Het is nu 08 feb 2012 20:18

Geloof je in God / Allah / Jahweh?

Alles wat met Homoseksualiteit en religie te maken heeft.

Berichtdoor Luc » 24 okt 2009 13:19

en zoja, hoe pas je dat in je levensstijl (lees: homo zijn)?
Wat is er mooier dan verliefd zijn?
Luc
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor Aver » 24 okt 2009 15:33

Ik geloof in God, de almachtige vader, de redder.

Hoe ik dit toepas? Ik denk net zoals elke andere katholiek. Ik zie daar niet echt een verschil in tussen een homo of hetero gelovige.
Aver
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor KinKy » 24 okt 2009 16:26

Aver schreef:Ik geloof in God, de almachtige vader, de redder.

Hoe ik dit toepas? Ik denk net zoals elke andere katholiek. Ik zie daar niet echt een verschil in tussen een homo of hetero gelovige.

zeer juist
maak geen onderscheid, en de wereld wordt een stuk vreedzamer
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Richie » 24 okt 2009 16:53

Ja maar wat doe je dan, in het geval van RK, met "gij zult niet naast een man liggen zoals je dat met een vrouw doet"

Ik begrijp dat flower power laat lekker leven gevoel wel onder ons maar het is toch echt niet een geaccepteerd feit.
Richie
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor luco » 24 okt 2009 22:49

Richie schreef:Ja maar wat doe je dan, in het geval van RK, met "gij zult niet naast een man liggen zoals je dat met een vrouw doet"

Ik geloof er niets van dat God dit gezegd zou hebben.
Ik denk eerder dat mensen dit bedacht hebben en het maar in de bijbel gezet hebben. Trouwens, ik vraag mij af of niet heel de bijbel een bedenksel is van mensen.

Mij maak je niet wijs dat er een God is die homo's zou afkeuren, per slot van rekening is hij (of zij) degene die ons gemaakt heeft.

Dus met andere woorden, ik geloof zeker wel in een hogere macht, alleen geloof ik niet in een geloofsovertuiging die homo's afkeurt.
Ik vind dat welk geloofsovertuiging dan ook eens met keiharde bewijzen moet komen dat hun God homo's zou afkeuren. Ik geloof niet dat er ook maar 1 geloof is die dat kan.
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 25 okt 2009 01:07

een verhaal opschrijven kan iedereen
en de rest van je verhaal geloof ik graag!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Aver » 25 okt 2009 22:40

Ik ga er vanuit dat we een vredelievende God hebben. Een God die niet oordeelt maar vergeeft.

Maar het Godsbeeld dat de maatschappij veranderd natuurlijk. In de Middeleeuwen was Hij de man die zou oordelen of je naar de Hemel of Hel zou gaan.
Vandaag de dag is Hij meer en meer de liefdevolle vader die geeft om zijn kinderen.
Aver
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor Diederick » 26 okt 2009 16:28

Luc schreef:en zoja, hoe pas je dat in je levensstijl (lees: homo zijn)?

Niet. Ik geloof in niets wat supernatuurlijk is en ben een antitheist (Christopher Hitchens). Ik geloof niet in een Godheid; en zou er ook niet blij mee zijn als ik dat wel deed. Ik acht spiritualiteit ondergeschikt aan realiteitszin.

Als God zou bestaan, denk ik niet dat hij homo's zou haten, dat zou ten eerste onethisch zijn en ten tweede heeft die kwast ons zelf gemaakt. En dat is niet het enige wat er niet klopt aan God.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Bink » 27 okt 2009 00:31

Juist. God klopt niet en religie nog minder.

1) Religie verheft "geloof" tot zijn centraal thema en meet daar alles aan (!?!?!?!?!?).

2) Op basis daarvan deelt religie de wereld in in "gelovigen" en "ongelovigen". Ik daag iedereen uit om iets meer onethisch, immoreels en amoreels te vinden.

3) Volgens religie kan je alleen door het "juiste" geloof worden gered. Het juiste geloof??????????????? Wat zij voorschrijven of zo? Heb je al eens goed naar de inhoud van hun voorschriften gekeken? Lees Michel Onfray

http://www.metsenschilt.com/info/9789053304587.html

4) Met andere woorden god heeft ons op de wereld gezet om ons te "redden". Begrijpe wie begrijpen kan. Hij wil wel even eerst zijn selectietje uitvoeren. Homo's al vast aan de kant. Een selectietje die hij van in het begin zelf heeft beslist. Zo kan ik het ook. Hoef ik geen god voor te zijn.

5)...

6)...

7)...

8)...

9)...

10)...

En zo kan je uren doorgaan, maar religie is het alleen niet waard. En met spiritualiteit en andere ondeugden komen ze het best niet af, want hoe meer geest, hoe meer beest.

En nu ga ik op het plaatjesforum met mijn lul spelen.
Geen mandekking zonder condoom
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Diederick » 27 okt 2009 11:28

Bink schreef:En nu ga ik op het plaatjesforum met mijn lul spelen.

Okay.

Het is waar wat je zegt, de God hypothese klopt van geen kant maar als daar dan ook nog eens een religie aan vast zit begin ik me toch wel af te vragen hoe mensen kunnen zeggen: "Er is een God." zonder te blozen of weg te kijken. Je reinste prietpraat.

Maar het is natuurlijk dat extra element, religie, die de wereld tot een dergelijk spiritueel zooitje maakt. Anders zouden mensen nooit in zo'n bovennatuurlijk idee stappen. Indoctrinatie.

