OPEN relatie
2 berichten
• Pagina 1 van 1
Ik heb genoeg voorbeelden om me heen gezien dat open relaties uiteindelijk de mist in gingen. Voor mij is er maar een norm, monogaam zijn. Ik heb 2 1/2 jaar een vriend gehad en ik ben nog nooit vreemd gegaan noch heb ik daar echt de behoefte aan gehad, zelfs niet toen de relatie finaal uit de hand liep en het niet leuk meer was.
Misschien heeft het met een romantisch ideaalbeeld te maken, maar ook meer uit realisme. Stel je voor, je ziet iemand nieuws, daar heb je seks mee. Die ene persoon lijkt dan vast zoveel mooier dan je vriendje. Hij is nieuw, hij is spannend, hij heeft dingen die je vriendje misschien niet heeft, maar vooral: je weet zijn tekortkomingen nog niet. Je vriendje moet wel heel erg fantastisch zijn om dat te compenseren.
Je hebt ooit een keer voor de ander gekozen. Ik vrees alleen dat je dat op het moment dat je een nieuw iemand in je leven op dat vlak toe laat, dat je vergeet waarom je ook alweer voor de ander gekozen hebt. Je gaat vreemd, je verbreekt de relatie misschien, je gaat misschien met de ander samenwonen en pas dan realiseer je je wat je kwijt bent. Hoeveel toneelstukken, films, ed zijn hier wel niet over gemaakt? Hoe cliche is dit wel niet? En toch maken mensen keer op keer dezelfde fout.
Wat mensen doen moeten ze zelf weten. Ik doe het in ieder geval niet. En ik hoop ook dat ik ooit iemand vind die hier hetzelfde over denkt, al zijn die er vast, in een zeker opzicht (en misschien niet om dezelfde redenen, maar wel het zelfde einddoel) genoeg (alleen soms in de homoscene erg schaars).
Misschien heeft het met een romantisch ideaalbeeld te maken, maar ook meer uit realisme. Stel je voor, je ziet iemand nieuws, daar heb je seks mee. Die ene persoon lijkt dan vast zoveel mooier dan je vriendje. Hij is nieuw, hij is spannend, hij heeft dingen die je vriendje misschien niet heeft, maar vooral: je weet zijn tekortkomingen nog niet. Je vriendje moet wel heel erg fantastisch zijn om dat te compenseren.
Je hebt ooit een keer voor de ander gekozen. Ik vrees alleen dat je dat op het moment dat je een nieuw iemand in je leven op dat vlak toe laat, dat je vergeet waarom je ook alweer voor de ander gekozen hebt. Je gaat vreemd, je verbreekt de relatie misschien, je gaat misschien met de ander samenwonen en pas dan realiseer je je wat je kwijt bent. Hoeveel toneelstukken, films, ed zijn hier wel niet over gemaakt? Hoe cliche is dit wel niet? En toch maken mensen keer op keer dezelfde fout.
Wat mensen doen moeten ze zelf weten. Ik doe het in ieder geval niet. En ik hoop ook dat ik ooit iemand vind die hier hetzelfde over denkt, al zijn die er vast, in een zeker opzicht (en misschien niet om dezelfde redenen, maar wel het zelfde einddoel) genoeg (alleen soms in de homoscene erg schaars).
-

Qty - Ontdekkend

Voor mij hoeft een open relatie ook niet. Darentegen ben ik 5 jaar geleden uit die bekende kast gekomen en ik weet niet of het me zou bevallen om te gaan samenwonen in een relatiesfeer. Ik denk dat ik eerst begin aan een Lat-relatie zodra ik iemand heb gevonden die in mijn denkbeeld past en daarna zien we wel verder. De scene hoeft voor mij niet en het is alweer een lange tijd geleden dat ik in de RD straat kwam in Amsterdam.
Wat kan ik verder nog toevoegen?
Een paar oude spreekwoorden?
Hier heb je wat en daar laat je wat
Elke verandering is nog geen verbetering
Je weet wat je hebt, maar je weet niet wat je terugkrijgt
Wat kan ik verder nog toevoegen?
Een paar oude spreekwoorden?
Hier heb je wat en daar laat je wat
Elke verandering is nog geen verbetering
Je weet wat je hebt, maar je weet niet wat je terugkrijgt
-

Albert - Wegwijs