Het is nu 10 feb 2012 05:45

Ruyven Delft: einde gedoogbeleid?!?!

Alles over gay ontmoetingsplaatsen (banen) en cruising

Berichtdoor banenoverzicht » 06 jun 2007 03:06

Ik kreeg de melding van een bezoeker van Ruyven (bij Delft) dat het gedoogbeleid volledig is komen te vervallen. Dus de politie dreigt nu weer te gaan bekeuren. Hiervan zou in de plaatselijke media ook melding zijn gemaakt. Gaat er nu weer een van de populairste banen van Nederland naar de knoppen???

Wie is recentelijk nog op Ruyven geweest en heeft meer informatie? Alvast bedankt!
Rik, beheerder van banenoverzicht.net
banenoverzicht
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor bartjebarneveld » 06 jun 2007 11:44

Ben er gistermiddag 5 juni nog geweest. Niets van gemerkt en niks aan de hand daar. Kun je wat concreter zijn? Zijn er al mensen op de bon geslingerd, of aangesproken door politie?
bartjebarneveld
Expert
Expert

Berichtdoor banenoverzicht » 19 jun 2007 01:52

Alles wat ik aan info heb gekregen kun je lezen via deze link: http://www.queerzine.com/banen/zoek_res ... ubmit=zoek

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen en die van anderen.
banenoverzicht
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor banenoverzicht » 25 jun 2007 16:51

Iemand die anoniem wil blijven, schreef mij dit:

"In het laatste bericht van juni 2007 wordt gesuggereerd dat de plek achter het benzinestation geen recreatiegebied meer is voor homo's. Dat gebied is recreatiegebied voor iedereen. Homo en hetero. Alleen sommigen weten niet hoe zich "normaal" te gedragen. Als je bij iedere man die voorbij komt je leuter uit je broek hebt hangen vraag je om moeilijkheden.

Dan is er ook nog een klein parkeerplaatsje waar "hetero's" graag hun auto parkeren en de hond uit laten. Dat mag uitteraard. Iedereen mag gebruik maken van de parkeerplaats. Ook hier wordt gesuggereerd dat de gemeente Delft daar de touwtjes in handen heeft. Dat is incorrect. Dat parkeerplaatsje is van de gemeente Pijnacker-Nootdorp, en de burgemeester van die gemeente heeft juist een gedoogbeleid voor die plek in het leven geroepen.

Dus laat je niet van de wijs brengen door de dames en heren in het blauw.

Het parkeerplaatsje is van Pijnacker-Nootdorp en niet van Delft."

Hiermee ga ik er van uit dat er sprake was van loos alarm. Dus gezellig met zijn allen weer naar 't Ruyven!
banenoverzicht
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor KinKy » 25 jun 2007 19:01

wie heeft einde gedoogbeleid geannonceerd?
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 26 jun 2007 11:05

AD vandaag:
homosex buiten

oa; gemeenteraad pijnacker/nootdorp neemt beperkende maatregelen voor gedoogbeleid ruyven
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor mmarc72 » 27 jun 2007 15:43

Ben er vanochtend geweest. zo rond 11.00. het was druk :wink:
het was lekker :D
enne geen politie! 8)

grtz, marc
mmarc72
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor KinKy » 27 jun 2007 18:10

geil beest.........
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor ikbenookzo » 13 jul 2007 11:30

Ik heb een aantal jaren geleden voor aan radio-programma de burgemeester van Pijnacker/Nootdorp mogen interviewen betreffende deze parkeerplaats/bosstrook. Dat gebied trouwens is van bovenvoornoemde gemeente en niet van Delft.
Aanleidign voor het interview was dat deze burgemeester zich openlijk uitsprak voor een gedoogbeleid van de plek Ruyven. m.a.w. Ruyven was vanaf dat moment een gedoogzone voor homosexuale mannen om elkaar te ontmoeten. Er circuleren wekenlang berichten dat deze plek geen gedoogzone meer is en uitlatingen als zouden homo's niet meer welkom zijn. Dat is sowieso discriminatie.

Ik heb vandaag, 13 juli 2007, een telefonisch onderhoudje gehad met de voorlichter van de gemeente Pijnacker/Nootdorp, refererent naar het interview dat ik had met de burgemeester, en die verzekerde mij dat er absoluut geen sprake is van een ontmoedigingsstrategie of het opheffen van het gedoogbeleid. Men vermoed dat dit een particuliere actie is van iemand.
ikbenookzo
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor ikbenookzo » 18 jul 2007 22:53

Ik heb nogmaals gesproken met de gemeente Pijnacker/Nootdorp.
De gemeenteraad, die gewijzigd is van samenstelling en kleur sinds de laatste verkiezingen, heeft de burgemeester recentelijk opdracht gegeven Ruyven te sluiten. Maar de raad was vergeten dat dat gebied van de provincie is en die is daar tegen. Wat Pijnacker/Nootdorp alleen kan doen is ontmoedigen. Helaas ben ik dus nu pas te weten gekomen dat er een ontmoedigingsbeleid zal komen het gebied Ruyven te bezoeken.