Dit filmpje legt uitstekend uit wat mijn alternatieve positie is, atheïsme. Duurt een poos, maar is zeker de moeite waard. Niet in het Nederlands, helaas.

Gay websites zoeken doe je met gaylinks.nl

Ik vraag me toch af hoe sommige religieuze figuren zichzelf er toe kunnen zetten om, na alle bewijs in de wereld, heel droog te kunnen zeggen dat ze niet in de Oerknal 'geloven', niet in Evolutie 'geloven' en 'geloven' dat iets waarvan niemand het bestaan kan verifiëren de hele boel uit zijn/haar duim heeft gezogen - en meer van dat soort onzin, zoals de pratende slang in de tuin van Eden en de onbevlekte bevalling, etc. etc.

Ik weet niet hoor, Bink. Maar dit wekt niet echt lustgevoelens op...
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Bink » 28 okt 2009 00:50

Bedankt voor de link.

De Belg Georges Lemaître waarvan sprake in het filmpje, was inderdaad een merkwaardige figuur. Had thomistische filosofie gestudeerd en was een natuurwetenschappelijke sommiteit. Moet goed geweten hebben dat er wat loos was in de kerkleer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Georges_Lema%C3%AEtre
Geen mandekking zonder condoom
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor maestro » 31 okt 2009 00:45

Waarom moet iemand die gelooft zijn geloof altijd toch maar verdedigen? Vind ik zo scheef
maestro
Expert
Expert

Berichtdoor Aver » 31 okt 2009 18:35

Heb je gelijk in.
Aver
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor Mr.X » 02 nov 2009 20:06

maestro schreef:Waarom moet iemand die gelooft zijn geloof altijd toch maar verdedigen? Vind ik zo scheef

Wij tegen zij gevoel (aan weerszijden dus), dat is wat de wereld kapot maakt op het moment
Mr.X
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor KinKy » 02 nov 2009 20:22

alles staat met tolereren----------> accepteren
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Diederick » 05 nov 2009 14:07

maestro schreef:Waarom moet iemand die gelooft zijn geloof altijd toch maar verdedigen? Vind ik zo scheef

argumentum ad ignorantiam Een argument uit onwetendheid, een negatief argument.

Een negatief kan niet bewezen worden, maar om dit te gebruiken als argument is logischerwijs onzin. Zoals de "Flying Teapot" (Russell's Teapot), kan je iedere assumptie maken zolang het tegendeel niet bewezen kan worden.

Daarom ligt de last bij de gelovigen om hun geloof te verklaren.

Het zou gezonder zijn als mensen zich bewust werden van deze placebo alvorens er in te duiken. Men vergeet de ware aard van religie, de resultaten daarvan kent iedereen. Ook wij homo's hebben ze gekend en kennen ze nog in bepaalde streken van de wereld.
Afbeelding
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Molaris » 04 mei 2010 23:54

Ik geloof in het Goddelijke, maar niet op een Christelijke manier, of iets aanverwants zoals de islam of Joods. Volgens mij is alles een vorm van bewustzijn, en mensen voelen dit ergens wel, dit groot bewustzijn, maar vertalen ieder het in hun eigen religie. Zo heb je er ook die het dus God noemen.

Ik vind religies met een mannelijke God aan de top moeilijk te verteren soms, door de vrouwonvriendelijkheid, of natuurlijk inzake het anti-homo gebeuren: dit is niet waar het Goddelijke voor staat mijn inziens.

Zoals ik reeds eerder schreef elders op het forum, ben ik een Paganist. Maar ook een Kabbalist. Met wat googlen kom je wel wat meer te weten over die stromingen als je zou willen.

Maar kortom: ik krijg een nare bijsmaak bij elke religie die de mens in diens hoedanigheid niet accepteert zoals hij of zij is.

Gr
Mol
Molaris
Newbie
Newbie

Berichtdoor Bromance » 09 jun 2010 22:26

nee.
Bromance
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor kastbewoner » 26 sep 2011 19:00

Ik vind dat iedereen een god is want god is toch een wonder?

en het is een wonder dat wij ademen, eten in leven blijven etc etc dus in mijn ogen is god energie de energie die ons laat doen.

En geloof zelf is gewoon indoctrinatie als mensen buiten vroeger in de VOC tijd stonden dood te gaan voor de kerk en al die priesters/paters whatever zaten gewoon binnen warm kopje thee en bijbel te lezen.

Oh en ook maak geloof alles kapot want je ziet wel teveel voorbeelden van pedofiele priesters en wat dan ook dat is gewoon eeuwen oude psychologie

Als ik vraag denk 5 minuten niet aan ijsberen loop jij 2 weken lang aan ijsberen te denken.
kastbewoner
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Martin26vdm » 26 sep 2011 20:54

Ikzelf geloof niet. En ik zal er ook nooit een poging tot doen. Ik moet kunnen zien dat het bestaat in plaats van het te lezen uit een boek.

Heb al zo vaak gesprekken gehad met mensen die zeggen waarom ze er in geloven. Ondertussen proberen ze mij er ook echt van te overtuigen. Maar zoals ik al eerder heb gezegd, ik moet het kunnen zien. En dat vertel ik hun dan ook.

Alle respect voor hun, maar nee, niks voor mij.
Martin26vdm
Aftastend
Aftastend

Volgende

Keer terug naar Gay Forum - Religie