Mannen ontharen fors meer dan jaar geleden
19 berichten
• Pagina 1 van 1
Ondanks de kredietcrisis en angst bij particulieren om geld uit te geven, zijn er economische ontwikkelingen die stevig doorzetten. Definitief ontharen bij mannen is daar een voorbeeld van.

Uit onderzoek van het Anti-aging Centre is gebleken dat inmiddels ruim 30 procent van haar klanten bestaat uit mannen (onderzoek juni 2009), tegen 15 procent in 2008. Bij mannen ligt vaak een sociaal en schoonheidsideaal ten grondslag aan de behoefte voor ontharen, zo bleek uit een steekproef onder 80 mannelijke klanten.
Sociaal omdat steeds meer mannen zich schamen voor beharing op schouders en billen. Daarnaast is de ‘total nude’ trend nu volledig aanwezig in Nederland en geeft de man steeds meer geld uit om er verzorgd en ‘schoon’ bij te lopen.
Daarnaast zijn mannen geïnteresseerd in nieuwe ontharingstechnieken zoals permanent ontharen. Mannen zijn meer dan vrouwen geïnteresseerd in deze techniek. Zij stellen meer technische vragen dan vrouwen bij de intake en tijdens de eerste behandeling.
Verder bleek dat mannen gemakkelijker kiezen voor het nemen van een totale ontharingskuur. Waar vrouwen vaak een aantal behandelingen nemen en de kat uit de boom kijken, is een man hierin vaak meer resoluut. Dit is overigens een algemene trend die hoort bij het mannelijk uitgavenpatroon in de schoonheidsbranche.
Mannen nemen dit soort beslissingen vaker omdat ze menen een beter overzicht te hebben over de persoonlijke financiën.

Uit onderzoek van het Anti-aging Centre is gebleken dat inmiddels ruim 30 procent van haar klanten bestaat uit mannen (onderzoek juni 2009), tegen 15 procent in 2008. Bij mannen ligt vaak een sociaal en schoonheidsideaal ten grondslag aan de behoefte voor ontharen, zo bleek uit een steekproef onder 80 mannelijke klanten.
Sociaal omdat steeds meer mannen zich schamen voor beharing op schouders en billen. Daarnaast is de ‘total nude’ trend nu volledig aanwezig in Nederland en geeft de man steeds meer geld uit om er verzorgd en ‘schoon’ bij te lopen.
Daarnaast zijn mannen geïnteresseerd in nieuwe ontharingstechnieken zoals permanent ontharen. Mannen zijn meer dan vrouwen geïnteresseerd in deze techniek. Zij stellen meer technische vragen dan vrouwen bij de intake en tijdens de eerste behandeling.
Verder bleek dat mannen gemakkelijker kiezen voor het nemen van een totale ontharingskuur. Waar vrouwen vaak een aantal behandelingen nemen en de kat uit de boom kijken, is een man hierin vaak meer resoluut. Dit is overigens een algemene trend die hoort bij het mannelijk uitgavenpatroon in de schoonheidsbranche.
Mannen nemen dit soort beslissingen vaker omdat ze menen een beter overzicht te hebben over de persoonlijke financiën.
Heb je vragen of opmerkingen over het gayforum? PM mij dan
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
Gay winkel: http://www.gaystore.com
Kijk ook eens op http://www.homodating.nl
-

Steve - Moderator

Weet niet of we met dit soort berichten zo gelukkig moeten zijn. Wat is er mis met een mooi behaarde borstkas? Dat je haar op je rug en kont laat verwijderen, ja dat snap ik nog wel. Maar om alle haren permanent te laten verwijderen? Komt een beetje over als infantiel gedrag, een soort terug-naar-de-baarmoeder-behoefte. Dat haar zit er niet voor niets. Werk het dan gewoon een beetje bij of scheer je ballen en oksels bijvoorbeeld als je het een beetje netjes wilt houden. Maar helemaal verwijderen? Mij niet gezien, dat gaat me echt te ver. P.S. die gozer op de foto is vergeten z'n wenkbrauwen en hoofdhaar weg te halen! 
-

bartjebarneveld - Expert

Ik denk dat het hier om permanente ontharing gaat, van bepaalde plaatsen op het lichaam. Dus niet in één keer het hele lijf.
Haar op de borstkas is hot. En wie houdt er nu niet van een lovetrail?
Haar op de borstkas is hot. En wie houdt er nu niet van een lovetrail?
“In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.”
- Martin Luther King Jr.
- Martin Luther King Jr.
-

Diederick - Expert

Wil je van je overbeharing af?
Rug, bikinilijn of andere ongewenste haargroei?
check mijn site voor zowel waxen als IPL definitief ontharen.
Grtz Kirsten
Rug, bikinilijn of andere ongewenste haargroei?
check mijn site voor zowel waxen als IPL definitief ontharen.
Grtz Kirsten
- kirsten1977
- Newbie

HAHAHAHAHA! Geweldige opmerking, Maestro!! Fantastisch gewoon!!

-

bartjebarneveld - Expert

ChatNOT schreef:Hij is wel onze huis relnicht maar je kan er af en toe wel mee lachen
Maak van af en toe in mijn geval maar HEEL VAAK! Ik kan de commentaren van Maestro op dit forum ZEER waarderen. Is tenminste iemand met een duidelijke mening. Dat mag ik wel.
-

bartjebarneveld - Expert

Borsthaar OK. Maar daar moet het dan wel bij blijven!
Underwear lover. http://www.BumsBest.nl
-

Gay underwear lover - Aftastend

Haar op de onderbenen of onderarmen: Lekker!
Borsthaar: Lekker (mits getrimd, geen oerwoud!)
Buik: heerlijk als er vanuit een kruis een smal streepje schaamhaar over de navel uitwaaiert over de borst!
Schaamhaar: OK, mits getrimd (schaamstreek)
Rug: Not my slice of bread...
Penis en balzak geschoren: Lekker!
Borsthaar: Lekker (mits getrimd, geen oerwoud!)
Buik: heerlijk als er vanuit een kruis een smal streepje schaamhaar over de navel uitwaaiert over de borst!
Schaamhaar: OK, mits getrimd (schaamstreek)
Rug: Not my slice of bread...
Penis en balzak geschoren: Lekker!
-

Talldutch - Ontdekkend

19 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Gay Forum - Lifestyle