Gespreksgroep Filosofie, Theologie, Psychologie
5 berichten
• Pagina 1 van 1
Beste leden van dit Forum,
Zijn er mensen in en rond Amsterdam die bovengemiddeld belangstelling hebben voor theologie, filosofie en psychologie (en die ook niet per se met mensen naar bed moeten
)?
Misschien kunnen we een groep starten die af en toe bij elkaar komt.
Groet.
Zijn er mensen in en rond Amsterdam die bovengemiddeld belangstelling hebben voor theologie, filosofie en psychologie (en die ook niet per se met mensen naar bed moeten
Misschien kunnen we een groep starten die af en toe bij elkaar komt.
Groet.
- filosofie
- Newbie

Wat mij vooral interesseert, is: "Waarom denkt iemand wat hij denkt?". Zou het kunnen dat, indien we niet gepokt en gemazzeld werden in de leef- en denkwereld van onze ouders, de helft van de wereldproblemen zouden kunnen worden opgelost? Nu belasten de ouders hun kinderen met tal van problemen van 1000, 2000 of 4000 jaar terug en ze vinden het nog heel verantwoord en normaal ook. Ik vind dat maar bedenkelijk en totaal onverantwoord. Ik vind het vooral misdadig om onder het voorwendsel van je "erfenis" over te dragen, je kinderen te "beheppen" (het werkwoord staat niet in van Dale; alleen "behept" staat erin) of op te zadelen met alle problemen tot de 50ste, 100ste of 1000ste generatie terug. In het recht is verjaring een essentieel begrip voor zover ik weet. Zouden ze in de erfenisoverdracht van denkwerelden ook eens moeten toepassen ondanks alle pleidooien voor "wij mogen niet vergeten dat...". Wij mogen inderdaad niet vergeten, maar vergeven en er definitief niet meer op terugkomen bestaat ook. Denk maar aan het conflict in het Miden-Oosten.
http://www.israel-palestina.info/
en aan tal van andere conflicten.
http://www.israel-palestina.info/
en aan tal van andere conflicten.
Geen mandekking zonder condoom
-

Bink - Post Lord

Wat mij altijd interesse trekt is psychologie, over het menselijke hersens, en gevoelens, ik zit zelf in de omgeving Rotterdam.
Dus laat even weten wie er nog meer in Rotterdam zit en misschien kunnen we er over praten, mocht je het interessant vinden natrrulijk.
Dus laat even weten wie er nog meer in Rotterdam zit en misschien kunnen we er over praten, mocht je het interessant vinden natrrulijk.
- Danny25
- Newbie

5 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Religie