Een naam van een bezoeker/bewoner komt steeds naar boven en die zoekt bewust iedere keer de pers en beklaagt zich steen en been over Ruyven en de cruisende mannen. Die stoort zich mateloos daar aan. Maar hij is niet de enige klager. De Raad is ook van kleur veranderd en is nu overwegend christelijk. Moet ik nog meer zeggen?

Het ontmoedigen houdt in dat er niet meer geparkeerd mag worden langs de provinciale weg en er komt een parkeerverbod op het parkeerterreintje tussen zonsondergang en zonsopgang. m.a.w. het avondcruisen is binnenkort voorbij.

De burgemeester, Dhr. Buddenberg treft geen enkele blaam in deze affaire. Die heeft tenslotte dat uit te voeren wat de raad wil, of opstappen.

Helaas is het niet anders mannen, maar dit zijn de feiten zoals die mij vanmiddag verteld zijn door de afdeling voorlichting.
ikbenookzo
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor ikbenookzo » 18 jul 2007 23:01

Tot slot: Ook de gigantische berg rotzooi wat de mannen achterlaten is een doorn in het oog van andere bezoekers.
Dat stukje is toch echt de schuld van de mannen die te beroerd zijn de rotzooi mee te nemen en elders weg te gooien.

Er is onlangs een kleine gemeentelijke delegatie in Ruyven geweest en die heeft e.e.a. bekeken en die zijn zich rot geschrokken van de puinhoop die achtergelaten wordt.
En als dat zo doorgaat mannen gaat dit helemaal de verkeerde kant op.
Dus aub gebruik jullie verstand en benut de uren dat je er wel mag zijn naar behoren. En wat zou het fijn zijn als er een groepje vrijwilligers zou zijn die een groot deel van de rotzooi zou kunnen opruimen. Dat is toch het minste wat we kunnen doen.
ikbenookzo
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor banenoverzicht » 19 jul 2007 01:21

Bedankt voor je onderzoek en uitleg.
En je hebt helemaal gelijk wat betreft de rommel. Dus mannen, ruim je rotzooi op! (tip: neem een klein zakje mee om je afval in te doen, bijvoorbeeld een boterhamzakje of zo'n plastic handschoen die je bij elke benzinepomp kunt meenemen)
banenoverzicht
Ontdekkend
Ontdekkend

Berichtdoor Jack1542 » 19 jul 2007 20:53

Ik vind het ten eerste ten onrechte dat er steeds meer homoontmoetingsplaatsen op de korrel genomen worden.
Waarom mogen wij geen sex in de vrije natuur hebben?
Ik hoor nooit iets over heterostellen,die volgens mij meer
rotzooi achter laten.
De serieuze onder ons ruimen heushun toep wel op,maar
de stiekeme,mogelijk zelfs getrouwd zijnde mannen die
op een avontuurtje uit zijn en hun ook homoseksuele
gevoelens willen beleven verpesten veel voor de oprechte
onder ons ,en daar word niet naar gekeken,we worden op
een hoop gegooid met deze oneerlijke figuren.
Zoek maatje om in samenspraak veel knusse gezellige dingen te ondernemen.
Jack1542
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor ikbenookzo » 20 jul 2007 08:57

Nou nou nou Jack. Inderdaad zijn er veel serieuze mannen bij maar ook zeer velen niet. En dat heeft niets te maken met mannen die getrouwd zijn en een "vluggertje" willen. Iedereen die op dergelijke HOP's komen heeft een eigen verantwoordelijkheid ten aanzien van de omgeving om die zo netjes mogelijk te laten en houden. We hebben het hier over een HOP dat midden in de natuur staat en waar geen stratenveger even de boel netjes komt maken. Dat behoren we zelf te doen. Iedereen, dus ook hetero's laat rotzooi achter en als iedereen het maar laat gebeuren en er niets van zegt....ja.....

Wat betreft jouw opmerking over HOP's die constant op de korrel worden genomen, ligt in mijn beleving aan de veranderde politieke kleur van de regering maar ook van de lokale overheden. Er is geen land in Europa dat haar burgers zo aan het betuttelen is dan in Nederland. HOP's zijn er in Nederland sinds 1875. Ruyven bestaat 25 jaar als HOP. En de huidige regering, vooral de christelijke moraalridders, willen die HOP's allemaal weghebben. Maar dat stuit vanzelfsprekend op veel weerstand van de overheden in de grotere steden zoals Utrecht, Rotterdam, Amsterdam etc etc. De kleinere steden zoals Pijnacker/Nootdorp zijn na de laatste verkiezingen een andere politieke kleur gaan dragen. Was het voorheen VVD/PVDA, is het nu VVD/CU/CDA......je ziet een christelijke meerderheid met alle nadelige gevolgen.

Er zijn ook steden zoals Amsterdam die plekken zoals "de Oeverlanden" hebben aangewezen als officieel ontmoetingsplek. Maar Amsterdam is dan ook al jaren een PVDA bolwerk. Daarmee wil ik niet zeggen dat alles wat dit betreft de PVDA de partij is. Verre van. Maar wat betreft het homobeleid weer wel.

Dus er zijn met alles wel voor en nadelen te noemen. Uiteraard ben ik ook wel eens in RUYVEN geweest ondanks dat ik uit Amsterdam kom en vond/vind het een uiterst plezierige ontspannen plek. Maar als je verder kijkt dan dat is het vreselijk vervuild door???...........Vul maar in.
ikbenookzo
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor pissletje » 31 jul 2007 17:21

Nou, ik had juist het plan om eens op de Ruyven te gaan kijken, is dat nog wel interressant genoeg? Ik bedoel dan wel in de middaguren, of is er dan sowieso niets te doen?
Plassex? Heerlijk!
pissletje
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor ikbenookzo » 02 aug 2007 10:55

Tuurlijk is het altijd interessant. Ze gaan alleen het gedoogbeleid iets aanscherpen ten nadele van de mannelijke bezoekers. Dat hebben we te danken aan klagers van een Rotterdamse hondenclub en een notoire klager uit de buurt die koste wat het kost keer op keer de lokale media opzoekt. En niet zonder succes, helaas.

Er komt dus een parkeerverbod aan beide zijde langs de hele weg vanaf het parkeerplaatsje tot net voorbij het benzinestation. En op het parkeerplaatsje zelve komt een parkeerverbod tussen zonsondergang en zonsopgang. Wanneer e.e.a. gerealiseerd gaat worden is mij niet duidelijk maar over niet al te lange tijd is mijn verwachting.
ikbenookzo
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor pissletje » 02 aug 2007 14:28

Ben gister geweest in de Ruyven, parkeerverbod was nog niet van kracht, verder was er ook niet veel te doen eigenlijk, een 5tal mannen die je niet aan durfden te kijken. Niets gebeurd dus, jammer....
Mss lag het aan het tijdstip? 8uur s'avonds? Is s'middags beter? Of juist later op de avond?
Plassex? Heerlijk!
pissletje
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor ikbenookzo » 03 aug 2007 08:08

Dat antwoord moet ik je schuldig blijven. Ben er niet zo vaak. Kom zelf uit Noord Holland en ga er alleen langs als ik voor mijn werk in de buurt moet zijn. En dat was twee maanden geleden.
Ik weet alleen dat het donderdagavonds laat bezocht word door een hondenclub uit Rotterdam.
ikbenookzo
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor 206BOY » 16 aug 2007 21:01

Het is eigenlijk belachelijk dat het ontmoedigt word, ja okee dat het overdags van belang is dat andere mensen/recreanten er geen last van hebben ,en daar dan op cotroleren ben ik het helemaal mee eens, maar dat er s'avonds en s'nachts een parkeer verbod komt vind ik een belachelijke situatie, welke recreant komt er nu s'nachts!!
Het gaat toch om de overlast overdags zoals ik ook in stukken en artiekels gelezen heb!!!!
Ja inderdaad zoals ik heb vernomen gaat het om een christelijkbeleid in de gemeente ,maar ze vergeten wel dat juist dat soort mensen ( ik wil niet iedereen over een kam scheren) die juist staan te geilen op wat men ziet daar, en ja soms ook met een verekijker op afstand staan te gluren!!
Ik heb ook iemand gesproken die daar met wat mensen overdags op een bankje aan het praten waren met elkaar, en ze toen door politie werden aangesproken en gewaarschuwd zijn (die mensen zaten aleen maar te praten) en werden ook geregistreerd (vraag mij af of dat wel zo maar kan zonder reden,en of je daar over een klacht kan in dienen), kwamen ook twee mannen uit de bosjes maar die werden er niet op aan gesproken, dus welke overlast willen ze dan aan pakken pratende mensen of sexende!?
Dat er veel troep achter gelaten word ben ik ook mee eens ,maar pak niet alleen de cruisende mensen aan ,maar iedereen in het algemeen ,wat dacht je van recreanten die komen BBQen die hun rotzooi niet opruimen zodat je botjes en ander afval tussen de bosjes terug vind of in het gras!
Ook vind ik het wel heel erg raar dat mensen die dan tijdens het PK verbod een bon uitgeschreven krijgen niet die bon gelijk kunnen betalen ,maar die gewoon op de mat ontvangen, hoeveel relatie's willen ze kapot maken dan, juist dit soort plekken zijn van belang voor die gene die vanwege welke reden dan ook niet met hun gevoel of geaardheid naar buiten willen/kunnen treden, maar toch aan hun sex op deze plekken kunnen komen, er zijn genoeg mannen die getrouwd zijn met een vrouw en die met hun gevoel/geaardheid in de knoop zitten, en dat ze toch ook wel van hun vrouwtje houden die ze niet kwijt willen, ook aardig wat mensen die gelovig zijn die van wegen hun geloof hun gevoel moeten uitschakelen omdat het niet kan binnen die geloofsgemeenschap, en mannen mannen relaties waarvan ze niet van elkaar weten dat ze op een ontmoetingsplek komen en ga zo maar door ,willen ze die relatie allemaal kapot maken dan!!!!
Nee je hoeft geen sex frusratie te hebben of dat je niet genoeg sex heb thuis om daar te komen ,belachelijk als mensen zo denken !!!

Dus naar mijns inziens komt het toch uit op DISCRIMINATIE!!!!

Ja ik kom er ook ,ja ik heb een relatie al 23jaar ,ja we weten van alkaar dat wij op ontmoetingsplaatsen komen daar word niet geheimzinnig over gedaan, en nee wij hebben geen sexfrustraties en nee we komen ook niets te kort bij elkaar qua sex,en we zijn nog steeds heel gelukkig met elkaar, dus ik bedoel maar!
206BOY
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor ikbenookzo » 17 aug 2007 08:47

Ik kan je frustraties betreffende Ruyven zeer goed voorstellen. Het hele "probleem" is aangezwengeld door een bewoner die daar dichtbij woont. Ik denk dan met name aan het stukje nieuwbouw wat daar is. Die meneer zoekt keer op keer, en kennelijk met succes, de media op. Dan zijn er ook nog klachten cq opmerkingen gekomen van een Rotterdamse Hondenclub die daar voornamelijk donderdagavonds is. Ik zou zeggen spreek ze er op aan. Deze cruiseplek bestaat reeds 25 jaar en het cruisen was er eerder dan die Hondenclub.

Ik weet niet of jij, of jullie die dit lezen het verhaal kennen van de sluiting van cruiseplek Bosberg. Dat is een groot parkeerterrein van twee lagen en daarachter een heel groot bos/natuurgebied.

Bosberg was, naast de amsterdamse Oeverlanden, de bekendste ontmoetingsplek van Nederland. Langs de A27 Utrecht>Hilversum>Almere. Zeer centraal en makkelijk bereikbaar.
Slechts 1 bewoner uit Hilversumse Rading heeft jaren gevochten om die plek te sluiten. Dus parkeerplaats en bosstrook. En dat is die persoon ook nog gelukt. Hij woonde ver van de bewuste plek maar vond het bos te mooi om vernield te worden door cruisende mannen en de rotzooi die ook daar werd achtergelaten. En ook dit moet weer gezegd worden. Rijkswaterstaat zijn twee weken bezig geweest om de rotzooi op te ruimen. Dus we hebben het ook zelf in de hand. Maar ik probeer alleen maar aan te geven dat 1 persoon dit kan doen. Maar als de liefhebbers van die plek het gewoon maar laten gebeuren blijft dit gewoon doorgaan. Als je mensen weet die daar komen en die kan je mobiliseren om hiertegen in verweer te komen, zou ik dat maar doen alvorens het te laat is.

Zoals je ook gezien hebt heb ik dat bericht van einde ontmoedigingsbeleid geplaatst nadat ik geinformeerd was door de gemeente. Ik vond dat iedereen dat moest weten en probeerde hierdoor ook andere te prikkelen iets te ondernemen naast het feit uiteraard dat ik tegen elke vorm van homotreiteren ben, want zo zie ik het.
ikbenookzo
Aftastend
Aftastend

Volgende

Keer terug naar Gay Forum - Ontmoetingsplaatsen