Niet aanvaard
6 berichten
• Pagina 1 van 1
Wat ik het meest tegenkom in voorlichtingen en waar ze in Rotterdam in, ik geloof 2007, achter zijn gekomen na onderzoek onder bepaalde bevolkingsgroepen; is dat mensen twee dingen aanstootgevend vinden aan homo's, en dan eigenlijk voornamelijk de homo mannen:
Homo's die opvallen, die 'zichtbaar' homo zijn en
men vindt het bedreigend dat iemand van hetzelfde geslacht misschien op ze valt.
Waar beide vandaan komen is niet zo moeilijk voor te stellen. Het 'opvallen' doet een homo (of iemand die er homoachtig uitziet) afwijken van de norm en, zoals iedere groep van nature doet, wordt daardoor afgekeurd, buitengesloten en misschien zelfs aangevallen. Als je je niet zoals de rest van de groep gedraagt, voelt de groep zich daardoor bedreigd. Zo werken sociale diersoorten nu eenmaal, maar wij mensen zijn ons intellect verplicht boven dergelijke instincten te staan.
Dat een hetero man het beangstigend vindt dat een homo hem misschien aantrekkelijk vindt, ligt denk ik aan de levendige fantasie van die heteroman, evenals zijn ego. Want wat een ego heb je als je denkt dat alle homo mannen op je vallen. Alleen al de gedachte of de suggestie van de mogelijkheid op een relatie met iemand van hetzelfde geslacht doet menig hetero in de broek schijten. Die angst is jammer, want ik geloof dat heel veel hetero's best nieuwsgierig zijn naar het zelfde geslacht maar waar door de angst deze ontdekkingstocht uitblijft.
Maar net als Kinky moet ik je toch zeggen dat mij dit persoonlijk nog nooit is overkomen. Natuurlijk wel de stoere praat van de hetero jongens ('als je maar van mijn kont afblijft'), maar nooit echt een vuile blik of wat dan ook gekregen.
Homo's die opvallen, die 'zichtbaar' homo zijn en
men vindt het bedreigend dat iemand van hetzelfde geslacht misschien op ze valt.
Waar beide vandaan komen is niet zo moeilijk voor te stellen. Het 'opvallen' doet een homo (of iemand die er homoachtig uitziet) afwijken van de norm en, zoals iedere groep van nature doet, wordt daardoor afgekeurd, buitengesloten en misschien zelfs aangevallen. Als je je niet zoals de rest van de groep gedraagt, voelt de groep zich daardoor bedreigd. Zo werken sociale diersoorten nu eenmaal, maar wij mensen zijn ons intellect verplicht boven dergelijke instincten te staan.
Dat een hetero man het beangstigend vindt dat een homo hem misschien aantrekkelijk vindt, ligt denk ik aan de levendige fantasie van die heteroman, evenals zijn ego. Want wat een ego heb je als je denkt dat alle homo mannen op je vallen. Alleen al de gedachte of de suggestie van de mogelijkheid op een relatie met iemand van hetzelfde geslacht doet menig hetero in de broek schijten. Die angst is jammer, want ik geloof dat heel veel hetero's best nieuwsgierig zijn naar het zelfde geslacht maar waar door de angst deze ontdekkingstocht uitblijft.
Maar net als Kinky moet ik je toch zeggen dat mij dit persoonlijk nog nooit is overkomen. Natuurlijk wel de stoere praat van de hetero jongens ('als je maar van mijn kont afblijft'), maar nooit echt een vuile blik of wat dan ook gekregen.
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

1) Ik ben onopvallend zoals de meeste homo's per definitie. Hetero's hebben geen besef wie homo is en wie niet. De meeste "homos" zijn trouwens "hetero". Als hetero's denken dat iemand homo is, is hij steevast hetero en omgekeerd. Ik vergis me overigens ook altijd. Gaydar is een grap.
2) Ik vind hetero's helemaal niet opwindend. Ik geraak alleen opgewonden van man-tot-man mannen. En hetero's vind ik een afkikker van formaat.
3) Die Rotterdamse hetero's blijken nogal in hun wereldje opgesloten te zijn dat ze zo'n waandenkbeelden koesteren.
4) Voor zover ik weet, hebben de meeste hetero's (ten minste die ik ken) andere gedachten.
2) Ik vind hetero's helemaal niet opwindend. Ik geraak alleen opgewonden van man-tot-man mannen. En hetero's vind ik een afkikker van formaat.
3) Die Rotterdamse hetero's blijken nogal in hun wereldje opgesloten te zijn dat ze zo'n waandenkbeelden koesteren.
4) Voor zover ik weet, hebben de meeste hetero's (ten minste die ik ken) andere gedachten.
Geen mandekking zonder condoom
-

Bink - Post Lord

Hoe zie je dat dan? Bijna alle leuke die ik tegenkom blijken naderhand hetero.Bink schreef:2) Ik vind hetero's helemaal niet opwindend. Ik geraak alleen opgewonden van man-tot-man mannen. En hetero's vind ik een afkikker van formaat.
Het waren ook jongeren, misschien dat dat heeft meegeholpen. Maar ik kom precies dezelfde gedachten tegen in veel voorlichtingen, zeker in de minder geweldige delen van Groningen en Drenthe. En zoals ik al zei, volgens mij is de gedachte niet zo vreemd, het is vooral een verkeerde gedachte.3) Die Rotterdamse hetero's blijken nogal in hun wereldje opgesloten te zijn dat ze zo'n waandenkbeelden koesteren.
Maar verreweg de meeste mensen zijn niet zo kortzichtig.
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

Bink schreef:1) Ik ben onopvallend zoals de meeste homo's per definitie. Hetero's hebben geen besef wie homo is en wie niet. De meeste "homos" zijn trouwens "hetero". Als hetero's denken dat iemand homo is, is hij steevast hetero en omgekeerd. Ik vergis me overigens ook altijd. Gaydar is een grap.
Dit ken ik maar al te goed. Hetero mensen denken dat ik een homo ben en doen agressief. Terwijl iemand die ik ken een homo is doen ze niet agressief tegen.
- ikenik
- Aftastend

6 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Algemeen