1 op de 10 Nederlanders: homo moet de gevangenis in
5 berichten
• Pagina 1 van 1
Gevangenschap zal homoseksuelen tot inkeer brengen. Ook zouden de formele rechten van homo's moeten worden afgepakt.
Uit de zogenoemde homofobiemeter van ontwikkelingsorganisatie Hivos, Nederlands grootste aidsbestrijder wereldwijd, blijkt dat een op de tien Nederlanders er zo over denkt.
Homoseksuelen zouden straf verdienen, een tijdje cel zal hen wel tot inkeer brengen. Formele rechten zouden homo's helemaal niet mogen hebben, zegt 10 procent van de bezoekers van de website van Hivos.
Hoewel het beeld wat genuanceerd kan worden - een gemiddelde Hivos-bezoeker is niet de gemiddelde Nederlander - noemt het COC de resultaten 'schokkend'. Philip Tijsma zegt in Metro: 'Schokkend dat er altijd nog mensen zijn die denken dat ze homo's met straf op andere gedachten kunnen brengen."
Of het onderzoek representatief is, is nog maar de vraag. Maar ook uit cijfers van het SCP blijkt dat 10 procent van de Nederlandse bevolking homo-negatief is en vindt dat homoseksuelen niet mogen leven zoals ze dat zouden willen.
Er zou volgens Hivos wereldwijd sprake zijn van een achteruitgang van homotolerantie. In 76 landen is homoseksualiteit bij de wet verboden. Vorig jaar was dat zo in 72 landen.
Uit de zogenoemde homofobiemeter van ontwikkelingsorganisatie Hivos, Nederlands grootste aidsbestrijder wereldwijd, blijkt dat een op de tien Nederlanders er zo over denkt.
Homoseksuelen zouden straf verdienen, een tijdje cel zal hen wel tot inkeer brengen. Formele rechten zouden homo's helemaal niet mogen hebben, zegt 10 procent van de bezoekers van de website van Hivos.
Hoewel het beeld wat genuanceerd kan worden - een gemiddelde Hivos-bezoeker is niet de gemiddelde Nederlander - noemt het COC de resultaten 'schokkend'. Philip Tijsma zegt in Metro: 'Schokkend dat er altijd nog mensen zijn die denken dat ze homo's met straf op andere gedachten kunnen brengen."
Of het onderzoek representatief is, is nog maar de vraag. Maar ook uit cijfers van het SCP blijkt dat 10 procent van de Nederlandse bevolking homo-negatief is en vindt dat homoseksuelen niet mogen leven zoals ze dat zouden willen.
Er zou volgens Hivos wereldwijd sprake zijn van een achteruitgang van homotolerantie. In 76 landen is homoseksualiteit bij de wet verboden. Vorig jaar was dat zo in 72 landen.
-

Richie - Wegwijs

Meer dan 50% van Nederland kan VMBO-TL (voorm. MAVO) niet aan. 15,5% van stemmend Nederland verkiest de PVV boven alle andere partijen. Jaarlijks worden zo'n 5000 overvallen gepleegd. De helft van Nederland gelooft actief in een God.
Dat 10% van Nederland zo wereldvreemd, apathisch en dom is om te durven zeggen dat homo's de gevangenis in moeten en minder rechten verdienen dan de hetero staatsburger, verbaast me niets. Er is wel meer mis met de mensheid.
Er zijn zo veel groepen mensen die in een isolement zitten waar onderwijs en sociale vooruitgang niet bij kunnen komen, door godsdienst, cultuur of gewoon omdat ze zo dom zijn. We zijn nog lang niet uitgeëvolueerd.
Dat 10% van Nederland zo wereldvreemd, apathisch en dom is om te durven zeggen dat homo's de gevangenis in moeten en minder rechten verdienen dan de hetero staatsburger, verbaast me niets. Er is wel meer mis met de mensheid.
Er zijn zo veel groepen mensen die in een isolement zitten waar onderwijs en sociale vooruitgang niet bij kunnen komen, door godsdienst, cultuur of gewoon omdat ze zo dom zijn. We zijn nog lang niet uitgeëvolueerd.
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

Ik heb de pagina uit de Metro gedownload en bewerkt via een afbeeldingssite. Klik op het artikel om het in een grote formaat te lezen. Gaan we weer terug in de tijd ?

Lieve en warme groet van Femaleboy1964
- Femaleboy1964
- Aftastend

zonder 't artikel gelezen te hebben..........
de soep wordt nooit zo heet gegeten als die opgediend wordt
ik denk dat vraagstelling en fundraising er wel een rol bij spelen
en je verwacht toch niet dat 100% van de mensen een rooie vrouw ook mooi vinden
we moeten dus duidelijk niet overal zout opleggen
verder denk ik ook een beetje aan een club die zich verheft met wat anarchistische lui die zich roeren
even lekker rellen in de komkommertijd
maar ze kunnen zich ook blij maken want die dingen zijn in de aanbieding!!
de soep wordt nooit zo heet gegeten als die opgediend wordt
ik denk dat vraagstelling en fundraising er wel een rol bij spelen
en je verwacht toch niet dat 100% van de mensen een rooie vrouw ook mooi vinden
we moeten dus duidelijk niet overal zout opleggen
verder denk ik ook een beetje aan een club die zich verheft met wat anarchistische lui die zich roeren
even lekker rellen in de komkommertijd
maar ze kunnen zich ook blij maken want die dingen zijn in de aanbieding!!
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

5 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws