Rijkswaterstaat pakt homo-ontmoetingsplek bij Bunschoten aan
12 berichten
• Pagina 1 van 1
De geschiedenis herhaalt zich....
13-06-2007
Rijkswaterstaat (RWS) wil op termijn maatregelen gaan treffen tegen een homo-ontmoetingsplek bij een carpoolplaats in de buurt van Bunschoten.
De baan kwam een tijd geleden in het nieuws nadat een Bunschotense wethouder (foto) bekend maakte dat hij buurgemeente Amersfoort al had gevraagd om in te grijpen omdat er dagelijks veel kinderen langs de carpoolplaats zouden fietsen die de bezoekende homo’s misschien ‘op heterdaad’ zouden kunnen betrappen.
RWS pakt de handschoen nu dus op, in overleg met de gemeente Amersfoort.
Bestemmingsplan
De gemeente Amersfoort heeft komende week al een overleg gepland met RWS, die formeel de eigenaar van de carpoolplaats is, over de precieze aanpak. De gemeente doet dat, zo werd bekend, als direct gevolg van de klachten van de Bunschotense ChristenUnie-wethouder Willem Heinen.
Volgens een woordvoerder wil RWS graag helpen om de problemen op te lossen. Omdat het huidige bestemmingsplan te weinig maatregelen toestaat -zo is bijvoorbeeld bomenkap verboden- moet er eerst gesproken worden met de gemeente Amersfoort omdat die over het aanpassen van het bestemmingsplan van het stuk grond gaat.
Snoeien
“We willen het niet hapsnap aanpakken. We kunnen natuurlijk wel radicaal snoeien en de struiken heel laag houden. Maar we kijken graag meteen verder: hier en daar zouden bomen weg kunnen, de verlichting kan aangepast en we zouden meer voorzieningen kunnen plaatsen, zodat meer mensen de carpoolplaats bezoeken”, aldus de woordvoerder. RWS verwacht in ieder geval wel dat de maatregelen effect zullen hebben. De woordvoerder: “Vorig jaar klaagden mensen in Maartensdijk over een ontmoetingsplaats, dicht bij hun huis. Toen hebben we de begroeiing daar heel kort gesnoeid. Dat hielp daar ook.”
bron: http://www.gay.nl/article/10268//Homopl ... aangepakt_
13-06-2007
Rijkswaterstaat (RWS) wil op termijn maatregelen gaan treffen tegen een homo-ontmoetingsplek bij een carpoolplaats in de buurt van Bunschoten.
De baan kwam een tijd geleden in het nieuws nadat een Bunschotense wethouder (foto) bekend maakte dat hij buurgemeente Amersfoort al had gevraagd om in te grijpen omdat er dagelijks veel kinderen langs de carpoolplaats zouden fietsen die de bezoekende homo’s misschien ‘op heterdaad’ zouden kunnen betrappen.
RWS pakt de handschoen nu dus op, in overleg met de gemeente Amersfoort.
Bestemmingsplan
De gemeente Amersfoort heeft komende week al een overleg gepland met RWS, die formeel de eigenaar van de carpoolplaats is, over de precieze aanpak. De gemeente doet dat, zo werd bekend, als direct gevolg van de klachten van de Bunschotense ChristenUnie-wethouder Willem Heinen.
Volgens een woordvoerder wil RWS graag helpen om de problemen op te lossen. Omdat het huidige bestemmingsplan te weinig maatregelen toestaat -zo is bijvoorbeeld bomenkap verboden- moet er eerst gesproken worden met de gemeente Amersfoort omdat die over het aanpassen van het bestemmingsplan van het stuk grond gaat.
Snoeien
“We willen het niet hapsnap aanpakken. We kunnen natuurlijk wel radicaal snoeien en de struiken heel laag houden. Maar we kijken graag meteen verder: hier en daar zouden bomen weg kunnen, de verlichting kan aangepast en we zouden meer voorzieningen kunnen plaatsen, zodat meer mensen de carpoolplaats bezoeken”, aldus de woordvoerder. RWS verwacht in ieder geval wel dat de maatregelen effect zullen hebben. De woordvoerder: “Vorig jaar klaagden mensen in Maartensdijk over een ontmoetingsplaats, dicht bij hun huis. Toen hebben we de begroeiing daar heel kort gesnoeid. Dat hielp daar ook.”
bron: http://www.gay.nl/article/10268//Homopl ... aangepakt_
Rik, beheerder van banenoverzicht.net
-

banenoverzicht - Ontdekkend

Een anonieme reaktie via de website van het banenoverzicht:
Op de kabelkrant in amersfoort stond een artikel over de "overlast" die de scholieren zouden hebben die van bunschoten naar school in amersfoort fietsen. dit volgens het (zwaar christelijke) gemeente bestuur van bunschoten?! rijkswaterstaat gaat vanaf a.s donderdag i.s.m. met de politie extra controleren en het waarschijnlijk ontmoedigen, mijnsinziens hebben degene die over het fietspad rijden het vaak niet eens door!!! maar goed waarschijnlijk is het hier dus ook binnenkort afgelopen. dit is weer zo'n typische reactie van een zwaar christelijk gemeente bestuur, omdat dit soort ontmoetingsplaatsen totaal niet in hun wereld passen, en zoeken en vinden ze wel een reden om het te ontmoedigen c.q. te verbieden. erg jammer maar ja het verplaatst zich alleen maar op deze manier...... wees dus gewaarschuwd, rijkswaterstaat heeft maatregelen aangekondigd.
Op de kabelkrant in amersfoort stond een artikel over de "overlast" die de scholieren zouden hebben die van bunschoten naar school in amersfoort fietsen. dit volgens het (zwaar christelijke) gemeente bestuur van bunschoten?! rijkswaterstaat gaat vanaf a.s donderdag i.s.m. met de politie extra controleren en het waarschijnlijk ontmoedigen, mijnsinziens hebben degene die over het fietspad rijden het vaak niet eens door!!! maar goed waarschijnlijk is het hier dus ook binnenkort afgelopen. dit is weer zo'n typische reactie van een zwaar christelijk gemeente bestuur, omdat dit soort ontmoetingsplaatsen totaal niet in hun wereld passen, en zoeken en vinden ze wel een reden om het te ontmoedigen c.q. te verbieden. erg jammer maar ja het verplaatst zich alleen maar op deze manier...... wees dus gewaarschuwd, rijkswaterstaat heeft maatregelen aangekondigd.
Rik, beheerder van banenoverzicht.net
-

banenoverzicht - Ontdekkend

Bij deze wil ik even reageren op het totaal onzinnige argument hierboven. Ophouden met zeuren over wel of niet christelijk! Daar heeft het NIETS mee te maken. Rijkswaterstaat heeft langs de A1 gesnoeid waardoor het juist op de carpoolstrook bij Bunschoten zo druk is, langs de A28 gekortwiekt, waardoor dat probleem zich naar het Zwolse bos heeft verplaatst, de Bosberg op de A27 gesloten waardoor die problemen zich naar het tegenovergelegen Esso-station en Maartensdijk én Bunschoten hebben verplaatst, kortom: ALLERLEI gemeenten en mensen protesteren tegen deze plekken. Amsterdam plaatst toch ook runderen op de Nieuwe Meer om homootje te pesten? In Rotterdam heeft de hondenclub zitten zeiken dat de overlast bij recreatieterrein De Ruyven niet te harden is. De Rooyen langs de A2 bij Hedel/Kerkdriel gaat volgend jaar waarschijnlijk dicht als de boel daar wordt verbouwd.
Rijkswaterstaat heeft eind 2004 al aangekondigd meer plekken te gaan sluiten/snoeien/veranderen. Bovendien zijn er tal van gemeenten in het hele land die er alles aan gelegen is om de overlast door cruisende mannen terug te dringen. Je lost het probleem er echter niet mee op, omdat er altijd ergens anders weer een nieuwe plek ontstaat.
Maar misschien moet iedereen die daar komt ook eens naar zichzelf kijken. Het is op die plekken meestal een zwijnenstal van zakdoeken en condooms en het gebeurt te vaak dat nietsvermoedende kampeerders/bezoekers/plasjeplegers out of the blue geconfronteerd worden met copulerende heren. Daar zit men dus niet op te wachten, EN TERECHT! Zeker niet als je daar een huis in de buurt hebt, en er struinen constant geile kerels door je achtertuin.
Rijkswaterstaat heeft eind 2004 al aangekondigd meer plekken te gaan sluiten/snoeien/veranderen. Bovendien zijn er tal van gemeenten in het hele land die er alles aan gelegen is om de overlast door cruisende mannen terug te dringen. Je lost het probleem er echter niet mee op, omdat er altijd ergens anders weer een nieuwe plek ontstaat.
Maar misschien moet iedereen die daar komt ook eens naar zichzelf kijken. Het is op die plekken meestal een zwijnenstal van zakdoeken en condooms en het gebeurt te vaak dat nietsvermoedende kampeerders/bezoekers/plasjeplegers out of the blue geconfronteerd worden met copulerende heren. Daar zit men dus niet op te wachten, EN TERECHT! Zeker niet als je daar een huis in de buurt hebt, en er struinen constant geile kerels door je achtertuin.
-

bartjebarneveld - Expert

Ik wilde even reageren op bartjebarneveld.......Het is dus wel zo dat het christelijke er alles mee te maken heeft. Ik heb de afgelopen twee jaar alle gemeenten waar ontmoetingplekken waren bekeken en nagevraagd hoe dat nu kwam dat deze ontmoetingsplaatsen weggevaagd werden door de lokale overheid. De meeste ontmoetingsplaatsen zijn van de lokale overheid en heel veel van Rijkswaterstaat. Als de lokale overheid er geen raad mee weet vragen ze het wel aan RW. Feit is wel dat de meeste verdwenen ontmoetingsplekken CDA bolwerken waren en nog zijn.
Het KULexcuus als zouden kinderen het kunnen zien in Bunschoten is je reinste onzin. En als ze wat zouden zien is het alleen maar dat er iemand de bosstrook in loopt. Vanaf die afstand kan het een man of een vrouw zijn. Zo ver weg is het. Van zichtbare sex is helemaal geen sprake.
Dus bartjebarneveld, niet zo overdrijven en iedereen gewoon in zijn waarde laten. Leven en laten leven.
Het KULexcuus als zouden kinderen het kunnen zien in Bunschoten is je reinste onzin. En als ze wat zouden zien is het alleen maar dat er iemand de bosstrook in loopt. Vanaf die afstand kan het een man of een vrouw zijn. Zo ver weg is het. Van zichtbare sex is helemaal geen sprake.
Dus bartjebarneveld, niet zo overdrijven en iedereen gewoon in zijn waarde laten. Leven en laten leven.
- ikbenookzo
- Aftastend

En inderdaad. Ik geef wat de vervuiling betreft bartjebarneveld helemaal gelijk. Het is een bende van tissues, condooms, sigarettenverpakkingen etc etc. En dat hoeft niet. Op de meeste plaatsen staan of hangen vuilnisbakken. Zoniet, inpakken en gooi het weg bij een volgende vuilnisbak. Het is allemaal zo eenvoudig.
Tot slot wat de hondenclub Rotterdam betreft: Wat moet een hondenclub uit Rotterdam bij een stukje groen in Pijnacker doen vraag ik me af. Het is geen veroordeling, vraag me alleen af....wat doen ze daar. En sinds wanneer zijn die daar? Is dat een club dat wandelt met de honden? Worden de honden daar getraint?...zoja...daar moet je een vergunning voor hebben. Deze hondenclub is er in mijn beleving voor andere doeleinden. Maar daar kom ik ook nog wel achter. Ik houdt jullie op de hoogte. En bartjebarneveld......het is niet om naar te doen tegen jou of wie dan ook.......maar we moeten er toch met z'n allen uit kunnen komen? Toch??
Tot slot wat de hondenclub Rotterdam betreft: Wat moet een hondenclub uit Rotterdam bij een stukje groen in Pijnacker doen vraag ik me af. Het is geen veroordeling, vraag me alleen af....wat doen ze daar. En sinds wanneer zijn die daar? Is dat een club dat wandelt met de honden? Worden de honden daar getraint?...zoja...daar moet je een vergunning voor hebben. Deze hondenclub is er in mijn beleving voor andere doeleinden. Maar daar kom ik ook nog wel achter. Ik houdt jullie op de hoogte. En bartjebarneveld......het is niet om naar te doen tegen jou of wie dan ook.......maar we moeten er toch met z'n allen uit kunnen komen? Toch??
- ikbenookzo
- Aftastend

