Nog jongeren hier die out zijn op school?
11 berichten
• Pagina 1 van 1
Hey iedereen!
Ik ben nog nieuw hier maar wilde graag een discussie starten over het volgende:
Zijn er nog homoseksuele jongeren hier die net als ik gewoon op school hebben verteld dat ze homo zijn? Zo ja, wat waren de reacties van je schoolgenoten? Waren ze neagtief? Heb je er iets aan gedaan? Etc.
Zelf heb ik het wel verteld omdat ik vond dat ik trots mocht zijn op mezelf en niet stiekem hoefde te zijn. Hoewel zeg maar 90% gewoon normaal bleef doen, waren er ook enkelen (het mag dan wel cliché zijn, maar het is toch echt zo: bijna allen die niet zo positief waren, zijn allochtoon!) die negatief reageerden.
Nou had ik twee dingen kunnen doen:
-Net doen of ik het niet hoor en doen of je neus bloedt
-Actie ondernemen
Voor dit laatste heb ik gekozen, niet alleen omdat ik geen zin in gezeik had, maar vooral omdat ik vond dat iedereen flink de waarheid gezegd moest worden. (En ook om andere homoseksuele leerlingen op school het iets gemakkelijker te maken, per slot van rekening was ik gewoon de eerste!)
Ik had ervoor gekozen om een artikel in de schoolkrant te publiceren waarin ik mijn mening door middel van behoorlijk wat sarcasme en ironie
duidelijk kon maken...
En het heeft effect gehad! Ik kreeg positieve reacties van zowel leraren als leerlingen. Wat me vier weken geleden onmogelijk leek : Geen "hé homo" meer in de gangen. Heb ik zelf waargemaakt!
Zijn er nog meer mensen die hierover mij iets kunnen vertellen?
Ik ben nog nieuw hier maar wilde graag een discussie starten over het volgende:
Zijn er nog homoseksuele jongeren hier die net als ik gewoon op school hebben verteld dat ze homo zijn? Zo ja, wat waren de reacties van je schoolgenoten? Waren ze neagtief? Heb je er iets aan gedaan? Etc.
Zelf heb ik het wel verteld omdat ik vond dat ik trots mocht zijn op mezelf en niet stiekem hoefde te zijn. Hoewel zeg maar 90% gewoon normaal bleef doen, waren er ook enkelen (het mag dan wel cliché zijn, maar het is toch echt zo: bijna allen die niet zo positief waren, zijn allochtoon!) die negatief reageerden.
Nou had ik twee dingen kunnen doen:
-Net doen of ik het niet hoor en doen of je neus bloedt
-Actie ondernemen
Voor dit laatste heb ik gekozen, niet alleen omdat ik geen zin in gezeik had, maar vooral omdat ik vond dat iedereen flink de waarheid gezegd moest worden. (En ook om andere homoseksuele leerlingen op school het iets gemakkelijker te maken, per slot van rekening was ik gewoon de eerste!)
Ik had ervoor gekozen om een artikel in de schoolkrant te publiceren waarin ik mijn mening door middel van behoorlijk wat sarcasme en ironie
En het heeft effect gehad! Ik kreeg positieve reacties van zowel leraren als leerlingen. Wat me vier weken geleden onmogelijk leek : Geen "hé homo" meer in de gangen. Heb ik zelf waargemaakt!
Zijn er nog meer mensen die hierover mij iets kunnen vertellen?
- Kev!nnetje
- Newbie

Vet cool voor je man!
Helaas gaat dit niet zo werken op mijn school
Ik word nu al mn huidvolgescholden, en heb ze nog nie eens verteld dat ik bi ben:S
Alleen wat vrienden weten het.
Ik heb het idee dat ze in Friesland nog homo-bi onvriendelijker zijn als in de rest van Nederland, of zit ik nou fout?
Helaas gaat dit niet zo werken op mijn school
Ik word nu al mn huidvolgescholden, en heb ze nog nie eens verteld dat ik bi ben:S
Alleen wat vrienden weten het.
Ik heb het idee dat ze in Friesland nog homo-bi onvriendelijker zijn als in de rest van Nederland, of zit ik nou fout?
Wat je geeft, zal je 3x terug krijgen.
Blessed Be
Blessed Be
- WizzWicca
- Newbie

Hey!
Ik weet nie echt hoe het in Friesland is, woon nameljk in t heerlijk zonnige Brabant waar t al bijna carnaval is
Maar ik werd ook al voordat ik out was homo en dergelijke genoems. Dit werd eerst steeds erger maar na dat artikel was het echt (bijna) 100% weg.
(Btw Wicca is wel cool! Heb zelf ook beetje geprobeerd maar snapte het nie zo goed haha)
-=x=- Kev
Ik weet nie echt hoe het in Friesland is, woon nameljk in t heerlijk zonnige Brabant waar t al bijna carnaval is
Maar ik werd ook al voordat ik out was homo en dergelijke genoems. Dit werd eerst steeds erger maar na dat artikel was het echt (bijna) 100% weg.
(Btw Wicca is wel cool! Heb zelf ook beetje geprobeerd maar snapte het nie zo goed haha)
-=x=- Kev
- Kev!nnetje
- Newbie

Voor wicca info kun ej op mn web dingens onder in een post kliken
Ik wee nie hoe ik het moe zeggen, want ondanks dat ze het nog niet officeel weten wor dik wel ens inelkaar geslagen om dat ze het vermoeden:S
Ik denk dat ik alleen mn vriendenkring op de hoogte breng(de helft weet het nie eens)
Ik wee nie hoe ik het moe zeggen, want ondanks dat ze het nog niet officeel weten wor dik wel ens inelkaar geslagen om dat ze het vermoeden:S
Ik denk dat ik alleen mn vriendenkring op de hoogte breng(de helft weet het nie eens)
Wat je geeft, zal je 3x terug krijgen.
Blessed Be
Blessed Be
- WizzWicca
- Newbie

Hoi,
Ik zelf ben tegen een paar mensen uit de kast gekomen.
Het waren we allemaal meiden maar wat moet je.
ALs je het tegen een jonge zeg ben ik bang dat hij gaat lope kloote.
Maar ben zelf van plan om deze week uit de kast te komen op school en thuis.

Ik zelf ben tegen een paar mensen uit de kast gekomen.
Het waren we allemaal meiden maar wat moet je.
ALs je het tegen een jonge zeg ben ik bang dat hij gaat lope kloote.
Maar ben zelf van plan om deze week uit de kast te komen op school en thuis.
ja ik bwn ook helemaal out op school.
ik ging na een nieuwe school inj nijmegen en daar heb ik meteen vanaf de eerste dag verteld dat ik homo ben en heb allemaal leuke reacties gehad.
-echt leuk voor je
- ben trots op je dat je het gewoon open verteld.
echt waar echt veel mensen waren trots op me dat ik het zo zei.
maar ja nu nog me pa en mijn zus.
maar ja mijn pa wordt nog het moeilijks want die is een homo fob en ja das dsan balle he ik zie hem tog bijna nie maar ja het is en blijft je vader he.
mzzl kiss
ik ging na een nieuwe school inj nijmegen en daar heb ik meteen vanaf de eerste dag verteld dat ik homo ben en heb allemaal leuke reacties gehad.
-echt leuk voor je
- ben trots op je dat je het gewoon open verteld.
echt waar echt veel mensen waren trots op me dat ik het zo zei.
maar ja nu nog me pa en mijn zus.
maar ja mijn pa wordt nog het moeilijks want die is een homo fob en ja das dsan balle he ik zie hem tog bijna nie maar ja het is en blijft je vader he.
mzzl kiss
- cooly
- Aftastend

pa wordt nog het moeilijks want die is een homo fob en ja das dsan balle he ik zie hem tog bijna nie maar ja het is en blijft je vader he.
hoop voor je dat t goed gaat als je het verteld
hoop voor je dat t goed gaat als je het verteld
if love is a drug, I guess where all sober, if hope is a song, I guess its over, if god's on the side, than god is a joker
-

bitchboy - Aftastend

ja als ik t hem vertel he !!
ik zie m bijna nie ik zie m nu nog af en toe liever dat dan dan helemaal nie meer om alleen maar dit...
en om nou de juiste tijd te krijgen om zo iets te zeggen zit er nie echt in want hij woont een paar uur rijden van hier van waar ik woon

ik zie m bijna nie ik zie m nu nog af en toe liever dat dan dan helemaal nie meer om alleen maar dit...
en om nou de juiste tijd te krijgen om zo iets te zeggen zit er nie echt in want hij woont een paar uur rijden van hier van waar ik woon
- cooly
- Aftastend

uuhm neem maar van mij aan vertel het "zelf" ook al is ie homofoob het is altyd beter al je het zelf verteld, het is a;tyd pijnlijker om het van een ander te horen 
if love is a drug, I guess where all sober, if hope is a song, I guess its over, if god's on the side, than god is a joker
-

bitchboy - Aftastend

11 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast