Orale seks zou kanker kunnen veroorzaken
6 berichten
• Pagina 1 van 1
Hetzelfde virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt, kan via orale seks ook leiden tot kanker van de amandelen. Het Karolinska Institutuut in Stockholm telde een sterke stijging van het aantal gevallen van amandelkanker in het Westen, en zocht naar een oorzaak.
In de regio rond de Zweedse hoofdstad is er zelfs sprake van een verviervoudiging ten opzichte van dertig jaar geleden. Andere vormen van kanker nemen minder snel toe. De onderzoekers schrijven die stijging toe aan de gewijzigde bedgewoontes van de westerlingen.
Kanker aan de amandelen komt vooral door te roken. Maar omdat het aantal rokers daalt, redeneren de Zweden dat er een andere oorzaak moet zijn. Hun rapport verschijnt in het vaktijdschrift International Journal of Cancer.
Baarmoederhals- en amandelkanker wordt veroorzaakt door het Human Papilloma Virus (HPV). Dertig jaar geleden bedroeg het aantal tumors besmet met HPV 23%. Nu is dat 68%.
Wie veel verschillende sekspartners heeft en op jonge leeftijd seksueel actief is, heeft meer kans HPV op te lopen, stelt onderzoekster Tina Dalianis. Positief is wel dat de kans op genezing groter is dan bij andere kwaadaardige tumors.
In de regio rond de Zweedse hoofdstad is er zelfs sprake van een verviervoudiging ten opzichte van dertig jaar geleden. Andere vormen van kanker nemen minder snel toe. De onderzoekers schrijven die stijging toe aan de gewijzigde bedgewoontes van de westerlingen.
Kanker aan de amandelen komt vooral door te roken. Maar omdat het aantal rokers daalt, redeneren de Zweden dat er een andere oorzaak moet zijn. Hun rapport verschijnt in het vaktijdschrift International Journal of Cancer.
Baarmoederhals- en amandelkanker wordt veroorzaakt door het Human Papilloma Virus (HPV). Dertig jaar geleden bedroeg het aantal tumors besmet met HPV 23%. Nu is dat 68%.
Wie veel verschillende sekspartners heeft en op jonge leeftijd seksueel actief is, heeft meer kans HPV op te lopen, stelt onderzoekster Tina Dalianis. Positief is wel dat de kans op genezing groter is dan bij andere kwaadaardige tumors.
-

Vincent - Wegwijs

Zodan schreef:Heb jij nog amandelen dan? Die worden toch al op vroege leeftijd bij het minste geringste verwijderd?
Ik heb ze nog.......ik heb aversie tegen pijpen, dus doe het haast nooit, vindt het vies.....
Menigeen is er boos over als ik dat wijger.
Dus ben als (homo) dan wéér een uitzondering, dat is ook weer een van de redenen dat ik geen vriendje heb.
Ik blijf wel alleen hoor.
-

The - Expert

Zodan schreef:Menigeen? Aan kontakten geen gebrek zo te lezen. 't gaat je voor de wind man.
Ja....maar ik hou echt niet van pijpen en ook niet van neuken.
Sommige maken inderdaad bezwaar als ik wijger te pijpen, of te laten neuken, vooral de getinte personen, die drukken altijd je kop naar beneden, omdat ze willen dat je pijpt, en als ik tegensputter lopen ze weg.
Anderen respecteren mij daarin en die zijn mijn vrienden gebleven.
Maar omdat ik niet neuk en pijp, missen ze altijd iets bij mij, dus een echte relatie komt er nooit van.
Een keer heb ik wel een relatie gehad, maar omdat ik die handelingen niet deed, ging hij het bij anderen het tekort halen dus ging vreemd, liet zich door jan en alleman neuken en ligt dus nu al 10 jaar onder de zoden.
Zo zijn de meeste mooie jongens van mijn generatie gegaan, doodzonde gewoon.
Als al die schoonheden van toen nu nog zouden leven, had ik niks te klagen.
Eerlijk gezegt zijn nu van mijn generatie alléén de niet mooie jongens overgebleven, omdat zij niet zo snel gepakt werden.
Ikzelf liet me nooit pakken dus ik leef ook nog.
Ik hou alléén maar van knuffelen en frotten, trekken, op elkaar rijen, met of zonder sportbroekje, dus eigenlijk "vannillesex", maar dat noemden ze toen "kindersex" dus hadden ze niks aan mij, hoe mooi ik ook was, maar ja ze zijn er ook niet meer.
Behalve degene die destijds betijds een vaste relatie kregen en naar de provincie verhuist zijn die zijn er ook nog, zoals (denkelijk) sommige forumleden die met een vriend in de provincie wonen en niets snappen van de Adamse perikelen, voor een oudere homo.
Ik zit steeds te hopen dat een van die mooie jongens, (nu mannen) van vroeger die allemaal een relatie hebben, het eens uitgaat, en dan mij ontdekt.
Ik hoorde altijd dat ze vroege eigenlijk mij wilden, maar ik blijkbaar onbereikbaar overkwam, (ik was erg verlegen) zij dan maar als 2e keus een ander vriendje genomen hebben, dus als dat nu b.v. na die 20 jaar eens uitgaat, kunnen ze alsnog naar mij toe.
Maar dikwijls valt me op dat die mooie vrije weduwen of ex mannen, dan inmiddels ook alléén maar naar jongeren kijken, omdat ze denken dat het vanwegen hun relatieve aantrekkelijkheid nog kan dus dan zien ze mij nog niet staan, ondanks dat ik van dezelfde leeftijd en net zo aantrekkelijk ben als die mannen.
Ik blijf wel alleen hoor.
-

The - Expert

6 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws