Het is nu 24 mei 2012 05:18

Moeilijkheden met uit de kast komen

Alles over coming out.

Berichtdoor Maikel Wouters » 04 feb 2009 20:09

Hallo iedereen,

ik wil graag binnenkort uit de kast komen maar heb hier erg veel moeite mee. Ik zit bij een Rotterdamse studentenvereninging wat voor mij echt mij leven is en ben daarom dan ook bang dat ik hier niet meer geaccepteerd zal worden. Heeft iemand tips hoe ik het nieuws het beste kan brengen?

Gr Maikel
Maikel Wouters
Newbie
Newbie

Berichtdoor KinKy » 04 feb 2009 20:47

that's easy.....

waarom moet je zonodig uit de kast komen?
't is geen showvoorstelling van tattaaatt, hier ben ik
ga gewoon door met 't leiden ( kan dat wel in rotterdam?) van je leven
gewoon met wie je bent, niet wat je bent, is nl echt niet zo belangrijk als jij nu denkt
meer tegenover je beste vrienden en ouders kom je uit de kast
maar zo'n zooitje uitgepuberde studentjes..... ga lekker door met je activiteiten daarzo
die hoeven echt niet alle 2300 te weten hoe jouw steeltje erbij staat
dat zeg je meer als je een keer vertrouwd bent met iemand daar(bijv bestuur) of gewoon keer achteloos de opmerking; "joh, daar val ik helemaal niet op, wist je dat nog niet.....?"
't is niet zo dat de R.E.T. de hele week met regenboogvlaggetjes gaat rijden omdat jij 't lef heb gehad om 't tegen al je corpsballen te vertellen... lekker boeiend
is niet to the point en laat 't dat nooit worden
maar vergeet je beste vrienden en je ouders niet in te lichten
zij hebben er wellicht recht op, maar voor de rest echt niemand, die zouden 't moge weten als 't jou goeddunkt, en anders gewoon niet.
s6
beetje kink is erg geil
KinKy
Post Lord
Post Lord

Berichtdoor gozah- » 10 maart 2009 19:09

Dat is echt het beste advies wat je kan geven !
Ik ben het er echt 100% mee eens.
gozah-
Newbie
Newbie

Berichtdoor Diederick » 10 maart 2009 19:31

Ik sluit me bij KinKy aan.

Het is niet iets waar je te hard aan moet trekken, domme opmerkingen komen van domme mensen en iedereen van wie je houdt zullen je wel accepteren (waarom hou je anders van ze?). Doe lekker relaxed over dit soort zaken, en mensen zullen relaxed reageren.

Als dit je zo hoog zit moet je misschien eens proberen naar jezelf uit te komen. Gewoon hardop, hoeft niet voor de spiegel (mag wel). Kom zelf tot de conclusie dat dit is wat het is, dat je er geen f*ck aan kunt doen en dat mensen die er problemen mee hebben maar lekker de andere kant op kijken als jij met je vriendje staat te bekken - tenslotte stoot jij veel vaker je kop aan slijmerige hetero-stellen, die doen alsof heteroseksualiteit de normaalste zaak ter wereld is.

Zorg dus dat je vrede met jezelf maakt voor je het offensief naar buiten start.

Veel succes! :)
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Keer terug naar Gay Forum - Uit de kast