kwam het als donderslag bij heldere hemel. Mijn zus dacht zelfs dat ik haar op subtiele manier probeerde te vertellen dat ik verliefd was op haar vriend?! :shock: Had ik nooit van haar verwacht dat ze dat zou denken... Het was vooral moeilijk om mijn oudere broer te vertellen, die had het echt nooit verwacht en was helemaal ondersteboven van verbazing. Daarna vertelde ik het mijn kleinere zusje die dacht dat ik een grap maakte. Ik heb het daarna aan twee (hetero) vrienden verteld en die accepteren het ook.

Niemand uit mijn sociale omgeving heeft er tot nu toe moeite mee, ben ik erg blij :D maar nu sta ik voor het volgende obstakel: vertellen aan de rest van de wereld... Ik heb me voorgehouden dat ik als iemand me naar mijn geaardheid vraagt, ik eerlijk zou antwoorden homo, maar dat doet dus niemand. Daarnaast krijg ik het altijd voor elkaar om subtiel om het onderwerp heen te draaien, wanneer iemand me vraagt of ik al een vriendinnetje heb. Ik heb verder ook geen typische homo-uitstraling of manier van doen (no offense) dus niemand zou het van mij verwachten. Des te langer het duurt om het ze te laten weten.

Het lastige hieraan vind ik vooral het juiste moment te zoeken, of zelf te maken, om het te zeggen. Het voelt iedere keer als een confrontatie en dan zit het op het puntje van mijn tong, maar kan ik het nét niet ter sprake brengen. Nu zit ik het dus voortdurend uit te stellen, ben inmiddels alweer een jaar verder :(

Nadeel van dit gedeeltelijk uit de kast zijn, is dat ik (bijna) geen enkele andere homo's ken. Jammer, want op dit moment ben ik wel toe aan een relatie. Ik ben een erg rustig persoon en heb nog nooit eerder gezoend/gedate/iets anders (is dat vreemd?) niet met meiden en (nog) niet met jongens. Voelde me voor mijn "coming out" namelijk niet lekker in mijn vel zitten, dus op een gegeven moment moest ik het wel vertellen, anders zou ik voor eeuwig eenzaam blijven en dat leek me ook geen pretje.

Wie herkent zich ongeveer in mijn situatie? (excuses voor de lange lap text :wink: )
Dubiouz
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor KinKy » 20 okt 2010 19:55

[quote="Dubiouz"]Hallo allemaal,

:D maar nu sta ik voor het volgende obstakel: vertellen aan de rest van de wereld... Ik heb me voorgehouden dat ik als iemand me naar mijn geaardheid vraagt, ik eerlijk zou antwoorden homo, maar dat doet dus niemand. Daarnaast krijg ik het altijd voor elkaar om subtiel om het onderwerp heen te draaien, wanneer iemand me vraagt of ik al een vriendinnetje heb. Ik heb verder ook geen typische homo-uitstraling of manier van doen (no offense) dus niemand zou het van mij verwachten. Des te langer het duurt om het ze te laten weten.

Ik wil even op met ame deze alinea reageren...
allereers veel geluk met je ontvangst door je naaste familie
maar daar hangt de angel
eigenlijk is 't een bewegend proces wat gaande is
niemand informeert meer omdat ze al iets weten
via moeder of zo
dus al er al een vraag er naar is direct erop inspringen en gewoon zeggen dat je homo bent
want als je rondjes blijft draaien gaat 't achter je rug broeien
dat moet je niet hebben
meld 't gewoon ter kennisgeving direct, niet omheendraaien en gewoon tot de orde van de dag overgaan
dan ben je direct, duidelijk en eerlijk tegenover je gesprekspartner
sommigen zullen er later weel op terugkomen
anderen gaan achter je rug doorkletsen
die huid van een olifant moet je maar even hebben
maar als je blijft wie je bent, dan gaan ze je accepteren, want hu beeld klopt niet met 't stereotype beeld wat zij hebben
daar moet je van profiteren
geloof me
meer mensen hebben er weet van dan je denkt, zoiets gaat nu eenmaal onder jongere mensen
dan nemen ze 't serieus als ze 't van jou mogen horen en niet uit 't roddelcircuit
maar ga vooral door met je leven leiden, en wacht niet op die prins
want ook al kom je uit de kast
die prins verschijnt op een moment als je 't totaal niet verwacht
en andere homo's staan ook niet in de rij om hun opwachting te maken
daar zul je andere bronnen voor aan moeten boren
maar gewoon dapper voortgaan
familie is 't belangrijkste, je vrienden volgen
wannabe's vallen vanzelf af

maar goed bezig!!! :!!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Bink » 20 okt 2010 22:31

Ik denk dat niemand ooit helemaal uit de kast is. Dat kan welhaast niet. Vooral wie geen homo-uitstraling heeft, ondervindt moeilijkheden.

Outing moet een verbetering voor jezelf zijn en ALLEEN voor jezelf. De rest heeft geen belang. Geen verbetering, geen outing. Out je dus alleen als je kan zaaien en oogsten. Daarbij moet je gewoon uitgaan van het meest egoistische standpunt.
Geen mandekking zonder condoom
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Dubiouz » 21 okt 2010 15:17

Bedankt voor de reacties :D

maar als je blijft wie je bent, dan gaan ze je accepteren, want hu beeld klopt niet met 't stereotype beeld wat zij hebben
daar moet je van profiteren

Veranderen nadat ik uit de kast ben doe ik sowieso niet, want ik ben in de eerste instantie gewoon mijzelf, daarna pas gay :wink:

Ik denk dat niemand ooit helemaal uit de kast is. Dat kan welhaast niet. Vooral wie geen homo-uitstraling heeft, ondervindt moeilijkheden.

Interessant, want ik dacht juist altijd dat mensen met homo-uitstraling meer moeite zouden hebben omdat ze in veel sociale omgevingen minder snel geaccepteerd worden.

Outing moet een verbetering voor jezelf zijn en ALLEEN voor jezelf. De rest heeft geen belang. Geen verbetering, geen outing. Out je dus alleen als je kan zaaien en oogsten. Daarbij moet je gewoon uitgaan van het meest egoistische standpunt.

True, maar van de andere kant voel ik het ook als mijn verantwoordelijkheid om me te outen (hoeveel tijd en moeite dat ook kan kosten) omdat ik vind dat het iets is wat mensen uit mijn vriendenkring van me moeten weten. Ik laat ze juist in onwetendheid als ik het ze niet vertel en dat verdienen ze eigenlijk niet.

Ik ga het gewoon doorzetten en laat jullie weten hoe het gaat wanneer ik wat verder ben gekomen :wink:
Dubiouz
Aftastend
Aftastend

Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast