Het is nu 24 mei 2012 05:53

Nieuw gay event

Alles wat niet in een andere categorie valt

Berichtdoor Biancaa » 16 jun 2009 10:31

Beste lezer,

Voor een schoolopdracht marketing en communicatie moet ik, samen met een groepje, een nieuw evenement organiseren. Wij hebben besloten een evenement te organiseren met als hoofdthema homo- en biseksualiteit. Graag zouden we je mening willen horen over het desbetreffende evenement en je willen vragen onderstaande vragenlijst te willen beantwoorden. Aanvullende informatie en tips zijn altijd meer dan welkom.

Om je een beetje een idee te geven wat voor evenement je kan verwachten hieronder een kleine beschrijving:

Het evenement bestaat uit twee delen: een beurs en een afsluitend feest. Verwacht dus geen evenement als de Gay Pride en Roze Maandag. De beurs moet namelijk informatief worden met allerlei stands. Denk hierbij aan thema’s als: adoptie, coming out, COC, geloof, discussies, sprekers, cabaret etc. Uiteraard is er ook plek voor ontspanning. Denk hierbij aan vakanties, koken, styling, mode en muziek. Het afsluitende feest moet een écht feest worden met alles er op en er aan. Er zullen combitickets te koop zijn voor toegang tot de beurs en het feest, maar er zullen ook alleen kaarten voor de beurs of het feest te koop zijn.

1) Zou je een dergelijk evenement willen bezoeken?

2) Zou je het evenement willen bezoeken voor de beurs, het feest of beide?

3) Welke issues spelen op het moment onder de doelgroep?

4) Wat zou je op de beurs aan informatie willen krijgen? Denk hierbij aan onderwerpen als: voorlichting over adoptie, homoseksualiteit op de werkvloer, homoseksualiteit en geloof, discussies, spreekuur en coming out. Eigen ideeën zijn welkom.

5) Wat zou je op de beurs aan entertainment willen bezoeken?

6) Wat voor soort acts zou je op het feest willen zien? (denk aan bands, DJ’s etc.)

7) Heb je zelf nog iets toe te voegen?

Bedankt voor je medewerking namens onze hele projectgroep!
Biancaa
Newbie
Newbie

Berichtdoor KinKy » 16 jun 2009 23:21

goh...
moet opeens aan 't COC denken.......
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Biancaa » 17 jun 2009 20:27

Kom op mensen, graag wat respons.
We zijn er benieuwd naar jullie mening.
Biancaa
Newbie
Newbie

Berichtdoor Diederick » 17 jun 2009 22:28

Biancaa schreef:Kom op mensen, graag wat respons.
We zijn er benieuwd naar jullie mening.

Vooruit dan, bij gebrek aan andere actie op dit forum.

1) Zou je een dergelijk evenement willen bezoeken?
Nee. Ik ben homo en bepaald niet de meest ingetogen van Nederland, maar dit soort dingen trekken me helemaal niet. Ik zou bijvoorbeeld ook niet naar een gaypride toe gaan, hoewel ik wel een vlag ophang.
2) Zou je het evenement willen bezoeken voor de beurs, het feest of beide?
Beide, als het goed op elkaar is afgestemd - een naadloze overgang. Als ik zou willen gaan dus.
3) Welke issues spelen op het moment onder de doelgroep?
Geen idee. Ik denk dat bareback en safe-sex nog altijd ruzie hebben, bare is lekker, safe is safer - een strijd tussen korte termijn en lange termijn doelen. Echt issues hebben we niet meer volgens mij.
4) Wat zou je op de beurs aan informatie willen krijgen? Denk hierbij aan onderwerpen als: voorlichting over adoptie, homoseksualiteit op de werkvloer, homoseksualiteit en geloof, discussies, spreekuur en coming out. Eigen ideeën zijn welkom.
Sommige homo's hebben hulp nodig, om met hun seksualiteit om te gaan. Die staren zich bijvoorbeeld blind op een hetero-vriend van ze, of zitten hopeloos in de knoop met familie en/of religie. Voor hen zou ik daar graag informatie en persoonlijke hulp voor vinden.
5) Wat zou je op de beurs aan entertainment willen bezoeken?
Live muziek en theater.
6) Wat voor soort acts zou je op het feest willen zien? (denk aan bands, DJ’s etc.)
Bands, DJ's ben ik geen fan van, maar voor ieder wil je wat en ik denk dan dat DJ's de grootste groep pakken.
7) Heb je zelf nog iets toe te voegen?
Leuk initiatief, ik wens jullie veel succes.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Bink » 17 jun 2009 23:23

1) Zou je een dergelijk evenement willen bezoeken? Ja

2) Zou je het evenement willen bezoeken voor de beurs, het feest of beide? Beide

3) Welke issues spelen op het moment onder de doelgroep? Zie antwoord Diederick, behalve dat ik denk dat coming out een probleem blijft. In sommige kringen heel erg. Elders alleen in het hoofd van degene die zich wil outen, maar dat weet hij pas achteraf. Kan er geen "voorklimaat" worden geschapen zodat degene die zich out, zich niet allerlei griezelementen in het hoofd haalt en weet dat hij zich veilig kan outen?

4) Wat zou je op de beurs aan informatie willen krijgen? Denk hierbij aan onderwerpen als: voorlichting over adoptie, homoseksualiteit op de werkvloer, homoseksualiteit en geloof, discussies, spreekuur en coming out. Eigen ideeën zijn welkom. Ik wil vooral informatie over hoe het huwelijk is gevormd en tot het huidige misbaksel is vervormd. Is het huwelijk wel bruikbaar voor str8s en gays?

5) Wat zou je op de beurs aan entertainment willen bezoeken? Geen idee.

6) Wat voor soort acts zou je op het feest willen zien? (denk aan bands, DJ’s etc.) Geen idee.

7) Heb je zelf nog iets toe te voegen? Nodig een str8 stervoetballer (Ronaldo of Beckham) uit, die komt verklaren dat elke str8 macho zich het lot van een gay broertje moet aantrekken.
Geen mandekking zonder condoom
Bink
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor ChatNOT » 18 jun 2009 01:58

1) Zou je een dergelijk evenement willen bezoeken? waarschijnlijk niet

2) Zou je het evenement willen bezoeken voor de beurs, het feest of beide? beide

3) Welke issues spelen op het moment onder de doelgroep? safe sex, onderlinge discriminatie

4) Wat zou je op de beurs aan informatie willen krijgen? vooral over dingen die spelen, adoptie is een goede maar ook bv trouwen vs belastingen, homorechten in de EU etc...

5) Wat zou je op de beurs aan entertainment willen bezoeken? art, gay related films en docus, mode

6) Wat voor soort acts zou je op het feest willen zien? (denk aan bands, DJ’s etc.) zolang het de toppers of abba maar niet zijn, of een andere beeldvestigend groepje.

7) Heb je zelf nog iets toe te voegen? waar menige van deze "beurzen" de mist ingaan is het stereotyperen. Dat moet je vooral proberen te vermijden want gay zijn is niet bepaald 1 ding, het is heel divers
ChatNOT
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Diederick » 18 jun 2009 12:41

ChatNOT schreef:6) Wat voor soort acts zou je op het feest willen zien? (denk aan bands, DJ’s etc.) zolang het de toppers of abba maar niet zijn, of een andere beeldvestigend groepje.

Inderdaad, de Toppers wordt door weinig leuk gevonden, vooral door het beeld wat die kerels over homo's scheppen.
ChatNOT schreef:7) Heb je zelf nog iets toe te voegen? waar menige van deze "beurzen" de mist ingaan is het stereotyperen. Dat moet je vooral proberen te vermijden want gay zijn is niet bepaald 1 ding, het is heel divers

Hier sluit ik me ook bij aan. Homo's zijn net zo divers als hetero's - daar kun je niet een kaartje aan hangen.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Keer terug naar Gay Forum - Algemeen