Het is nu 10 feb 2012 23:09

Religie (geloof) is een illusie.

Alles wat met Homoseksualiteit en religie te maken heeft.

Berichtdoor ialink » 23 feb 2006 02:17

[quote="Eric"]Religie (geloof) is een illusie. Een droomwereld van bepaalde mensen, die nooit verwezenlijkt zal worden.
Door indoctrinatie proberen de z.g. religeuzen anderen te overtuigen van hun droomwereld en hun gelijk.
Dat dit zeer gevaarlijk kan zijn, wordt helaas dagelijks bewezen.
Haat, afgunst, geweld, moord, oorlog zijn hierdoor ontstaan en ontstaan nog steeds.[/quote]

Ik spreek jou nog wel mannetje 8) 8)

De koning voor eeuwig is weer teug en het 1000 jarig vrederijk is begonnen

Prij de HEER

ivar
ialink
Newbie
Newbie

Berichtdoor The » 23 feb 2006 03:11

ialink schreef:
Eric schreef:Religie (geloof) is een illusie. Een droomwereld van bepaalde mensen, die nooit verwezenlijkt zal worden.
Door indoctrinatie proberen de z.g. religeuzen anderen te overtuigen van hun droomwereld en hun gelijk.
Dat dit zeer gevaarlijk kan zijn, wordt helaas dagelijks bewezen.
Haat, afgunst, geweld, moord, oorlog zijn hierdoor ontstaan en ontstaan nog steeds.

Ik spreek jou nog wel mannetje 8) 8)

Prij de HEER

ivar

Het 1000 jarig vrederijk is begonnen ? :?

Nou het lijkt nu meer op dat er grote godsdienst-oorlogen gaan uitbreken, vooral tussen de islam en de christenen/joden en ook de humanisten(ongelovigen), zie maar de palasteinen en israel.
Zelfs de moslims onderling, soenieten, enz. voeren oorlog, en steken zelfs elkaars moskee in brand, dus is dat geloof zo ideaal?

De Paus doet er ook al aan mee, door bevolkings-groepen tegen elkaar uit te spelen. ( fundumentalisten tegen gematigden).
Mooie vredige toekomst wordt het, maar niet heus.... :?
Ik blijf wel alleen hoor.
The
Expert
Expert

Berichtdoor ialink » 23 feb 2006 09:40

Psalm 110

1 Van David, een psalm.

De HEER spreekt tot mijn heer:
‘Neem plaats aan mijn rechterhand,
ik maak van je vijanden
een bank voor je voeten.’

2 Uit Sion reikt de HEER u
de scepter van de macht,
u zult heersen over uw vijanden.
3 Uw volk staat klaar op de dag dat u ten strijde trekt.
Op de heilige bergen,
(110:3) Op de heilige bergen – Volgens sommige Hebreeuwse handschriften en oude vertalingen. MT: ‘In heilige pracht’.
uit de schoot van de dageraad,
komt tot u de dauw van uw jeugd.
(110:3) van uw jeugd – Sommige Hebreeuwse handschriften en oude vertalingen lezen: ‘ik heb u verwekt’.

4 De HEER heeft gezworen, en komt op zijn eed niet terug:
‘Je bent priester voor eeuwig,
zoals ook Melchisedek was.’
(110:4) zoals ook Melchisedek was – Ook mogelijk is de vertaling: ‘rechtmatig koning volgens mijn besluit’.

5 De Heer aan uw rechterhand
verplettert koningen op de dag van zijn toorn.
6 Hij berecht de volken,
verplettert hoofden, overal op aarde,
lijken stapelen zich op.
7 Hij drinkt onderweg uit de beek
en dan heft hij zijn hoofd.
ialink
Newbie
Newbie

Berichtdoor Neal » 23 feb 2006 11:42

The, dat dacht ik ook direct toen ik die posting over het "1000-jarig vrederijk" las. Het is juist een Godsdienstoorlog die nu uitbreekt door een paar stomme cartoons. (Gelovigen hebben geen humor, laten we het daar op houden.) Als ze over homo's zo'n cartoontje maken mogen we niks zeggen, maar als het om het geloof gaat is het huis/ de wereld te klein!

Niks geen duizend jarig vrederijk. Dat komt pas als het hele menselijk ras is uitgestorven. En als ze nog even zo doorgaan komen we daar toch aardig dicht bij in de buurt.
Neal
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Gast » 23 feb 2006 12:01

Dit is dus wat de starter van deze topic bedoelt!!!

Religie brengt veel ellende, veelal door dat de mensen die de bijbel hebben geschreven en degene die daarin geloven, kennelijk alleen maar door geweld, bedreiging met geweld enz. enz. hun wil aan anderen willen opleggen.
Gast

Berichtdoor Eric1 » 23 feb 2006 13:49

ialink schreef:Ik spreek jou nog wel mannetje 8) 8)

Prij de HEER

ivar

Moet ik dit zien als een dreigement?
Eric1

Berichtdoor Gast » 23 feb 2006 15:33

nee hoor maar wel een feit
Gast

Berichtdoor Gast » 23 feb 2006 15:37

Prij de HEER!!!
Gast

Berichtdoor ialink » 24 feb 2006 23:21

[quote="Gast"]Dit is dus wat de starter van deze topic bedoelt!!!

Religie brengt veel ellende, veelal door dat de mensen die de bijbel hebben geschreven en degene die daarin geloven, kennelijk alleen maar door geweld, bedreiging met geweld enz. enz. hun wil aan anderen willen opleggen.[/quote]

Het fundamentele punt is dat God gebonden is aan zijn eigen scheppingswetten en de vrijel wil van de mens. Hij had een Zoon (jezus en een dochter (Luciofer) De een ging de goede kant op en de ander de slechte kant. De onderschrijving van vrije wil. God heeft tijd nodig om ziojn plan te ontvouwen maar fase 3 is in werking getrede (De gerschtiogheid van God)

Prij de HEERE in alle eeuwigheden

ivar
ialink
Newbie
Newbie

Berichtdoor Ongelovige » 17 aug 2006 13:06

Een aantal mensen hebben iemand of iets nodig om hun verantwoording van zich af te schuiven, daarom hebben zij voor zichzelf een z.g. godsbeeld geschapen, op wie zij alles kunnen afschuiven.
Je hoort maar al te vaak bij grote rampen zeggen: " Sorry, het is gods wil!"
Of bij overlijden van een persoon waarbij inenting is geweigerd; Sorry. God heeft het zo gewild. Of bij huwelijken waarbij de partners het elkaar zo moeilijk mogelijk maken en elkaar naar het leven staan, durft men te zeggen; Wat God heeft samengevoegd, scheidde de mens niet.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zo lees ik hier reacties waarvan ik denk, hoe is het mogelijk dat iemand zo dom en naief durft te citeren uit een boek dat in lang vervlogen tijden door mensen is samengesteld met allerlei opgetekende onwerkelijke verhalen. Voor mij zijn dat vreselijke sages.
Ik heb respect voor de mensen die hun eigen verantwoordelijkheid durven te nemen en dragen en een bijdrage leveren aan het welzijn van de medemens, zonder zich te beroepen op z.g. hogere machten.
Ik heb beslist geen respect voor de z.g. kerkelijke leiders die hun medemens laten verkommeren in hongersnood en ziekte (denk aan Aids en het pauselijke verbod op condooms). Leiders die haat zaaien t.a.v. homoseksuelen. En dat alles in de naam van hun verzonnen god.
Ongelovige

Berichtdoor Zodan » 17 aug 2006 20:35

Ik ben ook een infidel.Ik geloof dus niets.Maar ik heb wel respect voor die mensen die kracht putten uit dat wat ze hun geloof noemen.Vaak is dat geloof hun diepste overtuiging.Het vervelende is volgens mij dat een heleboel mensen dat respect voor elkaars overtuiging niet kunnen opbrengen.Iedereen wil ook graag iets anders geloven.Dat is verwarrend.Volgens mij moet je het geloof zien als een soort richtlijn volgens welke de mensen zouden moeten leven om het een beetje gezellig te houden.Stuurloze massa's zijn lastig in de hand te houden.Verder kun je je afvragen waarom elke gelovige zo uitziet naar een soort van bestaan na hun dood,het z.g.n. hiernamaals.Een vriendin van mij was na een lang ziekbed stervende.Ze was sterk gelovig maar had geen angst voor de dood omdat ze er van overtuigd was dat ze na haar dood zou verderleven in het gezelschap van vele die ze had gekend en die haar waren voorgegaan.Ik vraag me af of ikzelf,op het moment van mijn einde,ook zo onbevreest en vredig zal zijn.
Zodan
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 17 aug 2006 21:58

ooit in mexico, op een trektocht
op zaterdagavond, nadat de electriciteit uitging, naar een katholieke kerk geweest( ben zelf volgens die leer opgevoed) en daar gezien wat er zich speelde
arm dus op zoek naar houvast
een oud vrouwtje, welke niet aan alle voorwaarden voldeed, mocht achetin plaatsnemen
knielend op de aardewerken vloer
blootvoets zonder kussentje
devote zich richtend tot...............\
hoop voor haar altijd dat er iets is, want haar leven bestond uit bidden
en toegewijd leven, dat straalde ze uit
en achterin kon haar niet boeien
ze was in haar godshuis

heb daar enorm respect vor
voor haar mag 't paradijs opengaan
en beloond worden voor haar opofferingen
zij niet alleen
hetzelfde geld voor moslims en alle anderen dieleven ten trouw aan hun godsdienst
en de regels toepassen zoals al die boeken voorschrijven
met respect voor elkaar
maar alle opofferingen gedaan ten favoure van een kerk om alle schittering in acht te houden
die kerken maken misbruik
daar heb ik geen fudici mee!
ik geloof nog steeds in de oprechtheid
en benader een ieder die mij oprecht tegemoet treedt
geloof of niet........ ik geloof in de mens!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Zodan » 17 aug 2006 22:14

Trektocht??
Zodan
Post Lord
Post Lord

Vorige

Keer terug naar Gay Forum - Religie