Het is nu 11 feb 2012 20:56

Onzekerheid en acceptatie

Alles over coming out.

Berichtdoor Dennis94 » 04 apr 2010 20:22

Hallo forummers,

Ik ben Dennis 16 jaar en biseksueel, een vriend van mij is ook bi/homo sexueel, er tussen in zeg maar. Ik kan het makkelijk accepteren, en er goed mee omgaan, en ik geniet ervan. Hij daarintegen niet, hij kan het van zichzelf niet accepteren dat hij het is, en is er ook onzeker over.

Heeft iemand tips, of andere dingen die de onzekerheid, en acceptatie kunnen oplossen. Ik zal hem er graag met jullie hulp overheen zetten.

Alvast bedankt! :!! :verliefd:

Dennis
Dennis94
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Diederick » 04 apr 2010 21:14

Ik denk dat je seksualiteit moet zien als een spectrum, waar je vanaf je geboorte ergens staat vastgespeld op een lijntje:
Diederick schreef:Homo..................Bi...................Hetero
I-------------I-------------I

Op deze lijn, dit 'spectrum', zul je eigenlijk niemand op één van de uitersten kunnen zetten; niemand is 100% homo of 100% hetero, althans, zo luidt deze benadering. Ik, bijvoorbeeld, zit op het eerste streepje van links, ik zit het dichtst bij Homo, dus ik identificeer me ook als zodanig. Een kennis van me is lesbisch, zij valt voornamelijk op vrouwen en zal op twee streepjes links van de markering Bi zitten. Zij identificeert zich als bi. Een 'nieuwsgierige' hetero zal tussen Bi en Hetero in zitten.

Waar je precies zit in het spectrum is iets waar je gaandeweg achter komt. Natuurlijk ontplooi je dat in de adolescentie (pubertijd enzo), daarmee wil ik dus zeggen dat 16 misschien niet de juiste leeftijd is om jezelf te gaan bestempelen als het één of het ander. Biseksueel is natuurlijk heel veilig, maar dingen kunnen nog veranderen.

Sociale spanning, wat denk ik alles is dat je vriend belemmert in zijn experimenteren en ontdekken van seksualiteit; kun je moeilijk wegnemen. Het enige wat je kunt doen is laten zien dat mensen die een bepaalde seksuele oriëntatie afwijzen niet helemaal lekker zijn en dat experimenteren met zowel jongens als meisjes niet raar is en ook niets hoeft te betekenen. Ook wordt je niet plotseling homo als je seks hebt met een jongen, net als ik niet plotseling hetero zou worden als ik seks had met een meisje.

Soms willen (hetero) jongens alleen seks proberen en vinden ze vooral kussen vies. Andere houden zichzelf voor "100%" hetero te zijn terwijl ze toch maar wat graag wat rotzooien met jongens. Zoals met veel dingen is subtiel te werk gaan de helft van je succes, probeer er achter te komen waarom hij moeilijk doet over experimenteren en ook wat hij in jongens (en jou) ziet alvorens door te gaan. Benadruk dat experimenteren heel normaal is voor jonge mensen en dat hij niet bang moet zijn voor de mening van anderen.

Aan de andere kant werkt het soms ook heel goed om juist een jongen uit te dagen, als: "je durft gewoon niet" of "je bent bang dat je het lekker vind". Ligt aan zijn persoonlijkheid, je moet zelf dus maar bepalen welke manier het meest gepast is.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Dennis94 » 04 apr 2010 21:30

Oke, ik heb het doorgelinkt naar hem. Nu ik je uitleg zie (die erg duidelijk is! :wink: ) over dat spectrum, zie ik dat ik ongeveer 3 a 4 streepjes bij homo vandaan zit, en daar het dichtste bij zit. Kan ik me dan beter indentificeren als homo? Ik heb daar overigens totaal geen moeite mee, dus u hoeft niet zoiets te hebben van, hij wil het misschien niet dus zeg ik dat bi ook goed is.:) Ik zal er graag uitsluitsel bij hebben, het begon bij mij als niets vermoedende 'hetero', toen werd het bi maar o nee, de gedachte van sex met jongens, nee dat ging hem niet worden. Nu daarin tegen, alleen maar gedachtes met jongens, en ook aangetrokken daartoe. Meiden niet, wordt ik niet opgewonden van, ik kijk nog wel af en toe naar ze, maar als er een leuke jongen en een leuke meid naast elkaar lopen, krijgt de jongen de aandacht. Dus, wat is het?:P
Dennis94
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor KinKy » 04 apr 2010 21:36

wat denk je gewoon Dennis....
als jij alleen maar naar die jongen kijkt.... en waar fataseer jij over?
heb je ook eens iets met die vriend van je ge-experimenteerd?
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Dennis94 » 04 apr 2010 21:47

Wat ik denk? Ehm ja tussen homo en bi in, ik fantaseer over jongens, ik kijk niet erg veel naar meiden, af en toe, en bijvoorbeeld tieten, ik kijk er weleens naar, gewoon kijken, ik vind het niet sexy of opwindend. Verder kijk ik veel naar jongens, en vind jongens wel sexy. En nee, ik heb niks geprobeerd met hem. :wink:
Dennis94
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Diederick » 05 apr 2010 11:37

Ik denk dat je er zelf al uit bent. Als je vooral naar jongens kijkt, zoals je zegt, dan zit je misschien het dichtst tegen homo aan. Je kunt je natuurlijk ook wat preciezer omschrijven als een biseksueel met voorkeur voor de mannen. Wat jij maar prettig vind. Homo lijkt mij wel het makkelijkst, dat andere zul je veel mensen even moeten uitleggen. :)

En zeg maar 'jij' hoor, ik ben nog maar 21...
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Dennis94 » 05 apr 2010 21:04

Bedankt voor het antwoord, maargoed ik kijk inderdaad vooral naar jongens, en meiden niet zo veel, maar meiden toch nog wel ietsjes. Dus kan je dat ook homo noemen, kan je dus homo zijn, en jezelf zo benoemen als je zeg maar het voor 85% bent?
Dennis94
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor KinKy » 05 apr 2010 21:31

Diederick schreef:En zeg maar 'jij' hoor, ik ben nog maar 21...

hij blijft wel beleefd :!!
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Dennis94 » 05 apr 2010 21:41

Whaha, ja dat wel maar ik dacht dat hij ouder was, hij spreek wijs en uit veel ervaring!:) Positief bedoeld hoor. :!!
Dennis94
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor KinKy » 05 apr 2010 22:01

hij staat bij mij stip op 1 :roll:
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Diederick » 05 apr 2010 22:20

Dennis94 schreef:Bedankt voor het antwoord, maargoed ik kijk inderdaad vooral naar jongens, en meiden niet zo veel, maar meiden toch nog wel ietsjes. Dus kan je dat ook homo noemen, kan je dus homo zijn, en jezelf zo benoemen als je zeg maar het voor 85% bent?

Als je het mij vraagt, en dat doe je ook, dan zou ik zeggen dat 85% homo, behoorlijk homo is. Het is het makkelijkste (en het beste) om jezelf te identificeren met waar je het dichtst bij zit: in jouw en mijn geval is dat dus homo.

Vind je dat niet zo prettig, dat is dan verrotte jammer, want je kunt jezelf niet verloochenen. Het lijkt mij dat je vrouwen in de verste verte niet zo interessant vind als mannen en dat zegt toch wel wat. Ik kan vrouwen ook wel aantrekkelijk vinden, maar ik walg van het idee seks met ze te hebben en heb ook geen behoefte aan intimiteit met een vrouw. Dat staat haaks op mijn behoefte aan dat soort dingen met mannen en dus verklaar ik mijzelf homo. Die 5% 'hetero' (als het al 5% is) die er nog in zit komt waarschijnlijk toch nooit aan bod.

En ik denk dat ik er niet verder omheen moet draaien.

Dus Dennis, je bent homo. Welkom bij de club :wink:
KinKy schreef:hij staat bij mij stip op 1 :roll:

Waarvoor dank :)
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Dennis94 » 06 apr 2010 16:13

@ Kinky

Wat bedoel je daarmee?xD

@Diederick

Duidelijk antwoord, ik walg dan niet van het idee van sex met meiden, maar ik heb er geen behoefte aan en vind het niet opwindend, voor de rest kijk ik bijna alleen maar naar jongens, en ja die 15% is ook niet veel nee. Ik ga het toch nog zeggen, bedankt voor je info, daar heb ik wat aan :mrgreen: :mrgreen:
Dennis94
Aftastend
Aftastend

Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast