Het is nu 10 feb 2012 05:55

42 jaar, hoe nu verder?

Alles over coming out.

Berichtdoor arthurvdb » 04 aug 2009 06:59

?a 20 jaar heb ik het haar verteld: ik val op mannen. Makkelijk was geweest om te zeggen dat ik bi ben, maar dit is niet zo. Ik weet waar ik al die jaren al over fantaseer, en dat zijn geen vrouwenlijven. Maar wat nu? Ik hou namelijk erg veel van haar en ook van mijn kinderen. Zij wil mij bniet kwijt, maar delen is ook geen optie. Om lichamelijk alles te vergeten ben ik de afgelopen jaren overdreven gaan sporten zodat ik in ieder geval in de spiegel nog naar een man kan kijken. Sex halen op de parkeerplaats is niets voor mij, ben ik te romantisch voor. Wie kan mij helpen? Heeft iemand tips? Hoe ontmoet ik een vriend die hiermee om kan gaan? Dank voor de tips.

Ik moet echter verder. Nog nooit heb ik het hierover met iemand anders gehad Nog nooit heb ik het met een man gedaan.
arthurvdb
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor KinKy » 04 aug 2009 08:21

je zit in een lastig parket Arthur

en je bent niet de enige, zoals je hier op 't forum kan lezen(er zijn meer postings zoals jou)
maar misschien moet je toch eens op ontdekkingstocht, al dan niet met medeweten van je vrouw, om er achter te gaan komen of je 't echt wilt. want je gaat nogal wat op 't spel zetten, he?
vind 't enorm eerlijk dat je er met je vrouw over gesproken hebt, dat getuigt van lef en respect, CHAPEAU
't is begrijpelijk dat je vrouw je niet wilt delen, zij heeft dat recht ook. maar daar zal je zelf ook wel achter zijn, en je weet wat je overhoop gegooid heb. door je eerlijkheid heb je 1 groot voordeel nl dat je alle kans hebt om het eea. in goede banen te leiden. dus niet van de een op de andere dag er een punt achter zetten, maar naar een nieuwe toekomst toewerken. of dat een nieuwe relatie met een man is of je toch een geheim leven gaat leiden is aan jou. dat moet je zelf oplossen en dat zal best problemen met je geweten kosten, maar daar is overheen te komen.
dus feitelijk tips om hoe 't aan te pakken heb ik niet, maar denk wel dat je daar zelf wel uit kunt komen.

je vraag over hoe mannen te ontmoeten ligt zonodig nog lastiger. een onenightstand is zo geregeld, en een parking of sauna daar is 't ook altijd raakschieten, maar daar kies je niet voor.
net zoals in 't heteroleven ligt 't in de homosfeer precies 't zelfde mbt tot relaties ed. een man moet je ontmoeten, maar waar kom je die tegen? in de supermarkt lopen er zat maar niemand met een bordje op van mij moet je hebben. advertenties zetten is een optie of op een chatsite gaat kutten.....toch zul je daar ook je prins niet direct vinden. profieltje aanmaken op gay.nl of op gaydar.....heb je misschien een wat grotere kans, maar ik denk dat 't COC misschien wel iets is, of een groep die heet "de Kringen" daar ontmoet je mensen uit jou buurt ( beetje ruim nemen hoor) die vaak dezelfde gevoelens hebben en waar je er mee kunt praten en niet het gevoel hoeft te hebben dat er gejaagd op je wordt maar gewoon in huyissfeer mensen kunt ontmoeten

en romanticus....'t klinkt wellicht bizar... maar vaak gaat 't bij homo's eerst om de 1e keer, broek uit en presteren voor je romantisch met je op de bank gaan zitten
beetje pragmatisch ingesteld he, van ga ik er tijd insteken , daar is 't eigelijk vaak een beetje omgekeerd dan bij hetero's ( en hier zal ik wel commentaar op krijgen, en zeker niet altijd zo) maar als 't klikt kun je net zo goed als met een vrouw ook gaan genieten van 't leven

tot slot vind ik 't dapper dat je de moed hebt om 't leven van 2 individuen zo overhoop te gooien om je eigen geluk na te jagen. dat doe je echt niet zomaar

succes!!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Diederick » 04 aug 2009 12:41

Inderdaad een lastig pakket. Maar je bent niet de eerste die hier in verzeild is geraakt.

Enneuh, Kinky, mijn ervaring met hetero's / homo's wat romantiseren betreft staat haaks op jouw bewering. Je hebt waarschijnlijk meer van de mannenwereld gezien dan ik, maar tot op heden werd er geromaniseerd door homo's en was het straight to business aan de andere kant. Het zal zo zijn dat er in bepaalde kringen vooral seks wordt gezocht, terwijl elders een relatie hoger staat aangeschreven.

Maar goed. Arthur, je bent niet de eerste die dit doormaakt en voor zichzelf kiest. Je vrouw, je kinderen en jij leven in een wereld die niet bestaat; dat is voor niemand eerlijk. Natuurlijk hou je veel van je vrouw, maar de realiteit is dat je meer van mannen houdt. Je kinderen groeien op in een veel progressiever maatschappij dan 50 jaar terug en die zullen het echt wel begrijpen als je je van je vrouw afwendt. En je "jaagt" niet alleen je eigen geluk na, ook voor je vrouw en kinderen is het beter om uit deze situatie te komen.

Het is niet onrealistisch om met een man te gaan samenwonen. Afhankelijk van hoe je met je vrouw zaken hebt geregeld, zul je je kinderen er niet om hoeven missen, en mogelijk ook je vrouw niet. Logisch dat niemand je kwijt wil, maar het is beter voor iedereen om elkaar niet meer voor de gek te houden. Dat klaart een hoop verdrukte emoties op en laat iedereen vrij. Een goed gesprek lijkt me een begin om eindelijk de boel op orde te krijgen, met je vrouw en misschien je kinderen als die volwassen genoeg zijn om hiermee om te gaan. Het proces valt iedereen vast zwaar, logisch: de gezinsstructuur verandert drastisch - er gaat iets missen. Maar uiteindelijk kan het een stuk beter worden. Het is even door de zure appel heen bijten.

Evenals wat Kinky zegt, is het wel handig als je zeker weet wat je wilt, wat seksualiteit betreft. Nu denk ik niet dat je eerst op rooftocht moet gaan, en dat wil je zelf ook niet zeg je, maar lijkt het me goed om er eens met iemand over te praten. Misschien ken je iemand die je hiermee kunt vertrouwen, misschien een homo, of gewoon een andere vriend. Ook je huisarts kun je hiermee vertrouwen, die kan je eventueel naar een consult doorverwijzen. Maar uiteindelijk komt het toch op jezelf aan, je moet zelf tot de conclusie komen dat je homo bent. Als je dat al weet, heb ik deze alinea voor niets geschreven...

Dus mijn insteek zou zijn voor de realiteit te gaan, eerlijk duurt het langst en zo zal iedereen het ervaren. Het is pijnlijk om te breken met wat je hebt opgebouwd met je gezin, maar onthoud dat het maar een gedeeltelijke breuk is. Je bent niet meer thuis, maar je kinderen en vrouw zijn er nog steeds voor je. Verder zou je alles op alles moeten zetten om de breuk zo goed mogelijk te laten verlopen en, zoals me zegt, als vrienden uit elkaar te gaan - dan wordt het ongetwijfeld een win-win situatie.

Uiteraard is er risico, maar wie verder wil, moet stappen durven nemen.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor arthurvdb » 04 aug 2009 15:14

dank jullie wel voor de reactie. Ik zal het zelf moeten oplossen, iedere reactie helpt daarbij. Ik hoef niet te testen waar mijn voorkeur ligt: ik weet van jongsaf aan al waar ik naar kijk. Stiekum dan wel in de hoop dat ik niet ga blozen. Geen douchen op de sportschool uit angst dat ik een eractie krijg. Blote mannenlijven en geen playboy. Stom dat ik niet eerder heb ingegrepen. Maar goed: beter laat dan nooit en het voordeel van het overdreven sporten is dat mijn lijf er gelukkig goed uitziet. Ik weet niet of ik durf, ben hier uiteraard erg verlegen in, maar een keer proberen lijkt mij een goede stap (als ik mij niet te schuldig ga voelen). Misschien de sauna, zoektocht naar waar en hoe (en uiteindelijk: wie). Heeft iemand ervarvaring hiermee? Goede saunal's? sauna's middags? Zijn er mannen die in hetzelfde proces zitten en dit met mij willen delen?
Things you regret are Things you didn't do
arthurvdb
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Bink » 04 aug 2009 22:29

Soms ben ik verwonderd hoe een dergelijke situatie weleens in het echte leven verloopt. Man en vrouw zijn getrouwd. Na enige jaren komt man tot conclusie dat hij eerder gay is. Hij vertelt het vrouw met wie hij getrouwd blijft, en vindt ook een vriendje. Niemand weet of die toestand voorlopig of definitief is en niemand wil er ook in de ene of de andere zin over beslissen. Op de duur groeit die toestand uit tot een definitieve toestand. Ik heb dit al verscheidene keren gezien.
Geen mandekking zonder condoom
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 04 aug 2009 22:37

niet helemaal relevant beste bink
a; hij is er al van jongsafaan van op de hoogte
b; er moet nog iets ontstaan, wat nog niets over de toestand kan zeggen
c; we lezen er hier veel over, maar hoe 't afloopt blijft een utopie, want pas met het verscheiden kan je zeggen of iets blijvends was of niet......
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor arthurvdb » 23 sep 2009 14:10

Als ik verhalen lees vind ik het ook fijn als ik weet hoe het afloopt. Vandaar dat ik op dit bericht mijn eigen laatste reactie plaats zodat anderen, die zich hierin herkennen, weten dat er licht is aan het eind van de tunnel.

In mijn geval ben ik tot de conclusie gekomen dat een scheiding, wel of niet technisch dat maakt niet uit, onvermijdelijk is. Ik ben geen bi en ben tegen mijn eigen natuur bezig, al veel te lang. De vraag was dus niet meer "of" maar wel "wanneer" en "hoe". En eigenlijk is dat de afgelopen 20 jaar vaker mijn vraag geweest en kwam ik tot de conclusie dat ik het niet kon omdat ik andere geen pijn wilde doen. Wanneer werd later en hoe werd nooit.

En toch was het nu anders. Want ik had het mijn vrouw al twee keer verteld en het was dus een onderwerp geworden. Ik besloot dat ik niet kon plannen op het hoe, maar wel dat het nu de tijd was om door te zetten, tegen al het enorme verdriet in. Dus eigenlijk was het mijn vrouw vertellen de allerbelangrijkste stap.

Daarna komt er iets op gang. Je vrouw probeert je toch bij haar te houden, het waren toch fijne jaren, het ging toch goed zo? En dat is erg aantrekkelijk, een veilige weg. Ik voelde mij nu toch klote en veel minder klote voorheen dus waarom niet terug. Terug naar iets wat je kent, je weet toch immers niet wat je mist.

Daar lag voor mij mijn tweede sleutel. Ik moest gaan weten wat ik mis. Geheel tegen mijn principes in, ik ben zo monogaam en principieel al het maar zijn kan, ben ik twee keer naar de sauna gegaan en zeker de tweede keer een heerlijk avontuur beleefd. Schuldgevoel? jazeker! Maar hielp mij in mijn standvastigheid.

Dit proces heeft 2 maanden gekost. Ik woon nu twee weken niet meer thuis op mijn eigen initiatief. En inderdaad Diederik: alle energie op het opbouwen van een nieuwe relatie. Ik heb altijd heel veel van mijn vrouw gehouden. Niet op de juiste manier en voor mij tegen-natuurlijk, maar wel van haar gehouden. Zij was altijd mijn maatje, en dat was wederzijd. Wij hebben vreselijke dingen tegen elkaar gezegd maar zijn toch weer blij elkaar te zien. En dat kost tijd, tijd, tijd. Ik heb er vertrouwen op dat dat deel van mijn leven niet weg is, alleen maar anders wordt ingevuld. Pijnlijk? ja, maar wel eerlijk. Pijnlijker voor haar dan voor mij? Ja. Schuldgevoel? Ja. En toch blijer.

Wat mijn toekomst nu is weet ik niet. Denk ik ook niet aan. Gelijk verliefd geworden op mijn eerste date. Voor hoelang? voelt als eeuwig maar ja, dat is altijd zo. Het belangrijkste is dat ik nu ben wie ik ben en kan voelen wat ik voel. Het is het waard.

Kinky, Bink en Diederik: Dank jullie voor jullie reacties, heeft mij gesteund in mijn coming out. Mannen die in dezelfde situatie zitten: je kunt altijd een reactie plaatsen. Ik weet hoe het voelt.

Arthur
arthurvdb
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Aver » 23 sep 2009 16:46

Nou Arthur,

Dit verhaal grijpt mij enorm. Ik hoop dat het meer mannen kan inspireren die in een zelfde situatie zitten als jij. De moed die jij nodig hebt, de veilige situatie achter laten, ...

Proficiat dat je dit hebt gedurfd en ik hoop dat je een heel lieve man vindt.

groeten
Aver
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor KinKy » 23 sep 2009 19:18

Aver schreef:Nou Arthur,

Dit verhaal grijpt mij enorm. Ik hoop dat het meer mannen kan inspireren die in een zelfde situatie zitten als jij. De moed die jij nodig hebt, de veilige situatie achter laten, ...

Proficiat dat je dit hebt gedurfd en ik hoop dat je een heel lieve man vindt.

groeten

hier sluit ik mij geheel bij aan :!!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Jack41 » 16 okt 2009 23:56

Heel herkenbaar verhaal, Arthur. Respect!
Jack41
Newbie
Newbie

Berichtdoor beautifulfeet » 31 okt 2009 01:53

Beste Arthur,
Ben inmiddels 50 en heb de laatste jaren het bepaald niet makkelijk,ik zit in dezelfde situatie dan jij.
In mijn puberteit werd ik door een jongen tijdens het tarzan spelen bevredigd met zijn voeten,deze gebeurtenis draag ik al mijn hele leven met me mee in die zin dat ik het destijds spannend maar ook heerlijk vond.Nu worstel ik met mijn gevoelens en ben steeds meer bezig met mannen,maar hoe werkt dat als je ouder bent.Ik lijk veel jonger dan 50 maar om in contact te komen met een man(niet verwijfd) vind ik heel moeilijk.Toch zegt mijn gevoel dat ik iets moet ondernemen ondanks ik getrouwd ben,veel sterkte en misschien schrijven we elkaar nog.
beautifulfeet
Newbie
Newbie

Berichtdoor icibi » 29 nov 2009 20:46

Tja...zo hebben we allemaal onze voorkeuren he...Het is maar hoe je ermee omgaat en je omgeving natuurlijk.
Ik ben een bi knul, ik geil enorm op pikken....meer niet....tenminste in de actieve vorm.
Verder vind ik het heerlijk om passief te zijn en te dienen voor de lust van een andere man.
Wanneer hij mijn voeten gebruikt dan ga ik helemaal om..

Anderzijds geil ik op een aktieve wijze enorm op vrouwenvoetjes, niets vind ik geiler bij een vrouw dan dat...

Tja....gek is lastig hé !!! Zo zie je maar iedere gek heeft z'n gebrek!

Keep on smiling! :wink:
icibi
Newbie
Newbie

Berichtdoor arthurvdb » 06 sep 2010 14:24

In het kader van "een jaar later" toch maar een update. Ik schrik zelf als ik teruglees waar ik een jaar geleden stond. De beslissing was het beste besluit uit mijn leven maar tegelijkertijd was het eerste half jaar erg moeizaam, en vooral eenzaam.

De stand van zaken? Nog steeds niet gescheiden, maar dat schiet gelukkig nu eindelijk op. ex-Vrouw in de vernieling, relatie met haar heel slecht en lieve kinderen maar ik zie ze zo weinig.

De andere kant van het verhaal? Paar maanden beetje aan lopen rotzooien, maar dat was ik snel zat. Woon nu een half jaar samen met een heel lieve vriend en in het voorjaar gaan wij trouwen. Ik heb mij nog nooit zo compleet, rustig en gelukkig gevoeld. Het is heerlijk om thuis te komen, 's-avonds tegen je vriend aan te schurken en 's-morgens samen wakker te worden. Iedere dag opnieuw. Voor anderen klef, voor ons heeerlijk. Ik ben er ongeschonden doorheen gekomen maar heb mijn oude leven moeten loslaten. Hoe je het ook bekijkt: ik heb dit alleen moeten doen, mijn gezin verloren maar vreemd genoeg mijn familie weer teruggekregen.

Samengevat: de stap is het waard, ik leef weer, ik voel weer en voel eindelijk rust. De weg is moeilijk maar het is het waard. Ongevraagd advies: als je zover bent, kom uit de kast maar als het even kan: wacht er niet te lang mee!

ciao,

Arthur
arthurvdb
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Diederick » 07 sep 2010 00:43

Bedankt voor de reactie Arthur, het doet me goed te horen dat je een vaste relatie hebt. Jammer dat de relatie met je vrouw slecht is, dat is vervelend, ook voor de kinderen. Maar goed, je kunt niet van iedereen verwachten begrip te hebben wanneer je partner niet op jouw geslacht blijkt te vallen. Misschien dat het door tijd beter wordt.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast