Het is nu 24 mei 2012 05:21

Moet ik mijn zoon vragen of hij homo is?

Alles over coming out.

Berichtdoor Nienke » 19 jun 2005 03:20

Volgens mij is mijn zoon van 16 homo. Vooral door hoe ik zie dat hij naar jongens kijkt en toch ook regelmatig gesprekken heeft met mij over homofilie in het algemeen.Ik heb hem wel steeds in algemen gesprekken laten weten dat zoiets voor mij geen probleem zou zijn. Toch komt hij er uit zichzelf niet mee.
Soms denk ik zou ik het hem rechtstreeks moeten vragen of hij homo is. maar aan de andere kant ben ik bang om hem af te schrikken als hij er nog niet aan toe is om het te vertellen en het dan juist heftig zal ontkennen, waardoor het voor hem daarna nog moeilijker wordt om het te vertellen.

Wie kan me helpen?

Nienke
Nienke

Berichtdoor Steve » 19 jun 2005 05:07

Beste Nienke,

Uit de kast komen heeft heel wat voeten in de aarde, misschien is hij er zelf nog niet uit en probeert hij nog op dit moment zijn seksuele identiteit te vinden.

Ik vind het lovenswaardig dat je hem verteld hebt dat het voor jou geen probleem zou zijn mocht hij ervoor willen uitkomen!

Naast de gesprekken die je met hem hebt is dit ook het enige wat je voor hem kan doen, je moet vooral niets forceren want dat zou averechts kunnen werken.

Gewoon hem de tijd gunnen en voor hem klaar staan (maar dat doe je al denk ik zo)

Succes! :wink:
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor just' me » 19 jun 2005 09:12

Idd. Laat hem de tijd geven, als de tijd rijp is, zal hij het vanzelf wel zeggen.
Ik denk juist dat het vragen ernaar ook tegenwerkt, omdat hij het misschien allemaal op een rijtje aan het zetten is, en als je hem daarmee ''onderbreekt'' het juist verkeerd uitpakt.

Ik vind het wel erg goed dat je wel gesprekken hebt met hem, over homofilie, en er zelf geen probleem ervan maakt. Dit zal hem wel meer op zijn gemak stellen en zijn coming out veel makkelijker maken.

Let wel op. hij is pas 16. De meeste die ervoor uit komen zijn wel wat ouder. Dus geef hem ff de tijd, en forceer niks.

suc6 :!:
just' me
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Musician » 19 jun 2005 10:14

Gaaf Nienke dat je dat zo open durft te bespreken. Wie weet kom je zoon als gast ook wel op GayForum, en leest hij dit, dat zou heel positief zijn.

Verder een applausje voor Steve's antw. :3E:
--- Stilte is helend ---
Musician
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Gast » 20 jun 2005 15:08

Jongens heel erg bedankt voor jullie antwoorden, ik ben daar heel blij mee.
Aaangezien dit toch wel een vraag was waar je niet zo gemakkelijk mee bij
anderen terecht kunt, omdat het vaak niet begrepen wordt.

Bovendien vond ik het belangrijk om antwoord te krijgen van mensen die
zelf voor de keuze gestaan hebben, omdat julie beter zullen begrijpen

Bedankt

Nienke
Gast

Berichtdoor BMW » 20 jun 2005 15:33

Eigenlijk niets aan toe te voegen. Alleen dan dat ik hoop dat iedereen zo tolerant tov holebi staat. :wink:
Wordt het een stuk makkelijker. :roll:
BMW
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor luco » 20 jun 2005 21:02

Nienke,
Je bent een voorbeeld ouder voor al die ouders die hun kind afwijzen als ze er voor uitkomen dat ze homo zijn. Geweldig. Zo moet het
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 25 jun 2005 21:56

yep
maarre....
de vader in het verhaal
meestal schopt die moeilijkheden en gaat de vrouw mee omm haar man niet af te vallen
veel relaties geven elkaar verwijten als zoonlief zo is
terwijl hij gewoon zo geboren is
door hem en haar
en een chromosoompje...
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor Gast » 28 jun 2005 02:35

KinKy schreef:yep
maarre....
de vader in het verhaal
meestal schopt die moeilijkheden en gaat de vrouw mee omm haar man niet af te vallen
door hem en haar
en een chromosoompje...

Beste Kinkey

De vader in dit verhaal denkt er hetzelfde over als de moeder in dit verhaal, voor ons is het logisch dat je zulke dingen met elkaar bespreekt.

Groetjes Nienke
Gast

Berichtdoor Gast » 28 jun 2005 02:36

KinKy schreef:yep
maarre....
de vader in het verhaal
door hem en haar
en een chromosoompje...

Beste Kinky

De vader in dit verhaal denkt er hetzelfde over als de moeder in dit verhaal, voor ons is het logisch dat je zulke dingen met elkaar bespreekt.

Groetjes Nienke
Gast

Berichtdoor KinKy » 28 jun 2005 06:22

is een prettige gedachte
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor luco » 28 jun 2005 09:43

Als iedere ouder nou zo was, dan was waarschijnelijk de homowereld uit de taboe gekomen :wink:
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor KinKy » 28 jun 2005 16:17

tsjaaa luco
de vraag bijft altijd
hoe zouden we zijn als ouder?
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor luco » 28 jun 2005 18:33

wel, iedereen heeft zijn of haar fouten of oude gewoontes die uit de tijd zijn.
Maar ik weet dat ik iniedergeval erg tolerant zou zijn, mits het de medemens niet zal schaden op wat voor een manier dan ook.

Maar ik vind deze ouders geweldig, hoe ze omgaan met een zoon waarvan gedacht wordt homo te zijn. Dat is al een hele groot voorbeeld voor heel veel ouders. Mocht deze zoon er klaar voor zijn en inderdaad homo is dan kan die rekenen op steun van wel de meest dierbare op aarde voor hem, en dat is heel wat waard lijkt me.
waar je gisteren niet aan toe kwam, kan vandaag ook nog
luco
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor funnyboys » 29 jul 2005 22:50

Nienke schreef:Volgens mij is mijn zoon van 16 homo. Vooral door hoe ik zie dat hij naar jongens kijkt en toch ook regelmatig gesprekken heeft met mij over homofilie in het algemeen.Ik heb hem wel steeds in algemen gesprekken laten weten dat zoiets voor mij geen probleem zou zijn. Toch komt hij er uit zichzelf niet mee.
Soms denk ik zou ik het hem rechtstreeks moeten vragen of hij homo is. maar aan de andere kant ben ik bang om hem af te schrikken als hij er nog niet aan toe is om het te vertellen en het dan juist heftig zal ontkennen, waardoor het voor hem daarna nog moeilijker wordt om het te vertellen.

Wie kan me helpen?

Nienke

Beste Nienke,

Ik heb zelf ook heel veel prblemen gehad met het vertellen dat ik homo was. Ik kan me dus idd voorstellen wat er bij jou zoon op dit moment allemaal door zijn hoofd speelt. Wat dus misschien bij hem ook speelt is dat hij bang is om mensen te verliezen zoals ik ook was, en dus ook ben kwijt geraakt. Achter af denk ik dus wel dat dat geen echte vrienden waren. Ik hoop voor jou zoon, en voor jullie als hij dus werkelijk homo is dit snel bekend maakt zodat jullie je antwoord hebben, en je zoon rust krijgt in zijn hoofd.

Groetjes en zal zeker aan jullie denken :!:

Funnyboys

X X X X X
funnyboys
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor warren » 30 jul 2005 16:41

Hi Nienke,

jij en je man lijken mij inderdaad fantastische ouders.
Je hebt gedaan wat je kunt en moet doen, namelijk je zoon laten weten dat het voor jou geen probleem zou zijn.

Als het voor hemzelf veilig en vertrouwd genoeg is zal hij er echt wel mee bij je komen. Het zou trouwens best kunnen dat hij door jullie relaxte houding geen haast heeft met het vertellen omdat hij weet dat het toch geen issue is.
Ik zou willen dat mijn vader zo tolerant was geweest.

Het is trouwens nog helemaal niet zeker dat hij homo is, toch?
Van mijn buurjongen dacht ook iedereen dat hij homo was, maar blijkt uiteindelijk een echte vrouwenverslinder te zijn.
warren
Wegwijs
Wegwijs

Berichtdoor Gast » 21 aug 2006 02:04

Beste Nienke,

Je verhaal komt me erg bekend voor. Mijn moeder dacht er namelijk hetzelfde over als jij, maar heeft me op een gegeven moment wel gevraagd of ik homo was. Dit werkte bij mij volledig averechts. Ik schrok van haar vraag en hield de schijn op. Het probleem is namelijk dat ik al zo lang bezig was met de vraag of ik homo was en ik hier voor een groot gedeelte al zeker van was, maar de onzekerheid juist kwam doordat ik erg bang was voor mijn coming out. Het wennen aan het feit dat je dit moet gaan vertellen was bij mij een erg lang proces. Ik heb wel duizenden keren bedacht hoe ik dit zou moeten gaan vertellen en aan wie. De plotselinge vraag van mijn moeder tijdens dit proces schrok mij dan ook erg af en deed mij dichtslaan. Ondanks het feit dat ook mijn ouders een aantal keren aangegeven hadden dat ze het totaal niet erg zouden vinden, heb ik het ze pas een aantal jaren later verteld.
Ik zou in jou geval dan ook willen adviseren om je zoon de tijd en vrijheid te geven in zijn proces. Hij zal er hoogstwaarschijnlijk op een dag zelf wel mee voor de dag komen.
Gast

Berichtdoor Gast » 21 aug 2006 13:23

toen ik het aan mijn ouders vertelde zei me moeder het maakt niet uit zolang je maar gelukkig bent, maar me vader daar in tegen die hebt 26 jaar niks tegen me gezegdt, en toen die in het ziekenhuis lag en hij dacht die dood ging zei die dat het hem niet uitmaakte wat ik was het ging derom dat ik zijn zoon was en blijf, hij leeft nu nog steeds met ze 92 jaar is het een echte ouwe knorepot. :lol:
maar hij kan teminste wel met me lachen en hebt me geaceteert zoals ik ben. :D
en ik en nu 60 jaar.
Gast

Berichtdoor meboy52 » 10 nov 2006 18:01

Beste Nienke,

Ik als tiener zou het niet fijn vinden als mijn ouders zouden vragen of ik homo ben. Niet dat ik dan met mijn grote waffel gewoon zou vertellen dat ik bi ben, maar het zou toch ietwat "vernederend" zijn. Als ik het zo kan beschrijven.
Mij lijkt het het beste als je wacht tot je zoon er zelf mee komt. Maar dat je verteld dat je er geen probleem mee hebt is helemaal top, en erg bemoedigend!

Succes.
meboy52
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Gast » 13 maart 2007 00:58

Ik, als jongen van 16, werd door mijn moeder zomaar opeens gevraagd, of ik op jongens zou vallen. Het kwam als totale verassing, dat ze dat vroeg. Ik zei dat ik ook op jongens viel. Mijn moeder begon erover dat ze het zo erg voor me vond dat ik het er zo moeilijk mee zou hebben, en dat ik nu tenminste iemand had om mee te praten. Ik had er geen problemen mee, en dus ook helemaal niet de behoefte om het al te vertellen, en dus ook geen behoefte om er met iemand over te praten.

Nu, een half jaar later, heb ik verder nooit meer met mijn moeder hierover gepraat. Voor mij hoeft dat ook helemaal niet, dat komt wel als ik er zelf klaar voor ben. Voor mij was het zo plotseling, dat ik een tijdje helemaal in de war was. Moest ik nu voor iedereen uit de kast komen?

Voor mij een (goedbedoelde) maar geen fijne ervaring. Ik vertelde het, terwijl ik er eigenlijk nog helemaal niet klaar voor was, om te vertellen.

Mijn advies dus, wat geloof ik iedereen hier zegt: als hij de behoefte heeft, zegt hij het echt wel.
Gast

Volgende

Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast