Het is nu 24 mei 2012 11:13

sauna

Vertel of lees ervaringen over clubs sauna's cafe's etc. hier

Berichtdoor geipi » 12 nov 2003 18:12

wie kan mij vertellen waar leuke gaysauna's in nederland zijn waar je lekker mag relaxen en sexen greetz
geipi

Berichtdoor Gast » 27 nov 2003 14:56

Ook ik zoek zo'n sauna!
Mijn voorkeur gaat uit naar Eindhoven en omstreken.
Wie oh wie heeft een antwoord??????
Gast

Berichtdoor Pom » 29 nov 2003 10:41

Ik had gisteren de stoute schoenen aan getrokken en bij naar een gaysauna in eindhoven geweest.
Ik voelde me daar niet op m’n gemak: geen rondleiding, geen uitleg hoe een sauna gebruikt wordt, de “spel”regels, 50+-ers, hoe het gebruik van de bar/restaurant. Ik was er na 45 min weer uit.
Bij binnenkomst moest je eerst een gordijn opzij schuiven, meteen links de bar met een medewerker van plm 20 jaar, misschien iets ouder, ik kreeg een sleutel en een handdoek. Dat was het dan. Fijn, waar zijn de kleed ruimtes? Vlak voor me ging een andere bezoeker naar binnen dus volgde ik die. Na het uitkleden geen informatie waar de natte cq droge cabines waren. Ik vond al vrij snel de douches met daarbij een koude dompelbad. Doorlopen naar een volgende ruimte een droge sauna. Recht tegenover een stoomcabine waar het heet aan toe ging. Kerels waren lekker met sex bezig. Een trap naar boven (waar na toe?) bracht me in een ruimte waar een film werd gedraaid. Rechts van de trap was een zogenoemde “darkroom”. Het gebruik hiervan was onduidelijk. Lagen er voorzieningen om mijn zaad op te vangen? Condooms? Mocht ik daar mijn geleende (te kleine) handdoek voor gebruiken? Is er een dakterras? Een zwembad? Meer sauna’s? Dit soort zaken miste ik wel bij het binnen komen. Een soort van rondleiding. Of ik er nog een keer kom? Dat weet ik niet, althans nu niet.
Dus, ben je bekend met sauna’s, je valt op 50+-ers en beregeil, dan is het misschien een bezoekje waard.
Probeer het uit.
:lol:
Pom
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor tijs » 03 dec 2003 13:22

Op onderstaande website staat veel informatie over alle gaysauna's in Nederland:
http://www.saunagids.nl
Klik eerst op Zoek. Je komt dan op een pagina waar je een type sauna selecteert (in dit geval: homosauna); faciliteiten selecteert (sauna) en een provincie. Daarna krijg je een lijst te zien met alle homosauna's in je provincie. Er staat per sauna ook een bezoekersoordeel vermeld. Wanneer je op ' click en geef jou oordeel' klikt, kun je niet alleen zelf invullen wat je van de sauna vindt, maar zie je ook reacties van anderen.

Mijn favoriete sauna is de Blue River in Den Haag. Het is gewoon een luxe schone sauna met alle faciliteiten, een goede keuken en vriendelijk personeel. Er wordt wel gecruised en er zijn boven ook hokjes, maar er hoeft niets, je kunt ook gewoon alleen gaan om een avondje te ontspannen. Het publiek is heel gemengd, veel dertigers dus zeker niet alleen maar 50+-ers.
tijs
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor pepper » 07 dec 2003 14:41

:D Als je nog nooit in een homo sauna bent geweest dan lijkt me het verstandig om er eerst een met een vriend/kennis naar toe te gaan. Als eenmaal een keer in een homo sauna bent geweest dan hebben de meeste sauna's geen verrassingen meer, en voel je je sneller op je gemak.
pepper

Berichtdoor Gast » 21 jan 2004 18:50

jaguar in eindhoven schijnd mooi en goed te zijn
Gast

Berichtdoor Gast » 26 jan 2004 21:53

Anonymous schreef:jaguar in eindhoven schijnd mooi en goed te zijn
gttgtg 8)
Gast

Berichtdoor robbie » 26 jan 2004 21:58

Sauna t'Bolke in Enschede, een aanrader.
Alles is er schoon, de sauna's, stoombaden zijn op goede temperaturen.
voor meer info kijk op
http://www.bolke.nl/newsite/index.php

De leeftijd is gevarieerd, kom er meestal op woensdag gemiddeld 20 bezoekers.
Zondags schijnt de drukste dag te zijn.
robbie

Berichtdoor Gast » 27 jan 2004 05:11

Sauna's zijn een beerput van bacterien! De gehele avond lekker met zijn allen zweten, lekker in het bubbelbad, mmmm...

Velen beweren dat de sauna's goed schoongemaakt worden, maar als het bv op zondag druk is, denk je dan echt dat dat stoomcabinetje bacterie-vrij is??? Vooral omdat er eigenlijk alleen maar sex wordt bedreven.

Om maar over de @rustcabines@ te zwijgen, de scheuren en barsten in de matrassen zijn een haard van bacterien, of wil men nu ook gaan beweren dat elke matras scheurvrij is of dat men die ook desinfecteert???
Echt niet dus he... en wat te denken over de diverse zaadlozingen die in zo'n dag her en der op de grond kwakken, zie jij ze met een zwabber rondlopen? Neen, je mag er lekker met je blote voeten in staan, vaak dat je het niet eens doorhebt en denkt dat het water is...

Maar goed, ze legen wel regelmatig de asbakken en ruimen ook nog eens de lege glazen her en der op! Mmmm, krijg nu alweer zin om te gaan en er lekker nog eens voor rond de 15 euro aan mijn trekken te komen...
Gast

Berichtdoor Steve » 02 maart 2004 00:26

Wow, dat was echt een thread-stopper!
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Gast » 06 maart 2004 07:33

Anonymous schreef:Sauna's zijn een beerput van bacterien! De gehele avond lekker met zijn allen zweten, lekker in het bubbelbad, mmmm...

Velen beweren dat de sauna's goed schoongemaakt worden, maar als het bv op zondag druk is, denk je dan echt dat dat stoomcabinetje bacterie-vrij is??? Vooral omdat er eigenlijk alleen maar sex wordt bedreven.

Niet alleen bacterien, maar ook schimmels. Schimmels kunnen ook heel erg zijn. Helemaal als je het aan je eikel krijgt.

Alles wat niet mooi glad is en goed schoon te maken is is per definitie in een sauna goor. Dat geldt ook vaak voor de bezoekers.
Gast

Berichtdoor Gast » 09 maart 2004 21:16

ach je gaat naar de sauna om te relaxen en te neuken (safe) bacterien gaan dood in de hitte van de sauna en turksstoombad. als je gezond bent dan eeft je lichaan voldoende afweer meganisme. heb je zelf een ontsteking (bacterie groei in je lichaam) dan is het zowiezo af te raden om naar de sauna te gaan omdat door de warmte bacterie goei zal plaatsvinden.

dus verder niet zo zeuren, en geniet van het leven. :x
Gast

Berichtdoor hairychestlover » 31 jan 2005 23:25

Wordt er in die Blue River ook gecruised, of niet?
hairychestlover
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Gast » 24 feb 2005 20:47

Met betrekking tot de sauna Blue River kan ik zeggen, dat daar natuurlijk ook wordt gecruised. Het is echter niet de bedoeling (en daar wordt door de eigenaar streng op toegezien) dat er sex wordt bedreven in de sauna's of de baden.
Elders in het gebouw zijn rustcabines, een darkroom, een videoroom en een rustkamer, waar het heel gezellig kan zijn.
Echt een aanrader!
Gast

Berichtdoor hairychestlover » 26 feb 2005 00:23

En hoe is de leeftijd daar?
hairychestlover
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Gast » 26 feb 2005 13:40

De leeftijd is nogal variabel. Voor zover ik het kan beoordelen is het vanaf ongeveer 25 jaar en ouder.
Omdat de kale toegangsprijs nogal hoog is, vermoed ik, vooral in deze dure tijd, dat veel jongeren dit niet echt meer kunnen opbrengen.
Gast

Berichtdoor hairychestlover » 01 maart 2005 22:50

OK, en wanneer is het druk daar?
hairychestlover
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor barefootboy » 20 apr 2005 20:47

Anonymous schreef:Sauna's zijn een beerput van bacterien! De gehele avond lekker met zijn allen zweten, lekker in het bubbelbad, mmmm...

Om maar over de @rustcabines@ te zwijgen, de scheuren en barsten in de matrassen zijn een haard van bacterien, of wil men nu ook gaan beweren dat elke matras scheurvrij is of dat men die ook desinfecteert???
Echt niet dus he... en wat te denken over de diverse zaadlozingen die in zo'n dag her en der op de grond kwakken, zie jij ze met een zwabber rondlopen? Neen, je mag er lekker met je blote voeten in staan, vaak dat je het niet eens doorhebt en denkt dat het water is...

Maar goed, ze legen wel regelmatig de asbakken en ruimen ook nog eens de lege glazen her en der op! Mmmm, krijg nu alweer zin om te gaan en er lekker nog eens voor rond de 15 euro aan mijn trekken te komen...
barefootboy

Berichtdoor Gast » 20 apr 2005 23:38

Anonymous schreef:ach je gaat naar de sauna om te relaxen en te neuken (safe) bacterien gaan dood in de hitte van de sauna en turksstoombad. als je gezond bent dan eeft je lichaan voldoende afweer meganisme. heb je zelf een ontsteking (bacterie groei in je lichaam) dan is het zowiezo af te raden om naar de sauna te gaan omdat door de warmte bacterie goei zal plaatsvinden.

dus verder niet zo zeuren, en geniet van het leven. :x

Bactierien gaan niet dood door de hitte van een stoomsauna (turksbad). Integendeel, het turksstoombad is de ideale plek om Hepatitus op te lopen..
Gast

Berichtdoor tim27 » 06 jun 2005 22:38

Anonymous schreef:Bactierien gaan niet dood door de hitte van een stoomsauna (turksbad). Integendeel, het turksstoombad is de ideale plek om Hepatitus op te lopen..

En hepatitis is volgens jou een bacterie? Het klinkt alsof je er veel verstand van hebt, maar het is toch echt een virus.
En hoe wilde je hepatitis oplopen in een stoombad? Natuurlijk als je met iemand gaat neuken zonder condoom ofzo. Maar nee... het risico is echt niet hoger in een stoombad dan in de bus :wink:
tim27

Volgende

Keer terug naar Gay Forum - Uitgaan