Verliefd op mijn beste vriend
48 berichten
• Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Ik ben ook verliefd op een van mijn beste vrienden. Hij heeft een vriendin en is 100% hetero. Het begon ongeveer 3 maanden geleden, toen ik nog in de kast zat. Ben ongeveer 2 maanden geleden uit de kast gekomen. Ik kon echt nergens anders meer aan denken en heb echt heel veel zitten huilen. Als ik naar school ging ging het opzich wel, maar verder moest ik voortdurend proberen niet te huilen.
Ik weet niet of ik nu nog steeds verliefd op hem ben. Ik heb hem de laatste tijd erg weinig gezien en ik heb hem ook genegeert. Maar daar werd ik alleen maar verdrietiger van. Nu heb ik echt alleen maar oppervlakkig contact met hem en als hij iets vraagt geef ik gewoon antwoord, maar ik ga niet uit mezelf dingen tegen hem vertellen (wat ik vroeger dus wel veel deed). Hij is echt superknap... En oliedom... Vandaar dat hij waarschijnlijk niets in de gaten heeft. En als hij het in de gaten krijgt en vraagt wat er is, wimpel ik 'm zo makkelijk af omdat ie zo dom is. Misschien wel een voordeel.
Ik ben nu op vakantie en heb hem al een tijd niet gezien... De verliefdheid lijkt minder te zijn geworden. Maar ik juich niet te vroeg want als ik hem weer zie kan de depressie weer helemaal opnieuw beginnen... Ik ga het hem niet vertellen. Althans, nog niet... Ik wil niet dat we een rare vriendschap krijgen omdat hij denk ik niet zal begrijpen hoe moeilijk het voor mij is (hij kan iedereen krijgen die hij wil). En ik zou het ook raar vinden als zijn vriendin erachter zou komen. Misschien zeg ik het wel ooit als de verliefdheid helemaal over is. Maar ik denk dat ik het gewoon niet zeg. Ik zie het voordeel er niet van in.
Waar word je nu eigenlijk verliefd op? Hij heeft niet zo'n geweldig innerlijk en hij is egt zo dom... Als ik later een vriend heb zoek ik wel iemand die nog een beetje slim is. Gaat verliefdheid dan alleen om uiterlijk? Ik heb er ook lang over nagedacht of het liefde of lust was. Ik denk toch liefde, omdat ik me echt diep ongelukkig bij voel en er een raar gevoel bij krijg. Pff ik hoop dat het snel over is of dat ik snel een vriendje krijg, want dit is egt nie leuk
Ik weet niet of ik nu nog steeds verliefd op hem ben. Ik heb hem de laatste tijd erg weinig gezien en ik heb hem ook genegeert. Maar daar werd ik alleen maar verdrietiger van. Nu heb ik echt alleen maar oppervlakkig contact met hem en als hij iets vraagt geef ik gewoon antwoord, maar ik ga niet uit mezelf dingen tegen hem vertellen (wat ik vroeger dus wel veel deed). Hij is echt superknap... En oliedom... Vandaar dat hij waarschijnlijk niets in de gaten heeft. En als hij het in de gaten krijgt en vraagt wat er is, wimpel ik 'm zo makkelijk af omdat ie zo dom is. Misschien wel een voordeel.
Ik ben nu op vakantie en heb hem al een tijd niet gezien... De verliefdheid lijkt minder te zijn geworden. Maar ik juich niet te vroeg want als ik hem weer zie kan de depressie weer helemaal opnieuw beginnen... Ik ga het hem niet vertellen. Althans, nog niet... Ik wil niet dat we een rare vriendschap krijgen omdat hij denk ik niet zal begrijpen hoe moeilijk het voor mij is (hij kan iedereen krijgen die hij wil). En ik zou het ook raar vinden als zijn vriendin erachter zou komen. Misschien zeg ik het wel ooit als de verliefdheid helemaal over is. Maar ik denk dat ik het gewoon niet zeg. Ik zie het voordeel er niet van in.
Waar word je nu eigenlijk verliefd op? Hij heeft niet zo'n geweldig innerlijk en hij is egt zo dom... Als ik later een vriend heb zoek ik wel iemand die nog een beetje slim is. Gaat verliefdheid dan alleen om uiterlijk? Ik heb er ook lang over nagedacht of het liefde of lust was. Ik denk toch liefde, omdat ik me echt diep ongelukkig bij voel en er een raar gevoel bij krijg. Pff ik hoop dat het snel over is of dat ik snel een vriendje krijg, want dit is egt nie leuk
- jantje19
- Aftastend

Toevallig is me afgelopen vrijdag iets dergelijks overkomen. Een klasgenoot van de opleiding waar ik juni dit jaar voor ben geslaagd, kwam ik tegen op de verjaardag van een vriend (en ook klasgenoot) van me. Het is een knappe jongen, maar ik had er nooit echt goede vriendschap mee gesloten omdat hij bij de 90% van mijn klas hoorde die compleet imbeciel was en geen fatsoenlijk woord kon uitbrengen. Zij waren destijds ook de enige mensen van wie ik mijn geaardheid geheim wilde houden, tot zekere hoogte. Dat had vast tot escalatie geleid... maar goed, hij reed me naar huis (op zijn aanbieden) en daar aangekomen kwam hij snel tot de conclusie dat ik homo was. Er lag een gay magazine open en bloot op tafel en mijn bureaubladachtergrond is natuurlijk ook een hunk - los van andere subtiele hints. Hij vroeg me er naar en ik gaf gewoon antwoord, uiteindelijk bleek hij wel benieuwd naar hoe dat nou is, met een man.
Dat hoeft een blonde jongen me geen twee keer te vragen.
Hij had tot voor kort wel een vriendin, en was er behoorlijk serieus mee (naar ouders toe enzo...).
Maar goed, ik mag die jongen ook best wel, waarschijnlijk vooral om z'n uiterlijk maar op de een of andere manier ga je ook meer van mensen pikken als ze aantrekkelijk zijn. Toen ik jonger was (14-16, zoiets) lag ik ook regelmatig in zwijm van iemand die ik tegen was gekomen, of was ik hopeloos aan het doen over een bekend persoon, zoals Ryan Phillippe of Justin Timberlake. Dit is gewoon lust, denk ik. Ik bedoel, ik ken die mensen verder niet, en zoals je zelf ook zegt, het is geen aardige jongen (als ik dat zo mag vertalen uit "niet zo'n geweldig innerlijk") en 100% hetero (<- wat dus niet zoveel zegt).
De vibes zijn er gewoon en je wilt bij hem zijn, dat zou je verliefdheid kunnen noemen, maar ik begrijp dat je geen relatie met hem wilt? Zou ik ook niet zien zitten hoor, een beetje oppervlakkig mag wel, maar "dom" en geen goed innerlijk zijn toch woorden waar ik op afknap. Uiteraard hoef je geen serieuze relatie te beginnen, misschien is hij ook wel te porren voor een avontuurtje.
Dan ben jij misschien van je kriebels af en kun je weer andere prooi achtervolgen.
Hij had tot voor kort wel een vriendin, en was er behoorlijk serieus mee (naar ouders toe enzo...).
Maar goed, ik mag die jongen ook best wel, waarschijnlijk vooral om z'n uiterlijk maar op de een of andere manier ga je ook meer van mensen pikken als ze aantrekkelijk zijn. Toen ik jonger was (14-16, zoiets) lag ik ook regelmatig in zwijm van iemand die ik tegen was gekomen, of was ik hopeloos aan het doen over een bekend persoon, zoals Ryan Phillippe of Justin Timberlake. Dit is gewoon lust, denk ik. Ik bedoel, ik ken die mensen verder niet, en zoals je zelf ook zegt, het is geen aardige jongen (als ik dat zo mag vertalen uit "niet zo'n geweldig innerlijk") en 100% hetero (<- wat dus niet zoveel zegt).
De vibes zijn er gewoon en je wilt bij hem zijn, dat zou je verliefdheid kunnen noemen, maar ik begrijp dat je geen relatie met hem wilt? Zou ik ook niet zien zitten hoor, een beetje oppervlakkig mag wel, maar "dom" en geen goed innerlijk zijn toch woorden waar ik op afknap. Uiteraard hoef je geen serieuze relatie te beginnen, misschien is hij ook wel te porren voor een avontuurtje.
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

Diederick schreef:Toevallig is me afgelopen vrijdag iets dergelijks overkomen. Een klasgenoot van de opleiding waar ik juni dit jaar voor ben geslaagd, kwam ik tegen op de verjaardag van een vriend (en ook klasgenoot) van me. Het is een knappe jongen, maar ik had er nooit echt goede vriendschap mee gesloten omdat hij bij de 90% van mijn klas hoorde die compleet imbeciel was en geen fatsoenlijk woord kon uitbrengen. Zij waren destijds ook de enige mensen van wie ik mijn geaardheid geheim wilde houden, tot zekere hoogte. Dat had vast tot escalatie geleid... maar goed, hij reed me naar huis (op zijn aanbieden) en daar aangekomen kwam hij snel tot de conclusie dat ik homo was. Er lag een gay magazine open en bloot op tafel en mijn bureaubladachtergrond is natuurlijk ook een hunk - los van andere subtiele hints. Hij vroeg me er naar en ik gaf gewoon antwoord, uiteindelijk bleek hij wel benieuwd naar hoe dat nou is, met een man.
De vibes zijn er gewoon en je wilt bij hem zijn, dat zou je verliefdheid kunnen noemen, maar ik begrijp dat je geen relatie met hem wilt? Zou ik ook niet zien zitten hoor, een beetje oppervlakkig mag wel, maar "dom" en geen goed innerlijk zijn toch woorden waar ik op afknap. Uiteraard hoef je geen serieuze relatie te beginnen, misschien is hij ook wel te porren voor een avontuurtje.Dan ben jij misschien van je kriebels af en kun je weer andere prooi achtervolgen.
Misschien heb ik mezelf wat overdreven... Hij is niet echt superdom, maar hij is gewoon niet de slimste en ziet bepaalde dingen niet in. Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik zeg dat hij niet zo'n geweldig innerlijk heeft, want eigenlijk is hij heel aardig. Ik denk dat ik probeer negatieve dingen over hem te verzinnen zodat ik niet meer verliefd op hem ben. Het doet me ook goed om over hem te roddelen, niet omdat ik lullig wil zijn maar omdat ik hoop dat de verliefdheid hiermee weggaat. We waren verder goeie vrienden... Maar nu niet meer omdat ik niet normaal tegen hem kan doen. Ik weet het ook allemaal niet...
Ik ben er echt niet van om fan van iemand te zijn, of als iemand ineens heel veel aandacht krijgt ga ik er niet ineens bij staan ofzo.... Ik wil niet 1 van veel zijn, ik wil gewoon mezelf zijn. En omdat hij zoveel aandacht krijgt van meisjes, vind ik het dom van mezelf dat ik verliefd op hem ben. Ik wil helemaal niet verliefd op hem zijn!
Als ik nu weer afstandelijk tegen hem ga doen zal onze vriendschap nog minder worden. Eigenlijk vind ik dit jammer, maar ik weet dat het wel weer goed zal komen over een tijdje. Ik dacht altijd dat als je lang ruzie had met een vriend dat je vriendschap dan blijvende schade opliep, maar dat is niet zo. Na een tijd ben je het weer vergeten en kun je weer gewoon vrienden zijn, net zoals eerst.
Ik weet wel bijna zeker dat het verliefdheid is, want van alleen lust kan ik niet zo depressief worden. Een relatie met hem zou ik echt zo graag willen, maar ik weet dat dat gewoon niet kan. Misschien vind je sommige dingen tegenstrijdig die ik hier typ maarja... ik weet het ook allemaal niet meer. Pff, ik hoop echt dat als ik hem zie ik niet weer dat kutgevoel krijg, want ik heb er nu echt genoeg van.
- jantje19
- Aftastend

In dat geval zou ik eens bij jezelf nagaan of je echt geen relatie met hem wilt, of in ieder geval "niet verliefd op hem wil[t] zijn". Wat maakt het uit dat hij veel aandacht van meisjes krijgt? Als hij homo is, of bi, dan heb je gewoon alle recht om een slaatje uit hem te slaan.
Gewoon eens proberen. Subtiele hints, vriendjes worden, etc. Als 'ie wil, merk je dat vanzelf.
Gewoon eens proberen. Subtiele hints, vriendjes worden, etc. Als 'ie wil, merk je dat vanzelf.
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

Diederick schreef:In dat geval zou ik eens bij jezelf nagaan of je echt geen relatie met hem wilt, of in ieder geval "niet verliefd op hem wil[t] zijn". Wat maakt het uit dat hij veel aandacht van meisjes krijgt? Als hij homo is, of bi, dan heb je gewoon alle recht om een slaatje uit hem te slaan.
Ik wil echt niet verliefd op hem zijn... maar ben het wel. Ik weet ook zeker dat hij hetero is dus het heeft geen zin om iets te proberen...
- jantje19
- Aftastend

Ik heb een vergelijkbare situatie.
Het verschil is: we zijn allebei homo.
Jouw situatie is veel en veel minder gunstig, maar hoe moeilijk het ook klinkt: praat erover. Probeer met z'n tweeën naar een oplossing te komen, dan ben je er veel sneller overheen dan dat je niks doet en probeert hem te vergeten (wat zo nóóit zal lukken!!).
Succes, en onthoud: een vriend is geen goede vriend als hij hierover niet kan praten.
x Mcd
3zagreb18jerome20216263fantastischbont48oratierwgzrdomino51010416f11maaspoortboulevardofdreams GEFELICITEERD: http://pro.corbis.com/Enlargement/Enlar ... ler=search
Het verschil is: we zijn allebei homo.
Jouw situatie is veel en veel minder gunstig, maar hoe moeilijk het ook klinkt: praat erover. Probeer met z'n tweeën naar een oplossing te komen, dan ben je er veel sneller overheen dan dat je niks doet en probeert hem te vergeten (wat zo nóóit zal lukken!!).
Succes, en onthoud: een vriend is geen goede vriend als hij hierover niet kan praten.
x Mcd
3zagreb18jerome20216263fantastischbont48oratierwgzrdomino51010416f11maaspoortboulevardofdreams GEFELICITEERD: http://pro.corbis.com/Enlargement/Enlar ... ler=search
- mcd
- Newbie

hey
ben pas sinds een week uit de kast maar weet al langer dat ik verliefd ben op mijn beste vriend. weet nie of hij homo is maar hij vond het geen probleem dat ik op jongens val, en zover ik weet heeft hij de afgelopen jaren geen vriendin gehad. is er een kans dat hij ook homo is.
ben pas sinds een week uit de kast maar weet al langer dat ik verliefd ben op mijn beste vriend. weet nie of hij homo is maar hij vond het geen probleem dat ik op jongens val, en zover ik weet heeft hij de afgelopen jaren geen vriendin gehad. is er een kans dat hij ook homo is.
- GAYMER
- Newbie

Keer terug naar Gay Forum - Liefde