Het is nu 11 feb 2012 21:49

Mister Gay-verkiezing China mag niet

Gay nieuws, gay gerelateerde nieuws, bijzonder nieuws of gewoonweg leuk nieuws.

Berichtdoor Steve » 15 jan 2010 20:02

De politie van Peking heeft vrijdag verhinderd dat in de Chinese hoofdstad de eerste schoonheidswedstrijd voor homoseksuelen zou worden gehouden. Het evenement werd gezien als een teken van een nieuwe tolerante houding jegens homo's in China.

„De politie zei dat we niet de juiste vergunning hadden”, zei Wei Xiaogang, die als jurylid zou optreden voor de Mr Gay China-verkiezing. De winnaar zou volgende maand naar de Mr Gay World-verkiezing in Noorwegen worden gestuurd. De deelnemers in Peking zouden onder meer in ondergoed hebben geshowd.

De 33-jarige Wei zei dat hij „bijna moest huilen” om de annulering. „Ik ben enorm teleurgesteld maar ik ben niet erg verbaasd”, aldus Wei, die zei dat de organisatoren van tevoren geen waarschuwing hadden gehad van de politie.

Eerder deze week was er nog wel een bruiloft van een homostel in China en vorige maand werd een homobar in het land geopend. Deze trend is opmerkelijk, omdat het bewind in Peking homoseksualiteit tot 2001 nog als een psychische afwijking bestempelde.
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Steve
Moderator
Moderator

Berichtdoor Diederick » 19 jan 2010 11:51

China is geen 1e wereldland: het is een fascistische staat, dus hun economie telt niet. Bovendien zijn ze duidelijk niet beschaafd en inhumaan.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Kenneth » 19 jan 2010 12:16

Diederick schreef:China is geen 1e wereldland: het is een fascistische staat, dus hun economie telt niet. Bovendien zijn ze duidelijk niet beschaafd en inhumaan.

Beetje kort door de bocht niet? China is, als je het vergelijkt met 20 jaar geleden, zeker op de goede weg. Maar ze zijn er natuurlijk nog lang niet en het kan je zomaar gebeuren dat er ineens uit het niets 4 politie agenten rond je staan die je vragen wat je daar komt doen (eigen ervaring)

Maar goed, dit proces is er een van de lange adem!
Kenneth
Aftastend
Aftastend

Berichtdoor Diederick » 19 jan 2010 15:32

Zeker, ze zijn op de goede weg, maar ze krijgen te veel krediet voor hun magere progressie. Als het nu een arm land was dat probeerde omhoog te krabbelen had ik er wel een goed woordje voor over, maar China is al rijk en machtig. De beperking van de humaniteit van de Chinese samenleving wordt opgelegd door de totalitaire overheid, door onwetendheid en conservatisme. Het is geen armoe die China kwijt moet, het is haar achterhaalde gedachtegoed.

En daar kan ik geen respect voor vinden.
In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- Martin Luther King Jr.
Diederick
Expert
Expert

Berichtdoor Mr.X » 20 jan 2010 21:59

Wat voor ons achterhaald lijkt kan voor hun prima werken, tenslotte werkt het al meer dan 50 jaar en zie ik geen contrarevoluties.

Wij westerlingen weerspiegelen altijd onze eigen "normen en waarden" op anderen en vinden dat die de beste van de wereld zijn, daar wil ik nog wel eens over discussiëren!
Mr.X
Wegwijs
Wegwijs

Keer terug naar Gay Forum - (Gay) Nieuws