Het is nu 08 feb 2012 21:30

sauna

Vertel of lees ervaringen over clubs sauna's cafe's etc. hier

Berichtdoor Junyo » 16 mei 2008 22:15

Ook ik ben van mening dat de verhalen over viezigheden bij de Thermos behoorlijk overtrokken zijn. De Thermos is gewoon schoon en daar hebben veel mannen veel sex, that's it. Als je niet van sex houdt, dan moet je daar dus niet heen. :P|
Je zult pas vinden als je kan stoppen met zoeken
Junyo
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor semmm » 19 apr 2009 20:25

Kan iemand uitleggen hoe het precies te werk gaat. Al deze pagina's gaat vooral over hygiëne en welke je moet nemen, maar het is me nog steeds onduidelijk hoe het er te werk gaat (voor mensen die er voor het eerst komen). Ik wil er wel eens heen, maar ik wil wel weten wat ik moet doen natuurllijk. Vooral met betrekking tot seks, wat is er 'done' en 'not done'? Is het normaal om er met een stijve lul rond te lopen? Is het alleen voor 18+ of kan ik er nu ook al naartoe (op m'n 17e)? Gewoon dat soort dingetjes...
semmm
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Limburger » 20 apr 2009 19:15

Je moet nog ff wachten tot je 18 bent, eerder kom je er niet in. In de meeste gaysauna's gaat het er relaxed aan toe. De meeste sexuele handelingen vinden plaats in het stoombad of de darkroom (als die er is) Als er iemand op je afkomt in het stoombad en je ziet hem niet zitten, loop dan van hem weg of duw zijn tastende hand weg. Meestal is dat voldoende. In de darkroom of het stoombad wordt weinig gesproken. (maar des te meer gespeeld :wink: ) Ga je mee naar een relaxruimte om met iemand te spelen en er gebeuren dingen die je niet wil, verlaat de ruimte dan weer. Erg leuk zijn de ruimtes in de darkroom waar je met meerdere personen tegelijk "aan de slag" kunt. Het spel van een ander horen (zien is daar een beetje moeilijk) kan heel opwindend zijn.
In het stoombad gaat het er vaak heet aan toe, aan jouw de keus om daaraan mee te doen of niet.
In de andere ruimtes wordt meestal rondgelopen met een handdoek om je middel
Badslippers zijn uit oogpunt van hygiene wel zo handig, je weet niet waar je allemaal in trapt.
Je krijgt in de sauna meestal 2 handdoeken, die heb je ook wel nodig, maar neem toch een handdoek van thuis mee die kan je gebruiken na het douchen net voordat je naar huis gaat. Niet meenemen in de sauna, handdoeken willen daar nog wel eens verdwijnen!

Erg fijne saunabedrijven zijn: Thermos, Amsterdam; Victory, Tilburg; Tibet, Eindhoven; Jaguar, Eindhoven. Deze laatste is echter bevolkt door een algemeen wat ouder publiek (vanaf zo'n 45 jaar) dus die is voor jouw minder interessant. Bovengenoemde sauna's hebben allen een site, vind je zo via google.nl Het Bolke in Enschede moet ook goed zijn, maar daar ben ik nooit geweest en weet dus niet de ins en outs hiervan.
Wil je een keertje de grens over: In Belgie: www.kouros.be, prachtige sauna met fijn personeel, jong publiek en een stoomlabyrint, erg geil kan ik je zeggen!
Nog een optie is de phoenix in Essen (D) www.phoenixsaunen.de Megagroot, jong publiek en personeel, kortom een beleving op zich, iedere keer weer. Ook hier een groot stoomlabyrint.
Limburger
Newbie
Newbie

Berichtdoor Bink » 20 apr 2009 23:59

Als je er met een stijve wil rondlopen, kan dat. De meesten hebben een handdoek om de lenden. Maar ik ben verslaafd aan bobbels en loop er dus bijna altijd in jock-strap rond met handdoek om de hals, hoewel dat echt "not done" is. Ik ga vrijwel nooit of zelfs nooit naar sauna's. Ik heb liever darkrooms waar gasten aangekleed zijn. Ik streel liever terwijl de gast zijn kleren nog aanheeft. Meestal blijf ik maar 5 minuten in een sauna en dan ben ik op het zaakje uitgekeken. Ik heb een fetish voor aangekleed. Darkrooms hebben wel de reputatie veel minder hygienisch te zijn dan darkrooms. Dat is inderdaad een punt. Er zijn altijd minder wasgelegenheden in darkrooms en bovendien bevordert de donkerte (hoewel ik sommge darkrooms - niet de eigenlijke darkroom - wel voldoende verlicht vind) ook al niet de veilgheid, maar ik betast alleen in darkrooms en niets anders. Als je niets anders wil doen, is er toch niemand om te klagen. En al die verhalen over echte viezigheden zijn inderdaad wel heel erg overtrokken, maar je beschermen is een must. Sommige sauna's hebben ook een "darkroom", maar dat is iets anders dan een "echte" darkroom, hoewel het er niet veel van verschilt. Het enige verschil is dat je in een echte darkroom geklede gasten kan aantreffen (tenzij naaktdag in de darkroom), terwijl je in de sauna volautomatisch naakte gasten aantreft. Not my cup of tea. Eerst de verpakking en dan de rest. Maybe. Maybe. Je moet leren kieskeurig zijn in het leven.
Geen mandekking zonder condoom
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Ronaldo1981 » 02 mei 2009 12:27

