Overspel! Buitenspel? (poll)
38 berichten
• Pagina 1 van 2 • 1, 2
Stel, je hebt een relatie en woont samen. Je houd zielsveel van je partner en alles is prima.
Maar je hebt naast je partner nog een 2de grote liefde. Een vent die je al 20jr kent en met wie je al die tijd hevig bevriend bent geweest en ook seks mee hebt. Daar geniet je met volle teugen van. Aanvankelijk gebeurde dat stiekem, maar, zoals dat meestal gaat, je partner komt hier achter. Die is niet akkoord en verbied je om nog langer contact te hebben met je andere vriendje. Hij controleert heel sterk en alle gegevens van die lastige vriend moeten worden gewist, zoals telefoon nr. email adressen enz. Voor jou is dit een ramp want, zoals gezegd, je bent ook erg gek op je 2de vriendje en hij op jou. Maar je partner is onverbiddelijk. Hij duld niemand naast zich.
Wat zou je doen in zo'n geval? Ga je je vriendje die je al 20jr kent, vaarwel zeggen? Of blijf je stiekem toch nog met hem in contact met het risico dat je huidige relatie daardoor strand? Graag je keuze toelichten s.v.p.
Maar je hebt naast je partner nog een 2de grote liefde. Een vent die je al 20jr kent en met wie je al die tijd hevig bevriend bent geweest en ook seks mee hebt. Daar geniet je met volle teugen van. Aanvankelijk gebeurde dat stiekem, maar, zoals dat meestal gaat, je partner komt hier achter. Die is niet akkoord en verbied je om nog langer contact te hebben met je andere vriendje. Hij controleert heel sterk en alle gegevens van die lastige vriend moeten worden gewist, zoals telefoon nr. email adressen enz. Voor jou is dit een ramp want, zoals gezegd, je bent ook erg gek op je 2de vriendje en hij op jou. Maar je partner is onverbiddelijk. Hij duld niemand naast zich.
Wat zou je doen in zo'n geval? Ga je je vriendje die je al 20jr kent, vaarwel zeggen? Of blijf je stiekem toch nog met hem in contact met het risico dat je huidige relatie daardoor strand? Graag je keuze toelichten s.v.p.
Laatst bijgewerkt door Zodan op 17 dec 2006 17:59, in totaal 1 keer bewerkt
-

Zodan - Post Lord

Ik zou het contact verbreken. Ik zou de consequenties nemen van het feit dat ik vreemdgegaan ben, en begrijpen dat mijn partner dat niet leuk vindt (ik zou het andersom ook zeer zeker niet tolereren).
Aangezien je aangeeft dat in de relatie "alles prima" is en er dus kennelijk toekomst in zit, zou ik de verantwoordelijkheid voor mijn "vreemdgaan" op me nemen en dan maar (helaas pindakaas) het contact met die andere vriend verbreken.
In het leven moet je soms lastige keuzes maken, die niet altijd even prettig zijn. En wat ik heel belangrijk vindt, je moet je verantwoordelijkheden kennen: je kiest voor iemand of je kiest niet voor hem. Pappen en nathouden, daar komt niets goeds van, uiteindelijk.
Aangezien je aangeeft dat in de relatie "alles prima" is en er dus kennelijk toekomst in zit, zou ik de verantwoordelijkheid voor mijn "vreemdgaan" op me nemen en dan maar (helaas pindakaas) het contact met die andere vriend verbreken.
In het leven moet je soms lastige keuzes maken, die niet altijd even prettig zijn. En wat ik heel belangrijk vindt, je moet je verantwoordelijkheden kennen: je kiest voor iemand of je kiest niet voor hem. Pappen en nathouden, daar komt niets goeds van, uiteindelijk.
- Querido
- Ontdekkend

Erg moeilijk om te zeggen het ligt ook aan de situatie, maar ik denk dat ik waarschijnlijk toch voor mijn partner zou kiezen, want als je met die andere het zo goed kan vinden dan vraag ik mij af waarom heb je dan geen relatie met partner 2.
Maar als je een relatie hebt die niet zo goed klikt als je 2de partenr dan zou ik voor partner 2 kiezen.
En net zoals de bovenste vermeld, hou zou jij het vinden als het andersom was geweest.
Maar als je een relatie hebt die niet zo goed klikt als je 2de partenr dan zou ik voor partner 2 kiezen.
En net zoals de bovenste vermeld, hou zou jij het vinden als het andersom was geweest.
- Pianoman
- Wegwijs