Die rode mazda is er nog steeds, het zijn wel gasten die gek zijn op auto rijden. Anders lijf je me niet tot Zwolle achter me zitten. In zwolle ben ik naar het politie bureau greden.
Ik moet zeggen toen ik parkeerde voor het bureau gingen ze er als een speer vandoor.
Dus heb je het idee dat ze achter je zitten zoek het dichtsbijzijnde politie bureau op en parkeer daar
Geloof me alleen parkeren is al genoeg
Groet johan
Ik moet zeggen toen ik parkeerde voor het bureau gingen ze er als een speer vandoor.
Dus heb je het idee dat ze achter je zitten zoek het dichtsbijzijnde politie bureau op en parkeer daar
Geloof me alleen parkeren is al genoeg
Groet johan
- Johannn
- Newbie

Bah. Dat mensen nog zo achterlijk kunnen zijn maakt me misselijk. En dat geld zowel voor "CDA bolwerken" als voor mensen in "rode mazda's".
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

je zou 't jezelf wat makkelijker maken als je accepteert dat er anders-denkenden zijn
tenslotte wil je zelf ook je eigen gedachtengoed aanhangen ( en daar is helemaal niets mis mee)
tenslotte wil je zelf ook je eigen gedachtengoed aanhangen ( en daar is helemaal niets mis mee)

beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

Maar natuurlijk heb ik het nummerbord genoteerd, en ook doorgegeven.
en de gemmente maar zeuren.Maar kijk eens goed rond en luister eens naar de mensen die daar komen,zo hebben velen een accent, en ik kom vanouds zelf uit Bunschoten dus herken het
gelijk,
en de gemmente maar zeuren.Maar kijk eens goed rond en luister eens naar de mensen die daar komen,zo hebben velen een accent, en ik kom vanouds zelf uit Bunschoten dus herken het
gelijk,
- Johannn
- Newbie

KinKy schreef:je zou 't jezelf wat makkelijker maken als je accepteert dat er anders-denkenden zijn
Ik hou mezelf echt niet voor de gek wat dat betreft, ik ben me meer dan bewust dat er mensen zijn die anders denken dan ikzelf. Iets waar ik in geloof is waarheid. Iets is waar, of iets is niet waar. Dat betekent dat mensen gelijk hebben, of niet.
Mijn "gedachtegoed" kent maar één sluier, en dat is mijn Nihilisme. Daar ben ik bang voor, dus ik hou mezelf voor de gek, ter ontwijken van het Absurde - Existentialisme. Verder sta ik open voor alles, zolang het waar is. In deze kwestie zitten drie van die die zaken: Christendom, Stronttrappers en Homoseksualiteit. Het is vrij simpel, Christendom is inferieur, net als de Stronttrappers van de rode mazda geen zeggenschap verdienen. Met homoseksualiteit is niets mis, dus ziedaar: het mankeert hier aan de "CDA bolwerken" en de "rode mazda". Ik kan het fout hebben, maar laat dat dan zien.
Mijn punt is echter niet dat de boosdoeners slaag moeten krijgen, diep van binnen zie ik dat wel zitten, maar zo werkt het niet. Het punt is dat Rijkswaterstaat het volste recht heeft haar carpoolplaatsen te veranderen om zo de dienstverlening en/of de voorziening te verbeteren. Daar sta ik achter, want als een carpoolplaats niet meer die functie vervult, of daarin wordt belemmerd, doordat homo's het als ontmoetingsplaats gebruiken - is het zaak daar verandering in te brengen. Daarentegen leven we niet in een land waar sociale constructies zomaar van tafel worden geveegd. Homoseksuelen, als iedere andere bevolkingsgroep, hebben recht op hun deel van ons kikkerlandje. Als zij daar ontmoetingsplaatsen voor zien, laat het dan zo zijn. Dat een gemeente dan een CDA overmacht kent, is irrelevant. En dat sommige lieden in een rode mazda zich geen raad weten met homoseksualiteit, is ook van geen belang. Homo's hoor je niet weg te jagen, net als (hang-)jeugd d.m.v. die achterlijke "Mosquitos"; wij zijn een bevolkingsgroep die, net als iedere andere, werkt voor de kost en daar wat voor terug wil. Het feit dat een deel van onze groep ontmoetingsplaatsen behoeft, maakt dat de overheid daar rekening mee moet houden. Rijkswaterstaat heeft mankracht en geld genoeg om deze volkomen realistische factor mee te nemen in hun tasje. En ook CDA gemeentes dienen zich wat volwassener te gedragen; het is al ronduit absurd dat we geen seculier land zijn, maar laten we de uitwerking daarvan wel proberen te beperken.
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

12 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Ontmoetingsplaatsen