Staan wel een aantal leuke sauna's op http://sauna.geilestartpagina.nl
Ronaldo1981
Newbie
Newbie

Berichtdoor bartjebarneveld » 06 mei 2009 01:59

Waarom heeft niemand het hier over Steamworks in Arnhem? Ben daar één keer geweest. Prijzig, maar ERG GOED!
bartjebarneveld
Expert
Expert

Berichtdoor kevinb » 25 jun 2009 15:28

Is er iemand bekend met sauna victory in tilburg? of met de ncc gaynights?
groetjes
kevinb
Newbie
Newbie

Berichtdoor semmm » 08 jun 2010 01:33

Ik (18 jaar) ben van plan om binnenkort naar Thermos te gaan, maar heb veel klachten gelezen over de hygiëne. Is het echt zo erg of zijn dit klachten van mensen met smetvrees? Met slippers aan vind ik het echt niet zo erg om door spermaklonten heen te moeten lopen. En ik kijk eerst goed op het bankje voordat ik ga zitten. Is de kans op een SOA dan alsnog groot?
En is als 18-jarige in je eentje naar Thermos gaan 'veilig'? Ik wil niet arrogant doen, maar ik neem aan dat ik tussen ouderen best wel wat aandacht zal krijgen..
Kan iemand inschatten hoe zo'n ervaring gaat?
semmm
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor gozah » 01 jul 2010 11:27

@ Semmm,

Als 18 jarige zal je er zeker veel aandacht krijgen.
Maar niet op een vervelende manier.
Je hoeft maar een klein seintje te geven dat je geen interesse heb en je wordt netjes met rust gelaten.

Over hygiëne is hier al veel geschreven. Je merkt waarschijnlijk wel dat de meeningen verdeeld zijn.
Ik vind Thermo's niet onhygiënies.
Alleen het stoombad kan inderdaad wat minder schoon zijn. Dat is ook een ruimte waar ik zelf niet in ga. Niet alleen vanwege de hygiëne, maar ook omdat ik niet van dat benauwde hou.
Oke, je kan wel eens een privecabine aantreffen waar het minder schoon is, maar er zijn er zo veel dat dat voor mij geen probleem is.

Je vraagt of iemand kan inschatten hoe zo'n ervaring zal zijn daar.
Eigenlijk stelt het niet veel voor.
Je betaald en krijgt een sleutel van een locker. Kleed je uit, handdoek om en naar binnen.
Ik ga dan meestal eerst ff aan de bar zitten. Vaak heb je daar al aanspraak. Daarna lekker de sauna in of in het bubbelbad. Je zal dan merken dat de rest van zelf komt. Meestal hoef ik niet zelf contact te zoeken, maar zoeken anderen dat met mij. Zit daar iemand bij waarmee ik verder wil, dan zoeken we een privecabine op.

Ik zou wel in het weekend gaan, dan is het wat drukker en gezelliger. Probeer het gewoon eens. Je hebt hoogstens de kans dat je het niks vind en 14 euro ( je bent nog geen 26, dus voor jou is het goedkoper )kwijt bent.
gozah
Newbie
Newbie

Berichtdoor gaysaunasnl » 01 okt 2010 00:42

Hallo,

Is iedereen geìntereseerd in gaysauna´s? Mooi want ik heb ze net allemaal gedocumenteerd op mijn website. Kijk maar eens naar www.gaysaunas.nl.
Ook heb ik er wat verhalen op staan hoe het er aan toe gaat. Op termijn zelfs wat filmpjes met handleidingen... Schrijf je in op de nieuwsbrief, dan kan ik op de hoogte houden.

Eventueel ga ik gezellig een keer met je mee.
wanna date?
gaysaunasnl
Aftastend
Aftastend

Vorige

Keer terug naar Gay Forum - Uitgaan