Ik zou met mijn partner langdurig en vaak in discussie gaan en hem ervan proberen te overtuigen dat hij mijn liefde zoiezo heeft. Dat staat buiten kijf. Hem duidelijk maken dat ie niks te vrezen heeft.
Het moet volgens mij mogelijk zijn om je hart aan meer dan een persoon te geven. Als ik de partner was zou ik mijn vriend echt niet claimen. Zeker niet als ik weet dat hij bij me blijft ondanks dat ie ook graag zo nu en dan naar z'n andere vriendje gaat. Ik zou er vrede mee hebben.
Het moet volgens mij mogelijk zijn om je hart aan meer dan een persoon te geven. Als ik de partner was zou ik mijn vriend echt niet claimen. Zeker niet als ik weet dat hij bij me blijft ondanks dat ie ook graag zo nu en dan naar z'n andere vriendje gaat. Ik zou er vrede mee hebben.
-

Zodan - Post Lord

Zodan schreef:Het moet volgens mij mogelijk zijn om je hart aan meer dan een persoon te geven.
Mogelijk is alles. Maar dat hangt natuurlijk zeer sterk af van die andere persoon.
Overigens, als mijn partner zo zou beginnen, dan ben ik zo vetrokken. Dus, "langdurig en vaak in discussie gaan" dat zou bij mij niet echt werken ("koop maar een hond, daar kun je uren je zin tegen doordrjjven zonder dat je tegenspraak krijgt").
Maar goed, ik ben nogal "strak" aangelegd
- Querido
- Ontdekkend

Querido schreef:Zodan schreef:Het moet volgens mij mogelijk zijn om je hart aan meer dan een persoon te geven.
Mogelijk is alles. Maar dat hangt natuurlijk zeer sterk af van die andere persoon.
Overigens, als mijn partner zo zou beginnen, dan ben ik zo vetrokken. Dus, "langdurig en vaak in discussie gaan" dat zou bij mij niet echt werken ("koop maar een hond, daar kun je uren je zin tegen doordrjjven zonder dat je tegenspraak krijgt"). Maar goed, ik ben nogal "strak" aangelegd
Ik ga er vanuit dat, wanneer je iets om iemand geeft, veel geeft, je hem / haar dan niet moet verplichten om enkel en alleen maar van jou te houden. Dat bedoel ik.
-

Zodan - Post Lord

Zodan schreef:Querido schreef:Zodan schreef:Het moet volgens mij mogelijk zijn om je hart aan meer dan een persoon te geven.
Overigens, als mijn partner zo zou beginnen, dan ben ik zo vetrokken. Dus, "langdurig en vaak in discussie gaan" dat zou bij mij niet echt werken ("koop maar een hond, daar kun je uren je zin tegen doordrjjven zonder dat je tegenspraak krijgt"). Maar goed, ik ben nogal "strak" aangelegd
Ik ga er vanuit dat, wanneer je iets om iemand geeft, veel geeft, je hem / haar dan niet moet verplichten om enkel en alleen maar van jou te houden. Dat bedoel ik.
Een partner mag van een heleboel mensen houden. Dat doe ik ook. Maar inzake liefde/sex etcetera verwacht ik trouw. Dat ben ik zelf ook.
En dat je hem/haar "niet moet verplichten", dat is zeer persoonlijk natuurlijk. Dat staat nergens geschreven als algemene waarheid. Als je ermee kunt leven, dan is dat prima (en misschien ook wel gemakkelijk, want dan hoef je zelf ook niet trouw te zijn).
Maar wat mij betreft, ik zou daar niet mee kunnen leven, en ja, dan verplicht ik hem/haar. Maar dat biedt ik ook. En als hij/zij niet verplicht wil worden tot zoiets, dan matchen we gewoon niet. Dat lijkt me simpel.
- Querido
- Ontdekkend

Yep, helemaal mee eens Querido, en ik vind het een beetje kort door de bocht als men monogamie gelijk stelt met claimen.
Als je je zo verstikt voelt door een relatie begin er dan niet aan, tenminste, niet met iemand die monogamie hoog in het vaandel heeft staan!
Je hebt verschillende vormen van houden van, ik zou totaal geen moeite hebben als mijn partner van 1 of meerdere mensen meer zou houden, de grens voor mij is echter sexueel, overschrijd je die dan kan je bespreken wat je wil maar zoals Querido zei, koop maar een hond!
Als het mij zelf zou overkomen dan zou ik mezelf ernstig afvragen waarom en uiteindelijk een keuze maken tussen 1 van de 2.
Als je je zo verstikt voelt door een relatie begin er dan niet aan, tenminste, niet met iemand die monogamie hoog in het vaandel heeft staan!
Je hebt verschillende vormen van houden van, ik zou totaal geen moeite hebben als mijn partner van 1 of meerdere mensen meer zou houden, de grens voor mij is echter sexueel, overschrijd je die dan kan je bespreken wat je wil maar zoals Querido zei, koop maar een hond!
Als het mij zelf zou overkomen dan zou ik mezelf ernstig afvragen waarom en uiteindelijk een keuze maken tussen 1 van de 2.
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
-

Steve - Moderator

so noted
Alleen die laatste opmerking snap ik ff niet Steve.
Je schrijft:
[Als het mij zelf zou overkomen dan zou ik mezelf ernstig afvragen waarom en uiteindelijk een keuze maken tussen 1 van de 2.]
Ernstig afvragen waarom? Waarom wat bedoel je?
Alleen die laatste opmerking snap ik ff niet Steve.
Je schrijft:
[Als het mij zelf zou overkomen dan zou ik mezelf ernstig afvragen waarom en uiteindelijk een keuze maken tussen 1 van de 2.]
Ernstig afvragen waarom? Waarom wat bedoel je?
-

Zodan - Post Lord

Ik zou mij ernstig afvragen waarom ik met die ander naar bed wil en wat er dan niet scheelt met mijn huidige relatie. Is het oplosbaar of is het een feit?
Eenmaal het antwoord wetende beslis ik dan wat ik zou doen, en dat zou dan altijd breken zijn maar met wie hangt dus van het voorgaande af.
Eenmaal het antwoord wetende beslis ik dan wat ik zou doen, en dat zou dan altijd breken zijn maar met wie hangt dus van het voorgaande af.
-

Steve - Moderator

En als je nou met die ander naar bed wil, gewoon omdat je dat in t verleden, dus voor dat je je vaste partner hebt gevonden, dat ook al met veel plezier deed? En omdat je ook heel veel van die persoon houd? Het is niet en / of maar en / en. Zo bedoel ik dat.
-

Zodan - Post Lord

Dat zou betekenen dat elke vriend waarmee je in het verleden geslapen hebt en nog steeds wel gevoelens voor hebt een potentiële sexmaatje kan zijn "omdat je het met hem in het verleden ook deed, voordat je je partner kende"
Een slap excuus om vreemd te gaan dunkt me, zeker als het zonder medeweten van je partner is.
Een slap excuus om vreemd te gaan dunkt me, zeker als het zonder medeweten van je partner is.
-

Steve - Moderator

Hmmm, zit wat in. We laten verder het hoe en waarom maar ff in t midden. Laat de forum leden spreken en / of stemmen. Maar lees de vragen goed want als je verkeerd stemt vertekend dat de uitslag enorm.
Dus daarom: De vraag wordt gesteld door de dader (vreemdgaander). Dus niet door de persoon : PARTNER, en ook niet door de persoon : 2de VRIENDJE. Misschien is dat onduidelijk voor sommige.
Dus daarom: De vraag wordt gesteld door de dader (vreemdgaander). Dus niet door de persoon : PARTNER, en ook niet door de persoon : 2de VRIENDJE. Misschien is dat onduidelijk voor sommige.
Laatst bijgewerkt door Zodan op 18 dec 2006 00:55, in totaal 2 keer bewerkt
-

Zodan - Post Lord

als je vreemd gaat dien je zelf met het probleem opgezadelt te blijven zitten en val er vooral je partner niet mee lastig
en zeker niet zeggen dat je 't van je partner nooit zou tolereren
dat is mosterd zonder maaltijd!
en zeker niet zeggen dat je 't van je partner nooit zou tolereren
dat is mosterd zonder maaltijd!
beetje kink is erg geil
-

KinKy - Post Lord

Ik vind zowel degene die vreemdgaat als degene die bewust met iemands vriendje het bed induikt (ongeact of die dan zelf single is of niet) met verkeerde dingen bezig zijn.
Geen goed woord voor over maar het is helaas aan de orde van de dag en wordt allicht maar al te vaak als zijnde "normaal" of "acceptabel" aangezien. Ook voelt de 3e persoon zich vaak onschuldig omdat het niet zijn pakkie aan is terwijl hij toch wel degelijk mede-veroorzaker is.
Geen goed woord voor over maar het is helaas aan de orde van de dag en wordt allicht maar al te vaak als zijnde "normaal" of "acceptabel" aangezien. Ook voelt de 3e persoon zich vaak onschuldig omdat het niet zijn pakkie aan is terwijl hij toch wel degelijk mede-veroorzaker is.
-

Helger - Wegwijs

Wat mij tot nu toe zo opvalt jongens, er hebben nog maar 10 personen gestemd natuurlijk, is dat 50 % de relatie met hun partner verbreekt i.p.v. het 2de vriendje vaarwel te zeggen. Ik had dus verwacht dat het andersom zou zijn. Kan iemand z'n licht daarover laten schijnen? Snap niet hier.
-

Zodan - Post Lord

Lijkt me duidelijk, oude banden gaan boven nieuwe als je de oude niet kan loslaten zoals in jouw voorbeeld. Daarnaast was er sprake van bedrog naar de vaste partner toe dus lijkt mij dat de beste oplossing.
-

Qty - Ontdekkend

Keer terug naar Gay Forum - Liefde