Het is nu 24 mei 2012 09:44

Ophef over ‘homo exorcisme’

Gay nieuws, gay gerelateerde nieuws, bijzonder nieuws of gewoonweg leuk nieuws.

Berichtdoor Steve » 26 jun 2009 09:19

In de Verenigde Staten is ophef ontstaan over een schokkende video van een ‘homo uitdrijving.’

De video is afkomstig van de Manifest Glory Ministries, een Amerikaanse kerkgemeenschap. Op de beelden is te zien hoe een 16-jarige jongen door volwassenen wordt vastgehouden terwijl hij stuipen heeft. Een vrouw roept: ”Trek het uit zijn keel. Jij homoseksuele duivel, we willen dat je naar buiten komt. Laat los Lucifer.” De kerkgangers duwen op de buik van de jongen, waarna hij moet overgeven.

Gay websites zoeken doe je met gaylinks.nl

De voorganger van de kerk, Patricia McKinney ontkent dat ze de jongen kwaad heeft gedaan of dat de kerk bevooroordeeld zou zijn. “Wij hebben niets tegen homoseksuelen. Ik kan me alleen niet vinden in hun levensstijl,” zegt ze in Amerikaanse media. McKinney beweert ook dat de jongen 18 en dus meerderjarig zou zijn.

Homobelangenorganisaties eisen een onderzoek naar de zaak. Volgens hen komen dit soort uitdrijvingen regelmatig voor.
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Diederick » 26 jun 2009 19:46

Niet meer dan terecht dat homo organisaties dit niet leuk vinden, maar zeker in Amerika is het niet mogelijk om van religie te winnen. Dit loopt af met een sisser, zoals altijd. Religie zal nooit excuses maken, omdat ze denken superieur te zijn. Ironisch is deze quote van Jefferson dan ook:

Ignorance is preferable to error, and he is less remote from the truth who believes nothing than he who believes what is wrong.

Religie moet gewoon oprotten, dat zou een hoop ellende schelen op deze wereld.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor KinKy » 28 jun 2009 00:34

Diederick schreef:Niet meer dan terecht dat homo organisaties dit niet leuk vinden, maar zeker in Amerika is het niet mogelijk om van religie te winnen. Dit loopt af met een sisser, zoals altijd. Religie zal nooit excuses maken, omdat ze denken superieur te zijn. Ironisch is deze quote van Jefferson dan ook:

Ignorance is preferable to error, and he is less remote from the truth who believes nothing than he who believes what is wrong.

Religie moet gewoon oprotten, dat zou een hoop ellende schelen op deze wereld.

kan me plaatsen in de wereld herinneren waar mensen "HOOP " putten uit 't geloof
wie ben ik om ze dat af te nemen.......
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Diederick » 28 jun 2009 13:09

KinKy schreef:kan me plaatsen in de wereld herinneren waar mensen "HOOP " putten uit 't geloof
wie ben ik om ze dat af te nemen.......

Religie is een placebo die mensen helpt door het leven te komen, die ze een doel en betekenis geeft. Er zijn seculiere alternatieven om dit te bereiken, die geen nadelen hebben zoals religie wel kent (controle, zondebokken, discriminatie, indoctrinatie, (kinder)mishandeling, aanzet tot haat, oorlog, schuldgevoel, etc.). Als mensen zouden worden grootgebracht in een wereld waar ze leren voor zichzelf te denken, dan zouden ze tot dezelfde conclusie komen als waar menig Atheïst toe is gekomen: dat vrijheid van religie de ruimte geeft om de werkelijkheid te confronteren. Mensen zouden allemaal humanist worden.

Stel je dat eens voor. Religie is een minderwaardig alternatief op de realiteit, je helpt mensen door ze van hun geloof te bevrijden en ze 'het licht' te late zien. Bedenk eens hoeveel teen suicides dat zou schelen, hoeveel meer kennis we zullen vergaren omdat slimme mensen niet meer doofstom worden gemaakt, hoeveel minder geld we weggooien aan onzin, enzovoort.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Bink » 29 jun 2009 22:49

Ik zou ook kotsen. Dit is je reinste religieuze pathologie. Op zich is het totaal belachelijk zoals al die pathologische religieuze toestanden, als het niet zo'n erge schending van alles was, incluis van heterosexualiteit, want het betekent dat je heterosexualiteit ook kan uitdrijven.
Geen mandekking zonder condoom
Bink
Post Lord
Post Lord

Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws