Het is nu 24 mei 2012 17:56

Verliefd op beste vriend

Alles over liefde, verliefd zijn en verliefd blijven.

Berichtdoor Lucass » 09 aug 2010 22:28

Hallo allemaal

Ik ben een 18-jarige jongen uit België en hoop op dit forum eindelijk eens mijn hart te kunnen luchten.

Al vrij vroeg wist ik dat ik homoseksueel ben en heb dit al redelijk aanvaardt, wel heb ik nog nooit een serieuze relatie gehad? Al een tijdje (ongeveer twee jaar) ben ik aangetrokken tot mijn beste vriend die volgens mij heteroseksueel is.

Omdat ik mijn gevoelens voor hem niet wilde aanvaarden heb ik afstand van hem proberen te nemen (sinds een jaar ongeveer) en probeer ik zo weinig mogelijk contact te hebben met hem, wat moeilijk was en is omdat we in dezelfde klas zitten en samen in een jeugdbeweging zijn. Hij vraagt natuurlijk zeer vaak waarom ik boos ben, maar ik durf dit natuurlijk niet te zeggen...

Hier stopt het verhaal nog niet, want er is al enkele malen iets gebeurd tussen ons. Na een feestje bleven we samen slapen bij een vriendin, dit was terwijl we in ruzie waren. Hij was redelijk dronken en we sliepen in hetzelfde bed. Nadat het licht enkele minuten uitwas begon hij met me aan te raken en te knuffelen enzo (en hij bleef verder gaan), todat ik niet meer wou, omdat hij te dronken was en ik mezelf niet belachelijk wou maken. De volgende dag en ook daarna is er daar nooit meer iets over gezegd. Jullie kunnen wel begrijpen dat ik hierdoor redelijk verward was en het gevoel had dat hij met mijn voeten speeldde.

Later is het nog enkele malen voorgekomen dat we met ons twee alleen naar huis fietsten nadat we wat gedronken hadden en hij dan over intiemere onderwerpen begon te praten en over het feit dat hij een erectie had enzo...

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en ben een beetje radeloos. Hopelijk kan iemand me wat raad geven...

Groetjes
Lucass
Newbie
Newbie

Berichtdoor Dragonpower » 10 aug 2010 00:06

Ik ken je positie wel een beetje, want ik zelf ben ook enige tijd verliefd geweest op één van mijn beste vrienden. Ik heb het hem uiteindelijk wel verteld, maar daar is het dan ook bij gebleven. We zijn nog steeds vrienden, maar meer ook niet.

Maar jij doet toch iets verkeerd. Wat je vooral niet moet doen is de persoon gaan ontwijken, negeren & al het voorkomende, want niet alleen raak je zelf verward zoals je zelf al aangeeft, maar zet je tevens je vriendschap op het spel, omdat ook hij niet weet wat er aan de hand is.

Je zegt zelf dat hij je beste vriend is. Als hij echt je vriend is, zal hij je hierop ook niet veroordelen. Ik zelf heb het ook een paar mensen verteld en ik heb nog geen negatieve reacties gehad tot nu toe. Wat ik hiermee bedoel ook is... als hij je toch gaat veroordelen is hij nooit een echte vriend geweest.

Ik kan je misschien wel iets leuks zeggen... (met tevens geen zekerheid) als mensen dronken zijn, zijn ze meestal het eerlijkst. Als jullie toen samen in bed lagen en hij begon je aan te raken en te knuffelen kan dat misschien ook wel voor jou goed uitpakken. Wat jij wel goed deed is 'Ho' zeggen op het moment dat hij 1 stap te ver ging voor jou.

En over seks praten met vrienden is niet zo raar. Onlangs had ik een vriend verteld dat ik ook gevoelens heb voor jongens en hij had een hoop vragen. Na een tijdje hadden we het over seks en kreeg hij een erectie. (Er is even voor de duidelijkheid niks gebeurd.) Ik kreeg ook een erectie, maar het is normaal om met vrienden over seks te praten. Liever met een vriend het erover hebben dan je ouders. :lol:

Mijn tip aan jou... doe het rustig en vertel het hem op een perfect moment, of maak hem klaar ervoor. Ga ergens zitten, praat over meiden en misschien zelfs jongens en vraag wat hij van homo's denkt en uiteindelijk als jij denkt dat het nu goed zit het hem vertellen. Het hoeft niet nu, het hoeft niet morgen, het hoeft zelfs niet volgende week. Alleen als jij er klaar voor bent. En maak je geen zorgen, als hij echt je vriend is zal hij je hierop echt niet veroordelen.

Hoop dat je er wat aan hebt. :)
Dragonpower
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Lucass » 12 aug 2010 16:00

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik zal je advies zeker niet in de wind slaan...
Lucass
Newbie
Newbie

Berichtdoor Znikimot » 14 aug 2010 10:49

Houd ons zeker op de hoogte!
Znikimot
Aftastend
Aftastend

Keer terug naar Gay Forum - Liefde